XSL Content

The Teaching Function25883

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Double Degree in Primary Education and Early Childhood Education
Academic course
2024/25
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25883

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

 Irakaskuntza-jardueraren alderdiak eta eginkizun nagusiak ulertzea, eta maisu-maistren izaera profesionalari buruzko lehen lerroak osatzea.



 Gelako interakzio- eta komunikazio-prozesuak ezagutzea, eta balioetan oinarritutako hezkuntza, elkarbizitza positiboa eta hezkuntza-behar anitzetarako erantzuna sustatzea.



 Haur eta Lehen Hezkuntzako tutorearen berariazko eginkizunak ezagutzea, baita familiarekin komunikatzeko eta elkarlanean aritzeko moduak ere.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA.

Irakaslearen nortasun profesionala. Haur eta Lehen Hezkuntzako irakasleen eginkizunak eta lanak.



2. GAIA.

Hezkuntzako esku-hartzearen mailak. Hezkuntza-harremana, lana taldeekin, hezkuntza-proiektuen kudeaketa. Lana egitea profesionalen taldeetan.



3. GAIA.

Hezkuntzako elkarrekintzaren eta komunikazioaren guneak. Ikasten ari diren talde/ikasgelen kudeaketa. Aniztasuna, nortasuna eta parekidetasuna eskolan. Bizikidetzarako hezkuntza.



4. GAIA.

Tutoretza eta kanpo harremanen garrantzia. Familia eta gainerako eragileekin harremanak.

MethodologyToggle Navigation

Metodologia aktibo eta parte-hartzailean oinarrituriko saioak izango dira. Horretarako, behar beharrezkoa izango da jendearen partaidetza talde txiki nahiz handian. Guztiok eraikitako ezagupenak solasaldien, eztabaiden eta hausnarketen bitartez sozializatzen saiatuko gara. Ezagupenak areagotzeko bakarkako lana ere egin beharko dugu: irakurgaiak klasera etorri aurretik bakarka aztertu, informazioa bilatu e.a. Bakarka egindako lan hori ezinbestekoa izango da ondoren landutakoa, gelako kideekin hausnartu, aurkeztu eta partekatzeko.



Zeregin desberdinak burutuko ditu ikasleak irakasgaian zehar. Esaterako:

• Artikulu eta agirien bakarkako irakurketa

• Banakako hausnarketa

• Talde txikietan agirien lanketa (galderak, kontzeptu mapa,…)

• Talde txikietan ariketak jorratu

• Taldekako aurkezpenak

• Solasaldi dialogikoetan parte-hartzea

• Eta abar.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 60

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazioa hiru iturritatik jasotako emaitzen bidez osatutako da. Alde batetik, taldeka burutuko diren lanek, notaren %60a osatuko dute. Taldeka burutuko diren lan ebaluagarrien artean izango ditugu: Lan modularra (notaren %20); Tutoretza Plana (%25) eta Debatea (%15).

Bestalde, banaka egin beharreko proba idatziak notaren %40ko balioa izango du.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazio jarraiaren bidez ebaluatua izateari uko egin nahi dion ikasleak, azken ebaluazio bidez ebaluatua izateko eskubidea izango du. Modu honetan ebaluatua izateko beharrezkoa da aldez aurretik irakaslearekin hitz egitea eta ebaluazio irizpide hau zehaztea. EHUko Ikasleen Ebaluazio Arautegiak 8.3 artikuluan zehazten ditu aukera honen alde egiteko jarraitu beharreko pausoak:

/… 3.- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, 9 asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita…. /

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia



Aukera honen alde egiten duten ikasleek irakasgaia gainditzeko ondorengo betebeharrak izango dituzte:



Ohiko deialdian irakasgaia gainditu ez edo uko egin dioten ikasleek bukaerako proba idatzia egingo dute soilik. Proba honetan ikasturtean eman diren irakurgaietako edukiak sartuko dira. Kalifikazio osoa (%100) proba honetako emaitza izango da.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Alegre, O. (2010). Capacitación docente para atender la diversidad. Una propuesta vinculada a las competencias básicas. MAD.

Angulo, A. (2009). La tutoría en la Educación Primaria. Wolters Kluwer.

Arnaiz, P. eta Riart, J. (1999). La Tutoría: de la reflexión a la práctica. PPU.

Brubacher, J. W., Case, Ch. eta Reagan, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Gedisa.

Day, C. (2006) Pasión por enseñar. La identidad personal y profesional del docente y sus valores. Narcea.

