XSL Content

Modern History II25708

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree In History
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25708

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

“25708 Aro Berriaren Historia II” irakasgaia Historia Graduko eta Artearen Historia Graduko 3. mailako beharrezkoen moduluaren barne kokatzen da eta 2. lauhilabetean eskaintzen da.

Kronologia historikoari dagokionez, irakasgai honek XVII. eta XVIII. mendeetako gertaera historiko nagusien eta bere alde ezberdinen oinarrizko ezagutza eta ulermen egokia eskuratzea ahalbidetzen du; hala nola modernitatearen ikuspegi historiografiko ezberdinen identifikazioa ere.

Irakasgai hau “25699 Aro Berriaren Historia I” irakasgaiaren jarraipena da eta “25329 Mundu Oinarriak” irakasgaian jarraipena izango du; eta garai horietako gertaera historikoen interpretazio kritikorako ezagutza oinarrizkoenak eskaintzen ditu.

Ikasleek irakasgai honetan ezagutzak eta interpretapen gaitasunak eskuratuko dituzte; horretarako ikuspegi historiografikoa ezberdinen ezagutza, erabileran trebatzea eta kritika landuko dituzte eta modernitatearen osagai garrantzitsuenak (estatu modernoak, mundializazioa, mugimendu sozialak, iraultza erlijiosoak, iraultza zientifikoa, krisia eta eraberritzeak) aztertuko dituzte.

Irakasgai honek lan merkatuan ikasleentzat gaitasun hauek eskainiko ditu:

Irakaskuntzaren, zabalkundearen eta komunikazioaren eremuetan landutako diskurtso zientifikoa hierarkizatu eta kronologikoko ongi sailkatzeko gaitasuna agertzea.

Ikerketa historikoaren oinarrizko metodoak eta teknikak ezagutzea, eta hainbat material eta informazio-iturri lortu, antolatu eta aztertzeko gaitasuna erakustea.

Talde-lanean, pertsonen arteko harremanetarako trebetasunak eskuratu eta erakustea, disziplinaren beraren eremuan nahiz disziplinarteko beste eremu batzuetan.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

GAITASUNAK

- M02CM01, Aro Berriaren gertakari eta prozesu nagusien ezagupen eta ulermen egokiak erakutsi, ikuspegi diakronikoa, beren alderdi guztietan (ekonomia, gizartea, politika, kultura, e.a) eta bere lotura egungo gizarteekin kontutan harturik (G001, MEC1).

- M02CM02, Denboran zehar eman diren ikuspegi eta perspektiba historiografiko ezberdinak antzeman eta garai historiko bakoitzeko kulturarekin lotu (G002, MEC1).

- M02CM03, Ikerketa historikoaren oinarrizko metodo eta teknikak sakondu, informazio iturriak eta materialak eskuratzeko, antolatzeko eta aztertzeko duten gaitasuna azaldu (G003, MCE1, MCE2 y MCE5).

- M02CM04, Ahoz zein idatziz, formato egokiarekin eta terminologia aproposa erabiliz, ikerketa historikoaa aurkezteko gai izan, lehen zein bigarren eskuko iturri historikoak erabiltzeko gaitasuna azalduz (G004, MCE2 y MCE4).



HELBURUAK

- Europan nahiz Espainian, XVII. mendeko erdialdetik XVIII. mendeko bukaera bitartean eta errejimen zaharreko gizarteetik iraultza liberaletara gertatu ziren aldaketa politiko, ekonomiko, sozial eta kulturalen prozesuei buruzko ikuspegi orokorra eskuratu.

- Historia politiko, sozial eta kulturalaren ikuspegi garrantzitsuak ezagutu; hala nola berriztapen historiografikoaren ildo nagusiak irakurketa, iruzkinak eta agiriei buruzko eztabaiden bidez.

- Garaiko agiriak era egokian aztertu eta azaldu.

- Idazlan monografikoa egin, irakurketak eta agirien erabileraren bidez, hala nola era profesionalean ahoz nahiz idatziz azaldu.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Europako historia politikoa. Pentsakera politikoa eta nazioarteko historia.

2. Espainiako erregetza, Olivares-en gainbeheratik Cadiz-eko Gorteetara.

3. Errejimen zaharreko gizartea.

4. Historia kulturala, Urrezko Mendetik Argien Mendera.

5. Ilustrazioatik iraultza liberaletara.

MethodologyToggle Navigation

IRAKASKUNTZ JARDUERAK

- Klase teorikoak.

- Gelan testu historikoak eztabaidatu edo iruzkinak egin, ikasleak material zientifikoa irakurtzen ohitu.

- Ikerketa lana egin, iturri bibliografikoak zein agiritegikoak erabiliz.

- Irakasle eta beste ikasleen aurrean ikerketen emaitzen ahozko zein idatzizko azalpena eman.

- Garaiko artelanak edo objektuak kontestualizatu (liburuak, erretratuak, margoak, harresiak, e.a.).

- Ikasleak agiri iturriekin eta IKT-ekin ohitu eta trebatzea lortu.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 50
    • Multiple-Choice Test (%): 25
    • Individual works (%): 25

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

GAITASUNAK:M02CM01, M02CM03 eta M02CM04.



EBALUAZIO TRESNA: Ikerketa lana



EBALUAZIO ERIZPIDEAK: Ulermen, azterketa, sisntesis eta lanen garapen maila



AZKENEKO EMAITZAREN PORTZENTAIA: %40a



GAITASUNAK:M02CM01, M02CM02 eta M02CM04.



EBALUAZIO TRESNA: Eztabaidak, irakurketak, testu iruzkinak.



