Teaching Native and Foreign Languages25916
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Infant Education
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 3
- No. of credits
- 9
- Languages
- Basque
- Code
- 25916
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Irakasgai honetan Haur Hezkuntzako curriculumari ekiten zaio komunikazioaren esperientziaren esparrutik. Etapa honetan haurrek besteekiko elkarrekintzaren bidez (bereziki familiako eta eskolako helduekin) garatzen dituzten komunikazio formak ezagutzea da helburua.
Irakasgaiak bi atal ditu:
-Atzerriko Hizkuntza-ingelesa atala.Dagokion irakaslearekin
-Hizkuntzaren Didaktika- euskara atala.Dagokion irakaslearekin
Irakasgaiak 9 kreditu ditu eta horietatik 4 kreditu (%44,44) ingelesari dagozkio eta 5 (%55,55) euskarari.
Atal bakoitzaren ebaluazioaren xehetasunak ohiko-deialdia eta ez-ohiko deialdia ataletan jarriko dira.Honez gain, ikus oharrak atala.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
1.- Ahozko hizkuntzaren ulermenean eta adierazpenean parte hartzen duten prozesuak ezagutzea (lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan), horiek garatzeko irakaskuntza jarduera egokienak lantzea.
2.- Ahozko diskurtso genero desberdinak ezagutzea eta aztertzea dira, Haur Hezkuntzarako egokienak direnak nabarmenduz.
3.- Haurrak eskolan sartzean duen hizkuntza eta komunikazio ezagutza abiapuntutzat hartuta, hizkuntza gaitasunak garatzeko estrategia, jarduera eta baliabide egokienak lantzea.
4.- Haur Hezkuntzako haurrak atzerriko hizkuntzara gerturatzeko beharrezko trebetasunak eta gaitasunak eskuratzea (Europako erreferentzi marko bateratuko B1 maila).
5.- Haur Hezkuntzako ikasleei ikasgelako esku-hartze didaktikoen printzipioen hastapenak ezagutzea (ahozko mailan).
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1. Hizkuntzak Haur Hezkuntzako curriculumean.
2. Komunikazioaren garapena bizitzako lehenengo urteetan, familian eta eskolan.
3. Ahozkotasunaren ezaugarriak. Ahozko ulermena eta adierazpena lehenengo hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan.
4. Ahozko diskurtsoaren generoak Haur Hezkuntzan.
5. Ahozkoa ikasteko eta garatzeko irakaskuntza estrategiak lehenengo hizkuntzan eta
bigarren hizkuntzan. Hezkuntza egoerak eta jarduerak.
6. Hizkuntza sistema gisa: fonologia, morfosintaxia, hiztegia; diskurtsoa.
7. Hizkuntzaren erabilera: ahozko eta idatzizko ulermena eta adierazmena.
8. Hizkuntzaren erabilera arauak
9. Atzerriko Hizkuntza Haur Hezkuntzan
MethodologyToggle Navigation
-Irakaskuntza estrategiak ikaskuntza aktiboa sustatzen du,saio teoriko eta prktikoetan
-Jardueratan oinarritutako metodologia
-Arazoetan oinarritutako metodologia (DILAN)
-Talde lana eta bakarkakoa (askotariko lanak)
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- IKUS OHARRAK (%): 100
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Gaitasunen jabetzea neurtzeko ebaluazio irizpideak jarduera desberdinekin (jarraikakoak eta puntualak) burutuko da, gaiaren arabera pisu desberdina izango duten honako ardatzen inguruan:
-Taldeko edota banakako jarduera, lan, proiektu desberdinen bidez; azterketen bidez.
-Harrera egokia (baikorra, kolaboratzailea, kritikoa, aktiboa eta errespetuduna eta parte-hartzailea jarduera teoriko eta praktikoetan, gelan, tutoretzan, mintegi eta gelatik kanpoko jardueretan).
EBALUAZIO JARRAITUA
Ebaluazio sistema mistoa aplikatuko zaie eskolen %80 baino gehiagotara etortzen diren ikasleei.
ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELES ATALA:
Irakasgaiaren 9 kredituetatik, ingeleseko atalari 4 dagozkio (%44;44%). Atal honen kalifikazioa honela kalkulatuko da:
• Askotariko lanak: %50
• Azken azterketa idatzia: %25
• Hizkuntza maila: %25
Oharra: Zati guztiak gainditzea ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko. Gainditutako zatiak ez-ohiko deialdirako gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetarako.
