Materia
Didáctica de las Lenguas: fundamentos teórico- didácticos
Datos generales de la materia
- Modalidad
- Presencial
- Idioma
- Euskera
Descripción y contextualización de la asignatura
Bigarren Hezkuntzan, Lanbide Heziketan, Helduen Hizkuntza Iraunkorrean, eta Hizkuntza Eskola Ofizialetan hizkuntza-irakasle izateko ezagutza, trebezia eta ilusioa garatzea da irakasgai honen helburua. Batetik, lege arloko testuingurua, curriculuma, irteera profilak eta prozedurak zeintzuk diren ikasiko dute. Bestetik, hezkuntza arloko inpaktu sozialaren ebidentziak oinarri hartuta, hizkuntzak ikasteko baldintza onenak nola sortzen diren ikastea da xedea, kontuan hartuta ikasle guzti-guztiak barne hartzea ezinbestekoa dela, ikasleen profila edozein dela ere emaitza-berdintasuna sustatuz, nazioartean onartutako akordio eta konbentzioen ildotik, hala nola Nazio Batuen Garapen Jasangarrirako Helburuen 4. helburua, "Hezkuntza inklusiboa, ekitatiboa eta kalitatezkoa bermatzearen" alde egiten duena "bizitza osoan zehar". Nazioarteko komunitate zientifikoak baliozkotutako ikerketak erakusten du helburu horiek lor daitezkeela eta, izatez, inpaktu sozialari buruzko ebidentzia zientifikoak aplikatzen dituzten eskoletan lortzen direla.Profesorado
Nombre | Institución | Categoría | Doctor/a | Perfil docente | Área | |
---|---|---|---|---|---|---|
ZUBIRI ESNAOLA, HARKAITZ | Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Agregado | Doctor | Bilingüe | Didáctica de la Lengua y la Literatura | harkaitz.zubiri@ehu.eus |
Competencias
Denominación | Peso |
---|---|
Conocer los curriculos de Lenguas de la Educación Secundarioa obligatoria y postobligatoria y sus fundamentos teóricos con el fin de juzgar adecuadamente las propuestas de programa | 20.0 % |
Contrastar los criterios oficiales con las propuestas vehiculadas en el material escolar para poder establecer criterios de selección de dicho material.Secundaria y conocer las posibilidades expresivas de dichos textos literarios | 20.0 % |
Detectar las necesidades específicas del alumnado en el orden lingüístico y discursivo a fin de poder ajustar los programas | 20.0 % |
Controlar y regular los propios modos de exposición con el fin de adaptarlos a distintas audiencias y diferentes objetivos didácticos | 20.0 % |
Atender a los aspectos contextuales, organizativos, icónicos, conceptuales y formales para valorar los textos y discursos de un modo crítico y elaborar otros | 20.0 % |
Tipos de docencia
Tipo | Horas presenciales | Horas no presenciales | Horas totales |
---|---|---|---|
Magistral | 15 | 30 | 45 |
P. de Aula | 15 | 15 | 30 |
Actividades formativas
Denominación | Horas | Porcentaje de presencialidad |
---|---|---|
Adquirir destrezas instrumentales básicas | 2.0 | 0 % |
Análisis de casos | 6.0 | 60 % |
Clases expositivas | 5.0 | 80 % |
Clases magistrales | 9.0 | 0 % |
Desarrollo escrito de un tema | 5.0 | 0 % |
Discusión en grupo | 4.0 | 60 % |
Elaboración de cuestionarios | 12.0 | 0 % |
Estudio de casos | 4.0 | 80 % |
Lectura y análisis prácticos | 12.0 | 33 % |
Manejo de fuentes y recursos | 10.0 | 0 % |
Presentaciones y comunicaciones | 6.0 | 0 % |
Sistemas de evaluación
Denominación | Ponderación mínima | Ponderación máxima |
---|---|---|
Ensayo, trabajo individual y/o en grupo | 20.0 % | 20.0 % |
Examen escrito (problemas) | 10.0 % | 10.0 % |
Examen escrito (teoría) | 30.0 % | 30.0 % |
OTROS | 20.0 % | 20.0 % |
Participación en los foros | 20.0 % | 20.0 % |
Resultados del aprendizaje de la asignatura
Arloko curriculuma, irteera profilak eta prozedurak ezagutzea.Literatura zientifikoko kontzeptuak maila teorikoan identifikatzea eta azaltzea.
