XSL Content

Phenomenology of Religion25894

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25894

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Se trata de comprender la universalidad del hecho religioso a la luz de las diferentes disciplinas que se han interesado por su realidad y evolución, así como las diversas actitudes y

respuestas filosófico-religiosas sobre el sentido de la existencia.

Se explica la estructura del fenómeno religioso: lo sagrado, el Misterio, las hierofanías y las expresiones religiosas (mitos, símbolos, ritos, fiestas¿.). Para ello se aportan ejemplos, conceptos y criterios hermenéuticos que permitan comprender dicho fenómeno así como la mitología vasca.

Se analizan la tipología de religiones y los diferentes criterios de clasificación. Se profundiza en las religiones sapienciales (Taoísmo y Confucionismo), místicas (Hinduismo y Budismo) y proféticas (Judaísmo, Cristianismo e Islam).

Se analiza la incidencia de los distintos paradigmas culturales (modernidad y postmodernidad) en la evolución y expresión del hecho religioso: raíces intelectuales del ateísmo, proceso de secularización, nuevas formas religiosas, nuevo despertar espiritual, diálogo entre religiones y diálogo intercultural.

Se presenta la Biblia como un elemento central de la tradición judeo-cristiana. Se explican los recursos literarios, hermenéuticos e históricos mínimos para la adecuada comprensión de la Biblia: estructura, objetivo, historia de la composición y del canon, géneros literarios, historia de Israel e historia bíblica.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Se trata de comprender la universalidad del hecho religioso a la luz de las diferentes disciplinas que se han interesado por su realidad y evolución, así como las diversas actitudes y

respuestas filosófico-religiosas sobre el sentido de la existencia.

Se explica la estructura del fenómeno religioso: lo sagrado, el Misterio, las hierofanías y las expresiones religiosas (mitos, símbolos, ritos, fiestas¿.). Para ello se aportan ejemplos, conceptos y criterios hermenéuticos que permitan comprender dicho fenómeno así como la mitología vasca.

Se analizan la tipología de religiones y los diferentes criterios de clasificación. Se profundiza en las religiones sapienciales (Taoísmo y Confucionismo), místicas (Hinduismo y Budismo) y proféticas (Judaísmo, Cristianismo e Islam).

Se analiza la incidencia de los distintos paradigmas culturales (modernidad y postmodernidad) en la evolución y expresión del hecho religioso: raíces intelectuales del ateísmo, proceso de secularización, nuevas formas religiosas, nuevo despertar espiritual, diálogo entre religiones y diálogo intercultural.

Se presenta la Biblia como un elemento central de la tradición judeo-cristiana. Se explican los recursos literarios, hermenéuticos e históricos mínimos para la adecuada comprensión de la Biblia: estructura, objetivo, historia de la composición y del canon, géneros literarios, historia de Israel e historia bíblica.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- El Hecho Religioso y las Ciencias de la Religión. Fenomenología, Filosofia, Etnología, Sociología. Métodos de investigación, escuelas.

TEMA 2.- El lenguaje religioso. los mitos y símbolos, las fiestas y el espacio sagrado

TEMA 3.- Historia de las Religiones. Presentación de las grandes religiones actuales: Religiones místicas y Religiones del libro

TEMA 4.- Cultura contemporánea y Religión. Modernidad, Postmodernidad y New Age. Nuevas formas de religión.

TEMA 5.- La Biblia: estudio, análisis e interpretación como base del Judaísmo y Cristianismo La Biblia: estudio, análisis e interpretación como base del Judaísmo y Cristianismo

MethodologyToggle Navigation

+ La Metodología se fundamnetará en la participación activa del alumnado en los diferentes contenidos de la asignatura. Para ello se combinará el trabajo individual con el de grupo.

+ Los materiales audiovisuales ofrecerán una aportacion significativa a los conocimientos de la materia.

+ Los trabajos de investigación (indivisdual o/y colectivos) aportaran tanto la tarea colaborativa como científica de los temas tratados.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
    • Individual works (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 10
    • Exhibition of works, readings ... (%): 10
    • Portfolio (%): 30
    • AZKEN FROGA (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazio metodoei dagokienez, Ikasleen Ebaluaziorako Araudiaren 8. artikuluak dioenez, irakasgairako bi ebaluazio sistema eskaintzen dira:





1. Etengabeko ebaluazioa: ezinbestekoa da etengabeko ebaluazioan ezarriko diren proba edo ebaluazio-jarduera hauek egoki jasoak eta argitaratuak izatea. Aukera egongo da ebaluazioa prestakuntza aldian zehar egindako probekin soilik egiteko, edo, proba horiek egiteaz gain, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri bat ere egiteko.