EZ-PRESENTZIALEN EBALUAZIOA
Eskoletara etortzen ez diren ikasleek edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia ez dutenek joko dira ikasle ez-presentzialtzat.
Ikasleak irizpide hauen arabera ebaluatuko dira:
• Askotariko lanak: %50
• Azken azterketa idatzia: %25
• Hizkuntza maila: %25
DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK
Araudiaren arabera
• Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.
• Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari
• Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
A PLANA (IKASLE PRESENTZIALAK):
1) Ebaluazio sistema mistoa eskolen %80 bete behar da sistema honetan ebaluatua izateko.
-Asistentziaz gain, eskolako lanak egin behar dira ( eskola liburuko jarduerak, parte hartzea ahoz..., ahozko aurkezpena, talde lana eta bakarkakoa)%60
-Aken froga edo azterketa idatzia %24
-DILAN %16
-Hizkuntzaren Didaktika- Euskara atala:
B PLANA (IKASLE EZ-PRESENTZIALAK):
-Bi lan egingo dira: Hizkuntzaren lorpena: 0-6 etapak %20 / Ahozko Euskal Literatura %20
-Azken froga idatzia %60
- HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA ETA ATZERRIKO HIZKUNTZA
DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN IKASLEAK (IKUS GOIAN ESANDAKOA)
-Baldin eta berriz ere konfinamendua ematen bada, ebaluazioa egokituko da eta ikaslegoari jakinaraziko zaio.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
EZOHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK (EUSKARAZ)
-ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALEAN:
Ohiko deialdiko irizpide berak jarraituz egingo da ebaluazioa
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:
IKASLE PRESENTZIALAK:
A PLANA gainditu ez duen ikasle presentzialak azken froga egingo du egutegi ofizialean
IKASLE EZ-PRESENTZIALAK:B PLANA
Ohiko deialdian gainditu ez edo lehen aldiz aurkezten den ikaslearen azken froga idatzia %60 eta bi lan ( Hizkuntzaren lorpena: etapak %20 / Ahozko eusakal literatura %20)
-Baldin eta berriz ere konfinamendua ematen bada, ebaluazioa egokituko da eta ikaslegoari jakinaraziko zaio.
Compulsory materialsToggle Navigation
INGELES ATALEAN
-Eskolako materialak
HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALEAN:
-Eskola liburua (salgai kopistegian)
-Ordenagailua (batzuetan)
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALA:
BOE: REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de 2006.
BOPV: DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007
FRANCÉS
AAVV (2003). Grammaire expliquée du français. Clé international. Paris.
Bérard-Chr Lavene, E. (1995). Grammaire utile du français. Hatier. Paris.
CUQ J.P. et GRUCA I. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Coll. FLE. Presses Universitaires de Grenoble (PUG).
Larousse Français-Espagnol.
Le Petit Larousse.
SUSO LOPEZ, J. (2000). L'Unité Didactique en Français-LE (Théorie et pratique). Método. Granada.
INGLÉS
Dip, dip, dip! Ingelesaren sarrera goiztiarra, 4-5 urtekoentzat. (2005) Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.
Collins English Dictionary. (2009). HarperCollins.
Gran Diccionario Oxford Español-Inglés / Inglés-Español (2008). Oxford University Press.
IKASTOLEN ELKARTEA. Ikastolen Hizkuntz Proiektua. 2009.
LARSEN-FREEMAN, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Oxford.
MADRID BUENO, A. (eds). (2004). TEFL in Primary Education. Universidad de Granada. Granada.
MORRIS M. (1998). Morris Student Plus. Euskara-Ingelesa/English-Basque. Klaudio Harluxet Fundazioa.
MURPHY, R. (2004). English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge.
SWAM, M. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press. Oxford.
