XSL Content

Quantitative Methods for Historians25730

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree In History
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25730

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

OBJETIVOS FORMATIVOS:



1. Conocer el software estadístico básico en la elaboración de datos históricos (hoja de cálculo).

2. Conocer las técnicas estadísticas básicas en el tratamiento de datos históricos.

3. Demostrar habilidad para representar y editar correctamente gráficos.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Heziketa helburu nagusiak honakoak izango dira:



1. Datu historikoak lantzeko oinarrizko software estatistikoa ezagutzea (kalkulu-orria).



2. Datu historikoak lantzeko oinarrizko teknika estatistikoak ezagutzea.



3. Grafikoak edo diagramak errepresentatzeko eta editatzeko abilezia frogatzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Sarrera



Estatistika eta informatika: Excel lan-tresna moduan. Oinarrizko kontzeptuak: populazioa, aldagaiak eta atributoak. Portzentaiak, proportzioak, arrazoiak (ratioak) eta tasak. Datuen aurkezpena: taulak eta diagramak (grafikak).



2. Kokapen eta dispertsio neurketak



Batezbestekoak: batezbesteko aritmetikoa, mediana eta moda; beste batazbesteko batzuk. Dispertsio neurketak: bariantza, desbiazio tipikoa eta bariazio koefizientea. Kuantilak.



3. Frekuentzien banaketa



Frekuentzi edo maiztasunen banaketa. Banaketaren formak. Posizio, dispertsio eta kontzentrazio neurrien kalkulua (Lorenz kurba eta Gini koefizientea).



4. Denbora-serieen analisia 1: Zenbaki indizeak eta hazkunde tasak



Indize bakunak eta konplexuak. Oinarri eta lotura aldaketa. Deflazioa. Hazkunde tasak.



5. Denbora-serieen analisia 2: Analisi deskriptiboa



Denbora-serie baten osagaiak. Iraupen luzeko mugimendua edo mendeko tendentzia eta haren analisia. Fluktuazio ziklikoak. Urtaroko aldaketak eta desurtarotzea.



6. Bi aldagairen arteko erregresio eta korrelazioa



Aldagaien analisi elkartua. Erlazio mota edo forma: azterketa grafikoa. Erregresio lineal eta minimo karratuen metodoa. Erlazio maila: korrelazio koefizienteak. Erregresioaren arazoak.



7. Erregresio anizkuna



Erregresio anizkunaren eredua: sarrera bat. Erregresio anizkunaren arazoak.



8. Atributoen estatistika



Kontingentzia taulak: izenezko aldagaien erlazioa. Ji karratua. Heinen korrelazioa.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgaia batez ere praktikoa izango da, ordenagailuak dituen gela batean.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazioak hiru ardatz izango ditu:

1- %60 klaseko lana eta klasean egin eta entregatu beharreko banakako praktikak (bi astean behin)

2- Irakurketen zerrenda batetik metodo kuantitatiboak darabiltzaten bi artikulu aukeratu eta bakoitzari buruz idazlan bat egin (irakasleak plateatutako galderak erantzunez). Idazlan bakoitza hiru orrialdekoa. Idazlan bakoitzak %10 (biak %20).

3- Urtarrilean %20 balio duen azterketa praktiko bat.



OHARRA: Gutxienez klaseko praktiken erdiak egin eta gainditu beharko dira ikasgaia gainditzeko, eta bi idazlanetatik bat entregatu beharko da gutxienez. Azterketara aurkeztea ez da derrigorrezkoa.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Bigarren deialdian notaren 100% azterketa baten bitartez lortu ahal izango da.

Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasleak eskeinitako materialak, bai klasean bertan edo bai ikasgaiaren wikiaren bitartez.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

CARDOSO, C.F.S. eta H. PÉREZ BRIGNOLI (1976), Los métodos de la historia: Introducción a los problemas, métodos y técnicas de la historia demográfica, económica y social, Bartzelona, Crítica.



FLOUD, R. (1973), Métodos cuantitativos para historiadores, Madril, Alianza.



