XSL Content

Organisation of the Education Centre26469

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
2
No. of credits
9
Languages
Basque
Code
26469

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1827
Applied classroom-based groups72108

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai hau Haur Hezkuntza Graduko 2. Mailako oinarrizko gaietako bat da Ikasgai honetan ikastetxea hartzen da irakas-jardunaren gune nagusitzat. Hots, jardunbide profesionala oso modu zabalean ulertzen du, hasi ikasgelan modu indibidualean egiten den irakasle lanetik eta talde baten barruan hezkuntza edo erakundeen proiektu batetako kide moduan egiten deneraino. Ondorioz, ikasleek Graduko lehenengo urtean izan dituzten beste irakasgai batzuk osatzeko baliagarriak da. Izan ere, irakasle funtzioa ikastetxeko testuinguruan berdefinitzeko gaitasuna garatzen du, gelaz gaineko beste eremuak aztertu eta balioetsiz. Ikasgaiaren berariazko gaiak izango dira antolaketa-egitura, baliabideak, funtzionamendu egoki batetarako gakoak, erlazio-sistema, ebaluazioa eta berrikuntza. Seihileko bereko beste materia batzuekin batera, diziplinarteko proiektu baten garapenean lagunduko du. Proiektu hori garatzeko kontuan hartuko dira irakaskuntza-praktiketan egindako lehenengo egonaldian ikasitakoa eta han jasotako esperientzia.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Presenta el centro educativo como escenario principal del ejercicio de la docencia. La estructura organizativa, los recursos, las claves de funcionamiento, el sistema relacional, la evaluación y la innovación serán objeto específico de la materia. La materia amplía la percepción del ámbito profesional desde la perspectiva del ¿ejercicio de la docencia individual en el aula¿ hacia la ¿pertenencia a un proyecto educativo e institucional compartido¿. En colaboración con el resto de materias del mismo semestre contribuirá al desarrollo de un proyecto de carácter interdisciplinario. Su desarrollo integrará las experiencias y el conocimiento derivado de la primera estancia de prácticas de enseñanza.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- APROXIMACIÓN AL SIGNIFICADO DE LOS CENTROS EDUCATIVOS COMO ORGANIZACIONES Características generales de las organizaciones. Los Centros Educativos como Organizaciones. Las tradiciones teóricas en investigación social y su interpretación en la organización educativa.

TEMA 2.- EL CONTEXTO SOCIAL Y EL ENTORNO DE LAS ORGANIZACIONES ESCOLARES El centro escolar en la Sociedad de la Información. El Sistema Educativo y la Administración Educativa. El entorno social próximo y el centro educativo.

TEMA 3.- LA INSTITUCION ESCOLAR COMO ORGANIZACIÓN Los documentos de planificación institucional. Las metas de aprendizaje prioritarias (la misión de la organización). Los recursos humanos:alumnado, profesorado, familiares, personal de administración y servicios, y agentes diversos del entorno. Los recursos materiales: el espacio y el material didáctico. Los rcursos funcionales: el tiempo. La estructura formal e informal. Las relaciones en la organización, la convivencia y la participación en la organización escolar.

TEMA 4.- LA MEJORA ESCOLAR Y LA EVALUACIÓN INSTITUCIONAL Las tradiciones de Mejora Escolar. Los procesos de Mejora e Innovación en la Organización Educativa. Calidad y Equidad. La evaluación institucional interna, la evaluación institucional externa (auditorías). Diferentes modelos de evaluación institucional.

MethodologyToggle Navigation



Ondokoak dira irakasgaiaren bi ezaugarri metodologiko nagusiak:



1)Eskoletako errealitatea erreferente gisara hartuko da. Hartara, maiz kasuen eta egoera praktikoen azterketa proposatuko da.

2)Ikasleen inplikazioa eta parte hartze aktiboa ezinbestekoa izango da gelako lan dinamikan.

3)Gelako ariketa batzuk eta eskola orduz kanpoko hainbat jarduera, ekipo-lanean garatzeko izango dira.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 50
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 30
    • Besterik: Moduluko lana (%): 20

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation



Ikasturtean zehar, prozesuan, egindako lanaren azterketa izango da ebaluazioaren ardatz nagusia. Ariketa, kasu, txosten, aurkezpen, foro eta gainerako jarduera didaktikoen elaborazio prozesua eta ekoizpena bera aztertuko dira. Ahal den guztietan feed-back hezitzailea eskainiaz. Kalifikazio sistema ikasleekin batera zehaztuko da. Lanabes anitzen triangulazioan oinarrituko da.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

 Donostiako Magisteritza Eskola



Ohiko deialdian gainditu ez badute edo uko egin badute, ondorengo prozedura jarraituko da:

Aparteko deialdian ohiko deialdiko ebaluazio mistoa egin ezin duten ikasleen ebaluazio bera izango da. Beraz, honako hau eskatuko zaie:



1. Lanen entrega: ikasleek txostenean adierazten diren lanak burutu beharko ditu. Lanek notaren %30a izango dute.

2. Banakako amaierako proba: Proba notaren %70a izanik.

a. Garatzeko lau galdera dituen azterketa: Irakasgaiaren kontzeptu teorikoak baloratzeko.



