XSL Content

Projects & Innovation for Social Knowledge27627

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
27627

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2436
Seminar57.5
Applied classroom-based groups3146.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai hau Haur Hezkuntza Graduko Berrikuntza Haur Hezkuntzako eskolan izeneko minorreko formazioaren parte da. Laugarren ikasturtean ematen da, eta 2. mailan ematen den "Gizarte eta Kultura Inguruaren Ezagutza" iraskasgaian oinarritzen da. Bere helburua da ikasleei eskaintzea beharrezkoak zaizkien ezaguera profesionalak, Gizarte Zientzien Didaktikak gure hezkuntza eremuari egiten dizkioten ekarpen berritzaileak eskolara egokitzeko.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Ikasgaiaren Konpetentziak hauek dira:

• Irakasle berritzaileak izateko ekimena izatea.

• Espazioa, denbora, kausalitatea eta gizarteari buruzko nozioak garatzeko estrategia eta baliabide didaktiko berritzaileak ezagutzea.

• Gizarte eta kultura inguruarekiko interesa eta begirunea sustatzea, proiektu didaktiko egokien bidez.

• Gizarte-ezagutza (historikoa, geografikoa…) gizarte demokratiko eta kulturalki anitzaren baloreak garatzeko tresna lagungarria gisa erabiltzea.



Ikasgaiaren helburu orokorrak hauek dira:

• Irakasle berritzaileak izateko ekimena indartzea.

• Gizarte Arloko curriculum materialak eta proiektu berritzaileen ezaugarriak ezagutzea, aztertzea eta baloratzea.

• Haur hezkuntzan sozial arloa lantzeko baliabideak eskuratzea.

• Haur hezkuntzan Ingurune soziala lantzeko proiektu berritzaileak diseinatzea eta eraikitzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Ingurunea ezagutzarako Proiektuak eta baliabideak

1.1. Berrikuntza Haur Hezkuntzan gizarte eta kultura ingurunearen ikuspuntutik.

1.2. Gizarte Zientzien oinarrizko kontzeptuak lantzeko proiektuak eta baliabideak



2. Gizarte eta kultura ingurunearen ezagutzarako Proiektuak eta Baliabideen analisia eta diseinua

2.1. Gizarte eta kultura ingurunearen ezagutzarako Proiektuak

2.2. Gizarte eta kultura ingurunearen ezagutzarako Baliabideak

MethodologyToggle Navigation

Burutuko diren ekintzak mota honetakoak dira:

Irakaslearen azalpenak gaia kokatzeko, kontzeptuak argitzeko, informazioa emateko.

Talde handiko debateak.

Ikasleen bakarkako lanak: testuak irakurtzea, txostenak egin, gaiari buruzko informazioa bildu. Hauetako lan batzuk irakasleari eman beharko zaizkio azken notan kontuan izateko, jarritako datak errespetatuz.

Talde txikiko lana: Talde bakoitzak Haur Hezkuntzako curriculumean agertzen den gai bati buruzko proiektua prestatu beharko du eta klasean gero azaldu.

Informazio gehiago e-gelan izango da.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 30
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 30
    • Portfolio (%): 10
    • Mugimendu Autonomoari buruzko lana (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

2 ebaluazio modalitate daude:

1. ETENGABEKO EBALUAZIOA:

a. Banakako gogoeta indibidualak: %20.

b. Gelako praktikak: %10

c. Proiektu teoriko-praktikoak banaka eta taldeka: 70%.



2. AZKEN EBALUAZIOA: UPV/EHUko araudia jarraituz azken froga egiteko eskubidea duten ikasleentzat:

Bakarkako froga hau 3 zatiz osatuta dago.

a. Idatzizko azterketa irakasgaiaren edukiei buruz: % 30.

b. Idatzizko memoria eta ahozko defentsa kurtsoan zehar garatu diren proiektu teoriko - praktikoaz: % 40.

c. Oinarrizko bibliografian agertzen diren liburuetatik 2 aukeratu eta horien laburpenak eta gogoeta kritikoak egin: %30.

Oharrak: Ebaluazio jarduera guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Azken ebaluazioa klasera etorri ez diren ikasleentzat eta UPV/EHUko araudia jarraituz azken froga egiteko eskubidea duten ikasleentzat.

a. Idatzizko azterketa irakasgaiaren edukiei buruz: % 30.

b. Idatzizko memoria eta ahozko defentsa kurtsoan zehar garatu diren proiektu teoriko - praktikoaz: % 40.

c. Oinarrizko bibliografian agertzen diren liburuetatik 3 aukeratu eta horien laburpenak eta gogoeta kritikoak egin: %30.



Oharrak: Ebaluazio jarduera guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.

