Gestión de la Comunicación en las Organizaciones Internacionales27121
- Centro
- Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación
- Titulación
- Grado en Periodismo (Plan nuevo)
- Curso académico
- 2024/25
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Castellano
- Euskera
- Código
- 27121
DocenciaAlternar navegación
Guía docenteAlternar navegación
Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación
Nazioarteko Harremanak ikasgaia Kazetaritza, Ikus-entzunezko Komunikazioa, Publizitatea eta Harreman Publikoak, Politika Zientzia eta Kudeaketa Publikoa eta Soziologia graduen ikasketa-planetan ematen da. Ikasgaia nahitaezkoa eta adarraren oinarrizkoa da, eta 6 ECTS ditu.
Horrela, ikasgaiaren oinarrizko helburua Nazioarteko Harremanen ikasketari sarrera orokorra egitea da. Ikasgai-zerrendan aurreratu ahala, ikaslea gai izango da gaur egungo nazioarteko gizartearen genesia eta egungo egoera aztertzeko eta baloratzeko, eta gizateriak XXI. mendean maila globalean aurre egin behar dizkion prozesu, arazo eta erronka nagusiak antzemateko ere.
Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación
1.Estatuen arteko harremanen egitura eta prozesuak aztertzea eta oinarrizko kontzeptu eta teoriak erabiltzea.
2.Munduko arazo nagusienak ezagutzea eta arazo hauen aurrean nazioarteko komunitateak hartu dituen neurriak aztertzea.
3.Informazio kuantitatiboa eta kualitatiboa erabiliz, maila globalean zein erregionalean nazioarteko eragin-mailaren egitura zehaztea.
Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación
A. ESKOLA TEORIKOAK
I. Atala: Sarrera
Nazioarteko Harremanen sarrera teoriko-kontzeptuala
II. Atala: Nazioarteko Gizartearen Aktoreak
Estatua
Nazioarteko Gobernuarteko erakundeak: Nazio Batuak
Gobernuz Kanpoko Erakundeak
Entrepresa Transnazionalak, Gobernu Aktore Ez Zentralak, Mugimendu Sozial Transnazionalak
III. Atala: Nazioarteko Sistemaren Egitura
Boterea eta ordena mundu anarkikoan: oreka, hegemonia eta polaritatea
IV. Atala: Nazioarteko Gizartearen oinarrizko prozesuak
Diplomaziaren teoria eta praktika
Indarkeriazko gatazkak: ohizko gerratik terrorismora
Nazioarteko elkarkidetza eta nazioarteko erregimenak
Integrazio eta erregionalizazio prozesuak
V. Atala: Gizateriak aro globalean dituen erronka nagusiak
Segurtasun kolektiboa eta bakearen mantentzea
Suntsipen handiko armen hazkundea
Giza eskubideak
Baliagai naturalak eta planetaren oreka
Pobrezia, desberdintasuna eta arazo demografikoak
Epidemiak eta osasuna mundu zabalean
Informazioaren eta komunikazioaren munduko gizartea
B. ESKOLA PRAKTIKOAK
1. Praktika: Gai-zerrendaren lehenengo, bigarren edo hirugarren atalekin erlazionaturik lana egitea. Jarduera praktiko hau lauhilekoaren hasieran ikasleei emango zaien ikasle-gidan zehaztuko da. Eredu honen barnean lan monografikoen edo iruzkin kritikoen aurkezpena, rol jokoak, simulazioak edo ikasgaiaren arduradunak zehaz dezaken beste edozein jarduera egingo du ikasleak.
2. Praktika: Gai-zerrendaren laugarren edo bostgarren atalekin erlazionaturik lana egitea. Jarduera praktiko hau lauhilekoaren hasieran ikasleei emango zaien ikasle-gidan zehaztuko da. Eredu honen barnean lan monografikoen edo iruzkin kritikoen aurkezpena, rol jokoak, simulazioak edo ikasgaiaren arduradunak zehaz dezaken beste edozein jarduera egingo du ikasleak.
