Basque Oral Literature26486
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Infant Education
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 26486
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Irakasgai honetan herri-literatura zertan den eta haren esparruak zein diren adierazten da, herri-literatura osatzen duten generoak zein diren aditzera ematen da, eta herri-literaturako euskal testuak lantzen dira.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Se trata de definir y enmarcar el concepto de Literatura Popular
Conocer los distintos géneros que conforman la Literatura Popular
Trabajar los diversos textos de la Literatura Popular Vasca
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- LITERATURA POPULAR: CONCEPTOS.
TEMA 2.- LITERATURA POPULAR: GÉNEROS.
TEMA 3.- LITERATURA POPULAR: TEXTOS.
MethodologyToggle Navigation
Honako baliabide metodologiko hauek erabiliko dira:
• Eskola magistralak
• Irakaslearen eta ikasleen arteko interakzioa
• Testuak irakurtzea; testuei buruz hausnartzea; eta testuak ekoiztea ikasgelan
• Elkarrizketak eta eztabaidak talde handi eta txikietan
• Lanak aurkeztea
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Bestelakoak (%): 100
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
• Asistentzia nahitaezkoa da (%90). Saio batera huts egiten duenak proportzio berean izango du nota.
• Alderdi teorikoa: azterketa bidez ebaluatuko da. Atal honetako gehienezko nota: 4 puntu. Nahitaezkoa da azterketa gainditzea (2 puntu), irakasgaia gainditzeko.
• Alderdi praktikoa: ebaluazio jarraitu bidez balioetsiko da. Atal honetako lan praktikoak ikasgelan egingo dira eta ikasleak bere bilduman jasoko ditu. Atal honetako gehienezko nota: 6 puntu.
• Ebaluazio jarraitua egiten ez dutenek irakaslearen bulegotik pasa behar dute ebaluazioa zehaztera.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ezohiko deialdirako ebaluazio-sistema ohiko deialdirako berbera da.
Ezohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa da ez aurkeztea.
Compulsory materialsToggle Navigation
Irakasleak ikasgelan banatutako materialak eta zehaztutako artikulu eta liburuak.
Kopiategian salgai jarritako materiala.
175/2007 DEKRETUA, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma sortu eta ezartzekoa.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
ANSORENA, Jose Ignacio, Cancionero popular vasco, Erein, Donostia, 2007.
AZKUE, Resurrección Mª de , Cancionero popular vasco, La gran enciclopedia vasca, Bilbo, 1968.
-, Euskalerriaren Yakintza. Literatura popular del País Vasco, Espasa Calpe,Madril, 1989.
BARANDIARAN, Jose Miguel, El mundo en la mente popular vasca, 3 vols., Auñamendi, Zarautz, 1960.
KALTZAKORTA, Xabier, Lamia, Sorgin eta Tartaroen erresuma ezkutua, Labayru, Bilbo, 1997.
LAKARRA, J., BIGURI, K., URGELL, B., Euskal Baladak, 2vols., Hordago, Donostia, 1983.
LEKUONA, Juan Mª, Ahozko Euskal literatura, Erein, Donostia, 1982.
-. Ikaskuntzak Euskal Literaturaz (1974-1996), Deustuko Unibertsitatea, 1998.
LEKUONA, Manuel, Literatura oral vasca, Auñamendi, Tolosa, 1964.
MANTEROLA, Jose, Cancionero Basco: poesías en lengua Euskara, 3 vols., Donostia, Sendoa, 1981.
MUJIKA, Luis Mª, Euskal lirika tradizionala, Haranburu Editor, Donostia, 1985.
ONAINDIA, Santiago, Mila Euskal olerki eder, Larrea, 1954.
RIEZU, Jorge, Flor de canciones populares vascas, Ekin, Buenos Aires, 1948.
URKIZU, Patricio, Euskal Antzerkia, Eusko Jaurlaritza, 1985.
In-depth bibliography
AGIRREBALTZATEGI, Paulo (2012). Araozko kantuak eta kontuak. Bitoriano Gandiagak araoztarren ahotatik batuak. Oñati: Arantzazu.
CERRILLO, Pedro C.; SANCHEZ ORTIZ, César (koord.) (2008). La palabra y la memoria (Estudios sobre literatura popular infantil) Cuenca: Universidad de Castilla-La Mancha.
CERRILLO, Pedro C.; SANCHEZ ORTIZ, César (koord.) (2010). Tradición y modernidad de la literatura oral. Cuenca: Universidad de Castilla-La Mancha.
DAVANT, Jean-Louis (2013). Pastoralaren historiaz (I/II). [Linean, 2013-06-10ean irakurria: http://www.euskonews.com/0520zbk/gaia52003eu.html]
DIAZ PIMIENTA, Alexis et al. (2004). Inprobisazioa munduan. Kulturarteko Topaketak 2003. Hitzaurrea: Joxerra Garzia. Andoain: Bertsolari liburuak.
DICHARRYRENA, Eric (2009). Du rite au rire. Le discours des mascarades souletines. Doktore-tesia, Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales.
EGAÑA, Andoni (2004). Hogeitabina. Hariadna: Donostia.
EGAÑA, Andoni; SARASUA, Jon (1997). Zozoak beleari. Irun: Alberdania.
FOLEY, John Miles (2002). How to read an oral poem. Urbana (Illinois): University of Illinois Press.
HÉRELLE, Georges (1923). La représentation des pastorales : a sujets tragiques, illustrée de dix-neuf figures documentaires et de deux chants notés. Baiona: A. Foltzer.
LUKU, Antton (2009). Euskal kultura?. Iruñea: Pamiela.
TRUFFAUT, Thierry (2005). "Joaldun" et "Kaskarot" : des carnavals en Pays Basque. Donostia: Elkar.
URKIZU, Patri (2005). Balada zaharrez. Donostia: Erein.
URKIZU, Patricio (2009). Teatro vasco. Historia, reseñas y entrevistas, antología bilingüe, catálogo e ilustraciones. Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia.
ZUMTHOR, Paul (1989). La letra y la voz de la «literatura» medieval. Madril: Cátedra.
ZUMTHOR, Paul (1989). Introducción a la poesía oral. Madril: Taurus.
Journals
RIEV, Revista Iternacional de los Estudios Vascos, Nazioarteko Eusko Ikaskuntzako Aldizkaria, Donostia, Eusko Ikaskuntza.
Web addresses
www.euskomedia.org www.wikipedia.org
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 08:30-10:30 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 1.5. GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-7 | 12:30-14:30 (1) | 12:30-14:30 (2) | |||
7-9 | 12:30-14:30 (3) | ||||
20-20 | 08:30-10:30 (4) | ||||
20-21 | 08:30-10:30 (5) | 10:30-12:30 (6) | |||
22-23 | 08:30-10:30 (7) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
- 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
- Aula 1.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (6)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (7)