XSL Content

Basque Oral Literature26486

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Double Degree in Primary Education and Early Childhood Education
Academic course
2024/25
Academic year
5
No. of credits
6
Code
26486

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgai honetan herri-literatura zertan den eta haren esparruak zein diren adierazten da, herri-literatura osatzen duten generoak zein diren aditzera ematen da, eta herri-literaturako euskal testuak lantzen dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

G015 - KOMUNIKAZIO-KONPETENTZIAK

Komunikazio-konpetentziak aberasteko helburua duten estrategia didaktikoak diseinatzea (ahozkoak, idatzizkoak, ikusmenezkoak, gorputzezkoak, afektiboak eta musikalak) garapen integral baten testuinguruan.

G010 - PRAKTIKARI BURUZKO HAUSNARKETA

Irakaskuntza-lana berritzeko eta hobetzeko ikasgelan egiten diren praktiken inguruan gogoeta egitea. Ikaskuntza autonomorako eta lankidetzazkorako ohiturak eta trebetasunak eskuratzea eta ikasleen artean hori sustatzea.

G011 - DOKUMENTAZIOA ETA INFORMAZIOA AUKERATZEA (IKT)

Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak ezagutzea eta ikasgeletan aplikatzea. Ikaskuntzari, heziketa herritarrari eta kultura-aberastasunari lagunduko dion ikus-entzunezko informazioa bereiziz hautatzea.



Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA.- HERRI-LITERATURA: KONTZEPTUA.

2. GAIA.- HERRI-LITERATURA: GENEROAK.

3. GAIA.- HERRI-LITERATURA: TESTUAK.

MethodologyToggle Navigation

Honako baliabide metodologiko hauek erabiliko dira:

-Banakako lana eta talde-lana

-Eskola magistrala

-Arazoetan eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza

-Testuen irakurketa. Testuei buruzko hausnarketa. Testu ekoizpena.

-Elkarrizketak eta eztabaidak talde handi eta txikietan

-Lanen ahozko eta idatzizko aurkezpena

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Kalifikazio tresna horiek guztiak. "Ohiko deialdia" puntuan zehazten dira kalifikazio-ehunekoak (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

1. ETENGABEKO EBALUAZIOA

Kalifikazio-tresnak eta ehunekoak:

Prestakuntza aldian zehar (% 60):

-Lan praktikoak: taldekakoak zein bakarkakoak; gelan zein gelaz kanpo egitekoak.

-Lanen, artikulu teorikoen, irakurketen... aurkezpena

-Ahozko jardunak: defentsak, kontakizunak...

-Parte hartzea...

Azterketa-proba osagarriak (% 40), ikasturtean zehar edo ohiko deialdiko data ofizialean.



Ikasleek eskubidea dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasleari otsailaren 28a baino lehen.



2. AZKEN EBALUAZIOA (Etengabeko ebaluazioari uko egin dioten ikasleentzat)

Honela lortuko da azken kalifikazioa:

-Lan monografiko bat eginez eta irakasleari aurkeztuz.

-Azken probaren bidez. Proba horretan, prestakuntza aldian landutako guztia sartuko da. Probako atal batzuk idatziz garatzekoak izango dira; beste batzuk, berriz, ahoz.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasgaia ebaluatzeko sistema bakarra azken proba da. Ohiko deialdiko azken ebaluazioko irizpide berak erabiliko dira.

Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gordeko dira.

Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasleak ikasgelan banatutako materialak eta gomendatutako artikulu, liburu eta gainerako erreferentziak.
Ikastegiko kopia-dendan salgai jarritako materiala

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Amuriza, Xabier (1997). Hiztegi errimatua. Hitzaren kirol nazionala. [Edizio berritua, 2. argit.]. Donostia/Gizaburuaga: Euskal Herriko Bertsolari Elkartea / Hika-Mika. [Lehen edizioa: 1981, Bilbo, AEK].

Azkue, Resurrección Mª (1989). Euskalerriaren Yakintza. Literatura popular del País Vasco. [4 liburuki]. Madril: Espasa Calpe.

Bertsozale Elkarteko Iker taldea (2009). Bertso-estrofak izendatzeko irizpideak. Oiartzun: Lanku.

Biguri, Koldo; Lakarra, Joseba; Urgell, Blanca (1983). Euskal Baladak. Antologia eta azterketa. [2 liburuki]. Donostia: Hordago.

Casenave-Harigile, Junes (2011). Xiberoko antzertia edo pastorala. Bilbo: Euskaltzaindia.

