Materia

Contenido de XSL

Didáctica de las Lenguas: fundamentos teórico- didácticos

Datos generales de la materia

Modalidad
Presencial
Idioma
Euskera

Descripción y contextualización de la asignatura

Bigarren Hezkuntzan, Lanbide Heziketan, Helduen Hizkuntza Iraunkorrean, eta Hizkuntza Eskola Ofizialetan hizkuntza-irakasle izateko ezagutza, trebezia eta ilusioa garatzea da irakasgai honen helburua. Batetik, lege arloko testuingurua, curriculuma, irteera profilak eta prozedurak zeintzuk diren ikasiko dute. Bestetik, hezkuntza arloko inpaktu sozialaren ebidentziak oinarri hartuta, hizkuntzak ikasteko baldintza onenak nola sortzen diren ikastea da xedea, kontuan hartuta ikasle guzti-guztiak barne hartzea ezinbestekoa dela, ikasleen profila edozein dela ere emaitza-berdintasuna sustatuz, nazioartean onartutako akordio eta konbentzioen ildotik, hala nola Nazio Batuen Garapen Jasangarrirako Helburuen 4. helburua, "Hezkuntza inklusiboa, ekitatiboa eta kalitatezkoa bermatzearen" alde egiten duena "bizitza osoan zehar". Nazioarteko komunitate zientifikoak baliozkotutako ikerketak erakusten du helburu horiek lor daitezkeela eta, izatez, inpaktu sozialari buruzko ebidentzia zientifikoak aplikatzen dituzten eskoletan lortzen direla.

Profesorado

NombreInstituciónCategoríaDoctor/aPerfil docenteÁreaEmail
ZUBIRI ESNAOLA, HARKAITZUniversidad del País Vasco/Euskal Herriko UnibertsitateaProfesorado AgregadoDoctorBilingüeDidáctica de la Lengua y la Literaturaharkaitz.zubiri@ehu.eus

Competencias

DenominaciónPeso
Conocer los curriculos de Lenguas de la Educación Secundarioa obligatoria y postobligatoria y sus fundamentos teóricos con el fin de juzgar adecuadamente las propuestas de programa20.0 %
Contrastar los criterios oficiales con las propuestas vehiculadas en el material escolar para poder establecer criterios de selección de dicho material.Secundaria y conocer las posibilidades expresivas de dichos textos literarios20.0 %
Detectar las necesidades específicas del alumnado en el orden lingüístico y discursivo a fin de poder ajustar los programas20.0 %
Controlar y regular los propios modos de exposición con el fin de adaptarlos a distintas audiencias y diferentes objetivos didácticos20.0 %
Atender a los aspectos contextuales, organizativos, icónicos, conceptuales y formales para valorar los textos y discursos de un modo crítico y elaborar otros20.0 %

Tipos de docencia

TipoHoras presencialesHoras no presencialesHoras totales
Magistral153045
P. de Aula151530

Actividades formativas

DenominaciónHorasPorcentaje de presencialidad
Adquirir destrezas instrumentales básicas2.00 %
Análisis de casos6.060 %
Clases expositivas5.080 %
Clases magistrales9.00 %
Desarrollo escrito de un tema5.00 %
Discusión en grupo4.060 %
Elaboración de cuestionarios12.00 %
Estudio de casos4.080 %
Lectura y análisis prácticos12.033 %
Manejo de fuentes y recursos10.00 %
Presentaciones y comunicaciones6.00 %

Sistemas de evaluación

DenominaciónPonderación mínimaPonderación máxima
Ensayo, trabajo individual y/o en grupo20.0 % 20.0 %
Examen escrito (problemas)10.0 % 10.0 %
Examen escrito (teoría)30.0 % 30.0 %
OTROS20.0 % 20.0 %
Participación en los foros20.0 % 20.0 %

Resultados del aprendizaje de la asignatura

Arloko curriculuma, irteera profilak eta prozedurak ezagutzea.

