XSL Content

Principles of Language Teaching for Early Childhood Education in Multilingual Environments26468

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Double Degree in Primary Education and Early Childhood Education
Academic course
2024/25
Academic year
2
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
26468

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai honetan, Euskal Herriko sistema elebidunetan hizkuntzak ikas-irakasteko beharrezkoak diren oinarri teoriko eta metodologikoak lantzen dira, beti ere arreta eskainiz bestelako kultura eta hizkuntzak dituzten ikasleen inklusioari.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

1.-Ezagutzea zer funts linguistiko, psikolinguistiko eta soziolinguistikotan hartzen duen oinarri hizkuntzaren didaktikak, egoerak eta gertakariak analizatzeko lehen eta bigarren hizkuntzen didaktikan. (C1, C3)



1.1.-Ezagutzea eta azaltzea oinarrizko kontzeptuak hizkuntzaren didaktika teorikoki funtsatzeko.

1.2.-Hautatzea metodologiarik egokiena hizkuntzaren didaktikarako, gelako beharrizanen arabera eta eskola-curriculumaren markoan.

1.3.-Bilatu eta hautatzea informazio bibliografikoa funtsatze teorikorako.



2.-Gogoeta egitea nolako eragina izan dezakeen anitz-eleko egoerak eskolaren eta ikasgelaren testuinguruan (C1, C2)

-Hizkuntz-ukipeneko egoerak analizatzea

-Ezagutzea eskolako instituzioari zer-nolako desafioak datozkion, anitz-eleko egoeretatik etorrita.

-Oinarrizko jardunbideak proposatzea hizkuntza ez ofizialak dituzten ikasleak ikasgeletan integratzeko.



3.- Erdiestea jakintza funtsatua eta gogoetan oinarritua hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programez, aintzat harturik nolako hizkuntz eta kultur aniztasuna den eskolan.

3.1.-Informazioa hautatzea eta integratzea, ezagutzeko inguruko errealitate soziolinguistikoaren zein faktorek eta nola eragiten duten heziketa-testuinguruan.

3.2.-Bereiztea parametro jakin batzuen arabera hezkuntza elebiduneko eta eleanitzeko programak



4.-Komunikazio konpetentziak garatzea Autonomi Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan (C5)

4.1-Hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.

4.2.-Bereiztea komunikazio konpetentzian osagai diren alderdiak, ikasgela praktikan.



5.-Aldeko jarrerak sortzea hizkuntzez, pertsona elebidunez eta irakaskuntza elebidunaz eta eleaniztunaz, oharturik nolako onurak eta zailtasunak diren horietan, lanbideko jardunean aritzeko.

5.1.-Hizkuntza guztien eta haien hiztunen aurrean adieraztea errespetua, balioespena eta aintzatespena.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Hizkuntzaren didaktikaren oinarri teorikoak

1.1.- Funtsatze linguistikoa

1.2.- Funtsatze psikolinguistikoa

1.3.- Funtsatze soziolinguistikoa



2. Hizkuntzak eskolan

2.1. Hizkuntzaren didaktika testuinguru eleaniztunetan

2.2. Hezkuntza elebiduneko eta eleaniztuneko programak

2.3. Testuinguru eleaniztuneko hezkuntzaren beste alderdi batzuk

MethodologyToggle Navigation

IRAKAS METODOLOGIA ETA FORMAZIO JARDUERAK:



Eskola magistralak eta gela praktikak konbinatzen dira. Biek eskatzen dute ikasleen parte hartze aktiboa, kolaborazio jarduna eta edukiei buruzko gogoeta, eta baita ikasleak berak hartzea bere ikasketa prozesuaren erantzukizuna.



