XSL Content

Languages and Society in the Basque Country27573

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
27573

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based2436
Seminar57.5
Applied classroom-based groups3146.5

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

AZALAPENA:

Ikasgai hau laugarren mailako Hizkuntzaren Aniztasuna Eskolan minorrean ematen da eta honen bidez Euskal Herriko egoera soziolinguistikoa ezagutu nahi da, azken urteotan gizartean gertatu diren aldaketak kontuan hartuta. Kultur aniztasunaz eta kohesio sozialaz hausnartuko da. Politikak, ekintza instituzionalak eta eskolatze ereduak aztertuko dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Por medio de esta asignatura realizamos una aproximación a la realidad sociolingüística del País Vasco teniendo en cuenta los cambios que se están produciendo en la sociedad en los últimos años. Se reflexiona sobre la realidad multicultural y la cohesión social. Se estudian las políticas y acciones institucionales y diferentes modelos de escolarización.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Estudio de la situación lingüística y cultural de la sociedad vasca Aproximación a la nueva realidad multicultural y multilingüe. El proceso de normalización del euskara

Políticas, proyectos y acciones para la cohesión social. Planes de acogida. La inclusión del alumnado recién llegado. La figura del dinamizador intercultural y sus funciones

Análisis y valoración de diferentes situaciones escolares. Análisis y valoración de diferentes problemáticas, tratamiento y posibles soluciones. Análisis y valoración de distintos modelos de escolarización

MethodologyToggle Navigation

Ikasgai honetan oinarri teorikoak euskarri ezberdinetan (ikus-entzunezkoak eta paperezkoak)emateaz gain,lan praktikoak egingo dira taldeka edota banaka.Ikasleek batez ere era kooperatiboan lan egingo dute aurkezten zaizkien jarduerak edota proiektu laburrak burutzeko.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 35
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 35
    • Exhibition of works, readings ... (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasagai honek gainditu beharreko atal ezberdinak izango ditu:

-Azterketa idatzia: Oinarri teorikoak ebaluatzeko azterketa idatzia egingo da, test erakoa izango da, eta garatzeko galderaren bat izango du.

-Ikasgai honek alde praktikoa izango du, horretarako taldeko lanak egingo dira. Lan horietako batzuk ahoz gora aurkeztuko dira.

-Klasera etortzen ez diren ikasleentzat edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (<%75) edo partehartzea (Lanak…) bete ez duenak ikasgaiko lan guztiak entregatu beharko ditu eta azterketa idatzia ere egin beharko du.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ez-ohiko deialdira aurkezten den ikasleak ohiko deialdian zehaztutako berbera egin beharko du.

Compulsory materialsToggle Navigation

- Material multimedia y recursos en la red. - Pizarrra digital y otros medios. - Currículum Oficial vigente en el momento de impartición.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

- AMORRORTU, E. (2003): Basque sociolinguistics. Language, Society and Culture. Reno : University of Nevada.

- EUSKARAREN AHOLKU BATZORDEA (2009): Itun berritu baterantz. Gogoeta irekiaren ondorengo txostena, Vitoria-Gasteiz, EJAZN

- IBARRARAN, A., LASAGABASTER, D., SIERRA, J.M. (2007). Inmigración y aprendizaje de lenguas en un contexto bilingüe. Bilbao-Iruña: Lete.

- LASAGABASTER, D. Y SIERRA, J.M. coord.(2007): Multilingüismo y Multiculturalismo en la Escuela. Cuadernos de educación. ICE/HORSORI.

- UNESCO (2008). Hizkuntzak eta inmigrazioa. UNESCO-ETXEA. Amarauna .

In-depth bibliography

- CENOZ, J., LASAGABASTER, D. (edit.). (2006). Hizkuntzak ikasten eta erabiltzen. Gasteiz: Hezkuntza Saila - UNAMUNO, V. (2003): Lengua, escuela y diversidad sociocultural, Barcelona, Graó. - UNESCO (1996): La educación encierra un tesoro (informe Delors), Madrid, Santillana. - UNESCO (2008). Euskara, inmigrazioa eta hizkuntza-eskubideak. UNESCO-ETXEA. Amarauna .

Journals

BAT: Soziolinguistika aldizkaria

Web addresses

http://www.ikuspegi.org/eus/destacamos_red/destacamos.php http://www.euskara.euskadi.net/r59-738/es/contenidos/informacion/argitalpenak/es_6092/ikuspegi_sozio_linguis.html http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dif8/es_2083/adjuntos/PLANaren_aurkezpena_c.pdf

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

08:30-10:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S06G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
7-7

13:00-15:30 (1)

11-11

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S16G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 1S16G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)

31 Seminar-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
7-7

13:00-15:30 (1)

11-11

13:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S16G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • 1S16G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

10:30-12:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S06G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)