Contenido de XSL
Lenguas e Innovación en las Aulas de Educación Infantil
- Centro
- Facultad de Educación de Bilbao
- Titulación
- Grado en Educación Infantil (Trilingüe)
- Curso académico
- 2024/25
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
DocenciaAlternar navegación
Tipo de docencia | Horas de docencia presencial | Horas de actividad no presencial del alumno/a |
---|---|---|
Magistral | 24 | 36 |
Seminario | 5 | 7.5 |
P. de Aula | 31 | 46.5 |
Guía docenteAlternar navegación
ObjetivosAlternar navegación
KONPETENTZIAK:
C1. Garapen integralaren esparruan komunikazio trebetasunak (ahozkoa, idatzia, bisuala, gorputzezkoa eta afektiboa) aberastera zuzendutako trebetasun eta estrategia didaktikoak garatzea.
C2. Testuinguru digitalean talde-lana egiteko trebetasunak erakustea.
C3. Hizkuntza aniztasuna eta kulturaniztasuna identifikatzea baliabide egokituak eta moldagarriak eskaintzeko.
C4. Pertsonen arteko harremanak eta talde lana egiten jakitea.
C5. Jolasteko eta komunikatzeko trebetasunak testuinguru digitalean garatzea, familiaren eta eskolaren arteko lankidetza handiagoa garatzeko.
C6. Hezkuntza sisteman garatzen ari den berrikuntza proposamenean eragiten jakitea, hizkuntzaren arlotik.
IKASKUNTZA-EMAITZAK:
RA1. Haur Hezkuntzako curriculumaren proposamen metodologiko berritzaileak, baliabideak eta jardunbide egokiak biltzen ditu hizkuntza irakaskuntzaren arloan.
RA2. Irakaskuntza praktikei buruz gogoeta egiten du, Haur Hezkuntzan hobekuntzak edo arazoak dituzten alderdiak identifikatuz, teoriarekin eta hezkuntza praktikarekin erlazionatuz.
RA3. Aplikatu azken produktuan berritzaileak diren proiektu, bertako kontzeptuak eta praktikak testuinguru ezberdinetan egiten erakusten duelarik.
RA4. Ikasleek hizkuntza, barietatea eta kultura ikasteko modu autonomoan erabil ditzaketen IKTak azaltzen eta zerrendatzen ditu.
RA5. Ezagutzen ditu eskolako hizkuntza errealitate aldakorrera aztertzeko, ebaluatzeko eta egokitzeko tresnak edo baliabideak.
RA6. Ikertzen ditu ikasgelako hizkuntza-barietatean eragina duten faktoreak.
RA7. Hizkuntza-gaitasunean eragina duten hizkuntza- eta kultura-barietatearen faktoreak adierazten ditu eportfolioan.
RA8. Hizkuntzak irakasteko estrategia eta ikuspegi metodologiko berriak ezagutzen ditu: esperientziak, proiektuak eta materialak aztertzen badaki.
RA9. Hizkuntzen irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan informazio eta komunikazio teknikak (IKT) erabiltzen ditu hizkuntza irakasteko.
RA10. Egungo gizartean eta eskolan izandako aldaketen eta garrantziaz hausnartzen badaki.
RA11. Datu linguistikoak erabiltzen badaki ikasleen gaitasun komunikatiboa diagnostikatzeko.
TemarioAlternar navegación
1. Testuinguru digitala eta hizkuntza eta kultura aniztasuna ikasgelan.
Ikasgelako aniztasuna gero eta handiagoa da, haurren hizkuntza garatzeko estrategietatik abiatuta (pentsamendu magikoa, hizkuntza poetikoa, sinbolikoa, fantastikoa, gorputz adierazpidea eta hitzezko komunikazioa, besteak beste), hizkuntza estandarraren (batua) eta barietateen arteko aniztasunarekin jarraituz. Herrialdeko hizkera (bizkaiera, gure kasuan) eta ikasgelan dagoen hizkuntza eta kultura aniztasuna edo bigarren eta hirugarren hizkuntzen ikaskuntza eta erabilera murgiltze goiztiarreko programetan ahaztu gabe. Irakasleak errealitate aldakor horretan ikertu behar du (errealitate ezberdinak baitaude) eta baliabideak eta materialak (folklorea eta literatura eta artea, musika eta abestiak, jolasak, IKTak, eskola liburutegiak, besteak beste) aztertu eta landu behar ditu, baita klasean erabili ere.
2. Hizkuntzen irakaskuntza-ikaskuntza prozesua Haur Hezkuntzan: metodoak eta baliabideak.
Hizkuntza irakasten jakiteko beharrezkoa da jakitea ikuspuntu desberdinetatik teoriak eta metodologiak planteatu dituzten galdera garrantzitsuenak zein izan diren. Haurren hizkuntzara hurbiltzeko, interesgarria da neskek eta mutilek nola hitz egiten duten behatzea eta irakasleak klaseko elkarrizketen bidez nola kudeatu dezakeen hizkuntzaren irakaskuntza.