JARDUEREZ ETA METODOLOGIAZ



Eskola magistrala:

- Edukien azalpena, analisia eta eztabaida

- Dudak argitzea



Gela praktikak:

- Testuen irakurtze kritikoa

- Ikus-entzunezko materiala analizatzea

- Atazak egitea

- Hainbat ikas-materialen analisia, euskarri ezberdinetan

- Lanak ahoz aurkeztea



Mintegiak:

- Ikasleek lanak azaltzea, analizatzea eta eztabaidatzea, norabidean irakasleak lagunduta



Tutoretzak:

- Dudak argitzea

- Lanak gidatzea



Gelaz kanpokoa:

- Ikaste lana

- Bakarkako edo taldekako lanak egitea

- Testuak kritikoki irakurtzea

- Bibliografia eta intereseko beste material batzuen bilatzea

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • ikus beheko orientazioak (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikastegien testuingurua, irakaskuntza modalitateak edota diziplinarteko moduluko lana kontuan hartuz, ikastegi bakoitzak bere ebaluazio sistema zehatza du. Donostiako Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatean (HEFA II) irakasgai honen kalifikazioa honela osatuko da:



-Moduluko lana (% 20)

-Azterketa (% 50)

-Taldekako lanak (% 30)



Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da ebaluazioa osatzen duten atal guztiak gainditzea.



Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz. Hortaz, irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da hizkuntza gaitasuna neurtzeko baliatuko diren zereginak gainditzea.



Arrazoi desberdinengatik ebaluazio jarraituaren sistema segitu nahi ez duten ikasleek, beren nahia adierazi behar diote irakasleari, idatziz, irakasgaiaren 9. astea baino lehen. Hartara, eskubidea izango dute azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatuak izateko, ikasgaiaren %100eko balioarekin.



Ikasleak aurkeztu dezake eskaria deialdi bati uko egiteko, eskari hori ikasgaiko irakasleari idatziz helaraziz, beranduenez azterketa garai ofiziala hasi baino 10 egun lehenago.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdian ohiko deialdian erabilitako ebaluazio sistema bera jarraituko da.

Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasleak ikasturtean eskaintzen duena (EGELA plataforma erabili ohi da).

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BAKER, C. (1997). Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo. Madrid: Cátedra.

BILBAO, X. (1998). Hezkuntza elebiduna. Zenbait oinarri. Gasteiz: UPV/EHU eta Arabako Foru Aldundia

BREWSTER, J.; ELLIS, G.; GIRARD, D. (2002). The Primary English Teacher's Guide. Harlow: Pearson Education

Limited.

BRONCKART, J. P. (2007). Desarrollo del lenguaje y fidáctica de las lenguas. Buenos Aires: Miño y Dávila.

CAMERON, L. (2005). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.

COELHO, E. (2006): Enseñar y aprender en escuelas muliculturales: Una aproximación integrada. Barcelona:

Horsori.

COYLE, HOOD & MARSH (2010). Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press

CRYSTAL, D. (2007). Hizkuntzaren iraultza. Donostia: Erein.

CUMMINS, J. (2002). Lenguaje, poder y pedagogía. Madrid: Morata.

EUROPAKO KONTSEILUA (2004). Hizkuntzen erreferentzia marko bateratua. In:

http://www.habe.euskadi.eus/contenidos/informacion/oinarrizko_kontzeptuak/eu_9716/adjuntos/europako_markoa.pdf

GUASCH, O. (2008). Reflexión interlingüística y enseñanza integrada de lenguas. Textos de

Didáctica de la Lengua y la Literatura, 47, 20-32.

HUGUET, A. & MADARIAGA, J. M. (2005). Fundamentos de educación bilingüe. Bilbo: UPV/EHU.

IDIAZABAL, I. & BARREÑA, A. (arg.) (2009). Ikasteredu elebidunak eta euskararen azterketan (iker)molde berriak.

Bilbo: Euskaltzaindia.

LARREA, K. & MAIA, J. (2011). Galdera-erantzun batzuk hizkuntzaren didaktikaz. Bilbo: UPV/EHU. In:

http://testubiltegia.ehu.es/

LASAGABASTER, D. & SIERRA, J. M. (koord.) (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona:

Horsori.

MAIA, J. (2015). Hezkuntza elebiduna Euskal Herrian: 30 urteko ibilaldia. Euskera, 59 (2), 579-628.

