Language and Technology: Resources26485
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Infant Education
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 26485
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Irakasgaiaren helburua da teknologiek eta bereziki IKTek hizkuntzen ikaskuntzan eta irakaslearen bizitza osoan zeharreko formazioan eskaintzen dituzten aukerak kritikoki baliatzen trebatzea eta teknologien inguruko hausnarketan sakontzea, bizikidetza gizartearen testuinguruan.
Jakintzak aniztasunean eta kolektiboki eraikitzeko gaitasuna garatuko du ikasleak, hainbat teknologiaren laguntzaz.
Irakasgai honek irakasle izateari lotutako hausnarketa bultzatzen du, bizitza osoan zeharreko formazioan teknologiek izan dezaketen garrantzia kritikoki eta aberastasunez aztertuz.
Irakasgai honetan, halaber, teknologia zehar-gaitasun gisa lantzen da, beste irakasgai edo zeregin batzuen euskarri gisa.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Se trata de conocer las distintas posibilidades de la lengua en el ámbito de las nuevas teconologías.
Se aborda el tema de la utilización de los recursos tecnológicos para la mejora de la competencia comunicativa.
Crear textos escolares para educación infantil ó primaria utilizando los distintos recursos tecnológicos aprendidos anteriormente.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- LA LENGUA EN LA SOCIEDAD TECNOLÓGICA.
TEMA 2.- RECURSOS Y FUENTES.
TEMA 3.- PRODUCCIÓN.
MethodologyToggle Navigation
Ikasgelako eskola-orduetan saio dinamikoak eta partehartzaileak izango dira nagusi, bai (GA) gelako praktiketan eta bai (M) Magistralen modalitateetan. Ikasleek tresna teknologikoak ekarriko dituzte eskoletara (mobilak, tabletak, ordenagailu eramangarriak...).
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Ikus beheko jarraibideak (%): 100
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ikasleak honako gaitasunetan duen maila ebaluatuko da, banakako zein taldekako lanen bitartez (%80ko balioa) eta amaierako derrigorrezko idatzizko azterketa baten bidez (%20ko balioa):
G03 gaitasuna:
- Diseinatutako hizkuntza proiektuan kulturartekotasunari erreparatu dio eta hizkuntzen trataera bateraturako bideak eskaini ditu.
G10 gaitasuna:
- Hizkuntzen ikaskuntzak etorkizunean izango dituen joeren inguruko hausnarketa egiten du taldean.
- Sare sozial birtualetan formazio profesionalerako dauden aukerak baliatzen ditu.
G11 gaitasuna:
-Ezagutzen ditu hizkuntzaren zein literaturaren didaktikarako eta ikerketarako dokumentazio-gune eta iturri egokiak.
- Testuingururako egokia den dokumentazioa eta bestelako baliabideak aurkitzen ditu eta egoki erreferentziatzen ditu.
G13 gaitasuna:
- Ahozko eta idatzizko adierazpena zuzen erabiltzen du.
- Eskola testuak lantzeko ikaslearen adinari egokitutako estrategia didaktikoak diseinatzen ditu.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Irakasgaia gainditzeko, IKTak erabiltzeko trebetasuna garatzea eskatzen duenez, ezinbestekoa da zeregin praktikoak gauzatzea, hausnarketa teorikoekin batera. Hori dela eta, ezohiko deialdian ere, ezinbestekoa izango da bai lan praktikoak eta bai idatzizko proba gauzatzea.
Ezohiko deialdian, lan praktikoek % 50eko balioa izango dute eta lan teorikoek %50. Lan teorikoak idatzizko proba baten bidez ebaluatu ahal izango dira, eta lan praktikoak irakaslearekin batera hitzartuko dira, ikaslearen egoera zehatza kontuan hartuta.
Compulsory materialsToggle Navigation
IKTen erabilera esploratzeko helburuz, nahitaezkoa da gailu teknologikoak ekartzea eskoletara: eskuko telefonoak, tabletak edota ordenagailu eramangarriak. Ez da beharrezkoa gailu guztiak izatea baina gomendagarria da ordenagailu eramangarria izatea (gutxienez ordenagailu eramangarri bat talde bakoitzean).
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
BARBERÀ, E (coord.) [et al.] (2008) Cómo valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC: pautas e instrumentos de análisis. Graó. Barcelona.
Bat. Soziolinguistika aldizkaria. 66. zenb. Teknologi berriak eta euskara.
DE MIGUEL SÁNCHEZ, C (Coord.) (2004) Las Tecnologías de la Información y la Comunicación en Educación Infantil y Primer Ciclo de Educación Primaria. Reflexiones y propuestas. Educamadrid. Madrid.
GROS, B (coord.) [et al.] (2008) Videojuegos y aprendizaje. Graó. Barcelona.
In-depth bibliography
Hardgreaves, A. (2003). Enseñar en la Sociedad del Conocimiento. Bartzelona: Octaedro.
Jubany i Vila, J. (2012). Aprendizaje social y personalizado: conectarse para aprender. Bartzelona: UOC.
Rickheit, G., Strohner, H., Vorwerg, C. (2008). Handbook of Communication Competence, HAL Vol. 1, 15-62. Berlin: Walter de Gruyter GmbH&Co.
Vazquez Recio, R. (2005). La Memoria y el Olvido, Hacedores de la Narratividad del Tiempo en Educación. Universitas Tarraconensis, Revista de Ciències de l'Educación, Any XXIX, III època, Tarragona, desembre 2005, 5-18.
Journals
Aula de Innovación Educativa. Cuadernos de Pedagogía. hik-hasi.
Web addresses
http://educalia.educared.net/edujsp/idioma.jsp www.edukiak.info/search/normal/step02.do?keywords=lantzako http://www.elkarrekin.org http://euskaltube.com/index.php www.ikastola.net/web/default.php www.ikasys.net/wordpress/?langswitch_lang=eu http://lenguatic.blogspot.com/ www.xtec.es/recursos/clic/curs/esp/index.htm www.xtec.es/recursos/clic/esp/info/download.htm#eus http://www.youtube.com
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 12:30-14:30 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-9 | 12:30-14:30 (1) | 08:30-10:30 (2) | |||
22-27 | 12:30-14:30 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 1.5. GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 2.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
- 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)