XSL Content

Placement I26497

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
2
No. of credits
8
Code
26497

Teaching guideToggle Navigation

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Practicum I honen funtsezko helburua ikasleek, etorkizuneko profesional gisa, Ikastetxe batekin lehen harreman bat finkatzea eta behaketa orokor bat egitea da.

Ikastetxearekin izango duten lehen hartu-eman horretan helburu hauek proposatzen dira:

• Hezkuntza-erakundeek gizarte aldakor batean duten konplexutasuna aztertzea.

• Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako irakasleen errealitatea ezagutzea: eginkizunak, zailtasunak, alderdi motibatzaileak eta elementu propioak.

• Gizarte-ingurunearen eta eskola-ingurunearen arteko harremana eta eskolaren barruan sortzen diren gizarte-harremanak aztertzea.

• Hezkuntza-komunitatean parte hartzen duten eragileekin (ikasleak, irakasleak, familiak...) harreman egoki bat finkatzeko behar besteko iraupena izango duen hezkuntza-esperientzia bat bizitzea.

• Eskola-errealitatea eta gizarte-errealitatea sistematikoki behatzeko tresnak moldatzea.

• Lehen mailako iturrietatik (elkarrizketak, behaketa-egunkaria...) eta bigarren mailakoetatik (estatistikak, dokumentuen analisia,...) datuak biltzea eta prestatzea, eta halaber, horiek interpretatzen jakitea, Practicumarekin lotutako beste irakasgai batzuetako ezagupenekin loturik.

• Eskola-errealitatearen azterketa-prozesu horretatik lortutako emaitzak formalki jakitera ematea.

PRACTICUMEKO KONPETENTZIAK



HEZKUNTZA KOMUNITATEAREN EZAGUTZA PRAKTIKOA

(Ikasgelaren, ikastetxearen eta bere kudeaketaren inguruko ezagutza praktikoa izan)





KOMUNIZAZIORAKO eta ELKARREKINTZARAKO GIRO EGOKIA

(Ikasgelako eta ikastetxeko elkarrekintza eta komunikazio prozedurak behatu, bertan giro egokia bultzatzeko)





IKASKUNTZAREN ALDAGAIAK

(Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuko aldagai nagusiak ezagutu)



Theoretical and practical contentToggle Navigation



PRACTICUM I

1. Gaia. PRAKTIKETAKO ESPERIENTZIARA: EZAUGARRIAK

2. Gaia. ESKOLAKO ERREALITATEAREN BEHAKETA

Irakaskuntza-lanean behaketa egiteak dituen helburuak eta baliagarritasuna, horren bidez aztertu daitezkeen aldagaiak

Behatzeko eta informazioa biltzeko teknikak, motak eta moduak:

. Ikastetxeetan eskuragarri dauden dokumentazio-iturriak.

. Ikasgelan irakaskuntza-ikaskuntzaren prozesuan esku hartzen duten aldagaien behaketa.

. Informazioaren analisia eta interpretazioa

Dibertsitatea behaketaren helburu gisa: generoa, kulturen arteko harremanak...

3. Gaia. ESKOLA-ERREALITATEAREN ETA IKASGELAKO ELKARRERAGIN-PROZESUEN ANALISIA

Zentroak ingurune fisikoarekin, sozio-ekonomikoarekin eta kulturalarekin duen harremana.

Hezkuntza-zentroaren eta ikasgelaren egitura eta antolamendua

Zuzendaritza-taldea

Pedagogia-batzordea

Etaparen antolamendua

Irakaskuntza-koordinazioa

Ikastetxeko Proiektuak:

. Ikastetxeko Hezkuntza Proiektua

. Ikastetxeko Hizkuntza Proiektua

. Ikastetxeko Ikasketa Proiektua

4. Gaia. KANPOKO HEZKUNTZA-ZERBITZUAK

Berritzeguneak, talde multiprofesionalak, baliabideak eta laguntzako pertsonala

Hezkuntza-administrazioa.

Erreferentziazko lege-esparrua= Oinarrizko Hezkuntzaren Curriculuma

5. Gaia. MEMORIA

Memoria prestatzeko eta aurkezteko komunikazio-teknikak



MethodologyToggle Navigation

IKASLEAK ERABIL DITZAKEEN TRESNAK ETA BALIABIDEAK

Ikasleen gogoeta eta esperientzia bidezko ikaskuntzan oinarritutako Practicumaren ikuskera, helduen ikaskuntza autonomoa ardatz gisa hartuta, ezin daiteke oinarrizko estrategia edo metodologia bakar batean bermatu. Ikasleak praktika-prozesu horretan guztian bere garapen pertsonala eta profesionala erdiesteko hainbat estrategia eta baliabide erabil ditzake. Oinarrizkoak hauek izango lirateke: 1) Behaketa, 2) Egunkaria, 3) Paper-zorroa eta 4) Elkarrizketak.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

MINTEGIAK ETA FOROAK (%30)

MEMORIA ETA EGUNEROKOA (%40)

MAISU-MAISTRA TUTOREAREN BALORAZIOA (%30)

Compulsory materialsToggle Navigation

Practicum Iaren gida eta behaketa tresnak: http://www.irakasleen-ue-donostia.ehu.es/p222-content/eu/contenidos/informacion/eumagisss_practicum_indice/eu_indpract/graduko_gidak.html

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

BOLÍVAR, A.; DOMINGO, J. (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madril: PPC.

