XSL Content

General Teaching25882

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Double Degree in Primary Education and Early Childhood Education
Academic course
2024/25
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25882

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied classroom-based groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai honetan, curriculum eta irakas-ikaskuntza prozesuen analisia eta ulermenaren lehen urratsak ematen dira. Ikasgelako elkarrekintza eta komunikazio prozesuak ulertzea sustatuko da, eta, era berean, curriculumaren diseinu eta garapenaren konpetentzia garatzeko aukera emango delarik. Plangintzaren bidez, jardun didaktikoaren osagai ezberdinak ezagutuko dira: helburuak, konpetentziak, edukiak, metodologia, irakaskuntza-ikaskuntzaren jarduerak, baliabide didaktikoak, ebaluazioaren prozedurak eta tresnak. Beste ikasgaiekin batera, DALa (Diziplina Arteko Lana) garatuko da.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

IRAKASGAIAREN KONPETENTZIAK:



A) Taldean lan egiten jakitea, hezkuntza-artapenean zein ikasketa-segiden plangintzan, 0-6 6-12 urteko haurren berezitasunak identifikatuta.



B) Eskola-inguruneko egonkortasunaren eta erregulartasunaren garrantzia aintzat hartzea, ikasleek modu harmonikoan eta integralean aurrera egiteko.



C) Haur Eskola eta Lehen-Hezkuntza hezkuntza-sistemaren testuinguruan kokatzea, eta saiakuntza zein jarduera berritzaileak ezagutzea.



D) Haur-eskolak eta Lehen Hezkuntzaren antolaketa arautzen dituen legedia ezagutzea.



E) 0-6 eta 6-12 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea.



F) Ikasgelako elkarrekintza- eta komunikazio-prozesuak ezagutzea.







ZEHAR KONPETENTZIAK







* Agindutako orientabideei jarraituz banakako zein taldeko lanak burutzea.



* Irakasgaian landutako kontzeptuak, baliabideak eta teknikak egokiro erabiltzea, bereziki hezkuntza prozesuen aztertze eta ulertzearekin erlazionatuta daudenak

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA- Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua



2. GAIA- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak. Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehazte mailak



3. GAIA- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza, prozesu gisa eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak



4. GAIA- Diseinuaren osagaiak: Curriculumaren helburuak, gaitasunak/konpetentziak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta irakaskuntza-ikaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak



5. GAIA- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak



6. GAIA- Hezkuntza-berrikuntza. Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan

MethodologyToggle Navigation

Metodologia anitza izango da eta batuko ditu:



•Hainbat taldekatze: talde handia, talde txikia/lan taldea, eta banakako jarduera



•Hainbat eszenategi: gela, tutoretzak eta beste batzuk



•Hainbat jarduera mota: aurrez aurrekoak eta ez presentzialak



Jarduera motak, beste batzuren artean, hurrengo hauek izango dira:



•Irakasleak egingo dituen gaien sarrerak eta azalpenak, saio magistral eta parte hartzaileak erabiliz



•Irakasleak zuzenduko dituen taldeko eta banakako lanak:



o Irakurketak, solasaldiak, hausnarketa kritikoak



o Lan idatziak



o Ahozko aurkezpenak



•Hainbat eratako aplikazio jarduerak eta lanak, eta zenbait metodologiaren erabilpena



Burutzeko eta emateko lanak hurrengoak izango dira:



•Gai zehatzei buruzko banakako edo eta taldeko lan laburrak



•Unitate didaktiko baten planifikazioa. Lan taldeka, emandako egoera baterako eta emandako irizpide batzuei jarraituz



•Moduluko Diziplinarteko Lana (DAL). Problemetan Oinarrituriko Ikastea(ABP/POI) metodologia edota bestelako metodologiak erabiliz eta lan taldeka garatuta







Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landuko ditugu eta bertan eskuragarri izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 30
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 50

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa OHIKO etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.







A. ETENGABEKO EBALUAZIOA:



Azken kalifikazioa lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako froga guztien balorapenaren menpe egongo da eta irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



• Garatu beharreko proba idatzia (%): 30



• Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20



• Talde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak, DAL/DILAN) (%): 50



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Horretarako, ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Ebaluazio jarraia, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak elkartrukatuz (entregagaiak, praktikak...), feedback emateko dauden baliabideak emanez, baita kalifikazioa eman ere.







B. AZKEN EBALUAZIOA:



Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Froga horrek hurrengoko entregagaiak ditu:



- Froga idatzia %70



- Programazio didaktikoa %30



Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



Azken proba egin behar duten ikasleek eGela bidez egingo dute, aurrez aurre egiterik ez badago.





Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

EZ-OHIKO DEIALDIA



A. Ebaluazio jarraia aukeratu duren ikasleak: Ikasleek ebaluazio jarraian sortutako ekoizpenak gainditu gabe izatekotan eta horren eraginez bataz bestekoa egiteko aukera izan ez dutenean, gainditu gabe edo entregatu gabe duten atala entregatzeko aukera izango dute ezohiko deialdian.



B. Amaierako ebaluazioa aukeratu duten ikasleak: Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



- Froga idatzia %70



- Programazio didaktikoa %30



Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



Ikaslea azken ebaluazio frogara aurkezten ez bada ikasleak deialdiari uko egiten diola ulertuko da, eta “Aurkezteke” jarriko zaio.



Azken proba egin behar duten ikasleek eGela bidez egingo dute, aurrez aurre egiterik ez badago.

