Euskal Pragmatika eta Berbaldia25692
- Centro
- Facultad de Letras
- Titulación
- Grado en Estudios Vascos
- Curso académico
- 2023/24
- Curso
- 3
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
- Código
- 25692
DocenciaAlternar navegación
Guía docenteAlternar navegación
Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación
Irakasgai hau euskararen egungo erabilerarekin oso lotua dago eta ahozko hizkuntzaren nondik norakoak ezagutzeko aukera da, eguneroko solasa edo elkarrizketari ematen baitzaio lehentasuna.
Euskararen egoera soziolinguistikoari lotuta aztertzen dira ahozko testuak, eta perpausetik gorako (perpaus mailakoak alboratu gabe) testuaren funtzionamenduaren arauak ezagutzeko aukera ematen du ikasgai honek. Testua eta berau sortzen den kontestuaren artean dauden harremanak zedarritzen gaitu nahi da euskal ikasketetako ikaslea.
Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación
Ikasgai honen helburu nagusia ikasleak euskararen azterketa pragmatiko-diskurtsiboan trebatzea da. Horretarako, ikasleek ahozko zein idatzizko corpusak biltzeak eskatzen dituen oinarri eta pauso metodologikoekin batera berbaldi azterketaren eta pragmatikaren oinarri teoriko-metodologiko nagusiak ezagutuko dituzte. Hauen artean, arreta berezia jarriko da interakzionismo sozio-diskurtsiboak testuak aztertzeko egiten duen proposamenean. Hizkuntzaren funtzionamenduaren oinarri teoriko nagusi hori pragmatika eta diskurtsoaren analisiaren beste hurbilbide teorikoekin osatuz, euskarazko ahozko zein idatzizko testu-generoen ezaugarritze linguistiko-diskurtsiboan trebatuko dira ikasleak.
M07-CM01: Euskararen egitura modu kritikoan deskribatzea eta aztertzea, fonetikari, morfologiari, sintaxiari, lexikoari -eta testuari/berbaldiari- dagokienez (G002 [MEC1-MEC3], G008 [MEC2-MEC3]).
M07-CM02: Hizkuntzalaritzan ikertzeko oinarriak, prozesuak eta teknikak ezagutzea, eta horiek euskarekin lotutako arlo profesionalean arazoak konpontzeko aplikatzea (G002 [MEC1-MEC3], G004 [MEC2-MEC4], G005 [MEC2-MEC3], G007 [MEC2-MEC4]).
M07-CM03: Euskararen ezaugarri bereziak aztertzea eta horien erabilera hainbat aplikazio-eremutan testuinguruan kokatzea (gramatika, hizkuntzalaritza-aldaera eta egoera soziolinguistikoa), beste hizkuntza batzuekin konparatzearen bidez eta hizkuntzalaritzaren teoria ikertzetik abiatuta (G002 [MEC1-MEC3], G004 [MEC2-MEC4], G007 [MEC2-MEC4]), G008 [MEC2-MEC3].
M07-CM04: Euskarari buruzko informazioa eta ezagutza zehaztasunez transmititzea publiko espezializatuari (G003 [MEC1-MEC2-MEC4-MEC5], G005 [MEC2-MEC3], G007 [MEC2-MEC4]).
M07-CM05: Testu espezializatuak irakurtzetik abiatuta, modu zehatzean argumentatzea (G003 [MEC1-MEC2-MEC4-MEC5], G008 [MEC2-MEC3]).
Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación
1.Diskurtsoaren azterketaren eta pragmatikaren oinarri teoriko-metodologikoak.
2.Diskurtsoaren azterketa interakzionismo sozio-diskurtsiboaren ikuspuntutik: testuak eta testu-generoak.
3.Testuen azterketa mailak: planifikazioa, testualizazioa eta ardura enuntziatiboa.
4.Hainbat ahozko zein idatzizko testu-generoren ezaugarritze linguistiko-diskurtsiboa.
5.Corpusen bilketa eta tratamendua.
MetodologíaAlternar navegación
A) Eskolaz kanpoko jarduerak
- Gaiak ikastea (CM01, CM02 eta CM03)
- Bibliografia irakurtzea eta lantzea (CM01, CM02 eta CM03)
- Jendaurreko ahozko azalpenak prestatzea (CM01, CM02, CM03, CM04 eta CM05)
- Euskarazko ahozko zein idatzizko testuak aztertzea (CM01, CM02 eta CM03)
B) Eskolan bertako jarduerak
- Eskola magistraletan ikasgaian proposatzen diren eduki teoriko-metodologikoak lantzea (CM01, CM02 eta CM03)
- Ikasgelako praktiketan, batetik, euskarazko ahozko zein idatzizko testuak aztertzea (CM01, CM02, CM03) eta bestetik, azterketa lan horiek ikaskideen aurrean aurkeztea (CM04 eta CM05).
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
- Sistema de Evaluación Final
- Herramientas y porcentajes de calificación:
- Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 50
- Trabajos individuales (%): 50
Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
- Askotariko lanek ikasgaiaren notaren %50eko balioa izango dute.
- Amaierako azterketa idatziak ikasgaiaren notaren %50eko balioa izango du.
