XSL Content

Encouraging Reading26488

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Double Degree in Primary Education and Early Childhood Education
Academic course
2024/25
Academic year
5
No. of credits
6
Code
26488

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgaiaren xedea literatur formakuntza egokia eskuratzea da eta irakurketa literarioan egoki eta progresiboki aurrera egiteko bideak eskaintzea. Eskolako testuinguruko irakurketaren ikasketa landuko da, irakurketaren sustapen egokiaren beharraz jabetuz eta literaturaren sutapenerako estrategiak bilatuz. Irakurketa-proposamen sortzaile eta dinamikoak sustatuko dira, irakurketa bakoitzaren ezaugarriei erantzuten dietenak eta irakurketa bere osotasunaean biltzen dutenak (aurretik, bitartean eta ondoren). Liburutegiak irakurketarako espazio bezala duen garrantzia ezagutuko da, baita eskola-komunitatearen, familiaren eta gizartearen arteko elkarlanerako esparru gisa ere. Liburutegia esparru dinamiko gisa ulertuko da, irakurketa-proposamen anitzen ardatz gisa. Era berean, teknologia berriek eskaintzen dituzten aukerez ere jabetzea bilatuko da.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

-Literatur testuak hautatzeko irizpide propioak eraikitzea



-Haur eta gazte literaturako testuen erabilera sustatzeko estrategiak ezagutzea



-Irakuzaletasuna diziplinarteko ikuspegitik sustatzea.



-Irakuzaletasunaren sustapenean parte hartzen duten eragileak identifikatu eta haiekin lan egiteko gaitasunak garatzea



-Irakuzaletasunaren onurak ezagutzea eta sustapenean irakasleek duten erantzukizunaz gogoeta egitea



-EAEko bi hizkuntza ofizialetan egoki eta zuzen jardutea ahoz eta idatziz

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA- Irakurketa formaziorako eskola programak. Errealitatearen behaketa eta proposamenak

2. GAIA- Plazerez irakurtzea, behartuta irakurtzea. Irakurketa sustatzeko estrategiak.

3. GAIA- Irakurketaren sustapena: irakurketaren aurretik, bitartean eta ondoren

4. GAIA- LIburutegia. Eskola liburutegiaren eta gelako liburutegiaren sailkapena, erabilera eta antolaketa. Dinamizaziorako eta eskola-komunitateko kideak inplikatzeko gunea. Internet, beste liburutegia.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgaiak izaera praktikoa izango du nagusiki. Saio teorikoak eduki teorikoak lantzeko baliatuko dira tarteka, baina nagusiki taldekako metodologia praktikoa baliatuko da. Literatur testuen gaineko irakurketa eta haien gaineko hausnarketa kritikoa bideratuko da, baita irakurketaren sustapenerako bitartekoak ezagutu eta erabiltzen trebatzea ere. Orobat, irakurzaletasuna sustatzeko proiektuen diseinuan lanean trebatuko dira ikasleak.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Individual works (%): 50
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 50

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioari dagokionez, taldean zein bakarka egindako zereginen bidez ebaluatuko da ikasgaia:

-Bakarkako lanak: %50

-Taldeko lanak: %50

Bakarkako lanak zein taldekoak egitea derrigorrezkoa da.

Etengabeko ebaluzio bidez ebaluatuak izateko ikasleek eskolen %80ra gutxienez joan beharko dute.



Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz. Hortaz, irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza gaitasuna neurtzeko baliatuko diren zereginak gainditzea.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari,eta horretarako, 18 asteko epea izango du ikasturtea hasten denetik zenbatzen hasita. Kasu honetan, bakarka egindako lanen bidez ebaluatuko da ikasgaia.



Osasun egoeraren edota ez-ohiko bestelako egoeraren baten ondorioz bertaratzea murriztu beharko balitz, unibertsitateak ezarritako jarraibideen arabera egokituko lirateke irakasgaiaren metodologia eta ebaluazioa, eGela eta Blackboard Collaborate bezalako tresnak erabiliz. Dena dela, irakasgaiaren kalifikazio tresnak eta ehunekoak bere horretan mantenduko lirateke: taldekako lanak %50 eta bakarkako lanak %50.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ohiko deialdiko irizpideak jarraituko dira.

Compulsory materialsToggle Navigation

Eskoletan zehaztutako artikulu eta liburuak.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

-COLOMER, Teresa (2005): Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela, Mexiko: Fondo de Cultura Económica.

-EQUIPO PEONZA (2001): El rumor de la lectura, Madril: Anaya.

-MATA, Juan (2008): Animación a la lectura, Bartzelona: Graó.

-PARMEGIANI, Claude-Anne (zuz) (1997): Lecturas, libros y bibliotecas para niños, Madril: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.

-PENNAC, Daniel (1993): Como una novela, Bartzelona: Anagrama.

Introducción a la literatura infantil y juvenil, Madril: Sintesis.

-IGERABIDE, Juan Kruz, TXILIKU, IRUSTA,Antton (2003): Zer egin dezake nire ikasle batek liburu batekin?, Donostia: Euskal Idazleen Elkartea.

In-depth bibliography

-COLOMER, Teresa (1998): La formación del lector literario. Madril: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
-RODRÍGUEZ ABAD, Ernesto & NOVELL IGLESIAS, Elvira (2006): Animando a animar. Tenemos un plan: cómo estimular el goce lector, Madril: FETE-UGT.
-RODRÍGUEZ, Fito (koord.) (2012): Irakurketa dela eta, Donostia: Erroteta.
-COLOMER, Teresa (2002): Siete llaves para valorar las historias infantiles, Madril: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
-EQUIPO PEONZA (2004): Cien libros para un siglo, Madril: Anaya.
-ARGÜELLES, Javier (2003): ¿Qué leen los que no leen?, Mexiko: Paidos Croma.
-RICO, Ana María et al. (2009): Ámbitos para la dinamización de la lectura, Granada: Universidad de Granada.
-CASSANI, D. (2006): Tras las líneas. Sobre la lectura contemporánea. Bartzelona: Anagrama.
-DURAN, Teresa. (2002): Leer antes de leer, Madril: Anaya.
-MATA, J. (2004): Cómo mirar a la luna (Confesiones a una maestra sobre la formación del lector), Bartzelona: Graó.
-MORENO, Victor (2000): Irakurketa, liburuak eta irakurtzera bultzatzea, Iruñea: Nafarroako Gobernua.
-LOPEZ GASENI, Manu (2006): Literaturak umeei begiratu zienean, Iruñea: Pamiela.

Journals

-Behinola
-CLIJ
-Educación y Biblioteca
-Peonza
-Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura

Web addresses

-galtzagorri.org [Galtzagorri elkartea]
-armiarma.com [Euskal literaturaren ataria]
-basqueliterature.com [Euskal literaturaren ataria]
-uberan.org [Euskal literaturaren ataria]
-oepli.org [Organización Española para el Libro Infantil]
-ibby.org [International Board for Books on Young People]
-fundaciongsr.com [Fundación Germán Sánchez Ruipérez]
-canallector.com [Servicio de Orientación de Lectura Infantil y Juvenil]