Materia

Contenido de XSL

La Importancia del Ámbito No-formal desde el Punto de Vista de la Revitalización de las Lenguas: la Infancia, la Adolescencia, la Juventud

Datos generales de la materia

Modalidad
Mixta
Idioma
Euskera

Profesorado

NombreInstitución
BEOLA OLAZIREGI, AINHOAAdministración General del País Vasco
GUIRADO IRASUEGUI, ODEIEuskaltzaindia-Real Academia de la Lengua Vasca

Competencias

1. Haur, nerabe eta gazteen hizkuntza ohituren inguruan hausnarketa egitea.2. Aisialdiaren eremuak haurtzaroan eta nerabezaroan duen garrantzia aztertzea.3. Aisialdiko jarduera gidatuetan hizkuntzarekiko jarrerak positiboak lantzeko aukeren inguruan hausnartzea eta kasu desberdinetarako gidalerroak osatzeko gaitasuna garatzea.4. Eremu ez-formalean euskararen sustapenerako eraginkorrak diren estrategia eta esperientzia desberdinak ezagutzea5. Aisialdia euskaraz sustatzeko proiektuak diseinatzea/martxan jartzeaUdaleku mota ezberdinetako programazio bat garatzea eta ebaluazioaren garrantziaz kontzientzia garatzea, irizpideak ezagutu eta modu praktiko batera eramatea6. Aisialdiaren eremuan euskararen sustapenerako metodologia eta baliabide desberdinak garatzea eta gauzatzea:Estrategiak formulatu/diseinatuGazteen sentsibilizazioan nola eragin aztertu

Temario y Bibliografía

  • Aisialdiak haurtzaroan eta nerabezaroan duen garrantzia
  • Bibliografía:Amonarriz, Kike (2005)¿Gazte hizkeraren egungo egoera eta garrantzia¿ in Gazte Hizkera:11-24. Donostia: Urtxintxa
  • Aisialdia eta euskara. Estrategiak eta kudeaketa eredu bat
  • Bibliografía:Ariès, Philippe (1996) Centuries of Childhood. London: Pimlico
  • Haur eta gazteen eremu ez-formalean hizkuntza lantzeko programak
  • Bibliografía:EKB (1992). ¿Gazteen mundua euskalduntzeko egitasmoa¿. BAT soziolinguistika aldizkaria 7-8, 159-175.
  • Eremu ez-formalean euskararen sustapenerako estrategiak
  • Bibliografía:Hernandez, Jone M. eta Altuna, Jaime (2017) ¿Gazteak euskararen jolastokian¿ in Goirigoilzarri, Jone, Landabidea, Xabier eta Manterola, Ibon (koord.) Euskararen biziberritzea: marko, diskurtso eta praktika berriak birpentsatzen Bilbo: UEU
  • Haur, nerabe eta gazteen hizkuntza-jarrerak
  • Bibliografía:Eusko Jaurlaritza (2013) Ikasleak hizun. 2011ko Arrue proiektua. Eusko Jaurlaritza
  • Ikastolen aisia eredua:marko teorikoan
  • Bibliografía:Agirre, Lorea (2015): Haurren aisialdi parte-hartzailea, euskalduna, hezitzailea eta herritarra garatzen. Herri hezitzailea
  • Programazioa eta ebaluazioa
  • Bibliografía:-

Contenido de XSL

Sugerencias y solicitudes