EBALUAZIO ERIZPIDEAK: Parte hartzea, ulermen eta parte hartze maila



AZKENEKO EMAITZAREN PORTZENTAIA: %60a



Ikasturtean zehar EKASI eta MOODLE plataformak erabiliko ditugu (UPV-EHUko web hau irakaskuntza presentzialerako lagungarria da).

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ez-ohiko deialdian ohiko ebaluazion erabiliko diren ebaluazio irizpide berberak erabiliko dira.

-Ikasgelan nahiz ikasgelatik kanpo egindako idazlanak (testu komentarioak, txostenak, testak,…) entregatzea: irakasgaiaren notaren %25

-Lanen, irakurketen aurkezpena %25

-Idazlan monografikoa entregatzea: % 25

-Idazlanaren ahozko defentsa: % 25

Kontutan hartuko diren ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko irizpideak:

Prozesu historikoen aldagaiak, zioak, kausak identifikatzen eta baloratzen ditu hala nola beraien arteko hartu emanak (zioa-eragina).

Arazoak ebazten ditu: bilaketa bibliografikoa, analisia, sintesia, balizko interpretapenak,…

Metodologia egokia aplikatzen ditu: arrazoizko prozedura, argudioa, erreferentzia bibliografikoak, ohar bibliografikoak, terminologia zientifikoa, …

Aparteko deialdiari uko egiteko nahiko izango da bertara ez aurkeztea.

Sistema bat ezarriko da egiaztatzeko ikasleak zein heinean lortu dituen irakasgaiko ezagutzak eta gaitasunak. Ikasleen Ebaluaziorako Araudiaren 9.Artikuluaran arabera: “Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.”.

Legedi honen arabera Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da. Eta “probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute”.

Compulsory materialsToggle Navigation

Ez dago nahitezko materialak. Ordanagailua eta internet, hala nola erabiltzaile mailako informatikaren erabilera menperatu behrako dute.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BENNASSAR, B.; JACQUART, J.; LEBRUN, F.; DENIS, M. y BLAYAU, N.: Historia Moderna, Akal, Madrid, 1991.

CARR, R. (ed.), Historia de España, Barcelona, 2001.

FLORISTAN, A., (coord.), Historia Moderna de España, Barcelona, Ariel, 2004.

FLORISTÁN, A. (coord.), Historia Moderna Universal, Barcelona, 2005.

FONTANA, J.; VILLARES, R. (dir.). Historia de España. Madrid, vols. 3-5, 2007-2009.

GARCÍA DE CORTÁZAR, F., Atlas de historia de España, Madrid, 2007.

LYNCH, J. (dir.), Historia de España. Vol. 5: Edad Moderna: crisis y recuperación, 1598-1808, Barcelona, 2005.

MOLAS, P., Historia de España. Edad Moderna (1474-1808), Madrid, 1988.

TENENTI, A., La Edad Moderna. Siglos XVI-XVIII, Crítica, Barcelona, 2000.

In-depth bibliography

ALMALRIC, J. P.; DOMERGUE, L. La España de la Ilustración (1700-1833). Barcelona, 2001.
CASEY, J. (2001): España en la Edad Moderna. Una historia social, Valencia, 2001.
CHARTIER, R., Entre poder y cultura: cultura escrita y literatura en la Edad Moderna, Madrid, 2000.
DÍAZ, F., Europa: de la Ilustración a la Revolución, Madrid, Alianza, 1994.
ELLIOT, J.H., Imperios del mundo atlántico : España y Gran Bretaña en América, 1492-1830, Madrid, 2006.
ENCISO RECIO, L. M., La Europa del siglo XVIII, Península, Barcelona, 2001.
HODGSON, Marshall G.S., Rethinking world history. Essays on Europe, Islam and world history, Cambridge University Press, 2002.
MARCOS MARTÍN, A., España en los siglos XVI, XVII Y XVIII, Economía y Sociedad, Barcelona, 2000.
MUNCH, T., Historia social de la Ilustración, Crítica, Barcelona, 2001.
PÉREZ EZTÉVEZ, R. M.; La España de la Ilustración. Madrid, 2002.
SCHULTZ, H., Historia económica de Europa, 1500-1800. Artesanos, mercaderes y banqueros, Madrid 2001.

Journals

Annales. Histoire, Sciences Sociales.
Estudios de Historia Moderna (Universidad Complutense de Madrid)
Estudis. Revista de Historia Moderna (Universidad de Valencia)
Hispania
Past and Present. A Journal of Historical Studies.
Pedralbes. Revista d¿Història Moderna (Universidad de Barcelona)
Rivista Storica Italiana.
Revista HmiC: história moderna i contemporània, Barcelona
Studia Historica. Historia Moderna (Universidad de Salamanca)

Web addresses

http://dialnet.unirioja.es/
http://www.tiemposmodernos.org/
http://www.cervantesvirtual.com/
http://clio.rediris.es/
http://www.moderna1.ih.csic.es/modernitas
http://htiemposmodernos.blogspot.com

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • ANGULO MORALES, ALBERTO
  • ARAGON RUANO, ALVARO
  • IMIZCOZ BEUNZA, JOSE MARIA

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-35

11:00-11:30 (1)

11:00-13:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.16 - . (1)
  • AULA 0.16 - . (2)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-35

11:30-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.16 - . (1)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-35

11:00-13:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 204 - AULARIO LAS NIEVES (1)
  • AULA 202 - AULARIO LAS NIEVES (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-35

11:30-13:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 202 - AULARIO LAS NIEVES (1)