MetodologíaAlternar navegación
Ikasgaiaren gai-zerrendan zehazten diren Nazioarteko Harremanen oinarrizko kontzeptu eta prozesuen ezaguerak eskola praktikoetan garatuko dira, eta ikasleek emango dituzten talde-lanen bidez ebaluatuko dira. Bestelako aldeak kontutan hartujo dira ere, eskoletara bertaratzea edota parte-hartze aktiboa, besteak beste.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
- Sistema de Evaluación Continua
- Sistema de Evaluación Final
- Herramientas y porcentajes de calificación:
- Prueba escrita a desarrollar (%): 60
- Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 40
Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
I. EBALUAZIO MISTO-JARRAIKO SISTEMA
Ebaluaketa sistema hau eskoletara etorriko diren ikasleek jarraituko dute eta era honetan osatuko da:
1. Lana (%20). Lana irakasleak emango dituen argibidetara egokituko da. Nahitaezkoa da iradokitako bibliografia irakurtzea. Lanaren kalifikazioak honako alde hauek hartuko ditu kontutan: a) eduki informatiboa, b) idazkera estiloa, c) ohar pertsonalak, eta d) aurkezpen formala.
2. Lana (%20). Lana irakasleak emango dituen argibidetara egokituko da. Nahitaezkoa da iradokitako bibliografía irakurtzea. Lanaren kalifikazioak honako alde hauek hartuko ditu kontutan: a) eduki informatiboa, b) idazkera estiloa, c) ohar pertsonalak eta, d) aurkezpen formala.
3. Azken azterketa (%60). Azterketan eskoletan azaldu eta garatutako gaiez gain, irakasleak emandako osagarrizko dokumentazioa ere sartuko da.
Garrantzitsua:
Ikasleak 1. eta 2. irizpideetan (lanak) zehazten diren jarduerak egin eta emateaz gain, azken azterketa gainditu beharko du ere ikasgaia gainditzeko.
Iturri digital edo bestelako argitalpenetako hitzez hitzeko kopia agertzen duten lanek suspentsoa izango dute.
II. AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA
Ebaluaketa sistema hau eskuragarri dago gelara etortzen ez diren ikasleentzat, baldin eta lehenengo hilabetean hori eskatzen badiote irakaskeari eta horrela adosten badute horrekin. Ebaluaketa sistema honetan notaren %100 azken azterketa bati bakarrik dagokio, eta proba horren galderak irakasleak zehaztutako zenbait materialetan oinarrituko dira. Azken froga horrek lau galdera izango ditu eta ikasleak hiru aukeratu eta garatu beharko ditu.
Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
I. EBALUAZIO MISTO-JARRAIKO SISTEMA
Ebaluazio misto-jarraiko sistemaren bidez bi praktika gainditu dituzten ikasleek, lauhilekoan zehar eskoletan landu diren apunteak ikasiko dituzte azterketara aurkezteko. Praktiketan lortutako kalifikazioak azken notaren %40ko balioa izango du, beti ere ikasleak azterketa gainditzen badu.
Ohiko deialdian praktikak gainditzen ez dituzten ikasleek, ezohiko deialdian azken ebaluazioaren sistemarako zehaztutako materialak erabiliko dituzte azterketa gainditzeko. Azterketa horrek notaren %100ko balioa izango du.
II. AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA
Ohiko deialdian bezala.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Klaseko power pointak eta apunteak.
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
BARBÉ, E.(2007), Relaciones Internacionales, 3ª ed., Barcelona, Tecnos.
BROWN, Chris eta Kirsten AINLEY (2017), Nazioarteko Harremanak zer diren, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.
GUTIERREZ-SOLANA JOURNOUD, Ander (koord.) (2017), Nazioarteko Harremanetako 14 giltza-hitz, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.
MOURE, L. eta ITURRE, M.,(2011) Nazioarteko Erakundeetarako Sarrera: Nazio Batuen kasua, Leioa, UPV/EHU.
PÉREZ DE ARMIÑO, Karlos (2019), Nazioarteko Harremanak: korronte teorikoak eta mundu-ikuskerak, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, Bilbo.
Bibliografía de profundización
ALDECOA, F., La Integración Europea: Génesis y Desarrollo de las Unión Europea (1979-2002), Madril, Tecnos, 2002.
ARENAL, C. del, Introducción a las Relaciones Internacionales, 4ª ed., Madril, Tecnos, 2009.
BRZEZINSKI, Z., El Dilema de EE.UU.: ¿Dominación global o liderazgo global?, Bartzelona, Paidós, 2005.
DÍEZ DE VELASCO, M., Instituciones de Derecho Internacional Público, Madril, Tecnos, 2003.
HALLIDAY, F., Las relaciones internacionales en un mundo en transformación, Madril, Catarata, 2002.
HELD, D. et al., Trasformaciones Globales: Política, Economía y Cultura, Oxford, Oxford University Press, 2002.
HELD, D. Y MCGREW, A., Globalización/Antiglobalización: Sobre la reconstrucción del orden mundial, Bartzelona, Piados, 2003.
KRASNER, S., Soberanía, Hipocresía Organizada, Bartzelona, Paidós, 2001.
