Development of Communicative Competence - Spanish and Basque Language - in Early Childhood Education II26490
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Infant Education
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 2
- No. of credits
- 7
- Languages
- Spanish
- Code
- 26490
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Hizkuntza gaitasunaren garapena irakasle-testuen azterketa- eta sorkuntza prozesuetan oinarrituta garatuko da, eta modu sistematikoan. Horrela, irakaslegaiek komunikazio gaitasuna landuko dute irakaskuntzan, ikerkuntzan eta eskolako gestio-lanetan.
GAITASUN ZEHATZAK :
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
GAITASUNAK:
G1. Ikaslearen gaitasun komunikatiboa eremu profesionalean garatu (gela, lankideak, gurasoak…)
G2. Abiarazi HHko gelan curriculumeko arlo guztietan garatuko diren hizkuntz-trebetasunak.
HELBURUAK:
H1. Eremu profesionaleko testuak ezagutzea, aztertzea eta ekoiztea (G1)
H2. Hizkuntz-trebetasunei dagozkien prozesu eta estrategiak ulertzea. (G2)
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1. Maisu-maistren komunikazio gaitasuna.
1.1. Europako Hizkuntzen Ereferentzia Markoa.
1.2. Hizkuntza ereduak: Euskara batua eta euskalkia
2. Euskara Batuaren historia.
3. Irakaslearen trebetasun komunikatiboa idatziz:
3.1. Eskola oharrak
3.2. Bilera deiak eta aktak
3.3. Ikasleentzako txostenak.
4. Irakaslearen trebetasun komunikatiboa ahoz.
4.1. Irakaslearen ahozko estrategiak gelan
4.2. Elkarrizketak gurasoekin
4.3. Irakurketa ozena
5. Taldean lan egitea eskolan.
MethodologyToggle Navigation
Ikasleentzat prestatuta dagoen txostena.
Bibliografia
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Ikusi orientabideak behean (%): 100
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
1- Moduluko lana (%25)
2- Gelako lana (%40) - Alde teorikoa %8
- Alde praktikoa %32
3- Azterketa (%35) - Alde teorikoa %7
- Alde praktikoa %28
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ezohiko deialdiaren ebaluazioak azkeneko proba bakarra izango du kalifikazioaren % 100en balioarekin.
Compulsory materialsToggle Navigation
- www.hiztegia.net
- www.diccionarios.com
- www.diccionariosdeelmundo.es
- www.ehu.es/azpidazki/
- www.euskaltzaindia.net/arauak
- www.euskadi.net/euskalterm/Indice e.htm
- www.hikhasi.com
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Albaladejo, M. (2010). Cómo decirlo. Entrevistas eficaces en el ámbito educativo. Bartzelona: Grao.
Arakama, J,M.; Arrieta, A.: Lozano,J; Robles,J.M. eta Urrutia, R.M. (2005). IVAPeko estilo liburua. Herri-Arduralaritzaren Euskal Erakundea.
Barandiaran, A.; Larrea,I.; Lopez de Arana, E.; Cristobal,R.; Lejarraga, A. eta Duñabeitia, G.(2007). Familia-eskola interkomunikazioa. Jakingarriak,60/61, 46-53 orr.
Björk, L. eta Blomstrand, I. (2000). La escritura en la enseñanza secundaria. Los procesos del pensar y del escribir. Barcelona: Grao
Camps, A. (2008). Escribir y aprender a escribir. Aula de Innovación Pedagógica, 175, 10-14 or.
Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa eta Euskaltzaindia (2008). Zenbait orientabide erregistroen trataeraz. Bilbo: Euskaltzaindia.
Europako Kontseilua. Hizkuntza Politika Saila. Strasbourg (2000). Hizkuntzen Europako Erreferentzia Markoa. HABE.
Ferrer, I. (2012). La artesanía de la comunicación. Barcelona: Grao.
Garai,U. eta Etxebarria, A. (2010). Irakasleen komunikazio-gaitasuna: hausnarketarako gaia. Uztaro, 73, 39-48 orr.
García Bacete, F.J. (2007). Elkarrizketak gurasoekin. Aurrez aurreko komunikazio kooperatiboa errazteko tresna. Jakingarriak,60/61, 22-29 orr.
