XSL Content

Principles of the Inclusive School25884

Centre
Faculty of Education and Sport
Degree
Bachelor's Degree In Primary Education
Academic course
2024/25
Academic year
2
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25884

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasleriaren garapenean lagunduko duen hezkuntza praktikan oinarritzen da irakasgaia. Era berean, ikasleariaren aniztasuna azalaratzen eta honek curriculumean duen eragina eta ondorioak ulertarazten erraztuko du; guzti hau, behar berezi eta berariazkoen erantzunaren eszenategian kokaturik. Irakaslego guztien rolak argitzeari eta duen funtsari arreta berezia eskainiko zaio. Bestetik, lauhileko horretako gainontzeko irakasgaiekin batera DILANa (Diziplinarteko Lana) garatuko du.



Azkenik, irakasgaiaren garapenean uztartuko du ikaslegoak lehen practicumean izan duen esperientzia.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

- Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea.



- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan ikasgela barruan sortutako premiak, gaitasunak, erritmoak eta zailtasunak identifikatzea; eta, beren konplexutasunaren arabera, ikastetxeko laguntzako profesionalei jakinaraztea, horiei aurre egiteko.



- Curriculum arruntetik abiatuta, ikasgelan agertutako hezkuntza-premia guztiei erantzuteko erantzukizuna hartzea, zentroko laguntza-irakasleekin eta zentrotik kanpoko profesionalekin lankidetzan.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboa.



2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.



3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Neurri arruntak eta ezohikoak; neurrien mailatzea. Curriculuma erantzunaren gune gisa: zentroaren curriculum-proiektua; ikasgelako programazioak; hezkuntza-errefortzuko neurriak; curriculumera sartzeko egokitzapenak; norbanakoentzako curriculum-egokitzapenak.



4. GAIA.- Gaur egun aniztasunari erantzuteko eskola antolakuntza /egitura. Inklusibitateari erantzuteko eredu desberdinak.



5. GAIA.- Eskolako hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea.

MethodologyToggle Navigation

• Banakako lana eta/edo taldekoa.

• Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa

• Ikaskuntza Kooperatiboa.

• Tertulia dialogiko pedagogikoa.

• Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza.

• Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza.

• Kasu-azterketa eta Ikerketa Oinarritutako Ikaskuntza metodologia.





Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez lantzeko aukera izango dugu eta, egoerak hala eskatuko balu, bertan eskuragarri egongo dira lanketa horiek egiteko beharrezko eduki eta material guztiak. Hala nola, Blackboard Collaborate plataformaren bidezko irakaskuntza birtualean oinarrituko ginateke.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 42
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 58

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.



a) Ebaluazio jarraitua betetzen duten ikasIeak:



• Azterketa idatzia: %42 (*).

• Taldeko lan koadernoa: %58.



(*) Garatu beharreko proba idatzia ezinbestean gainditu beharrekoa da ebaluazioa gainditzeko.



b) Ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleak:

• Garatzeko banakako azterketa (notaren %100a).



Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:



12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea



2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Aparteko deialdian ohiko deialdiko irizpide berdinak jarraituko dira.



1.Ebaluazio jarraitu bidez ebaluatuak diren eta probaren bat ohiko deialdian gainditu ez duten ikasleei: ohiko deialdian azpiatal ezberdinetan lortutako nota gordeko zaie eta gainditzeke duten azpiatala bakarrik egitea eskatuko zaie.



2. Amaierako ebaluazioa hautatu duten ikasleen kasuan: Banakako amaierako probak, notaren %100a balioa izango du. Probaren ezaugarriak irakasle arduradunak zehaztuko ditu.



Azkenik, ikasleak deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez aurkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa AURKEZTEKE izango da.

Compulsory materialsToggle Navigation

Plataforma birtualetan dauden dokumentuak.

Testu liburuak, apunteak, txostenak, Fakultatean jasoko diren hainbat material.

Klasean erabiliko diren material desberdinak: irakurketa-txostenak, prentsa artikuluak eta audiobisualak.