Gogoratu beharrekoa da proba edo ebaluazio-jarduera hauetan eskatutakoari erantzuten dion ikasle orok ohiko deialdian etengabeko ebaluazio sisteman ebaluatua izateko eskubidea duela. Beraz, irakasgaiaren kronograman proba edo ebaluazio-jarduerak noiz izango diren zehaztea gomendatzen da.



Irakaskuntza gidan zehaztu egin beharko da proba edo jarduera bakoitzak irakasgaiaren kalifikazioan duen haztapena eta, horrez gain, proba edo jarduera derrigorrezkoa den ere adierazi beharko da, hau da, egin beharrekoa den eta /edo gutxieneko nota bat lortu behar den irakasgaia bera gainditzeko.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.





2. Azken ebaluazioa: aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.

Salbuespen moduan, ebaluazio sistema horrek ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan argi eta garbi adierazi beharko da jarduera horiek zeintzuk diren eta horien haztapena zein den, eta jarduerok sailaren oniritzia izan beharko dute.

DEIALDIAK ETA UKO EGITEA

Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian jasotzen den bezala, uko egitea honako era honetan egin daiteke:





1. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





ERREFERENTZIA ETA ZITAZIO ARAUAK: zitazio arauak ezagutu eta erabili behar dira. Arau hauek bete ezean, plagioaren susmoa edo iruzurraren zantzua egotzi ahalko zaio egindako lanari.





Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

UKO EGITEA.

EBALUAZIO JARRAITUA

Gelako lan indibidualak, lan ez presentzialak… %50

Gelako talde lanak, lan ezpresentzialak ere… %20

EBALUAZIO MISTOA

Froga idatzia indibiduala, ikasgaiaren bukaeran egingo da, ebaluazio jarraituan landutako gaietaz. %30

EBALUAZIO FINALA Klaseko eguneroko lanak eta jarduerak egin ezinean dauden ikasleentzakoa izango da.

Hauek lan bereziak eta froga finala egin beharko dituzte. Lan bereziak. %30







Froga idatzia. %70

Compulsory materialsToggle Navigation

Dossier de apuntes y textos para comentarios Una Biblia

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Arregi, Joxe, (2004) Oinatzak bidean. Erlijioen historia, Bilbao: Universidad de Deusto.

Eliade, M. (1998) Lo profano y lo sagrado. Barcelona: Paidós.

Kung, H. (2004) En busca de nuestras huellas. Madrid: Debate.

Martin Velasco, J. (2005) Fenomenología de la religión. En Manuel Fraijó (ed.) Filosofía de la religión (pp. 67-

87). Madrid: Trotta.

Trias, E. (2000) Por qué necesitamos la religión. Barcelona: Plaza & Janes.

In-depth bibliography

Eliade M. (1999) Historia de las ideas y de las creencias religiosas, 3 vols. Barcelona: Paidós. Mardones, J. Mª. (1998) Para comprender las nuevas formas de la religión. Estella: Verbo Divino. Nadal, M. (2002) Curso de iniciación al Antiguo y al Nuevo Testamento. Estella: Verbo Divino. Otto,O. (1980) Lo santo. Lo racional y lo irracional en la idea de Dios. Madrid: Alianza. Tamayo, J.J. (2004) Fundamentalismos y diálogo entre religiones. Madrid: Trotta

Journals

BANDUE, Revista de la Sociedad Española de Ciencias de las Religiones, Madrid: Trotta ILU, Revista de Ciencias de las Religiones, Madrid: Universidad Complutense RESEÑA BIBLICA, Estella: Asociación Bíblica Española

Web addresses

http://www.kalipedia.com/religion-cultura/ http://www.cnice.mec.es/profesores/asignaturas_optativas/sociedad-cultura-religion hhtp://es.wikipedia.org/wiki/Biblia

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:00-17:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 13-01-2025 15:00
  • May : 22-05-2025 15:00

Classroom(s)

  • SEMINARIO 3M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:00-17:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 13-01-2025 15:00
  • May : 22-05-2025 15:00

Classroom(s)

  • SEMINARIO 3M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:00-17:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 13-01-2025 15:00
  • May : 22-05-2025 15:00

Classroom(s)

  • SEMINARIO 3M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:00-17:00 (1)

Teaching staff

Exam

  • January : 13-01-2025 15:00
  • May : 22-05-2025 15:00

Classroom(s)

  • SEMINARIO 3M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)