3. Haur Hezkuntzako ikasleak ahalduntzen dituzten teknologiak eta hizkuntzaren irakaskuntza.
Nesken eta mutilen gaitasun psikomotorrak direla eta, erabilgarriak ez diren tresnak eta baliabideak daude (IKTak: teklatua eta sagua) eta ezin dira haien ikaskuntzaren protagonistak izan. Bestalde, arbel digitala haurrekin erabil daitekeen tresna da eta behar bezala erabiltzen bada, neska-mutilak ikasteko protagonistak izan daitezke eta zenbait errutina eta elkarrizketa kudeatu, irakaslearen gutxieneko laguntzarekin. Arbela digitalaz baliatzearen gauzarik interesgarriena klase osoarekin elkarrizketa izatean hizkuntza eta kultura irakastea dateke.
4. Komunikazio estrategiak ikasgela barruan eta kanpoan: ikasleekin eta senideekin elkarrizketak.
Komunikazio estrategiak tresna hobeak dira irakasleak hobeto irakasteko. Estrategia komunikatiboak lantzeko lehen fase ona irakurketa ozena intersgarria da. Irakurketaz gain, askoz ere gehiago egiten da tutorearen eta ikaslearen arteko elkarrizketetan; beraz, komenigarria da bataren eta bestearen funtzioak zeintzuk diren jakitea. Azkenik, eskola eta familiaren koordinazioa oso interesgarria da arazoak konpontzeko edo ohiturak eta ezagutzak sendotzeko.
5. Mugimendu Autonomoan hizkuntzak irakastea eta feedback zuzentzailea emateko moduak. Mugimendu Autonomoaren bat datorren irakasmoldea landuko da eta hizkuntza irakasteko estrategiak landuko dira.
MetodologíaAlternar navegación
- Banakako eta talde-lana
- Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza.
- Ikasketa zerbitzua: Mugimendu Autonomoko lana.
Klase magistraletan azalpen laburrak emango ditu irakasleak, aurrez aurre denbora gehiena hainbat jarduera praktikoak eginez, baina gehienetan taldean lan egingo du eta, batzuetan, banakako jarduera batzuk burutuz. Ikasleek ikaskuntzaren emaitzak (RA1) lortzeko, proiektuan oinarritutako ikaskuntza metodologia (RA3) jarraituko da. Talde-lana azken produktua garatzeko (adibidez, arbel digitala egiteko unitate didaktiko digitala) egingo da eta dokumentu tekniko eta gogoeta laburra prestatuko da eta portfolioan (RA2, RA9 eta RA10) idatziko da eta klasean defendatuko da ahoz. Era berean, azken produktu horren (RA3) lan plana, jarraipena eta kontrola egongo dira.
Era berean, azken produktuko lanak egingo dira. Oro har, ikasgelan burutzen diren jardueren froga edo emaitzak irakasleari emango zaizkio EGELA ikasgela birtualan eta, azken produktuaren entrega bezala, ebaluatuko dira (autoebaluazioa, koebaluazioa eta ebaluazioa) jarraipena egin ahal izateko, iritzia emateko eta hobekuntza proposatzeko.
Oharra: UPV/EHUren protokolo ofizial hau praktika txarrei edo iruzurrezko etika akademikoari buruz aplikatuko da ebaluazio probetan eta lan akademikoetan:
https://www.ehu.eus/documents/2100129/0/6.-+b%29+Protocolo+plagio+cas+-.pdf/11f13960-d46a-cf5a-ac13-ebfb5ad10acd
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
La evaluación continua, para el alumnado que normalmente asiste al 75% de las clases y cumple los trabajos encargados.
Requisitos para aprobar la asignatura:
En la evaluación continua será necesario tener todos los instrumentos de la asignatura superados para poder aprobar la asignatura.
Sistema de evaluación final:
1. El alumnado que no puede asistir a las clases y que tiene reconocido su derecho, tendrá opción de realización de una prueba final, esta se llevará a cabo al finalizar la asignatura dentro del calendario académico que marque el centro para el desarrollo de estas pruebas. (Normativa reguladora de la Evaluación del alumnado en las titulaciones oficiales de Grado, artículos 8 y 9).
Nota 2: La cuota porcentual de evaluación será del 60% para la prueba final y el 40% para el resto de actividades (trabajos individuales, en grupo, exposiciones de trabajos…). En el caso de las alumnas que no puedan asistir a clase, el valor porcentual de la prueba final escrita será del 100%.
2. El sistema de evaluación final contempla la posibilidad de evaluar los resultados de aprendizaje a través de una prueba, formada por uno o más exámenes y actividades de evaluación global de la asignatura, que se realizará durante el periodo oficial de exámenes.
Excepcionalmente, este sistema de evaluación podrá incluir actividades a lo largo del curso, tendentes a valorar resultados de aprendizaje que de forma alguna puedan ser evaluados en la prueba establecida en el periodo oficial de exámenes. Estas actividades deberán explicitarse en la guía docente de la asignatura, con su ponderación y deberán contar con el visto bueno del departamento.