MAIA, J. & Larrea, K. (2011). Euskara batua eta euskalkiak Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: UPV/EHU

PRADO ARAGONÉS, J. (2004). Didáctica de la lengua y la Literatura para educar en el siglo XXI. Madrid: La Muralla.

RICHARDS, J. C. y RODGERS, T. S. (1998). Enfoques y métodos de enseñanza de idiomas. Madrid: Cambridge

University Press.

RUIZ BIKANDI, U. (2009). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: UPV/EHU.

SERRA, M., SERRAT, E., SOLÉ, R., BEL, A. y APARICI, M. (2000). La adquisición del lenguaje. Barcelona: Ariel

Psicología.

SIGUÁN, M. (koord.) (1996). La enseñanza precoz de una segunda lengua en la escuela. Barcelona: Horsori.

SIGUÁN, M. & MACKEY, W. (1989). Educación y bilingüismo. Madrid: Santillana.

UNAMUNO, V. (2003). Lengua, escuela y diversidad sociocultural. Barcelona: Graó.

VEZ, J. M. (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona: Ariel.

VV.AA. (2010). Soziolinguistika eskuliburua. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzako Argitalpen Zerbitzu Nagusia. In:

http://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/ikerketa_soziolinguistikoak/eu_def/adjuntos/SOZIOLINGUISTIKA_ESKULIBURUA-azkena.pdf

In-depth bibliography

AMENGUAL, M., JUAN, M. y SALAZAR, J. (2008). Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües:
ensayos y propuestas aplicadas. Illes Balears: UIB.
BERNÁRDEZ, E. (2004). ¿Qué son las lenguas?. Madrid: Alianza.
BESALÚ, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madrid: Síntesis.
BESALÚ, X. y VILA, I. (2007). La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Catarata.
BRONCKART, J. P. (1993). Hizkuntzaren zientziak: irakaskuntzarako desafioa?. Donostia: HABE.
CUMMINS, J. (1983). Interdependencia lingüística y desarrollo educativo de los niños bilingües. Infancia y Aprendizaje,
21, 37-61.
EUSKAL HERRIKO IKASTOLEN ELKARTEA eta EUSKALTZAINDIA. (2008). Zenbait orientabide erregistroen trataeraz. Bilbo: Euskaltzaindia.
ETXEBERRIA, F. (2005). Elebitasuna eta hezkuntza euskararen herrian. Donostia: Erein.
ETXEBERRIA, F. (1999). Bilingüismo y educación en el país del euskara. Donostia: Erein.
FASOLD, R & CONNOR-LINTON J. (arg). (2010). Hizkuntza eta hizkuntzalaritza: hastapenak. Bilbo: UPV/EHU.
GONZÁLEZ NIETO, L. (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua (Lingüística para profesores). Madrid: Cátedra.
EUSKAL HERRIKO IKASTOLEN ELKARTEA (2009). Ikastolen hizkuntz proiektua. Zamudio: Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa.
MORENO RÍOS, S. (2005). Psicología del desarrollo cognitivo y adquisición del lenguaje. Madrid: Biblioteca Nueva.
VEZ, J. M. (2000). Fundamentos lingü.sticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona: Ariel.
VV.AA. (2000). Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis.

Journals

- Bat Soziolinguistika
- Euskera
- Ikastaria
- Hikhasi
- Jakingarriak
- Tantak
- Textos
- Uztaro

Web addresses

- www.erabili.eus [Erabili]
- www.soziolinguistika.eus [Soziolinguistika Klusterra]
- www.euskaltzaindia.eus [Euskaltzaindia]
- www.ethnologue.com [Ethnologue: Languages of the World]
- www.behatokia.eus [Hizkuntz Eskubideen Behatokia]
- www.ikuspegi.eus [Inmigrazioaren Euskal Behatokia]
- www.amarauna-languages.com/ [Munduko Hizkuntzen Amarauna]
- www.unesco.org/languages-atlas/es/atlasmap.html [Atlas Unesco de las Lenguas del Mundo en Peligro]

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-21

12:30-14:30 (1)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

12:30-14:30 (1)

22-30

12:30-14:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.08 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
  • Aula 2.08 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)