Contenido de XSL
Norma y Uso de la Lengua Vasca
- Centro
- Facultad de Medicina y Enfermería
- Titulación
- Grado en Medicina
- Curso académico
- 2024/25
- Curso
- 2
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
DocenciaAlternar navegación
Tipo de docencia | Horas de docencia presencial | Horas de actividad no presencial del alumno/a |
---|---|---|
Magistral | 20 | 20 |
P. de Aula | 20 | 35 |
P. Ordenador | 20 | 35 |
Guía docenteAlternar navegación
ObjetivosAlternar navegación
1.Goi-mailako tituludunek euskararen erabileran eta garapenean duten eraginaren kontzientzia hartzea, eta norberaren komunikazio-rola berraztertzea testuinguru horretan. (% 10)
2.Norberaren intuizio eta esperientzia linguistikoa sintetizatu, azaldu eta berrikustea, hizkuntzaren erabilera zuzen eta egokia jomugan. (% 80)
3.Kontsulta-tresnak erabiltzen jakitea (bereziko Interneten eskuragarri daudenak), askotariko egoera komunikatiboetan sor daitezkeen premiei egokiro erantzuteko mailan. (% 10)
TemarioAlternar navegación
EGITARAU TEORIKOA:
1. Hizkuntza komunikazio-prozesuan
1.1. Hizkuntza-sistema
1.2. Erabilera
1.3. Alderdi soziolinguistikoa eta psikolinguistikoa
1.4. Estandarizazioa
2. Testuak komunikazio-prozesuan
2.1. Testua, komunikazio-unitatea: testuinguratzea, egituratzea eta testuratzea
2.2. Komunikazio espezializatuaren bereizgarriak
2.3. Testuen kalitatea eta berrikustapen prozesua
3. Euskara estandarraren arauak
3.1 Euskaltzaindiaren arauak
3.2. Estandarraren estilo zaindu orokorra
3.3. Esparruen araberako estilo-aukerak
4. Kontsulta-baliabideak
EGITARAU PRAKTIKOA:
Irakasgaiaren alderdi praktikoa bi proiektu praktikoren inguruan antolatuta dago eta 5 praktika egin beharko dira. Praktikak idatzizko eta ahozko zereginak egitea eskatuko dute, prozedura batzuen arabera eta aurretik landutako oinarri teorikoa aintzat hartuta.
MetodologíaAlternar navegación
Modalitateari dagokionez irakasgaia erdipresentziala da. Ikasgelaz kanpoko saio ezpresentzialetan ikasleak saio presentzialetako praktikak egiteko beharrezko kontzeptuak eta alderdi teorikoak landuko ditu. Saio presentzialetan, ikasleen zalantzak argitzeaz gain ebaluaziorako beharrezkoak diren praktikak eta ariketak egingo dira. E-gela plataforma erabiliko da irakasgaiaren antolakuntza, ikasle-irakasle komunikazioa, autoebaluazioa eta irakasgaiaren jarraipena errazteko, baita saio ez-presentzialetako jardueren instrukzioak emateko eta lanak irakasleari helarazteko.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
Irakasgaiaren ebaluazioa jarraitua izango da. Ebaluazio jarraituak eskatzen du saio guztietara bertaratzea eta zeregin guztiak garaiz entregatzea. Ebaluazio jarraitua gainditzen ez duten ikasleek, ebaluazio jarraitua egiten hasi eta alde batera uztea erabakitzen duten ikasleek edo hasieratik bukaerako azterketaren bidez bakarrik ebaluatuak izatea aukeratzen duten ikasleek, bukaerako azterketa egiteko eskubidea dute (puntuazioaren % 100). Eskubide hori gauzatu ahal izateko, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat helarazi behar dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, lauhilekoaren hasierako 9 asteen barruan (16-24 asteetan). Halako idatzirik bidali ezean, ebaluazio jarraiturako aurkeztutako zereginak kalifikatuko dira. UPV/EHUko Ebaluaziorako Arautegiko 12.2 artikuluaren arabera, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino gutxienez hilabete lehenago eskaria egin beharko dute deialdiari uko egiteko. Eskari hori, idatziz, irakasgaiaren ardura duen irakasleari aurkeztu beharko zaio. Hori horrela, deialdiari uko egiten dioten ikasleek «AURKEZTEKE» kalifikazioa jasoko dute aktan; deialdiari uko egiten ez dioten ikasleek, azken probara aurkezten ez badira, aktan GUTXIEGI kalifikazioa izango dute (zenbakizko kalifikazioa: 0).
