Psychomotor Development I25908
- Centre
- Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
- Degree
- Bachelor's Degree In Infant Education
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 1
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25908
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Psikomotrizitatearen irakaskuntzan proposatzen dugun modeloa haurra bere osotasunean hartzen duena da. Hain zuzen ere haurraren bizitzan oso presente dagoen osotasuna, zeina haren gorputza, afektibitatea eta adimena elkar lotzen dituen. Horretarako garapen psikomotorraren oinarriak, gaitasun pertzeptibo-motorrak zein fisiko-motorrak, adierazpen librea zein antolatua ere aztertzen ditugu. Ikaslea haurraren heltze-prozesuan ekintza motorrak duen garrantziaz jabetzen saiatzen gara, baita berau gaitzea praktika psikomotorraren saio bat diseinatu, antolatu eta egituratzeko orduan. Azkenik osasuna, ongizatea, gorputza, eskola eta gizartea ere oso kontuan hartzen ditugu gure programa honetan..
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Proponemos un modelo de educación corporal que colabore en abordar la enseñanza de la psicomotricidad en la etapa infantil desde una perspectiva global; globalidad que preside la vida del niño y hace referencia a su cuerpo, su afectividad y su inteligencia; para ello analizamos los fundamentos del desarrollo psicomotor, las capacidades perceptivo-motrices y físico-motrices, la expresión libre y la expresión organizada. Intentamos capacitar al alumno/a en comprender un itinerario de maduración infantil que implica un proceso del acto al pensamiento, y poder estructurar y organizar el diseño de la sesión de práctica psicomotriz. También incidimos en aspectos tales como salud, bienestar, cuerpo, escuela y sociedad.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
TEMA 1.- FUNDAMENTOS DEL DESARROLLO PSICOMOTOR. El esquema corporal. Esquema interoceptivo y esquemas exteroceptivos. La representación mental de la motricidad. El ajuste postural. Estructuración temporal. Estructuración espacial. El equilibrio. La lateralidad. La actividad neuromuscular.
TEMA 2.- CUERPO Y SOCIEDAD El cuerpo como instrumento y su funcionalidad: Las capacidades percecptivo-motrices y físico-motrices. El cuerpo como imagen.
TEMA 3.- DESARROLLO PSICOMOTOR. SALUD Y BIENESTAR La práctica psicomotriz como factor de prevención en la etapa infantil.
TEMA 4.- LA PRÁCTICA PSICOMOTRIZ La globalidad infantil: cuerpo, afectividad e inteligencia. El juego y el movimiento. El pasaje del acto al pensamiento. La representación.
TEMA 5.- LA EXPRESIÓN Y COMUNICACIÓN CORPORAL La expresión organizada. La expresión libre. El teatro. La danza. El acompañamiento. Técnicas de relajación.
MethodologyToggle Navigation
MAGISTRALA 10 ORDU
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 10
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 20
- Individual works (%): 20
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 35
- Asistentzia eta parte hartzea. (%): 15
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Nagusiki paper-zorroa (portafolios) izango da ebaluatzeko erabiliko dugun tresna. Bakoitzak bere paper-zorroa izango du eta bertan ikasturtean zehar egingo dituen lan guztiak bilduko ditu.
Ebaluatzeko orduan lauhilekoan zehar egindako lan desberdinak hartuko dira kontuan. Guztira lau lan izango dira eta lan bakoitzak azken notaren %20 osatuko du, gehienez ere. Asistentzia eta parte hartzea ere kontuan hartuko dira (azken notaren %20)
Honetaz guztiz gain, test moduko azterketa bat pasa beharko da. Azterketa honek ez du punturik emango ez eta kenduko ere baina hura gainditzea ezinbesteko baldintza izango da nota jaso ahal izateko.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
AZKEN EBALUAZIOA (%100)
o Ebaluazio Sistema ez ohiko deialdian, azken froga bat izango da eta bertan irakasgaiaren eduki teoriko eta praktikoak ebaluatuko dira, notaren 100% suposatuko duelarik.
EBALUAZIO IRIZPIDEAK:
- Haurren garapen motorraren oinarrizko gaitasunak identifikatu ditu.
- Garapen motorraren gaitasunen aplikazio praktikoa suposatuko luketen jarduerak proposatuko ditu..
- Jolasaren plazerraren bizipena berreskuratu eta sentituko du.
- Psikomotrizitateko gelaren materiala ezagutu eta identifikatuko du.
- Psikomotrizitateko ohiko saioen egituratuko.
- Psikomotrizitateko saio bateko behaketa egingo du.
EZ-OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DUEN IKASLEA
o Prozedura
Ez aurkeztearekin nahikoa da
Compulsory materialsToggle Navigation
AULA DE EXPRESIÓN CORPORAL
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
AUCOUTURIER, B. (2004). Los fantasmas de acción. Barcelona.Editorial : Graó.
ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.
MERCÉ BONASTRE, SUSANA FUSTÉ. Psicomotricidad y vida coticiana (0-3).Col.Biblioteca de Infantil nº20. Graó.
LE BOULCH, J. (1969). La educación por el movimiento en la edad escolar. Buenos Aires: Paidós.
In-depth bibliography
AJURIAGUERRA, D.J. (1975 <2 ª edic.>). Manual de psiquiatría infantil. Ed. Toray-Masson, Barcelona.
DA FONSECA, V. (1988). Ontogénesis de la motricidad. Madrid: G. Núñez Editor.
LE BOULCH, J. (1978.). Hacia una ciencia del movimiento humano. Ed. Paidós, Buenos Aires.
WALLON, H. (1978.). Del acto al pensamiento. Ed. Psique, Buenos Aires.
WINNICOTT, D. W. (1978). Juego y realidad. Ed. Gedisa, Barcelona.
Journals
Cuadernos de psicomotricidad
Entre Líneas
La Hamaca
Citap- Psicomotricidad. Revista de estudios y experiencias.
Sonhar. Comunicar- repensar a diferença.
Web addresses
www.psicopraxis.com
www.terra.es/personal/psicomot/ -
es.geocities.com/mrociocm/recursos/psicomotricidad/psicomotricidad.htm -
www.escuelaeltomillar.com/psicomotricidad.html - 23k -
www.psicomotricidad.com/ -
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-19 | 08:30-10:30 (1) | ||||
29-30 | 08:30-10:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- 3.5 GELA - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
31 Applied fieldwork groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:30-14:30 (1) | ||||
20-28 | 08:30-10:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)
31 Applied fieldwork groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:30 (1) | ||||
20-28 | 08:30-10:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (1)
- GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO II (2)