Literatura zientifikoko kontzeptuak maila teorikoan identifikatzea eta azaltzea.

Aniztasun linguistikoa eta kulturala dagoen testuinguruetan, lege markoa eta inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoak kontuan hartuta, ikastetxeetako eta ikasgelako egoerak aztertzea.

Aniztasun linguistikoa eta kulturala dagoen testuinguruetan, lege markoa eta inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoak kontuan hartuta, hizkuntzak modu eraginkorrean ikasteko eta irakasteko eskuhartzeak ezagutzea.

Aniztasun linguistikoa eta kulturala dagoen testuinguruetan, lege markoa eta inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoak kontuan hartuta, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideak ardatz, ikasgela kudeatzeko ezagutza praktikoa garatzea, ikasgelako interakzio eta komunikazio prozesu aberasgarriak eta bizikidetza osasuntsua bideratze aldera.

Convocatoria ordinaria: orientaciones y renuncia

1) Ikasle presentzialek gutxienez saioen % 85era etorri behar dute. Zehaztutako zeregin guztiak bete behar dituzte ikasturtean zehar, eta azterketa garaian azterketak egin behar dituzte. Ezinbestekoa da ataza eta azterketa guztiak gainditzea. Ez da nahikoa ehunekoen baturak gainditzeko aukera ematea. Kalifikazioa horrela osatuko da:

Foroetan parte hartzea % 20

Gelako testak % 20

Outline paper % 20

Idatzizko azterketa (teoria) % 30

Idatzizko azterketa (kasu azterketa) % 10



2) Ikasle ez-presentzialek, UPV/EHUren araudiaren arabera, bederatzigarren astea baino lehen jakinarazi behar diote irakasleari irakasgaia ez-presentzialki egitea erabaki dutela. Kasu horietan, programaren %100 azken proba baten bitartez ebaluatzen da. Ezinbestekoa da proba horren atal guztiak gainditzea. Ez da nahikoa ehunekoen baturak gainditzeko aukera ematea. Kalifikazioa horrela osatuko da:

Outline paper % 30

Idatzizko azterketa (teoria) % 50

Idatzizko azterketa (kasu azterketa) % 20



3) Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek, UPV/EHUren araudiaren arabera, «ez aurkeztua» kalifikazioa jasoko dute. Deialdiari uko egiteko, eskaria idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Convocatoria extraordinaria: orientaciones y renuncia

1) Ikasle presentzialek gutxienez saioen % 85era etorri behar dute. Zehaztutako zeregin guztiak bete behar dituzte ikasturtean zehar, eta azterketa garaian azterketak egin behar dituzte. Ezinbestekoa da ataza eta azterketa guztiak gainditzea. Ez da nahikoa ehunekoen baturak gainditzeko aukera ematea. Kalifikazioa horrela osatuko da:

Foroetan parte hartzea % 20

Gelako testak % 20

Outline paper % 20

Idatzizko azterketa (teoria) % 30

Idatzizko azterketa (kasu azterketa) % 10



2) Ikasle ez-presentzialek, UPV/EHUren araudiaren arabera, bederatzigarren astea baino lehen jakinarazi behar diote irakasleari irakasgaia ez-presentzialki egitea erabaki dutela. Kasu horietan, programaren %100 azken proba baten bitartez ebaluatzen da. Ezinbestekoa da proba horren atal guztiak gainditzea. Ez da nahikoa ehunekoen baturak gainditzeko aukera ematea. Kalifikazioa horrela osatuko da:

Outline paper % 30

Idatzizko azterketa (teoria) % 50

Idatzizko azterketa (kasu azterketa) % 20



3) Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek, UPV/EHUren araudiaren arabera, «ez aurkeztua» kalifikazioa jasoko dute. Deialdiari uko egiteko, eskaria idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Temario