Cuando esto ocurra, el departamento debe garantizar que en la prueba establecida en el periodo oficial de exámenes se evalúe la mayor parte posible del programa y se posibilite al alumnado obtener con ella el mayor porcentaje posible de la calificación total de la asignatura.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Bibliografía, material multimedia y recursos en red (Moodle y otros enlaces que se especificarán durante el curso).
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
PEÑA-ZABALA, M., MARTINEZ-MERINO, N., IRUSKIETA, M. (2023). UBE: Hezkuntza komunitatea elkareraginean. In Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021)
https://doi.org/10.36006/16392
FERDIG, R. E. et al. (2020). Teaching, Technology, and Teacher Education during the COVID-19 Pandemic: Stories from the Field (pp. 1-100). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). URL: https://www.learntechlib.org/p/216903/. Liburuko artikulu hauek irakurtzea gomendagarria da: Bidirectional Benefits from School to Home Literacy Practices in the Early Childhood Virtual Classroom de Kathy R. Fox. Best Practice to Teach Kindergarteners Using Remote Learning Strategies. Phu Vu, Richard Meyer, and Kelli Taubenheim.
IRUSKIETA, M. MARITXALAR, M. ARRROYO-SAGASTA, A. CAMACHO, A. (ed.) (2019). IKTak eta konpetentzia digitalak hezkuntzan. UEU eta UPV/EHU. Bilbo. ISBN: 978-84-8438-693-3. 376 orr. Bi kapitulu landuko dira: Josi Sierrarena eta Lorea Aretxagarena: diseinu unibertsala eta Inma Muñoak hizkuntzak irakasteko konpetentzia digitala lantzeko modua.
ARRIBAS, T.M. et al. (2000). Haur-Hezkuntza 0-tik 6 urtera: I. Norberaren eta ingurumenaren ezagutza. II. Adierazpena eta komunikazioa. III. Eskola-antolamendua. UPV / EHU. ISBN / ISSN: 978-84-8373-274-8. Liburu osoa Haur Hezkuntzan sarrera bat den arren, III. Zatia gomendatuko da, adierazkortasuna eta komunikazioa lantzen dituena.
RUIZ DE VELASCO, A. (2011): El juego simbólico. Barcelona. Grao. Sinbolizazio testuinguruak (0-3 urte eta 3-6 urte) landuko dituzte bi kapituluak. Hikhasi aldizkariaren gai honi buruzko irakurketak (doakoak eta eskuragarriak linean) ere gomendatuko dira.
VIZCARRA, M.T. 2014. Gorputz adierazpena Lehen Hezkuntzan. UPV / EHU. Bilbo. gorputza komunikatzeko tresna gisa tratatzen duen Eneko Rodriguezek egindako 4. kapitulua landuko da.
ZABALTZA, X., (2007): "Inmigrazioa eta eskubide linguistikoak", X. Aierdi eta B. Uranga (ed.) Euskara, etorkinak eta hizkuntza eskubideak, Bilbo: Ikuspegi eta Unesco Etxea, 59-62. https://labur.eus/PFjEc. Amelia Barquínek eta Uri Ruiz Bikandiren kapitulua aztertuko dira, immigrazioaren testuinguruan eskolan hizkuntza nola lan egiten den azaltzen duena.
Bibliografía de profundización
ARNAU, J. y ARTIGAL, J.M. (1998): Els programes diimmersió: una Perspectiva Europea / Immersion Programes: a European Perspective, Publicaciones de la Universitat de Barcelona, Barcelona. https://labur.eus/WB2NZ
BESALU, X. Y VILA, I. (2007): La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI, MEC, Catarata, Madrid. https://labur.eus/VtmpD
BIGAS, M. Y CORREIG, M. (2000): Didáctica de la lengua en la Educación Infantil, Síntesis, Madrid.
GREENE, M. (2005): Liberar la imaginación. Ensayos sobre educación, arte y cambio social. Editorial GRAÓ. Barcelona. (Reseña: https://labur.eus/DBUnv)
IDIAZABAL, I. eta lagunak (2000): ¿Nuevos caminos para la enseñanza plurilingüe? (monografía), Ikastaria-Cuadernos de Educación, Eusko Ikaskuntza, Donostia. https://labur.eus/F2GFM
RUIZ DE VELASCO, A. (2011): El juego simbólico. Barcelona. Grao.
URANGA ,B. eta lagunak (2008): Hizkuntzak eta immigrazioa. Lenguas e inmigración, Bilbao: Cátedra UNESCO Patrimonio Lingüístico. https://labur.eus/PFjEc
Revistas
Hik Hasi
Tantak
Aula de Innovación Educativa
Cuadernos de Pedagogía
Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura
GruposAlternar navegación
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-10:00 | ||||
15-15 | 10:00-10:30 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S13G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
- 1S13G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL)
31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 13:00-15:30 | ||||
10-10 | 13:00-15:30 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
31 Seminario-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 13:00-15:30 | ||||
10-10 | 13:00-15:30 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)