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aller,Carlos eta Aller García,C.(1995):Juegos y actividades de lenguaje oral. Marfil
Atxaga,B. eta Muguruza, J.Harriaren hiztegia . Azaroaren 27an berreskuratua.
http://www.badok.eus/euskal-musika/jabier-muguruza/harriaren-hiztegia/
AHOTSAK
www.ahotsak.com
Anton Rosera,Montserrat eta Moll, Blanca (kord.).Educación infantil.Orientaciones y recursos
Badía,Dolors,Vila,M.(1994).Juegos de expresión oral y escrita.Barcelona:Graó
Barragán,Catalina(2005).Hablar en clase.Barcelona:Graó
Bigas,M, ( 20001 ).Didáctica de la lengua en educación infantil.( 24.-70. or.)DLL
Calleja,Seve eta Irusta,Antton (1999).Ipuinen tailerra:Labayru ikastegia-Bilbao bizkaia Bizkaia Kutxa Fundazioa
Chalmers,Debbie ( 2011).Teatro 3-6.Guía práctica par enseñar teatro a niños de infantil.DLL
Cyrulnik, B. ( 2004 ).Del gesto a la palabra.La etología de la comunicación en los seres vivos.Barcelona: Gedisa
Colomer, T.; Durán, T. (2000): “La literatura en la etapa de educación infantil”. En: M. Bigas; M. Correig (ed.), Didáctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis
Del Río,M.J.Psicopedagogía de la lengua oral:"Un enfoque comunicativo.ICE-Horsor
El desarrollo del lenguaje:el lenguaje de los niños hospital austra
http://www.youtube.com/watch?v=4NUtFdKAZNQ
El desarrollo del lenguaje en los mellizos
http://www.youtube.com/watch?v=RTa4gu2I3c8
Etxaniz,X.(1986):Haur folklorearen bilduma.Pamiela
Etxaniz,X.;Lucas,J.(1995).Igarkizunak.Elkar:Donostia
Etxaniz,X. eta Villate,A.(1995) .Zer dela eta zer dela.Pamiela
http://eibz.educacion.navarra.es/blogak/kontsultak/a-eredurako-baliabide-batzuk/.
28an berreskuratua (Asteasuko ikasleen lanak)
Etxeberria, G.( 2001).Antzerkia eta dramatizazioa; eskolako antzerkiak (43-57 or.).Eima proiektua:Donostia
Eresbil.Azkue,R.M..Euskal kantutegia.Lekuona,J.M.Oiartzungo kantutegia
http://www.euskomedia.org/cancionero/4347. Berreskurtua 2016ko azaroaren 26an
Ferrer, Isabel.La artesanía de la comunicación.Barcelona: Graó
Fons,M.( 2004).Leer y escribir para vivir. Barcelona: Graó
Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003):Poesia lantzeko gida.EIE
Igerabide.J.K.(2001).Mintzo naiz isilik…:igarkizunekin jolasean.Elkarlanean.Donostia
Lertxundi, Anjel ( 1987 ).Haur literaturaz. Donostia: Erein
Monfort,M.(1987).El niño que habla.Cede
Haur eta Gazte literatura: liburu oso gomendagarriak. (2001-2014).Mondragon Unibertsitatea:Humanitate eta Hezkuntza Zientzien:Eskoriatza. Fakultateko Haur Liburu Mintegia.Huhezi.Berreskuratua 2016-11-25
www.mondragon.edu/huhezi
Heziberri 2020.Haur Hezkuntzako Kurriculuma
Lekuona , Juan Manuel (x).Onomatopeiak.Berreskuratua 2015eko azaroaren 26an.Erabilgarrri:
http://www.euskaltzaindia.net/dok/euskera/55626.pdf
Olaso,X.( 2012 ).Tximeletrak.Pamiela:Iruña
Palou,Juli eta Bosh,Carmina(2005):La lengua oral en la escuela. Barcelona: Graó
Parra Ortiz,J.M.(2010).Didáctica de la Educación Infantil.Ibergaceta publicaciones
Rodari, Gianni ( 1985 ).Gramática de la fantasía.Reforma de la escuela
Romea Castro,Celia(2000):Haur-Hezkuntza 0-tik 6 urtera:"Ahozko hizkuntza eta idatzizko hizkuntza Haur Hezkuntzan".Argitalpen zerbitzua.EHU
Rosales,Carlos(1984).Didáctica de la comunicación verbal.Narcea.Madrid
Ruiz Bikandi, U. ( 2009 ). Bigarren hizkuntzaren didaktika haur eta lehen h
In-depth bibliography
HIZKUNTZREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
IKASTURTEKO PROGRAMAN AZALTZEN DA " BILDUMETARAKO TESTUAK AURKITZEKO BIBLIOGRAFIA"
Eresbil.Azkue,R.M.Euskal kantutegia.Lekuona,J.M. Oiartzungo kantutegia
Igerabide,J.K. (2017).Abezedario titirijario.Berriozar.Denonartean
Igerabide,J.K.(koordinatzailea)(2003).Poesia lantzeko gida.EIE
Siguan,Miguel 81984).Del gesto a la palabra, In Estudios sobre psicología del lenguaje infantil.Madrid.Pirámide,17-31 or.
