Materia
Herramientas de resolución de problemas en proyectos de investigación
Datos generales de la materia
- Modalidad
- Mixta
- Idioma
- Inglés
Descripción y contextualización de la asignatura
Irakasgai honi esker, ikerketa aurreratua planifikatu eta gauzatu ahal izango da, ingeniaritzarekin lotutako hainbat arlo eta diziplinatan ezagutza sortzeko. IKT tresna berriak erabiliz, ikerketa-proiektu bat egiteko urratsak ikusiko dira: laginketa diseinatzea, esperimentuak diseinatzea eta datuak aztertzeko estatistika-teknikak hautatzea.Ikastaro honetan inkesta-tresnak landuko dira, gizarte-ikerketara bideratuta.
Profesorado
Nombre | Institución | Categoría | Doctor/a | Perfil docente | Área | |
---|---|---|---|---|---|---|
FERNANDEZ MARTINEZ, ROBERTO | Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Titular De Universidad | Doctor | No bilingüe | Ingeniería Eléctrica | roberto.fernandezm@ehu.eus |
TEJO OTERO, AITOR | Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doctor | Bilingüe | Expresión Gráfica en la Ingeniería | aitor.tejo@ehu.eus |
TOLEDO GANDARIAS, NEREA | Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Pleno | Doctora | Bilingüe | Proyectos de Ingeniería | nerea.toledo@ehu.eus |
Competencias
Denominación | Peso |
---|---|
Aplicar y desarrollar las metodologías, tecnologías y herramientas que se utilizan en la investigación en la disciplina de gestión de proyectos. | 100.0 % |
Tipos de docencia
Tipo | Horas presenciales | Horas no presenciales | Horas totales |
---|---|---|---|
Magistral | 10 | 10 | 20 |
P. de Aula | 10 | 10 | 20 |
P. Ordenador | 10 | 25 | 35 |
Actividades formativas
Denominación | Horas | Porcentaje de presencialidad |
---|---|---|
Clases expositivas | 30.0 | 33 % |
Ejercicios | 45.0 | 10 % |
Sistemas de evaluación
Denominación | Ponderación mínima | Ponderación máxima |
---|---|---|
Asistencia y Participación | 10.0 % | 40.0 % |
Examen escrito | 0.0 % | 50.0 % |
Trabajos Prácticos | 20.0 % | 60.0 % |
Resultados del aprendizaje de la asignatura
Irakasgai hau gainditzen duen ikasleak gai izan beharko du:- Gizarte-ikerketako oinarrizko teknikak ulertzea, kuantitatiboak zein kualitatiboak.
- Gizarte-ikerketarako datuak aztertzeko estatistika-teknikak aplikatzea.
- Datuak aztertzeko ariketa errazak ebaztea, software espezifikoarekin edo gabe.
Convocatoria ordinaria: orientaciones y renuncia
Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:
Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.
Banakako edo/eta taldeko lanak (% 40): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Azterketa (% 50): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.
Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.
Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).
Convocatoria extraordinaria: orientaciones y renuncia
Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).
Temario
Sarrera. Oinarrizko kontzeptuak. Proiektuaren kudeaketaArazoaren formulazioa. Aldagaiak hautatzea. Datuak biltzea. Doe bat egiteko teknikak
Ikerketarako estatistika. Datuen irudikapena eta korrelazioak. Kasu praktikoak, hainbat software erabiliz.
Bibliografía
Materiales de uso obligatorio
Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira.Bibliografía básica
Kumar, R.; Research methodology. A step-by-step guide for beginners. Sage, 2011.Singh, Y.K.; Fundamental of Research methodology and Statistics. New age International (P) Ltd., Publishers, 2006.
Jiju Antony. Design of Experiments for Engineers and Scientists . ISBN: 978-0-7506-4709-0
Bibliografía de profundización
HOWARD, N.: ¿Least Squares Clasiffication and Principal Component Analysis: A Comparison¿ en DOGGAN, M. & ROKKAN, S. (Eds.) ¿Quantitative Ecological Analysis in the Social Sciences¿. MIT Press. Cambridge, 1969 (pp. 397-412).Kothari, C.R.; Research methodology. Methods and techniques. New age International (P) Ltd., Publishers, 2004.
Pandey, P, Pandey, M.M.; Research methodology: tools and techniques. Bridge center, 2015.
Kohl, M.; Introduction to statistical data analysis with R. bookboon.com, London, 2015. ISBN 978-87-403-1123-5.
Bloomfield, V.A.; Using R for Numerical Analysis in Science and Engineering. Chapman & Hall/CRC, 2014. ISBN 978-1439884485