Irakurketa osagarriak.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Ainscow, M. (2000). Desarrollo de Escuelas Inclusivas. Narcea. Madrid.

Aróstegui,I., Darretxe,J. y Beloki,N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.

Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. eta Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Bartzelona: Hipatia.

Booth, T. eta Ainscow, M. (2004). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia. Esteka http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dia6/es_2027/adjuntos/RecursosParaLaInclusion/hezkuntza_inklusiboa_c.pdf.

Booth, T. eta Ainscow, M. (2015). Guía para la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. Madril: OEI/FUHEM.

Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Madril: Wolters Kluwer.

Darreche, L., González, A. eta Goikoetxea, J. (2010). «¿La educación inclusiva como utopía que nos ayuda a caminar?», in Congreso Iberoamericano de Educación-Metas 2021, Buenos Aires, 2010.

Darretxe, L. (2013). Hezkuntza Inklusiboa eta Aniztasunari Arreta. Bilbo: UPV/EHU.

Echeita,G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madril: Narcea.

Etxabe, E., López-Vélez, A.L. eta Soria, L. (2018). Eskola Inklusiboa. Egin bat erronkarekin. Bilbo: FEVAS, Plena inclusión Euskadi. Esteka https://fevas.org/eu/?wpfb_dl=147

Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas: Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Bartzelona: Grao.

Feito, R. eta López, J.I. (2008). Construyendo escuelas democráticas. Bartzelona: Hipatia.

Jiménez, F. eta Vilá, M. (1999). De la educación especial a la educación a la diversidad. Málaga: Aljibe.

Ferrada, D. eta Flecha, R. (2008). «El modelo dialógico de la pedagogía: Un aporte desde las experiencias de comunidades de aprendizaje». Estudios Pedagógicos XXXIV, 1. zk., 41-61.

INCLUD-ED Consortium. (2006). Actuaciones de éxito en las escuelas europeas. Madril: Ministerio de Educación IFIIE.

INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007a). Report 1: Review of the literature on educational reforms, theories and policy developments in Europe. INCLUD-ED [On-line].

INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007b). Working Paper: Effective Educational Practices in Europe. INCLUD-ED [On-line].

López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.

López-Vélez, A.L. (2018). La escuela inclusiva: El derecho a la equidad y la excelencia educativa. En busca de la equidad y la excelencia. Bilbao: Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertzitatea, Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial. Esteka https://web-argitalpena.adm.ehu.es/listaproductos.asp?IdProducts=USPDF188427

Mendia, R. (1999). Aniztasunari Erantzuteko Neurri Arruntak. Ez-argitaratutako dokumentua.

Macarulla, I. eta Saiz, M. (koord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Bartzelona: Graó.

Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.

Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Madril: Síntesis.

Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.

Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., eta Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.

Orcasitas, J.R. (2005). «20 años de integración escolar en el País Vasco: Haciendo historia..., construyendo un sistema educativo de calidad para todos» in Actas del Congreso Guztientzako Eskola (arg.), La respuesta a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva (37-93). Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.

Parrilla, A. (1996). Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Bilbao: Mensajero.

Parrilla, A. (2002). A cerca del origen y sentido de la escuela inclusiva. Revista de Educación, 327, 11-29.

UNESCO eta Ministerio de Educación y Ciencia de España (1994). Declaración de Salamanca y Marco de Acción para las Necesidades Educativas Especiales. París: UNESCO. Esteka http://www.unesco.org/education/pdf/SALAMA_S.PDF.

