XSL Content

Analysis of Public-Sector Policies27188

Centre
Faculty of Social and Communication Sciences
Degree
Double Bachelor's degree in Political Science & Public-Sector Management and Sociology
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
27188

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4669
Applied classroom-based groups1421

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Zientzia Politikoko Graduak lantzen dituen gaitasunen artean honako hauek daude: politika publikoen diseinu eta kudeaketa, administrazio publikoen modernizazioa, erabaki eta komunikazio estrategiak antolaketetan eta gobernabilitate tresnen eraketa. Zehazki, politika publikoen analista profila politika publikoen azterketa gauzatzen du epe ezberdinetan oinarrituz: arazoaren identifikazio eta definizioa, formulazioa eta programa eta ekintzen erabakia, ebaluazioa eta jarduera publikoa hobetzeko bideak; hau dena lurralde maila ezberdinetan, nazioartekoa, estatala, autonomikoa eta toki administrazioan.



Politika Publikoen analisia erakundeen funtzionamenduaz aritzen diren irakasgaien blokean kokatzen da, bereziki erabaki publikoen hartze prozesua, planifikazioa, inplementazioa eta ebaluazio tresna eta estrategiak aztertzen dituena.



Irakasgai honek erakunde publikoen izaera dinamikoa eta erreala azpimarratzen du, modu honetan beste irakasgai batzuk lantzen dituzten aldeen osagarri izan nahiean: Gobernua eta Administrazio Publikoa, Kudeaketa eta Administrazio Publikoa, Espainiako eta Euskadiko Sistema Politikoa, Euskal Gobernantza, Antolaketa, Kudeaketa eta Erabaki Politikoak.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

GAITASUNAK



G1. Politika publikoen prozesua ezagutzea eta aztertzea, bere izaera zirkularra, irekia eta faktore askoren eragin menpekoa identifikatzearren.



G2. Politika publikoen alor eta dominen artean bereiztea.



G3. Inplikaturiko maila desberdinetako eragile desberdinak identifikatzea, baita politika publiko horretarako euren elkar harremanak ere.



G4. Politika publikoen prozesu osoa ezagutzea eta aztertzea: agenda eta arazoen definizioa, erabakiak hartzea eta indarrean jartzea, ebaluazioa eta kontuak ematea.



G5. Herritarrek eragina izateko aukerak eta erak aztertzea politika publikoen prozesuaren atal guztietan.



G6. Politika publikoen efizientzia, eraginkortasuna eta azkeneko ondorioak aztertu eta hausnartu.



G7. Politika publikoak analizatzeko baliabide eta irizpideetaz baliatzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

GAIAK



1. Politika publikoen analisirako ikuspuntuak eta metodologia



2. Politika publikoak: Definizioa, testuinguruak, osagaiak eta zikloa; Politika publikoen tipologiak



3. Arazoen definizioa politika publikoetarako abiapuntu gisa eta agenda politikoaren eraikuntza



4. Inplikaturiko aktore sareen identifikazioa; jarrera, estrategia eta baliabideak



5. Politika publikoen erabakiak hartze prozesuak



6. Politika publikoen inplementazioa eta kudeaketa



7. Politika publikoen ebaluazioa



MethodologyToggle Navigation

Irakasgai honen metodologia bi moduz antolatzen da, batetik klase teorikoak eta bestetik, saio praktikoak.



Irakasgaian zehar klase teorikoetan azaltzen diren edukiak modu praktikoan landuko dira gelan ariketa ezberdinen bitartez. Metodologia honen nondik norakoak egelan zehaztuko dira.





Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 60
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
    • Individual works (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

EBALUAZIOA

1. Ohiko deialdia

Irakasgai honetan ebaluazio sistema mistoa erabiltzen da: emaitzaren %40 ebaluazio jarraiaren bidez lantzen da eta %60 azken azterketaren bitartez eskuratzen da.

1. Ebaluazio jarraituaren sistema: Irakasgaiaren %40 modu honetan baloratzen da:

• Banakako lanak gelan egin eta entregatuko dira: notaren %10 (%5 bana).

• Gelako talde ariketa baten txostena entregatu beharko da: notaren %10.

• Banakako lana: notaren %20.

2. Azken azterketa: notaren %60.

• Froga idatzia: irakasgaian zehar klase magistraletan azaldutako edukiei buruz. Garatzeko galderek osatuko dute froga idatzi hau.

Lehen aipatutako lan eta froga ezberdinen bitartez baloratuko diren aldeak honako hauek dira:

• Politika publikoen elaborazio zikloaren faseak identifikatzea testuinguru instituzional zehatzetan

• Politika publikoen analisian garatu diren oinarrizko kontzeptu eta ikuspuntu teorikoak identifikatzea

• Maila ezberdinen erakundearteko harremanen kudeaketa prozesuak konparatzea

• Politika publikoen prozesuaren fase ezberdinetan parte hartzen duten aktoreen deskribatzea

• Arazo publikoen diagnostikoa eta balizko irtenbide ezberdinen balorazio egitea

• Erabakiak hartze epea aztertzea prozesu horretan dauden dinamikak eta irizpideak azalduz.