Compulsory materialsToggle Navigation

Ikasturtearen garapenean zehar, irakasagaian lan egiteko beharrezkoak izango diren baliabideen zerrenda ezagutaraziko zaie ikasleei. Matrikulatutako ikasleak, E-gela/moodle plataforman irakasgaiari dagokion informazioa eta baliabideak eskura izango ditu.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography



Casanova, M. A. (2006). Diseño curricular e Innovación educativa. Madrid: La Muralla.



Carbonell, J. (2001). La aventura de innovar. Madrid: Morata



De La Herrán, A., & Paredes, J. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madrid: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.



Escamilla, A. (2008). Las competencias básicas: claves y propuestas para su desarrollo en los centros. Barcelona : Graó.



Etxague, X. (Koord.) eta beste (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.



Eusko Jaurlaritza/Gobierno Vasco. (2010). Haur Hezkuntzarako dekretu curricularrak Euskal Autonomia Erkidegoan (testu bategina). [PDF agiria] 2014-07-04an hartua hemendik: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_curricul/adjuntos/14b_curriculum/320001c_Pub_EJ_curriculum_infantil_c.pdf



Hargreaves, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.



Perrenoud, P. (2012). Cuando la escuela pretende preparar para la vida: ¿desarrollar competencias o enseñar otros saberes? Barcelona: Graó.



Santos Guerra, M.A. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Málaga: Aljibe.



Sánchez Huete, J. C. (2009). Compendio de Didáctica General. Barcelona: CCS.



Subirats, M., & Brullet, C. (1988). Rosa y Azul. La trasmisión de los géneros en la escuela mixta. Madrid: Instituto de la Mujer.



Zabalza, M.A. (1996). [itzultzaileak, UZEI; koordinatzailea, Luis Ma Elizalde]. Kurrikuluaren diseinu eta garapena. Leioa: Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU).Atal hau erabat berritu daiteke.

In-depth bibliography

Bolívar, A., & Domingo, J. (eds.) (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madrid: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.
Brubacher, J. W., Case, Ch. W., & Reagan, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.
Dahlberg, G., Moss, P., & Pence, A, (2005). Más allá de la calidad en educación infantil. Barcelona: Graó.
David, M., & Appell, G. (2010). Lóczy, una insólita atención personal. Barcelona: Octaedro
Gimeno, J. (1988). El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.
Gimeno, J. , & Pérez, A. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid: Morata.
Marqués, P. (2006). Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos. Cuadernos Pedagogía, 363, 80-89.
Requena, M.D., & Sainz De Vicuña, P. (2010). Didáctica de la Educación Infantil. Madrid: Editex.
Rodríguez, G., Gil, J., & García, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.
Zabalza, M.A. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed. Narcea.

Journals

Aula de Infantil. Graó Educación. Barcelona. [Aldizkari elektronikoa] http://aulainfantil.grao.com/
Aula de Innovación Educativa. Graó Educación. Barcelona. [Aldizkari elektronikoa] http://aula.grao.com/
Cuadernos de Pedagogía. Editorial Fontalba. Barcelona. [Aldizkari elektronikoa] http://www.cuadernosdepedagogia.com/Content/Inicio.aspx
Educar. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona. [Aldizkari elektronikoa] http://educar.uab.cat/
Hik hasi. Lasarte-Oria: Xangorin. [Aldizkari elektronikoa] http://www.hikhasi.com/
Infancia. Educar de 0 a 6 años. Revista de la Asociación de Maestros Rosa Sensat. [Aldizkari elektronikoa] http://www2.rosasensat.org/revistes/in-fan-cia
Revista de Educación. MEC. Madrid. [Aldizkari elektronikoa] http://www.mecd.gob.es/revista-de-educacion
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. [Aldizkari elektronikoa] http://www.aufop.com/aufop/home
Revista Española de Pedagogía. (CSIC) Madrid. [Aldizkari elektronikoa] http://revistadepedagogia.org/
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/EHUko Publicaciones periódicas. [Aldizkari elektronikoa] http://www.ehu.es/ojs/index.php/Tantak/indexAtal hau erabat berritu daiteke.

Web addresses

http://emmipiklereducaciontemprana.blogspot.com.es/2012/11/asociacion-internacional.html Emmi Pikler Nazioarteko Erakundea.
http://nagusia.berritzeguneak.net/es/ Berritzegune nagusia.
http://scholar.google.es/ Google akademikoa.
http://www.coe.int/t/dg4/education Kontseilu Europarra. Hezkuntza.
http://www.comunidadesdeaprendizaje.net/ Ikas Komunitateak.
http://www.dialnet.unirioja.es Eduki zientifikoko artikuluak.
http://www.ecoledecroly.net Decroly Eskola.
http://www.educacion.es/portada.html Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseen-aurkibide-alfabetikoa UPV/EHUko Bibliotekako datu-baseak.
http://www.freinet.org/ Eskola Modernoaren Mugimenduen Nazioarteko Federazioa.
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/ Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila.
http://www.highscope.org/ HighScope Fundazioa.
http://www.ikastola.net/web/default.php Ikastolen Elkartea.
http://www.montessori.it/ Montessori Nazioarteko Lana.
http://www.unesco.org/new/es/education/ UNESCO (Hezkuntza, Zientzia eta Kulturarako Nazio Batuen Erakundea). Hezkuntza.
http://zerosei.comune.re.it/italiano/index.htm Reggio Emilia.

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-21

10:30-12:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 2.7 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

10:30-12:30 (1)

22-30

10:30-12:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)