Lino Barrio, J. (Coord.) (2008). El proceso de enseñar lenguas. Madrid: La Muralla.
Ruiz Flores, M. (2009). Evaluación de lengua escrita y dependencia de lo literal. Barcelona: Grao.
Ruiz Bikandi, U. (1998). Bigarren hizkuntza irakasteko eskolak egin dezakeena. TANTAK, 20, 113-130 orr.
Ruiz Bikandi, U. (Apail.) (2009). Bigarren hizkuntzaren Didaktika haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: EHU zerbitzua. (Ed. Orig. 2000, Didáctica de la segunda lengua en Educación Infantil y Primaria. Madrid: Síntesis).
Sanz Pinyol, G. (2005). Comunicación efectiva en el aula. Barcelona: Grao.
Tough, J. (1989). Lenguaje, conversación y educación. Madrid: Visor.
In-depth bibliography
-ALBERDI, X., SARASOLA, I. (2001). Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia EHU
- BEAUGRANDE, Robert & DRESSLER, Wolfgam, (1997) Introducción a la lingüística del texto. Barcelona. Ariel.
- BROWN, Gilliam y YULE, George (1993), Análisis del discurso. Madrid.Visor.
-CARLINO, Paula (2005) Escribir, leer y apender en la universidad. Buenos Aires. Fondo de Cultura Económica.
-CASTELLÁ, J.M.-COMELLES, S.-CROS, A.-VILÁ, M. (2007) Entender(se) en clase. Las estrategias comunicativas de los docentes bien valorados. Barcelona: Graó.
-CASTELLÓ, Montserral (Coord.) (2007) Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona. Graó.
-GARZIA, J., (2005). Kalko okerrak, Eusko Jaurlaritza, Gasteiz: EIMA.
-GARTZIARENA, A. (2004). Euskararen araugintza, arauak eta hiztegi batua: ariketak eta ebazpenak. Leitza: IKA
HABE, (2003). Galdezka: euskarazko zalantzei erantzunez, Gasteiz.
-SANZ, G. (2005) Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Barcelona: Graó.
-Van DIJK, T (2000). El discurso como estructura y proceso. Gedisa. Barcelona.
Revistas:
ARTICLES de Didáctica de la Llengua i de la Literatura, nº 54, abril 2011: “la llengua més enllà de les classes de llengua”
AULA nº 43, octubre 1995 “Lenguaje y ciencias experimentales”
MARTÍ, J. (2012) “2.Aprender a investigar: las preguntas/ las explicaciones científicas como narraciones”. Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.
PEDRINACI, E. (2012) “Idea clave 7. Aprender ciencias es, en buena medida, aprender a leer, escribir y hablar ciencia”. PEDRINACI, E. (coord.) 11 ideas clave. El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.
Journals
- TANTAk
- Jakingarriak
Web addresses
- www.hiztegia.net
- www.diccionarios.com
- www.diccionariosdeelmundo.es
- www.ehu.es/azpidazki/
- www.euskaltzaindia.net/arauak
- www.euskadi.net/euskalterm/Indice e.htm
- www.hikhasi.com
GroupsToggle Navigation
31-01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
14-14 | 08:30-10:30 (1) | ||||
14-15 | 08:30-10:30 (2) 12:30-14:30 (3) | 12:30-14:30 (4) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
- Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
- Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
31-01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 10:30-12:30 (1) | 08:30-10:30 (2) | 10:30-12:30 (3) | ||
11-13 | 10:30-12:30 (4) | 08:30-10:30 (5) | 10:30-12:30 (6) | ||
14-15 | 12:30-14:30 (7) | 10:30-12:30 (8) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
- Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
- Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
- Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (4)
- Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (5)
- Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (6)
- Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (7)
- Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (8)
31-01 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 12:30-14:30 (1) | 12:30-14:30 (2) | 08:30-10:30 (3) | ||
11-13 | 12:30-14:30 (4) | 12:30-14:30 (5) | 08:30-10:30 (6) | ||
14-15 | 12:30-14:30 (7) | 08:30-10:30 (8) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (4)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (5)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (6)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (7)
- Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (8)