Aniztasun linguistikoa eta kulturala dagoen testuinguruetan, lege markoa eta inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoak kontuan hartuta, ikastetxeetako eta ikasgelako egoerak aztertzea.
Aniztasun linguistikoa eta kulturala dagoen testuinguruetan, lege markoa eta inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoak kontuan hartuta, hizkuntzak modu eraginkorrean ikasteko eta irakasteko eskuhartzeak ezagutzea.
Aniztasun linguistikoa eta kulturala dagoen testuinguruetan, lege markoa eta inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoak kontuan hartuta, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideak ardatz, ikasgela kudeatzeko ezagutza praktikoa garatzea, ikasgelako interakzio eta komunikazio prozesu aberasgarriak eta bizikidetza osasuntsua bideratze aldera.
Convocatoria ordinaria: orientaciones y renuncia
1) Ikasle presentzialek gutxienez saioen % 85era etorri behar dute. Zehaztutako zeregin guztiak bete behar dituzte ikasturtean zehar, eta azterketa garaian azterketak egin behar dituzte. Ezinbestekoa da ataza eta azterketa guztiak gainditzea. Ez da nahikoa ehunekoen baturak gainditzeko aukera ematea. Kalifikazioa horrela osatuko da:Foroetan parte hartzea % 20
Gelako testak % 20
Outline paper % 20
Idatzizko azterketa (teoria) % 30
Idatzizko azterketa (kasu azterketa) % 10
2) Ikasle ez-presentzialek, UPV/EHUren araudiaren arabera, bederatzigarren astea baino lehen jakinarazi behar diote irakasleari irakasgaia ez-presentzialki egitea erabaki dutela. Kasu horietan, programaren %100 azken proba baten bitartez ebaluatzen da. Ezinbestekoa da proba horren atal guztiak gainditzea. Ez da nahikoa ehunekoen baturak gainditzeko aukera ematea. Kalifikazioa horrela osatuko da:
Outline paper % 30
Idatzizko azterketa (teoria) % 50
Idatzizko azterketa (kasu azterketa) % 20
3) Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek, UPV/EHUren araudiaren arabera, «ez aurkeztua» kalifikazioa jasoko dute. Deialdiari uko egiteko, eskaria idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Convocatoria extraordinaria: orientaciones y renuncia
1) Ikasle presentzialek gutxienez saioen % 85era etorri behar dute. Zehaztutako zeregin guztiak bete behar dituzte ikasturtean zehar, eta azterketa garaian azterketak egin behar dituzte. Ezinbestekoa da ataza eta azterketa guztiak gainditzea. Ez da nahikoa ehunekoen baturak gainditzeko aukera ematea. Kalifikazioa horrela osatuko da:Foroetan parte hartzea % 20
Gelako testak % 20
Outline paper % 20
Idatzizko azterketa (teoria) % 30
Idatzizko azterketa (kasu azterketa) % 10
2) Ikasle ez-presentzialek, UPV/EHUren araudiaren arabera, bederatzigarren astea baino lehen jakinarazi behar diote irakasleari irakasgaia ez-presentzialki egitea erabaki dutela. Kasu horietan, programaren %100 azken proba baten bitartez ebaluatzen da. Ezinbestekoa da proba horren atal guztiak gainditzea. Ez da nahikoa ehunekoen baturak gainditzeko aukera ematea. Kalifikazioa horrela osatuko da:
Outline paper % 30
Idatzizko azterketa (teoria) % 50
Idatzizko azterketa (kasu azterketa) % 20
3) Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek, UPV/EHUren araudiaren arabera, «ez aurkeztua» kalifikazioa jasoko dute. Deialdiari uko egiteko, eskaria idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Temario
