XSL Content

Psychomotor Development I25908

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree In Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
1
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25908

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1218
Applied fieldwork groups4872

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Psikomotrizitatearen irakaskuntzan proposatzen dugun modeloa haurra bere osotasunean hartzen duena da. Hain zuzen ere haurraren bizitzan oso presente dagoen osotasuna, zeina haren gorputza, afektibitatea eta adimena elkar lotzen dituen. Horretarako garapen psikomotorraren oinarriak, gaitasun pertzeptibo-motorrak zein fisiko-motorrak, adierazpen librea zein antolatua ere aztertzen ditugu. Ikaslea haurraren heltze-prozesuan ekintza motorrak duen garrantziaz jabetzen saiatzen gara, baita berau gaitzea praktika psikomotorraren saio bat diseinatu, antolatu eta egituratzeko orduan. Azkenik osasuna, ongizatea, gorputza, eskola eta gizartea ere oso kontuan hartzen ditugu gure programa honetan..

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Proponemos un modelo de educación corporal que colabore en abordar la enseñanza de la psicomotricidad en la etapa infantil desde una perspectiva global; globalidad que preside la vida del niño y hace referencia a su cuerpo, su afectividad y su inteligencia; para ello analizamos los fundamentos del desarrollo psicomotor, las capacidades perceptivo-motrices y físico-motrices, la expresión libre y la expresión organizada. Intentamos capacitar al alumno/a en comprender un itinerario de maduración infantil que implica un proceso del acto al pensamiento, y poder estructurar y organizar el diseño de la sesión de práctica psicomotriz. También incidimos en aspectos tales como salud, bienestar, cuerpo, escuela y sociedad.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

TEMA 1.- FUNDAMENTOS DEL DESARROLLO PSICOMOTOR. El esquema corporal. Esquema interoceptivo y esquemas exteroceptivos. La representación mental de la motricidad. El ajuste postural. Estructuración temporal. Estructuración espacial. El equilibrio. La lateralidad. La actividad neuromuscular.

TEMA 2.- CUERPO Y SOCIEDAD El cuerpo como instrumento y su funcionalidad: Las capacidades percecptivo-motrices y físico-motrices. El cuerpo como imagen.

TEMA 3.- DESARROLLO PSICOMOTOR. SALUD Y BIENESTAR La práctica psicomotriz como factor de prevención en la etapa infantil.

TEMA 4.- LA PRÁCTICA PSICOMOTRIZ La globalidad infantil: cuerpo, afectividad e inteligencia. El juego y el movimiento. El pasaje del acto al pensamiento. La representación.

TEMA 5.- LA EXPRESIÓN Y COMUNICACIÓN CORPORAL La expresión organizada. La expresión libre. El teatro. La danza. El acompañamiento. Técnicas de relajación.

MethodologyToggle Navigation

MAGISTRALA 10 ORDU

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 10
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 35
    • Asistentzia eta parte hartzea. (%): 15

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Nagusiki paper-zorroa (portafolios) izango da ebaluatzeko erabiliko dugun tresna. Bakoitzak bere paper-zorroa izango du eta bertan ikasturtean zehar egingo dituen lan guztiak bilduko ditu.

Ebaluatzeko orduan lauhilekoan zehar egindako lan desberdinak hartuko dira kontuan. Guztira lau lan izango dira eta lan bakoitzak azken notaren %20 osatuko du, gehienez ere. Asistentzia eta parte hartzea ere kontuan hartuko dira (azken notaren %20)

Honetaz guztiz gain, test moduko azterketa bat pasa beharko da. Azterketa honek ez du punturik emango ez eta kenduko ere baina hura gainditzea ezinbesteko baldintza izango da nota jaso ahal izateko.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

 AZKEN EBALUAZIOA (%100)

o Ebaluazio Sistema ez ohiko deialdian, azken froga bat izango da eta bertan irakasgaiaren eduki teoriko eta praktikoak ebaluatuko dira, notaren 100% suposatuko duelarik.



 EBALUAZIO IRIZPIDEAK:



- Haurren garapen motorraren oinarrizko gaitasunak identifikatu ditu.



- Garapen motorraren gaitasunen aplikazio praktikoa suposatuko luketen jarduerak proposatuko ditu..



- Jolasaren plazerraren bizipena berreskuratu eta sentituko du.



- Psikomotrizitateko gelaren materiala ezagutu eta identifikatuko du.



- Psikomotrizitateko ohiko saioen egituratuko.



- Psikomotrizitateko saio bateko behaketa egingo du.





 EZ-OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DUEN IKASLEA

o Prozedura

 Ez aurkeztearekin nahikoa da

Compulsory materialsToggle Navigation

AULA DE EXPRESIÓN CORPORAL

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

AUCOUTURIER, B. (2004). Los fantasmas de acción. Barcelona.Editorial : Graó.



ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.



MERCÉ BONASTRE, SUSANA FUSTÉ. Psicomotricidad y vida coticiana (0-3).Col.Biblioteca de Infantil nº20. Graó.



LE BOULCH, J. (1969). La educación por el movimiento en la edad escolar. Buenos Aires: Paidós.

In-depth bibliography

AJURIAGUERRA, D.J. (1975 <2 ª edic.>). Manual de psiquiatría infantil. Ed. Toray-Masson, Barcelona.
DA FONSECA, V. (1988). Ontogénesis de la motricidad. Madrid: G. Núñez Editor.
LE BOULCH, J. (1978.). Hacia una ciencia del movimiento humano. Ed. Paidós, Buenos Aires.
WALLON, H. (1978.). Del acto al pensamiento. Ed. Psique, Buenos Aires.
WINNICOTT, D. W. (1978). Juego y realidad. Ed. Gedisa, Barcelona.

Journals

Cuadernos de psicomotricidad

Entre Líneas

La Hamaca

Citap- Psicomotricidad. Revista de estudios y experiencias.

Sonhar. Comunicar- repensar a diferença.

Web addresses

www.psicopraxis.com
www.terra.es/personal/psicomot/ -

es.geocities.com/mrociocm/recursos/psicomotricidad/psicomotricidad.htm -
www.escuelaeltomillar.com/psicomotricidad.html - 23k -
www.psicomotricidad.com/ -

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-19

08:30-10:30 (1)

29-30

08:30-10:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 Applied fieldwork groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

12:30-14:30 (1)

20-28

08:30-10:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)

31 Applied fieldwork groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

10:30-12:30 (1)

20-28

08:30-10:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)