GONZÁLEZ MANGAS, A. eta M. MORO VALLINA (2012), Excel 2010: Guía rápida, Madrid, Paraninfo.



HUDSON, P. (2000), History by Numbers: An Introduction to Quantitative Approaches, London, Arnold Publishers.

In-depth bibliography

CELLIER, J. eta M. COCAUD (2001), Traiter des données historiques: Méthodes statistiques/Techniques informatiques, Rennes, Presses Universitaires de Rennes.

CHAUNU, P., 1987. Historia cuantitativa, historia serial, Mexiko, Fondo de Cultura Económica.

CIPOLLA, C.M., 1991. Entre la historia y la economía. Introducción a la historia económica, Bartzelona, Crítica.

COLL, S. eta M. GUIJARRO (1998), Estadística aplicada a la historia y a las ciencias sociales, Madril, Pirámide.

FEINSTEIN, C.H. eta M. THOMAS (2002), Making History Count: A Primer in Quantitative Methods for Historians, Cambridge, Cambridge University Press.

GARCÍA BARBANCHO, A. (1986), Estadística elemental moderna, Bartzelona, Ariel.

KULA, W., 1973. Problemas y métodos de la historia económica, Bazrtelona, Península.

SALY, P. (1991), Méthodes statistiques descriptives pour les historiens, Paris, Armand Colin.

SALY-GIOCANTI, F. (2005), Utiliser les statistiques en histoire, Paris, Armand Colin.

Journals

http://www.historiaagraria.com/ : Historia Agraria.
http://histoiremesure.revues.org/: Histoire & Mesure.
http://ihe.aehe.net: Investigaciones de Historia Económica.
http://www.adeh.org/?q=es/node/67: Revista de Demografía Histórica.
http://www.uc3m.es/uc3m/inst/LF/RHE/: Revista de Historia Económica.
http://www.ub.edu/rhi/: Revista de Historia Industrial.

Web addresses

http://www.adeh.org/: Asociación de Demografía Histórica.
http://www.aehe.net: Asociación Española de Historia Económica.
http://www.bde.es/informes/be/sroja/roja21.pdf: FELIU, G., 1991. Precios y salarios en la Cataluña moderna. Vol. I: Alimentos. Madrid, Banco de España.
http://www.bde.es/informes/be/sroja/roja22.pdf: FELIU, G., 1991. Precios y salarios en la Cataluña moderna. Vol. II: Combustibles, productos manufacturados y salarios). Madrid, Servicio de Estudios del Banco de España.
http://www.bde.es/informes/be/sroja/roja32.pdf: COLL, S. y J.I. FORTEA, 2002. Guía de fuentes cuantitativas para la historia económica de España. Vol. I: Recursos y sectores productivos. Madrid, Servicio de Estudios del Banco de España.
http://www.bde.es/informes/be/sroja/roja42.pdf: COLL, S. y J.I. FORTEA, 1995. Guía de fuentes cuantitativas para la historia económica de España. Vol. II. Finanzas y renta nacional. Madrid, Servicio de Estudios del Banco de España.
http://www.eh.net/databases
http://www.iisg.nl/hpw/: International Institute of Social History [IISH]. Series de precios y salarios
http://www.ine.es/: Instituto Nacional de Estadística.
http://www.le.ac.uk/hi/bon/ESFDB/frameset.html: European State Finance Database
http://www.seha.info/: Sociedad Española de Historia Agraria.
http://www.seppv.uji.es/: Seminari d’Estudis sobre la població del País Valencià [Estadísticas de la población de la Comunidad Autónoma de Valencia].
http://www.uni-tuebingen.de/ieha/: Internacional Economic History Association
http://www2.scc.rutgers.edu/memdb/: Medieval and Early Modern Data Bank [MEMDB]

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

11:00-13:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)
  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (2)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

11:30-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

11:00-13:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • LAB. 1.51 - . (1)
  • LAB. 1.51 - . (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

11:30-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • LAB. 1.51 - . (1)