Hiru jarduera mota hartuko dira kontuan:
- Praktiketako bi txostenak (% 40)
- Ahozko aurkezpena (% 20)
- Ikastaro erdiko testa (% 20) eta ikastaro bukaerako testa (% 20)
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
Irakasgaiaren zereginak aurrera eraman ahal izateko materialak dira irakasleak e-Gela plataformaren bitartez ikasleei helarazten dizkienak eta Interneten eskuragarri dauden zenbait kontsulta-baliabide: hiztegiak, datu-base terminologikoak, testu-corpusak, hizkuntza-arauak, estilo-liburuak ...
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
ALBERDI, X.; UGARTEBURU, I. (1999). Euskaltzaindiaren araugintza berria: ikastaroa, Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.
ALBERDI, X.; SARASOLA, I. (2001). Euskal estilo-libururantz, Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.
BASURTO, M. eta CRESPO, S. (2007). Araugintza-ikastaroa. Nafarroako Gobernua.
CASTELLÓ, M. (koord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Crítica y fundamentos. Graó: Bartzelona.
EUSKALTZAINDIA (1993). Hitz elkartuen osaera eta idazkera. Bilbo.
ENSUNZA, M., ETXEBARRIA, J.R. eta ITURBE, J. (2002). Zientzia eta teknikarako Euskara: Zenbait hizkuntza-baliabide UEU.
ODRIOZOLA, J.C. eta ZABALA, I. (1992). Idazkera teknikoa. 2.- Izen-sintagma Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen-Zerbitzua.
ZUBIMENDI, R. eta ESNAL, P. (1993). Idazkera liburua. Eusko Jaurlaritzako Kultura Saila.
Bibliografía de profundización
BATZUEN ARTEAN (2008). XXI. mende hasierarako hizkuntza politikaren oinarriak. Euskara, XXI. mendeko hizkuntza bizia, egunerokoa eta noranahikoa. Eusko Jaurlaritza.
CALSAMIGLIA, H. & A. TUSÓN (1999). Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Bartzelona: Ariel.
Euskararen Aholku Batzordea (1998). Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia. Eusko Jaurlaritza. Euskararen Aholku Batzordea (2004). Euskararen kalitatea. Zertaz ari garen, zergatik eta zertarako. Eusko Jaurlaritza.
Euskararen Aholku Batzordea (2008). Euskara hedabideetan. Euskarazko hedabideak eta euskararen presentzia hedabideetan. Eusko Jaurlaritza. Eusko Jaurlaritza, 2008. Euskararen IV Inkesta Soziolinguistikoa. Eusko Jaurlaritza.
EZEIZA, J., LEKUONA, M. eta ALTUNA, E. (1995). Esalditik testura (euskaraz trebatzen). GAIAK. Hezkuntza Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Donostia.
GARZIA, J. (1997). Joskera lantegi. Gasteiz: HAEE-IVAP.
GARZIA, J. (2008). Jendaurrean hizlari. (Ahozko) komunikazio gaitasuna lantzeko eskuliburua. Alberdania
HAEE/IVAP (1994). Hizkera argiaren bidetik, Gasteiz: Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundea (HAEE/IVAP).
KALTZAKORTA, M. (2007). Prosa komunikagarriago egiten zenbait proposamen (I). UEU.