MANGAS MARTÍN, A., La Constitución Europea, Madril, Iustel, 2005.
MESA, M. Y GONZÁLEZ BUSTELO, M. (Coor.), Poder y Democracia: Los retos del multilateralismo, Anuario CIP 2006, Madril, Icaria, 2006.
MORATA, F., La Unión Europea. Procesos, actores y políticas, 2º ed., Bartzelona, Ariel, 1999.
PEARSON, F. S. y ROCHESTER, J. M., Relaciones Internacionales. Situación Global en el Siglo XXI, 4ª ed., Colombia, McGraw-Hill, 2000.
RIORDAN, S., Adiós a la Diplomacia, Madril, Siglo XXI, 2005.
SCHMIDT, H., La Grandes Potencias del Futuro: Ganadores y perdedores del mañana, Bartzelona, Paidós, 2006.
SEGURA, A., Señores y Vasallos del Siglo XXI: Una Explicación de los Conflictos Internacionales, Madril, Alianza, 2004.
SODUPE, K., La Estructura de Poder del Sistema Internacional, Madril, Fundamentos, 2002.
STRANGE, S., La Retirada del Estado: la difusión del poder en la economía mundial, Bartzelona, Icaria, 2001.
VILARIÑO, E., Curso De Derecho Diplomático y Consular, Madril, Tecnos, 2003.
WALZER. M., Reflexiones sobre la Guerra, Bartzelona, Paidós, 2004.
Revistas
Agenda ONU. Anuario de la Asociación para las Naciones Unidas en España.
Anuario de los Cursos de Derecho Internacional y Relaciones Internacionales de Vitoria-Gasteiz.
Anuario del Centro de Investigaciones para la Paz (CIP).
Revista Electrónica de Estudios Internacionales
El Estado del Mundo. Anuario económico y geopolítico mundial.
Estudios Internacionales.
Foreign Policy (Edición española).
Foro Internacional.
Papeles para la Paz.
Política Exterior.
La Situación en el Mundo. The Worldwatch Institute.
Tiempo de Paz.
Direcciones web
Ipar Atlantikoko Ituna
www.nato.int/docu/other/sp/treaty-sp.htm
Harreman Diplomatikoen inguruko Vienako Batzarra
www.oas.org/legal/spanish/documentos/convencionviena.htm
Nazio Batuen Karta
www.un.org/spanish/aboutun/charter
Nazio Batuen Erreforma: Goi-mailako taldearen Txostena
www.un.org/spanish/secureworld
Europako Konstituzioa
www.europa.eu.int/constitution/index_es.htm
Estatu Batuen Segurtasunerako Estrategia
www.usinfo.state.gov/esp/Archive_Index
Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsala (1948)
http://www.un.org/spanish/aboutun/hrights.htm
Segurtasun Kontseiluaren 1373 (2001) Ebazpena
www.un.org/spanish/docs/sc01/scrl01.htm
Yahoo:(www.es.news.yahoo.com/10/)
CNN: (www.cnn.com/espanol/)
BBC: (www.news.bbc.co.uk/hi/spanish/news/)
The WWW Virtual Library, International Relations Resources (http://www2.etown.edu/vl/)
International Relations Sites, The University of the British Columbia, (http://www.library.ubc.ca/poli/international.html)
University of Michigan Library international simulations (http://www.lib.umich.edu/govdocs/intsim.html)
Ipar Atlantikoko Itunaren Erakundea (www.nato.int)
Nazio Batuen Erakundea (www.un.org)
Europako Batasuna (europa.eu.int)
Afrikako Batasuna (www.africa-union.org)
Liga Arabiarra (www.arableagueonline.org)
Asiako Hegoekialdeko Nazioen Elkartea (www.aseansec.org)
Nazioarteko Amnistia (www.amnesty.org)
Munduko Gizarte Foroa (www.forosocialmundial.org.br)
Greenpeace (www.greenpeace.org/)
Intermon Oxfam (www.intermonoxfam.org/)
Mugarik gabeko Medikuak (www.mfe.es)
The Worldwatch Institute (www.worldwatch.org/)
Hegoa Dokumentazio Zentroa (https://www.hegoa.ehu.eus/eu)
GruposAlternar navegación
01 Teórico (Castellano - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
2-15 | 12:30-14:00 (3) | 10:00-12:00 (4) |
Profesorado
01 P. de Aula-1 (Castellano - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:30-10:00 (1) |
Profesorado
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
2-15 | 09:00-11:00 (3) | 09:00-10:30 (4) |
Profesorado
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 10:30-11:00 (1) |