Ikasgaia gainditzeko bi atalak independienteki gainditu behar dira.

Salbuespen bezala, ohiko deialdian ebaluazio mistoa jarraitu duten ikasleem kasuan, ikasle hauei ohiko deialdian azpiatal ezberdinetan lortutako nota gordeko zaie eta gainditzeke dute azpiatala egin beharko dute.



1. Ohiko deialdian gainditutako azpiatalen nota mantenduko zaie: Talde lanak (%40a) , Diziplina arteko modulua (%25a) edota Banakako amaierako proba (%35a)

2. Ohiko deialdian gainditzeke duten azpiatalak egin beharko dute:

a. Banakako amaierako proba: Irakasgaiaren notaren %35a ebaluazio jarraituan ebaluatu ez den parteari buruzko proba idatzi bat izango da.

b. Talde lana entregatu eta aurkezpena azterketa egunean egin beharko dute. Notaren % 40a

c. Diziplina arteko moduluko lana gainditu gabe duen ikasleak lana entregatu ahal izango du. Notaren %25a



Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez auzkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.

Compulsory materialsToggle Navigation


Irakasleek, ikasturte hasieran, zehaztuko dute ikasturtean erabiliko den materiala.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ANTUNEZ, S. (1993). Claves para la organización de centros escolares. Barcelona: ICE-Horsori.

BOLIVAR, A. (1999): Cómo mejorar los centros educativos. Madrid: Síntesis

GAIRÍN, J. (1996). La organización escolar: contexto y texto de actuación. Madrid: La Muralla.

GAIRÍN, J. y DARDER, P. (1994). Organización y Gestión de centros educativos. Barcelona: Praxis.

GONZALEZ M. T. (COORD.) (2003): Organización y Gestión de centros escolares. Dimensiones y procesos. Madrid: Pearson Educación.

SANTOS GUERRA, M.A (COORD.) (2001): Organización y Gestión Escolar. Barcelona: Cisspraxis. Biblioteca Básica del Profesorado.

TEJADA FERNANDEZ, José (1998). Los agentes de la innovación en los centros educativos. Profesores, directivos y asesores. Málaga: Aljibe.

TRILLO, F. (Coord.) (2002). Evaluación de programas, estudiantes, centros y profesores. Barcelona: Praxis.

In-depth bibliography

AINSCOW, M. y WEST, M. (2008). Mejorar las escuelas urbanas. Liderazgo y colaboración. Madrid: Narcea. APPLE, M. W., y BEAN, J. A.(2007). Escuelas democráticas. Madrid: Morata ELBOJ, C., PUIGDELLÍVOL, I., SOLER, M., VALLS, R. (2002). Comu-nidades de aprendizaje, transformar la educación. Barcelona: Graó. FERNANDEZ ENGUITA, M. y TERREN, E. (2008). Repensando la organización escolar. Crisis de legitimidad y nuevos desarrollos. Madrid: Akal. MARTIN-MORENO CERRILLO, Q. (2000). Bancos de talento. Participación de la comunidad en los centros docentes. Madrid: Sanz y Torres. MORIN, E. (2001). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Barcelona: Paidós.

Journals

Hik Hasi aldizkari pedagogikoa euskaraz
Revista Aula de Educación Infantil, Ed. Graó.
Revista Guix
Cuadernos de Pedagogía
Organización y gestión educativa.

Web addresses

Comisión Europea. Dirección General de Educación y Cultura
http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/index_en.htm

Consejo Escolar de Euskadi.
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43573/es/contenidos/informacion/did2/es_2053/d2_c.html

Euridyce Network. Red de los sistemas educativos europeos y las políticas educativas de la UE.
http://eaca.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php

Legeak:
Decreto 175/2007 por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la CAPV (16/10/2007)
Decreto 97/2010 por el que se modifica el Decreto 175/2007 (30/03/2010)
Ley de la Escuela Pública Vasca (23 de junio del 2008)
Ley Orgánica de Educación (8 de mayo del 2006)
Proyecto de ley orgánica para la mejora de la calidad educativa

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-5

08:30-10:30 (1)

11-14

08:30-10:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
  • Aula 2.05 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-5

10:30-12:30 (1)

08:30-10:30 (2)

11-15

10:30-12:30 (3)

08:30-10:30 (4)

16-23

12:30-14:30 (5)

12:30-14:30 (6)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
  • Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
  • Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
  • Aula 2.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (4)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (6)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-5

10:30-12:30 (1)

10:30-12:30 (2)

11-15

10:30-12:30 (3)

10:30-12:30 (4)

16-23

12:30-14:30 (5)

12:30-14:30 (6)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (3)
  • Aula 2.02 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (4)
  • 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
  • 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (6)