1. Lege arloko testuingurua1.1 Curriculumen egitura
1.2 Irakasgaien mapa
1.3 Irteerako profilak
1.4 Prozedurak
1.5 DBH, Batxilergoa, Lanbide Heziketa, Helduen Hezkuntza Iraunkorra eta Hizkuntza Eskola Ofizialak
2. Hizkuntzen ikaskuntza: teoriak, ebidentziak, eta sinesmenak
2.1 Input, Output, Interaction
2.2 Teoria soziokulturala
2.3 Ikaskuntza dialogikoa
2.4 Oinarri zientifikorik ez duten hezkuntzaren arloko sinesmenak
2.5 Hezkuntzan inpaktu sozialaren ebidentziak identifikatzeko irizpideak
3. Hizkuntzaren ikaskuntzara bideratutako Interakzioa eta Aldamiajea Garapen Hurbileko Eremuan
3.1 Interakzioetan parte hartzeak ikaskuntza sortzen du
3.2 Garapen Hurbileko Eremua eta Aldamiajea (Scaffolding) testuinguru eleanitzetan eta kulturanitzetan
3.3 Taldekatze ereduak: inklusioa, mixture, streaming, tracking
3.4 Familien eta komunitatearen partaidetza ikaskuntzan
3.5 Talde interaktiboak
3.6 Solasaldi dialogikoak
3.7 Liburutegi tutorizatuak
3.8 Interakzio kolaboratiboak indarkeriarik gabeko testuinguruetan
Bibliografía
Materiales de uso obligatorio
Hezkuntza curriculum gunea: https://curriculuma.euskadi.eus/eu/curriculumaEuskal curriculuma: https://www.berrigasteiz.com/monografikoak/ec22/etapa_oinarrizkoa/ec22_oinarrizkoa_e.html
Flecha, R. (2015). Successful Educational Actions for Inclusion in and Social Cohesion in Europe. Springer.
Bibliografía básica
Hezkuntza curriculum gunea: https://curriculuma.euskadi.eus/eu/curriculumaEuskal curriculuma: https://www.berrigasteiz.com/monografikoak/ec22/etapa_oinarrizkoa/ec22_oinarrizkoa_e.html
Kelly, J.K. (2001). Classroom Interaction and Language Learning. Ilha Do Desterro. A Journal of English Language, Literatures in English and Cultural Studies 41, 17-39.
Li, P., & Jeong, H. (2020). The social brain of language: grounding second language learning in social interaction. npj Sci. Learn. 5, 8. https://doi.org/10.1038/s41539-020-0068-7
Walki, A. (2006). Scaffolding Instruction for English Language Learners: a Conceptual Framework. The International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 9(2), 159-180.
Dekker, S., Lee, N.C., Howard-Jones, P. & Jones, J. (2012). Neuromyths in education: Prevalence and predictors of misconceptions among teachers. Frontiers in Psychology, 3, 429.
Flecha, R. (2015). Successful Educational Actions for Inclusion in and Social Cohesion in Europe. Springer.
López de Aguileta, G., & Soler-Gallart, M. (2021). Aprendizaje significativo de Ausubel y segregación educativa. Multidisciplinary Journal of Educational Research,11(1), 1-19. https://doi.org/10.4471/remie.2021.7431
Revistas
Research on Language and Social InteractionStudies in Second Language Acquisition
Language Teaching
Language Learning
Modern Language Journal
Language Teaching Research
TESOL Quarterly
Second Language Research
Foreign Language Annals
ELT Journal
Harvard Educational Review
Cambridge Journal of Education
Enlaces
Hezkuntza curriculum gunea: https://curriculuma.euskadi.eus/eu/curriculumaEuskal curriculuma: https://www.berrigasteiz.com/monografikoak/ec22/etapa_oinarrizkoa/ec22_oinarrizkoa_e.html
UPV/EHU Liburutegia
Web of Knowledge
Scopus