Tough,Joan (1998).Lenguaje,conversación y educación.Visor
Tough,Joan (1997).El lenguaje oral en la escuela.Visor
Vilá,I.Adquisición y desarrollo del lenguaje.Barcelona:Graó
Journals
-ATZERRIKO HIZKUNTZA -INGELESA ATALA:
Research on Language and Social Interaction
Studies in Second Language Acquisition
Language Teaching
Language Learning
Modern Language Journal
Language Teaching Research
TESOL Quarterly
Second Language Research
Foreign Language Annals
ELT Journal
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Aula de innovación educativa.Barcelona: Graó
Aula de infantil
Tantak
Hik hasi
Web addresses
-ATZERRIKO HIZKUNTZA-INGELESA ATALA:
www.babelnet.sgb.ac.at/canalreve/bravo/module1.
www.britishcouncil.org
www.elkarrekin.org/elk/Lib/ingelesa.htm
www.ikastola.net (Eleanitz-English proiektua & Hizpro)
www.isabelperez.com/workshops.htm
www.restena.lu/amifra/exos/index.htm
UPV/EHU Liburutegia
Web of Knowledge
Scopus
Inguma
Teachers Media
-HIZKUNTZAREN DIDAKTIKA-EUSKARA ATALA:
Intxausti,M.J. ( 2004 ). La entrevista: construer la relación con las familias ( 0-6 ): reflexiones y experiencias. GRAÓ
Gurasoekin bilerak HH ( Urtxintxa )
http://jakintza.net/proiektuak/urtxintxa-proiektua-haur-hezkuntza/
www.amaraberri.org/topics/diadia/arin
Ipuinak: -Tartalo-
http://www.youtube.com/watch?v=j-THGomlBgY&feature=related
Egun bat 2 urtekoen gelan
http://www.youtube.com/watch?v=aLgi0AbMxI0
Kantatzeko ipuinak
Txanogorritxo karetekin kantatzen
http://www.youtube.com/watch?v=7vDBqQvBDh4&feature=related
Eskola antzerkia
http://www.teatro-testuak.com/eskola.html
Antzerkia Haur Hezkuntzan
http://antzerkia.blogspot.com.es/
http://www.youtube.com/watch?v=3IXmSRg-THg
El Lenguaje de los Niños- Hospital Austral- Departamento de Pediatría
http://www.youtube.com/watch?v=4NUtFdKAZNQ&feature=related
Desarrollo y crecimiento del bebé (8 hilabeteko haurraren ezaugarriak : Gaztelaniaz)
http://www.youtube.com/playlist?list=PL5FF9DE24E7A9A302&feature=plcp
Pelikulak:
“Solo es el principio”
www.youtube.com/watch?v=xyFXZxFiIk4
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 10:30-12:30 (1) | ||||
16-18 | 12:30-14:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 1.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 1.1 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 (1) | ||||
11-15 | 08:30-10:30 (2) | ||||
16-19 | 10:30-12:30 (3) | 10:30-12:30 (4) | |||
28-30 | 10:30-12:30 (5) | 10:30-12:30 (6) | |||
29-30 | 12:30-14:30 (7) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 2.09 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
- Aula 1.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
- 1.5. GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
- 1.5. GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
- 3.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (6)
- 1.3 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (7)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:30-14:30 (1) | ||||
11-15 | 10:30-12:30 (2) | ||||
16-19 | 08:30-10:30 (3) | 08:30-10:30 (4) | |||
28-30 | 08:30-10:30 (5) | 08:30-10:30 (6) | |||
29-30 | 12:30-14:30 (7) |
Teaching staff
Classroom(s)
- Aula 1.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (1)
- Aula 1.03 - CENTRO ELBIRA ZIPRITIA (2)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (3)
- 1.5. GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (4)
- 3.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (5)
- 1.5. GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (6)
- 1.4 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (7)