1. Lege arloko testuingurua

1.1 Curriculumen egitura

1.2 Irakasgaien mapa

1.3 Irteerako profilak

1.4 Prozedurak

1.5 DBH, Batxilergoa, Lanbide Heziketa, Helduen Hezkuntza Iraunkorra eta Hizkuntza Eskola Ofizialak



2. Hizkuntzen ikaskuntza: teoriak, ebidentziak, eta sinesmenak

2.1 Input, Output, Interaction

2.2 Teoria soziokulturala

2.3 Ikaskuntza dialogikoa

2.4 Oinarri zientifikorik ez duten hezkuntzaren arloko sinesmenak

2.5 Hezkuntzan inpaktu sozialaren ebidentziak identifikatzeko irizpideak



3. Hizkuntzaren ikaskuntzara bideratutako Interakzioa eta Aldamiajea Garapen Hurbileko Eremuan

3.1 Interakzioetan parte hartzeak ikaskuntza sortzen du

3.2 Garapen Hurbileko Eremua eta Aldamiajea (Scaffolding) testuinguru eleanitzetan eta kulturanitzetan

3.3 Taldekatze ereduak: inklusioa, mixture, streaming, tracking

3.4 Familien eta komunitatearen partaidetza ikaskuntzan

3.5 Talde interaktiboak

3.6 Solasaldi dialogikoak

3.7 Liburutegi tutorizatuak

3.8 Interakzio kolaboratiboak indarkeriarik gabeko testuinguruetan

Bibliografía

Materiales de uso obligatorio

Hezkuntza curriculum gunea: https://curriculuma.euskadi.eus/eu/curriculuma







Euskal curriculuma: https://www.berrigasteiz.com/monografikoak/ec22/etapa_oinarrizkoa/ec22_oinarrizkoa_e.html







Flecha, R. (2015). Successful Educational Actions for Inclusion in and Social Cohesion in Europe. Springer.

Bibliografía básica

Hezkuntza curriculum gunea: https://curriculuma.euskadi.eus/eu/curriculuma



Euskal curriculuma: https://www.berrigasteiz.com/monografikoak/ec22/etapa_oinarrizkoa/ec22_oinarrizkoa_e.html



Kelly, J.K. (2001). Classroom Interaction and Language Learning. Ilha Do Desterro. A Journal of English Language, Literatures in English and Cultural Studies 41, 17-39.



Li, P., & Jeong, H. (2020). The social brain of language: grounding second language learning in social interaction. npj Sci. Learn. 5, 8. https://doi.org/10.1038/s41539-020-0068-7



Walki, A. (2006). Scaffolding Instruction for English Language Learners: a Conceptual Framework. The International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 9(2), 159-180.



Dekker, S., Lee, N.C., Howard-Jones, P. & Jones, J. (2012). Neuromyths in education: Prevalence and predictors of misconceptions among teachers. Frontiers in Psychology, 3, 429.



Flecha, R. (2015). Successful Educational Actions for Inclusion in and Social Cohesion in Europe. Springer.



López de Aguileta, G., & Soler-Gallart, M. (2021). Aprendizaje significativo de Ausubel y segregación educativa. Multidisciplinary Journal of Educational Research,11(1), 1-19. https://doi.org/10.4471/remie.2021.7431

Revistas

Research on Language and Social Interaction



Studies in Second Language Acquisition



Language Teaching



Language Learning



Modern Language Journal



Language Teaching Research



TESOL Quarterly



Second Language Research



Foreign Language Annals



ELT Journal



Harvard Educational Review



Cambridge Journal of Education

Enlaces

Hezkuntza curriculum gunea: https://curriculuma.euskadi.eus/eu/curriculuma







Euskal curriculuma: https://www.berrigasteiz.com/monografikoak/ec22/etapa_oinarrizkoa/ec22_oinarrizkoa_e.html







UPV/EHU Liburutegia







Web of Knowledge







Scopus

Contenido de XSL

Sugerencias y solicitudes