CALBÓ ANGRILL, M. (Koord.) (2009). Guía para la evaluación de competencias en el Practicum de Maestro/a. Bartzelona: AQU Catalunya.

CANO, E. (2005). El portafolios del profesorado universitario. Bartzelona: Octaedro. ICE-UB.

CASINO, A. Mª. (2007). El Practicum de la diplomatura de Magisterio en la Universidad Católica de Valencia: formación inicial. Valentzia: San Bizente Martiriaren Valentziako Unibertsitate Katolikoa.

COLL, C. (2002). Observación y análisis de las prácticas de educación escolar. Bartzelona, UOC.

CORIAT, M.; ROMERO, A., GUTIÉRREZ, J. (Coord.) (2003). El Practicum en la formación inicial del profesorado de Magisterio y Educación Secundaria. Avances de investigación, fundamentos y programas de formación. Granada: Granadako Unibertsitatea.

DE MIGUEL DÍAZ, M. (Coord) (2006). Metodología de enseñanza y aprendizaje para el desarrollo de competencias. Madril: Alianza Editorial.

DEL VAL, J. (2001): Aprender en la vida y en la escuela. Madril: Morata.

EVERTSON, J.M. eta GREEN, J. (1998). “La observación como indagación y método”. Non: WITTROCK, M.C. (Arg. ): la investigación de la enseñanza,II. Métodos cualitativos y de observación. Bartzelona: Paidós MEC.

GAVARI STARKIE, E. (Koord) (2007). Estrategias para la intervención educativa. Practicum. Madril: Ramón Areces.

GAVARI STARKIE, E. (Koord.)(2005). Estrategias para la observación de la práctica educativa. Madril: Ramón Areces.

GAVARI, E. (Dic.) (2007). Estrategias para la intervención educativa. Practicum. Madril: Ramón Areces fundazioa.

HOLLY, M.L. (1989). “Writing to grow. Keeping a personal-professional Journal”. Heinemann. Porstmouth. New Hampshire

KLENOWSKI, V. (2004) Desarrollo del Portafolios para el aprendizaje y la evaluación. Madril: Narcea.

KOLB, Donald (1984). Experiential Learning: Experience as the source of learning and development. Prentice Hall, New Jersey.

LYONS, N. (1999) (coomp.). El uso de los Portafolios. Propuesta para un nuevo profesionalismo docente. Nueva York. Teachers Collage Press: Columbia University.

MARTINEZ, C. (Coord.) (2004). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. UNED. Madril.

MERRIAN, L. Y CAFFARELLA, M. (1991). Learning in Adulthood: a

MOLINA, S. (1998): “Bases para un nuevo diseño de las prácticas escolares de los futuros maestros” in. Revista Interuniversitaria de Formación de Profesorado. Zk. 33, orr. 161-180.

MONEREO, C. (Coord.) (2000). Ser estratégico y autónomo aprendiendo. Bartzelona: Graó.

PASCUAL, Mª T. (Ed.) (2007). Practicum: orientaciones para el Plan de Prácticas de la Diplomatura de Magisterio en la Universidad de La Rioja. Logroño: Errioxako Unibertsitatea.

PÉREZ GÓMEZ, A. (1997). “Socialización profesional del futuro docente en la cultura de la institución escolar. El mito de las prácticas” in Revista Interuniversitaria de Formación de Profesorado. Zk. 29, orr.125-140.

PORLÁN, R. (1987). “El maestro como investigador en el aula. Investigar para conocer, conocer para enseñar”. Revista Investigación en la escuela 1 (pgs.63-69).

RODRÍGUEZ MARCOS, A. (2002): Cómo innovar en el Practicum de magisterio. Madril: UAM.

SCHÖN, D. (1987). Educating thereflective practicioner: Towards a new design for teaching and learning in the professions. London Josey: Bass.

SCHÖN, D. (1992). La formación de profesionales reflexivos. Bartzelona: Paidós.

SHORES, E. y GRACE, C. (2004). El portafolios paso a paso. Infantil y Primaria. Bartzelona: Graó.

TRILLO, F. (2004). Competencias discentes de carácter socioprofesional. En A. Medina y M.L. Cacheiro (Coords.): Jornadas universitarias sobre Competencias Socioprofesionales de las Titulaciones de Educación. Madril: UNED. Aktak CDan.

ZABALZA, M. (2004). Diarios en clase: un inistrumento de investigación y desarrollo profesional. Madril: Narcea.



Web addresses

http://www.irakasleen-ue-donostia.ehu.es/p222-content/eu/contenidos/informacion/eumagisss_practicum_indice/eu_indpract/irakpracticumaurki.html