Compulsory materialsToggle Navigation

Moodle-ko plataforma
297/2002 DEKRETUA, abenduaren 17koa, Euskal Autonomia Erkidegoko zero urtetik hiru urtera bitarteko haurren Haur Eskolak 2002-2003 eta 2003-2004 ikasturteetan arautzen dituena. (EHAA, 2002ko abenduak 31, asteartea)

215/2004 DEKRETUA, azaroaren 16koa, 0 eta 3 urte bitarteko umeentzako haur-eskolek bete beharreko gutxieneko baldintzak ezarri, eta abenduaren 17ko 297/2002 Dekretuaren artikulu batzuk indarrean iraunarazten dituena. Azken Dekretu horrek Euskal Autonomia Erkidegoko zero urtetik hiru urtera bitarteko umeen haur-eskolak arautu zituen 2002-2003 eta 2003-2004 ikasturteetan. (EHAA , 2004ko azaroak 19, ostirala)

12/2009 DEKRETUA, urtarrilaren 20koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu, eta Euskal Autonomia Erkidegoan ikaskuntza horiek ezartzen dituena (EHAA, 2009ko urtarrilak 30, ostirala)

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Aranda A. Mª (2016). Didáctica de las Ciencias Sociales en Educación Infantil. Madrid: Síntesis.



Bassedas, E., Huguet, T. y Solé, I. (2002). Aprender y enseñar en educación infantil. Barcelona: Graó.

Feli, M y Jimenéz L. (coords) (2015). Ciencias Sociales y educación infantil (3-6). Barcelona: Graó.

De Puig, I; Satiro, A. (2004). Jugar a pensar. Recursos para aprender a pensar en educación infantil (4-5 años). Barcelona: Octaedro-Eumo.



Miralles, P eta Rivero P. (2012). Propuestas de innovación para la enseñanza de la historia en Educación Infantil. REIFOP, 15 (1) 81-90 orr.



Molero, B. (2000). “Un taller de investigación del conocimiento social para el profesorado de Educación Infantil”, PAGES, J., ESTEPA, J. eta Travé, G. (argitaratzaileak). Modelos, contenidos y experiencias en la formación del profesorado de Ciencias Sociales. Huelva: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Huelva.

Murua, M. eta Oiarzabal. J.R. (1997). Gizarte Zientzien irakaskuntza Haur Hezkuntzan. Tantak, 18.zkia., 75-92 orr.



Rivero, P. (2011). 12 ideas clave. Enseñar y aprender historia. Barcelona: Grao.



Rivero, P. (Coord) (2011). Didáctica de las Ciencias Sociales para Educación Infantil. Zaragoza: Mira Editores.

In-depth bibliography

Aranda A. Mª (2003). Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en educación infantil.
Arribillaga A. eta Molero, B. (1993). “Sinbolo nazionalen jabetze prozesua. Banderak”. Tantak ,10.zkia. 113-132 orr.
Ballesteros, E., Fernández, C., Molina, J.A y Moreno P. (Coord.) (2003). El patrimonio y la Didáctica de las Ciencias Sociales. Cuenca: Asociación de Profesores de Didáctica de las Ciencias Sociales.
Díez Navarro, MªC.: (2007). Mi escuela sabe a naranja. Estar y ser en la escuela infantil. Barcelona: Graó
Trepat, C.A. y Comes, P. (1998). El tiempo y el espacio en la Didáctica de las Ciencias Sociales. Barcelona: Graó.
Hannoun, H. (1977). El niño conquista el medio. Las actividades exploradoras en la escuela primaria. Buenos Aires: Kapelusz.

Journals

Aula de Infantil. Grao
Aula de Innovación Educativa
Clio
Cuadernos de Pedagogía
Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de Investigación
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado
Hik -Hasi
Iber: Didáctica de las Ciencias Sociales
Qurriculum
Revista Iberoamericana de Educación
Tantak

Web addresses

Asociación Universitaria de Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales: http://www.didactica-ciencias-sociales.org
ALDIZKARI ELEKTRONIKOAK :
http://www.revistainfancia.org
http://www.hikhasi.com/
http://clio.rediris.es/
IKASTETXEKO BLOGAK. Adibidez: http://www.gurutzetaeskola.net/blog/
BERITXEGUNEKO BLOGAK: http://b08leioa.com/wikiguneak/
ABESTIAK: http://www.enekantak.com
MARRAZKI BIZIDUNAK: http://www.eitb.eus/eu/hiru3/marrazki-bizidunak/
TELESIAK ETA PEIKULA EUSKARAZ:http://marrazkiak.euskal-encondings.com

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

08:30-10:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S13G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
6-6

13:00-15:30 (1)

10-10

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)

31 Seminar-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
6-6

13:00-15:30 (1)

10-10

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S09T- Gizarte zientzietako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)