Ruta de navegación

Contenido de XSL

Materiales Compuestos para Ingeniería28113

Centro
Escuela de Ingeniería de Gipuzkoa
Titulación
Grado en Ingeniería Mecánica
Curso académico
2024/25
Curso
4
Nº Créditos
6
Código
28113

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral4560
P. Laboratorio1530

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

Material konpositeak Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan ikasten da.



HELBURU OROKORRAK



Material konpositea, propietate desberdinak dituzten osagai bi edo gehiago elkartuta lorturiko material konposatua da. Konposatu hau heterogeneoa izanik, bere propietateak osagaienak baino hobeak dira.

Naturan dauden konpositeez gain, egurra eta hezurrak, adibidez, historian zehar material ugari sortu da beste material batzuk konbinatuz, propietate zehatzak lortzeko. Gaur egun, hormigoiari altzairuzko hagak barneratzen zaizkio trakzio-esfortzuak jasan ditzan. Hegazkingintza eta antzeko goi-mailako aplikazioetan, norabide bakarreko eta anitzeko zuntz luzeen ehunak erabiltzen dira matrize polimerikoak indartzeko. Horien bidez, masa-unitateko ezaugarri mekaniko, kimiko eta elektrikoak hobetu nahi dira. Adibide gisa, aluminioa baino 20 karbono/epoxi-konposite gutxiago behar da, erresistentzia mekaniko berarentzat.

Helburua propietate mekanikoak direnean, matrizea zuntzez indartzen da. Gizakiak ekoizten dituen konpositeen artean, matrizearen arabera, zeramiko, metaliko eta polimerikoetan sailka daitezke. Modu zabal batean, gainera, zuntz luzez edo zuntz laburrez indartuta egon daitezke.

Ikasgai honetan material konpositeak disenatzen ikaste da. Material konpositeen osagaiak aukeratzeko garaian, kontuan izan behar dira produktuaren ezaugarri teknikoak, bizitza-denbora, piezen kopurua eta konplexutasuna eta piezen muntatze-kostuak. Diseinatzeko garaian, kontuan hartzekoa da material hauekin edozein itxura eta dimentsiotako piezak garatu daitezkeela amaierako produkturen itxura eta funtzioen betebeharrak asebetetzeko.

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

GAITASUNAK eta IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK



1. Material konpositeak egiteko erabiltzen diren materialen ezagutza: ezaugarri kimiko eta fisiko; beren lortze prozesu; jatorria...)

2. Aplikazio eta ingurugiroarekiko eragina ezagutzea

3. Material konpositeak disenatzen ezagutza



Gainera tituluzioko zeharkako konpetentziak lantzen dira:



1- Argudiatu

2- Taldean lan egitea

3- Informazioa ahoz eta idatziz

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

1. Orokortasunak



2. Konposite polimerikoak

a. Matrize polimerikoak (termogogorrak, termoplastikoak)

b. Zuntzak (beira-zuntzak, Karbono-zuntzak, zuntz naturalak, nanozuntzak…)

c. Eranskinak eta kargak



3. Konpositezko piezak egiteko

a. Pultrusioa

b. Zuntzezko karabilkaketa

c. Eskuzko moldaketa

d. R.T.Ma



4. Konposite zeramikoa (hormigoia)

MetodologíaAlternar navegación

- LAN PRESENTZIALA GELAN

Klase magistralak taldeari

- IKASLEAREN LAN PERTSONALA

Banakako edo taldeko ikasketa autonomoa

Ariketa, ondorio eta lanen idazkinak

Ahozko aurkezpen, eztabaida eta antzekoak ikasgelan

- Tutoretza pertsonalak

- Gomendatutako irakurketak liburutegian

- Tutoretzak taldetan

- Enpresa, hitzaldi, erakustaldi eta beste hainbat jardueratan partehartzeak

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Prueba escrita a desarrollar (%): 70
    • Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 15
    • Exposición de trabajos, lecturas… (%): 15

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Irakasgai honetan ebaluaketa mistoa jarraitzen da

- Banakako azterketak (% 70)

- Entrega-gaiak (% 15)

- Taldekako lanen aurkezpena (% 15)



BANAKAKO AZTERKETAK

Banakako azterketak gainditzeko atal bakoitzeko ezagutza minimoak baloratzen dira. Azterketa liberatzailea izaten da eta horretarako gutxieneko 6 bat lortu behar da 10etik.



ENTREGAGAIAK eta AURKEZPENAK

Zereginak taldeka gelan entregatu edo aurkezpen behar dira egunean bertan.



BUKAERAKO FROGA

Bukaerako froga burutzeko baldintzak betetzen dituen ikasleak, irakasgaiaren amaieran froga bat izaten du. Bertan, ebaluaketa mistoa jarraitzen duen ikasleak klase magistral eta gelako praktiketako garatutako konpetentziak lortu dituela frogatu behar du.



IRAKASGAIA GAINDITZEKO, BEHARREZKOA DA:

- BUKAERAKO AZTERKETAN GUTXIENEKO 5 LORTZEA (10ETIK) EDO PARTZIAL LIBERATZAILEETAN GUTXIENEKO 6. PARTZIAL GUZTIAK GAINDITU BADIRA (6 NOTAREKIN), ATAL HONEN BUKAERAKO NOTA BATAZ BESTEKOA IZANGO DA ETA EZ BADIRA GAINDITU EDO BATZUK GAINDITU BADIRA, NOTA , GAINDITU DIRENEN ARTEKO NOTEN ETA BUKAERAKO AZTERKETAN (GAINDITU EZ DIREN ATALEN AZTERKETA) LORTUTAKO NOTEN ARTEKO PONDERAKETA IZANGO DIRA.





Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Ezohiko dealdian, arrazoi justifikatuagatik ebaluazio mistoan parte hartu ezin izan duten ikasleentzako ebaluazio irizpide berdinak jarraituko dira: ikasleak bukaerako azterketa edo froga bakar bat burutuko du.Azterketa honen datak ebaluazio egutegian jasota daude, eskolako web orrian argitaratuak. Azterketa hau bukaerako notaren % 100 izango da.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Klase magistraletan irakasleak e-gela zintzilikaturiko aurkezpena garatuko dira.
Entregagaiak eta aurkezpenak bai e-gelan bai gelan entregatuko dira.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

- W. SMITH Fundamentos de la ciencia e ingeniería de materiales, Ed. McGraw Hill

- D. William y JR Callister, Introducción a la Ciencia e Ingeniería de los Materiales, Ed. Reverté

- MF CANOVAS Hormigón, E.T.S. Ingenieros de Caminos, Madrid

Bibliografía de profundización

- P. Antequera, L. Jiménez, A. Miravete, Los materiales compuestos de fibra de vidrio, Edita: Universidad de Zaragoza
- P. Antequera, L. Jiménez, A. Miravete, Procesos de transformación de la fibra de vidrio (I), Edita: Universidad de Zaragoza