La Importancia del Ámbito No-formal desde el Punto de Vista de la Revitalización de las Lenguas: la Infancia, la Adolescencia, la Juventud
Datos generales de la materia
- Modalidad
- Mixta
- Idioma
- Euskera
Profesorado
Nombre | Institución |
---|---|
BEOLA OLAZIREGI, AINHOA | Administración General del País Vasco |
GUIRADO IRASUEGUI, ODEI | Euskaltzaindia-Real Academia de la Lengua Vasca |
Competencias
1. Haur, nerabe eta gazteen hizkuntza ohituren inguruan hausnarketa egitea.2. Aisialdiaren eremuak haurtzaroan eta nerabezaroan duen garrantzia aztertzea.3. Aisialdiko jarduera gidatuetan hizkuntzarekiko jarrerak positiboak lantzeko aukeren inguruan hausnartzea eta kasu desberdinetarako gidalerroak osatzeko gaitasuna garatzea.4. Eremu ez-formalean euskararen sustapenerako eraginkorrak diren estrategia eta esperientzia desberdinak ezagutzea5. Aisialdia euskaraz sustatzeko proiektuak diseinatzea/martxan jartzeaUdaleku mota ezberdinetako programazio bat garatzea eta ebaluazioaren garrantziaz kontzientzia garatzea, irizpideak ezagutu eta modu praktiko batera eramatea6. Aisialdiaren eremuan euskararen sustapenerako metodologia eta baliabide desberdinak garatzea eta gauzatzea:Estrategiak formulatu/diseinatuGazteen sentsibilizazioan nola eragin aztertuTemario y Bibliografía
- Aisialdiak haurtzaroan eta nerabezaroan duen garrantzia
- Aisialdia eta euskara. Estrategiak eta kudeaketa eredu bat
- Haur eta gazteen eremu ez-formalean hizkuntza lantzeko programak
- Eremu ez-formalean euskararen sustapenerako estrategiak
- Haur, nerabe eta gazteen hizkuntza-jarrerak
- Ikastolen aisia eredua:marko teorikoan
- Programazioa eta ebaluazioa
Bibliografía:Amonarriz, Kike (2005)¿Gazte hizkeraren egungo egoera eta garrantzia¿ in Gazte Hizkera:11-24. Donostia: Urtxintxa
Bibliografía:Ariès, Philippe (1996) Centuries of Childhood. London: Pimlico
Bibliografía:EKB (1992). ¿Gazteen mundua euskalduntzeko egitasmoa¿. BAT soziolinguistika aldizkaria 7-8, 159-175.
Bibliografía:Hernandez, Jone M. eta Altuna, Jaime (2017) ¿Gazteak euskararen jolastokian¿ in Goirigoilzarri, Jone, Landabidea, Xabier eta Manterola, Ibon (koord.) Euskararen biziberritzea: marko, diskurtso eta praktika berriak birpentsatzen Bilbo: UEU
Bibliografía:Eusko Jaurlaritza (2013) Ikasleak hizun. 2011ko Arrue proiektua. Eusko Jaurlaritza
Bibliografía:Agirre, Lorea (2015): Haurren aisialdi parte-hartzailea, euskalduna, hezitzailea eta herritarra garatzen. Herri hezitzailea
Bibliografía:-