Cerquand, Jean-François (2017). Ipar Euskal Herriko legenda eta ipuinak. Anuntxi Aranaren transkripzioa. Hazparne: Gatuzain.

Egaña, Andoni; Garzia, Joserra; Sarasua, Jon (2001). Bat-bateko bertsolaritza: gakoak eta azterbideak. Donostia: Bertsozale Elkartea.

Etxebarria, Igone; Kalzakorta, Jabier (2009). Herri literatura. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.

Etxebarria, Juan Manuel (1995). Gorbeia inguruko etno-ipuin eta esaundak. Hitzaurrea: Jabier Kalzakorta. Bilbo: Labayru Ikastegia, BBK.

Etxebarria, Juan Manuel (2016). Gorbeia inguruko etno-ipuin eta esaundak - II . Hitzaurrea: Jabier Kalzakorta. Bilbo: Deustuko Unibertsitatea.

Etxeberria, Gillermo (1986). Ahozko poesia. Donostia: Erein.

Foley, John Miles (2004). Ahozko tradizio konparatiboak, in Diaz Pimienta, Alexis et al.. Inprobisazioa munduan. Kulturarteko Topaketak 2003. Hitzaurrea: Joxerra Garzia. Andoain: Bertsolari liburuak.

Garate, Gotzon (1995). 30.466 atsotitzak = refranes = proverbes = proverbia. Bilbo: BBK Fundazioa.

Irigoien, Mattin (1999). Tobera berriaz,... edo hobeki erran: gaurko toberaz. Euskera 44(1), 283-291

Lekuona, Juan Mari (1982). Ahozko euskal literatura. Donostia: Erein.

Lekuona, Juan Mari (1998). Ikaskuntzak Euskal Literaturaz (1974-1996). Donostia: Deustuko Unibertsitatea.

Lekuona, Manuel (1978). Lekuona’tar Manuel. Idaz-lan guztiak. 1. Aozko literatura. Gasteiz: Gipuzkoako Foru Aldundia.

Lertxundi, Anjel (1999). Letrak kalekantoitik. Irun: Alberdania.

Luku, Antton (2014). Libertitzeaz. Pamiela: Iruñea

Markaida, Mª Eugenia et alii (1991). Ahozko literatura; genero txikiak. Bilbo: Labayru

Moreno Zubeldia, Maialen (2018). Herri kontakizunak Lapurdi, Baxe Nafarroa eta Zuberoan: bilketa, sailkapena eta irriaren adierazpenaren azterketa. Bilbo: EHU.

Paya, Xabier (2013). Ahozko Euskal Literaturaren Antologia. Donostia: Etxepare institutua.

Peillen, Txomin (1999). Bizitzaren komediak Zuberoan. Euskera 44(1), 89.-105.

Rozas, Ixiar (2014). Beltzuria. Iruñea: Pamiela

Urkizu, Patrizio (1988). Zuberoako irri teatroa: astolasterrak. Donostia: Gipuzkoako Kutxa.

Zavala, Antonio (1998). Euskal erromantzeak. Romancero vasco. Oiartzun: Auspoa.

In-depth bibliography

Arlo espezifiko bakoitza lantzean adieraziko dira arlorako erreferentziak. Baita ikaslearen gidan ere.

Journals

Anuario del Seminario de Filología Vasca "Julio de Urquijo". Gipuzkoako Foru Aldundia, Donostia.
Bertsolari. Bertsozaleak Kultur Elkartea, Andoain: 1991-.
Egan: Euskalerriaren Adiskideen Elkarteko Boletinaren Euskarazko Gehigarria. Donostia: 1948-.
Fontes Linguae Vasconum: studia et documenta. Institución Príncipe de Viana, Iruñea: 1969-.
Idatz & Mintz: literatur atalen sorta. Labayru Ikastegia, Bilbo: 1981-.

Web addresses

http://ahobetekanta.arteola.com/
http://bdb.bertsozale.com/
http://ikasgelan.ahotsak.com/
http://klasikoak.armiarma.com/
http://www.ahotsak.com/
http://www.ametza.com/bbk/htdocs/hasiera.htm
http://www.badok.info/
http://www.bertsozale.com/eu
http://www.eke.org/eu
http://www.erabili.com/lantresnak/esamoldeak/mokoroa
http://www.eresbil.com/‎
http://www.euskaltzaindia.net/herrilitjard
http://www.euskomedia.org/
http://www.mintzola.com
http://www.suazia.com/
http://www.uberan.org/