Ikasleak ohiko deialdiari uko egiteko aukera izango du baldin eta irakasleari eskari bat helarazten badio idatziz (data eta sinadurarekin) lehen ebaluazio-ariketa egin baino lehenago.
Dena dela, ikasleak ebaluazio-ariketaren bat aurkezteak berarekin dakar ohiko deialdian ebaluatua izatea, eta beraz, uko egiten diola ohiko deialdian “ez aurkeztua” bezala agertzeari.
Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación
Lan metodologia eta ebaluazio irizpide zehatzak ikasturtearen hasieran programan bertan adieraziko dira. Hala ere, hona zenbait irizpide kontuan hartzekoak:
Ikasleeek aukera izango dute 10 puntuko azterketa egiteko, baina aukera emango zaie, ohiko deialdian gainditu dituzten atalei dagozkien notak gordetzeko, idatziz hala eskatzen badute.
- Irakasgaia gainditzeko berau osatzen duten atal bakoitza gainditzea ezinbesteko baldintza da.
- Ezohiko deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ezohiko azterketara ez aurkeztea
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
1. Ahots grabagailua/bideokamera eta soinu/irudi editorea.
2. Ordenagailua eta internet.
3. Bibliografia.
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
Bronckart, J.-P. (1996), Activité langagière, textes et discours. Pour un interactionnisme socio discursif. Paris : Delachaux et Niestlé. [Gaztelaniazko itzulpena] (2004), Actividad verbal, textos y discursos. Por un interaccionismo socio-discursivo, Madrid, Infancia y Aprendizaje.
Calsamiglia, H. & Tusón, A. (1999), Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso, Barcelona: Ariel Lingüística.
Escandell, M.V. (2007), Introducción a la pragmática. Barcelona: Ariel.
Herrero Cecilia, J. (2006), Teorías de pragmática, de lingüística textual y de análisis del discurso. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla La-Mancha.
Bibliografía de profundización
Alegria, A. (2009), “Errepikapen lexikalak ahozko modalitatearen koherentzia
sintaktikoaren ikuspegitik aztergai”, Euskera, 54, 2-1. 771-809.
Alonso, P. & Plazaola, I. (ed) (2005), Hizkuntza ekinean: testuak, diskurtsoak, generoak. Donostia: Erein.
Blanche-Benveniste, C. (1997), Approches de la langue parlée en français. Ophrys : Paris.
Briz, A. (1998), El español coloquial en la conversación: esbozo de pragmatización, Barcelona: Ariel Lingüística.
Garcia Azkoaga, I. & Diaz de Gereñu, L. (2009), “Ahozko narratibotasuna
interakzionismoaren argitara: kohesio mekanismoek esaten digutena”, Euskera,
54, 2-1. 723-770.
Filliettaz, L. (2002), La parole en action. Eléments de pragmatique psycho-socia/e. Québec : Editions Nota bene.
Goffman, Erving (1991), Le cadres de l’experience. Paris: Les Éditions de Minuit.
Idiazabal, I. & Larringan, L.M. (ed.) (1998), Koherentzia, kohesioa eta konexioa: testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza. Gasteiz: EHU eta Arabako Foru Aldundia.
Kerbrat-Orecchioni, C. (1990), Les interactions verbales, vol. 1. Paris : Colin.
Kerbrat-Orecchioni C. (1996), La conversación, Paris, Seuil.
Kerbrat-Orecchioni, C. (2005), Le discours en interaction. Armand Colín, Paris.
Larringan, L.M. (2007a), “Ahozko hizkuntza ulertzeko hiru gogoeta”, in I. Idiazabal & I. Garcia (ed.), Ahozko euskara. Azterketak eta irakaskuntza. Bilbo: EHU. (sare-argitalpena: www.testubiltegia.ehu.es).
Larringan, L.M. (2006), “Lagunarteko ahozko euskara: deskripzioak, azalpenak eta didaktikarako proposamenak”, XXV Cursos de Verano-XVIII Cursos Europeos, Donostia, EHU.
Portolés, J. (2006), Marcadores del discurso. Barcelona: Barcelona.
Revistas
- Cahiers de linguistique
- Discourse
- Discourse Processes
- Discurso y sociedad
- Gogoa
- Ikastaria
- Journal of pragmatics
- Oralia
- Pragmatics
Direcciones web
- Analyse-du-discours.com: http://www.analyse-du-discours.com/
- Critical Approaches to Discourse Analysis Across Disciplines (CADAAD): http://cadaad.net/
- Discourse analysis online: http://extra.shu.ac.uk/daol/index.html
- Discourse Analysis: http://www.discourse-analysis.de/pages/about.php
- Marges linguistiques: http://marges.linguistiques.free.fr/
- Oralia: http://nevada.ual.es/otri/ilse/oralia.asp
- Texto! Textes & Culture http://www.revue-texto.net/index.php
GruposAlternar navegación
46 Teórico (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 15:00-17:00 (1) | 17:00-17:30 (2) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- AULA 0.07 - FACULTAD DE LETRAS (1)
- AULA 1.06 - FACULTAD DE LETRAS (2)
46 P. de Aula-1 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 17:30-19:00 (1) |
Profesorado
Aula(s) impartición
- AULA 1.06 - FACULTAD DE LETRAS (1)