ODRIOZOLA, J.C. (koord.) (1999). Zenbait gai euskara teknikoaren inguruan. EHUko Argitalpen Zerbitzua.
OIHARTZABAL, B. (1996). "Euskara batua eta euskalkiak". Aitzolen Mendeurrena eta II. Jagon Jardunaldiak. Euskera 41: 511-515.
SALABURU, P., 2002. Euskararen etxea. Alberdania.
SARASOLA, I. (1997). Euskara batuaren ajeak, Alberdania.
ZABALA, I. eta J.C.ODRIOZOLA (1992). Idazkera teknikoa. 1-Hitz-ordena, galdegaia eta komaren erabilera. EHUko Argitalpen Zerbitzua.
ZABALA, I.(1998). "Hitz-hurrenkera euskara tekniko-zientifikoan" Ekaia 12.
ZUAZO, K. (2005). Euskara batua. Ezina ekinez egina. Elkar.
ZUAZO, K. (2008). Euskalkiak. Euskararen dialektoak. Elkar.
Revistas
Biogaia. (Biological English ¿Cómo lo digo en español? Eta euskaraz?) Euskadiko Biologoen Elkargo Ofizialaren aldizkaria.
http://catalogo.fsancho-sabio.es/Record/219418
Cuadernos de la Fundación Dr. Antonio Esteve
http://www.esteve.org/publicaciones/cuadernos/
Elhuyar aldizkaria
http://aldizkaria.elhuyar.eus/
Osatuberri. Osakidetzaren aldizkaria
http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkrrhh10/es/contenidos/informacion/osatuberri/es_osk/osatuberri.html
Panace@. Revista de Medicina, Lenguaje y Traducción
http://catalogo.fsancho-sabio.es/Record/219418
GruposAlternar navegación
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 14:00-15:00 16:00-18:00 | ||||
2-2 | 16:00-18:00 | ||||
3-3 | 16:00-18:00 | ||||
4-4 | 16:00-18:00 | ||||
5-5 | 16:00-18:00 | ||||
6-6 | 16:00-18:00 | ||||
9-9 | 16:00-18:00 | 13:00-15:00 | |||
11-11 | 12:00-13:00 | 13:00-15:00 |
Profesorado
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 | 13:00-15:00 | 11:00-13:00 | ||
2-2 | 16:00-18:00 | ||||
3-3 | 16:00-18:00 | ||||
4-4 | 16:00-18:00 | 11:00-13:00 | |||
5-5 | 16:00-18:00 | ||||
12-12 | 16:00-20:00 | ||||
13-13 | 09:00-11:00 |
Profesorado
31 P. Ordenador-4 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 16:00-18:00 | ||||
2-2 | 16:00-18:00 | ||||
3-3 | 16:00-18:00 | ||||
4-4 | 16:00-18:00 | 16:00-18:00 | |||
5-5 | 13:00-15:00 | ||||
6-6 | 11:00-13:00 | ||||
7-7 | 13:00-15:00 | ||||
9-9 | 16:00-18:00 | ||||
10-10 | 13:00-15:00 |
Profesorado
31 P. Ordenador-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 18:00-20:00 | ||||
2-2 | 18:00-20:00 | 11:00-13:00 | |||
3-3 | 18:00-20:00 | 13:00-15:00 | |||
4-4 | 18:00-20:00 | ||||
5-5 | 09:00-11:00 | ||||
6-6 | 13:00-15:00 | ||||
7-7 | 13:00-15:00 | ||||
10-10 | 09:00-11:00 |
Profesorado
31 P. Ordenador-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 18:00-20:00 | ||||
2-2 | 18:00-20:00 | 13:00-15:00 | |||
3-3 | 18:00-20:00 | 11:00-13:00 | |||
4-4 | 18:00-20:00 | ||||
5-5 | 11:00-13:00 | ||||
6-6 | 11:00-13:00 | ||||
7-7 | 13:00-15:00 | ||||
10-10 | 13:00-15:00 |