• Programa eta plan publikoen inplementazioaren ezaugarriak azaltzea

2. Azken ebaluazioaren sistema

Ikasleen Ebaluazioa Araudiaren arabera ebaluazio jarraiaren ordez azken proba egin nahi duen ikasleak idatziz aurkeztu beharko dio bere ukapena irakasleari lauhilabetekoaren lehen 9 asteetan. Kasu horretan azken azterketa teorikoa izango da ebaluatzeko sistema, alegia, notaren %100 honen bitartez eskuratuko da.

• Ebaluazio sistema larrialdi egoeran

Larrialdi egoeran egonez gero (ad. pandemia egoeran) lan praktikoak eta idatzizko azken froga birtualki egin beharko dira. Kasu horretan argibideak garaiz emango zaizkie ikasleei idatzizko lana eta lan praktikoak birtualki egin ahal izateko.

3. Ez ohiko ebaluazioa

1. Atal pratikoa gaindituta duten ikasleek froga idatzia egin beharko dute emaitzaren %60 eskuratzeko. Azterketa hau gainditu behar izango da.

2. Atal praktikoa gainditu gabe dutenek azken proba idatzia gainditu beharko dute, emaitzaren %100 eskuratuz.

• Larrialdi egoeran egonez gero (ad. pandemia egoeran) ez ohiko ebaluazioan ere ikasleei egelan bidez emango zaizkie ebaluazioa egiteko argibideak.





Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Praktiken atala gaindituta duenari nota gordeko zaio(%40) eta azterketan ateratzen duenarekin batuketa egingo da.

Praktikak egin ez dituenak edo gainditu gabe dituenak %100 nota lortuko du azterketaren bitartez.

Compulsory materialsToggle Navigation

Egelan eskuragarri jarriko dira.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Aguilar, L. .comp. 2000. El estudio de las políticas públicas. Antología de textos .4 volumenes. Porrua, Mexico.

Bardach, E. 2008. Los ocho pasos para el análisis de políticas públicas. Porrua, Mexico.

Fontaine, G. 2015. El análisis de políticas públicas. Ed. Anthropos, Flacso. Barcelona

Grau, M y A. Mateos .eds. 2002. Análisis de políticas públicas en España enfoques y casos. Tirant lo Blanch,

Harguindeguy, J.B. 2015. Análisis de políticas públicas. Madrid, Tecnos 2ª edicción.

Lindblom, C.E .1991. El proceso de elaboración de políticas públicas. MAP, Madrid.

Meny, I., J.C. Thoenig. 1992. Las políticas públicas. Ariel, Ciencia Política. Barcelona.

Olmeda, J.A. et al .2012. Las administraciones públicas en España. Ed. Tirant Lo Blanch, Valencia.

Pastor Albadalejo, G. .2014. Teoría y práctica de las políticas públicas. Tirant Lo Blanch, Valencia

Pérez Sánchez, M. 2005. Análisis de Políticas Públicas. Universidad de Granada.

Subirats J. 2008. Análisis y gestión de políticas públicas. Ariel Ciencia Política. Barcelona.

Subirats, J. 1989. Análisis de políticas públicas y eficacia de la administración. INAP, Madrid.

In-depth bibliography

Aguilar, L.F. 1993. La implementación de las políticas. Mexico: Porrua.
Alvira, F. 1991. Metodología de la evaluación de programas. Madrid, CIS.
Ballart, X. 1993. “Evaluación de políticas”, Revista de Estudios Políticos, 80: 199-224.
Bañón, R. (comp) 2002. La evaluación de la acción y de las políticas públicas. Díaz de Santos, Madrid.
Dente, Bruno eta J. Subirats. 2014. Decisiones públicas: Análisis y estudio de los procesos de decisión en políticas públicas. Barcelona: Ariel.
Fernández, A. 1996. “Las políticas públicas”, Caminal, M.: Manual de Ciencia Política. Madrid: Tecnos.
Gomá, R. eta Subirats, J. 1998. Políticas públicas en España. Barcelona: Ariel.
Jones, C.O. 1984. An introduction to the study of public policy. Boston: Little Town.
Kingdom, J.W. 1995. Agendas, Alternatives and Public Policies. New York: Harper Collins.
König, K. 1989. “Sobre la evaluación de los programas estatales”, Documentación Administrativa: 218-219.
Lowi, T.J. 1972. “Four Systems of Policy Choice”, Public Administration Review, 32.
Martínez, E. 1998. “Construyendo la agenda: reflexiones en torno a la formación de políticas públicas para la igualdad entre los sexos”, Inguruak, 22: 149-162.
Peters, B.G. 1993. “Políticas pública y burocracia”, Foro Internacional, XXXIII, 1: 54-87.
Simon, H.A. 1962. El comportamiento administrativo. Aguilar: Madrid.
Subirats, J. 1992. Un problema de estilo. La formación de políticas públicas en España. Madrid: Centro de Estudios Constitucionales.
Subirats, J. 1997. “Gobierno Local y políticas públicas”, Alba, C. eta Vanaclocha, F.J. El sistema político local: un nuevo escenario de gobierno. Madrid: Universidad Carlos III, BOE.
Tamayo, M. 1997. “El análisis de las políticas públicas”, Bañón, R. eta Carrillo, E. La nueva Administración Pública. Madrid: Alianza.

Journals

Gestión y Análisis de Políticas Públicas: //revistasonline.inap.es/
Revista Vasca de Administración Pública

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

11:00-13:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Teaching staff

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

12:00-13:00 (1)

Teaching staff

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

11:00-13:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-15

12:00-13:00 (1)

Teaching staff