In-depth bibliography

LEGERIA
España (2020). Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. Texto Consolidado.
España (2014). Real Decreto 126/2014, de 28 de febrero, por el que establece el currículo básico de la Educación Primaria.
Euskal Autonomia Erkidegoa (2016). 236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena.
Euskal Autonomia Erkidegoa (2001). 15/2001 Dekretua, otsailaren 6koa, Prestakuntzan eta Hezkuntzaren Berrikuntzan Laguntzeko Zentroak (Berritzeguneak) sortzen dituena, Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzu gisa.
Eusko Jaurlaritza (2019). Eskola Inklusiboa Garatzeko Esparru-Plana. Vitoria-Gasteiz: Hezkuntza Saila.
Eusko Jaurlaritza (2014). Heziberri 2020. Hezkuntza eredu pedagogikoaren esparrua. Vitoria-Gasteiz: Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila.
SAKONTZEKO BIBLIOGRAFIA
Ainscow, M. (2005). Desarrollo de sistemas educativos inclusivos. En Gobierno vasco, La respuesta a las necesidades educativas especiales en la escuela vasca inclusiva (pp. 19 – 36). Basauri: Eusko Jaurlaritza.
Darreche, L. eta Zenitagoia, E. (2008). Hezkuntza Bereziaren Oinarri Pedagogikoak. Bilbao: CUATROAS
Duk, C. Ed. (2004). Educar en la Diversidad. Material de Formación Docente. Santiago de Chile: UNESCO / OREALC. Esteka http://www.inclusioneducativa.org/content/documents/educar_diversidad.pdf.
Echeita, G. (2005). Zergatik Jorgek ezin du anaiarekin eskolara joan? Guztientzako eskolaren alde egitea zailtzen duten zenbait hesiren azterketa bat. Eusko Jaurlaritzan, La respuesta a las necesidades educativas especiales en la escuela vasca inclusiva (pp. 261-277). Basauri: Eusko Jaurlaritza.
Gaintza, Z., Darretxe, L., & Boyle, C. (2020). Understanding Inclusive Education in the Basque Country. In C. Boyle, J. Anderson, A. Page. & S. Mavropoulou (Eds.) Inclusive education: Global issues & controversies (pp. 234-249). Brill.

Journals

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila: Eskola Inklusiboa eta Aniztasunaren Trataera: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-inklusib/eu/
HIK HASI: http://hikhasi.com/
INCLUSION EUROPE: http://www.inclusion-europe.org/main.php?news=ok
REICE: http://www.rinace.net/reice/
KAIERA. Hezkuntzari buruz egunero: htttp://www.kaiera.eus

Web addresses

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila: Eskola Inklusiboa eta Aniztasunaren Trataera: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-inklusib/eu/
HIK HASI: http://hikhasi.com/
INCLUSION EUROPE: http://www.inclusion-europe.org/main.php?news=ok
REICE: http://www.rinace.net/reice/
KAIERA. Hezkuntzari buruz egunero: htttp://www.kaiera.eus

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
17-31

10:30-12:30 (1)

22-24

13:00-15:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • May : 30-05-2025 11:00
  • July : 09-07-2025 11:00

Classroom(s)

  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-21

13:00-15:00 (1)

25-31

13:00-15:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • May : 30-05-2025 11:00
  • July : 09-07-2025 11:00

Classroom(s)

  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 1-1 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-21

11:00-13:00 (1)

25-31

11:00-13:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • May : 30-05-2025 11:00
  • July : 09-07-2025 11:00

Classroom(s)

  • AULA 2-4 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (1)
  • AULA 2-4 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION (2)

32 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-31

09:00-11:00 (1)

22-24

11:00-13:00 (2)

Teaching staff

Exam

  • May : 30-05-2025 11:00
  • July : 09-07-2025 11:00

Classroom(s)

  • AULA 210 - AULARIO LAS NIEVES (1)
  • AULA 210 - AULARIO LAS NIEVES (2)

32 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-16

11:00-13:00 (1)

17-21

11:00-13:00 (2)

25-31

11:00-13:00 (3)

Teaching staff

Exam

  • May : 30-05-2025 11:00
  • July : 09-07-2025 11:00

Classroom(s)

  • AULA 210 - AULARIO LAS NIEVES (1)
  • AULA 210 - AULARIO LAS NIEVES (2)
  • AULA 210 - AULARIO LAS NIEVES (3)