Eusko Jaurlaritza (2007). Euskal Hezkuntza Sistemaren Antolamendua eta Ezaugarriak. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Eusko Jaurlaritza (2007). Oinarrizko hezkuntzarako tutoretza-plana egiteko. Orientabideak: lehen hezkuntzako 1. Zikloa. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Eusko Jaurlaritza (2008). Tutoretza Lehen Hezkuntzan. Laguntzeko eskuliburua. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Euskoa Jaurlaritza (2021). Irakasle Profila. Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Etxague, X. (koord.) (2004). Didaktika Orokorra. Erein.

Ferreres, V. eta Imbernon, F. (Eds.) (1999). Formación y actualización para la función pedagógica. Síntesis.

Fullan, M. eta Hargreaves, A. (2014). Capital profesional. Morata

García, R., Gonzálvez, V., Vázquez, V.eta Escámez, J. (2010). Repensando la educación: cuestiones y debates para el siglo XXI. Brief.

Hargreaves, A. (1996). Profesorado, cultura y postmodernidad. Cambian los tiempos cambia el profesorado. Morata.

Hargreaves, A. eta Fink, D. (2008). El liderazgo sostenible. Siete principios para el liderazgo en centros educativos innovadores. Morata.

Imbernon, F. (2007) La formación permanente del profesorado. Nuevas ideas para formar en la innovación y el cambio. Graó.

Imbernon, F. (2017) Ser docente en una sociedad compleja. La difícil tarea de enseñar. Grao.

Jarauta, B. eta Imbernon, F. (2012). Pensando en el futuro de la educación. Una nueva escuela para el siglo XXI. Grao.

Marchena, M. R. (2009). El aula por dentro. Cómo mejorar su gestión y organización. Wolters Kluwer.

Marcelo, C. (2002). La función docente. Editorial Síntesis.

Martín, X.; Puig, J.M.; Padrós, M.; Rubio, L. eta Trilla, J. (2008). Tutoría. Técnicas, recursos y actividades. Alianza Editorial, S.A.

Mendez L. eta beste (2007). La tutoría en Educación Infantil. Wolters Kluwer.

Monge, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias. Wolters Kluwer.

Perrenoud, P. (2015). Diez nuevas competencias para enseñar. Invitación al viaje. Graó.

Tardiff, M. (2004). Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Narcea.

UNESCO (2023). Reimaginar juntos nuestros futuros. Un nuevo contrato social para la educación. Fundación SM.

In-depth bibliography

Alegret, J.; Castanys, E. eta Selllares, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Graó.
Funes, S. (Coord.) (2009). Gestión eficaz de la convivencia en los centros educativos. Wolters Kluwer.
García, R.; Jover, G. eta Escámez, J. (2010). Ética Profesional docente. Síntesis.
López, L. (2007). Relajación en el aula. Recursos para la educación emocional. Wolters Kluwer.
López, S. (2009). La relación familia-escuela. Guía práctica para profesionales. CCS.
Marcelo, C.; eta Vaillant, D. (2009). Desarrollo profesional docente ¿Cómo se aprende a enseñar? Nancea.
Marrodan, M. J. eta Balabona, J.M. (2008). La calidad en la orientación escolar. Manual Práctico del orientador. Educación Infantil y Primaria. ICCE.
Perrenous, P.H. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar: Invitación al viaje. Graó.
Sánchez, M. (Coord.) (2010). Como educar en la diversidad afectiva, sexual y personal en Educación Infantil. Orientaciones prácticas. Catarata.
Schon, D. A. (1998). El profesional reflexivo, cómo piensan los profesionales cuando actúan. Paidós.
Segovia, J. D. eta Fernández, M. (1999). Técnicas para el desarrollo personal y formación del profesorado. ICE de la Universidad de Deusto.
Torrego, J.C. (Coord.) (2009). Modelo integrado de mejora de la convivencia. Estrategias de mediación y tratamiento de conflictos. Graó.

Journals

AULA DE INFANTIL. Graó Educación. Barcelona.
AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA. Graó Educación. Barcelona.
BORDÓN. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.
CUADERNOS DE PEDAGOGÍA. Editorial Fontalba. Barcelona. CD-ROM-ean eskuragarri.
EDUCAR. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona.
HIK HASI. Lasarte-Oria: Xangorin.
JAKINGARRIAK: Hezkuntza Aldizkaria. http://www.jakingarriak.com/
TANTAK ALDIZKARIA. http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak/

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-6

08:30-10:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.7 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

08:30-10:30 (1)

7-15

08:30-10:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.7 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 2.7 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)