XSL Content

Mathematical Thinking and Teaching25915

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25915

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based46
Applied classroom-based groups5684

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Haur Hezkuntzako graduan hauxe da matematikaren irakaskuntzarekin erlazionatutako enborrezko irakasgai bakarra.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Matematika ezagutza sozio-kulturala harturik,curriculum eta ikas-irakasteari buruzko hezkuntz-teoriak aztertuko ditugu,haur-eskolan lantzen diren edukin matematikoak aztertzen,ikuspuntu didaktiko,psikologiko eta curricularretik;teknologia berriei eta baliabide manipulatiboei ezinbesteko garrantzia emanik.Horretarako,zenbakizko,espaziozko eta logikako estrategia eta baliabideak aztertuko ditugu.Baita ere, ingurune natural,sozial eta kulturalaren adeitasun eta interesa bultzatzen dituzten proiektuak.

GAITASUNAK

-Zenbakizko adierazpideak eta espazioaren, geometriaren eta garapen logikoaren kontzeptuak

garatzeko estrategia eta baliabide didaktikoak ezagutzea.

- Natura-, gizarte-, eta kultura-ingurunearekiko interesa eta begirunea sustatzea, proiektu didaktiko egokien bidez.

- Matematika ulertzea, ezaguera soziokultural gisa.

- Natura-, gizarte-, eta kultura-ingurunearekiko interesa eta begirunea sustatzea, proiektu didaktiko egokien bidez.

- Gaitasun komunikatibo eta adierazpen gaitasunetan trebetasun handiagoa lortzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. GAIA- Matematikaren didaktikaren aspektu orokorrak. 1.1. Matematikaren Presentzia Soziala: balio praktikoa, instrumental aeta formala. Matematikaren irakaskuntzaren ikuspuntu historikoa. 1.2. Haur Hezkuntzako curriculuma EAEn. 1.3. Globalizazioa haur hezkuntzarako proposamen didaktiko bezala.

2. GAIA- Erlaziozko pentsamendu logikoaren eraikuntza. 1. Informazioaren antolaketa: kuantifikatzaile logikoak. 2.2. Multzoen arteko erlazioak. Eragiketak . Sailkapen eta seriazioak. 2.3. Funtzio sinbolikoaren eta pentsamendu logikoaren garapen ebolutiboa. 4. Curriculumeko multzo honetako edukien azterketa. Materialak eta baliabideak. 2.5. Proposamen didaktikoak.

3. GAIA- Pentsamendu espazialaren eraikuntza. 3.1. Topologiako nozioak eta oinarrizko forma geometrikoak. 3.2. Espazioan orientatzea. Espazioaren errepresentazioa: erreferentzia sistemak. 3.3. Simetriak, desplazamenduka eta biraketak.4. Pentsamendu espazialaren garapen ebolutiboa. 3.5. Curriculumeko multzo honetako edukien azterketa. Materialak eta baliabideak. 3.6. Proposamen didaktikoak.

4. GAIA- Zenbakizko pentsamenduaren eraikuntza. 41. Zenbaki arruntaren aspektu kardinala eta ordinala. 4.2. Eragiketa aritmetikoak. Kalkulurako estrategiak. 4.3. Zenbaki nozioaren garapen ebolutiboa. 4.4. Curriculumeko multzo honetako edukien azterketa. Materialak eta baliabideak. 4.5. Proposamen didaktikoak.

5. GAIA- Magnitudea eta neurria. 5.1. Magnitudearen kontzepturako sarrera. Magnitude diskretu eta jarraituak. 5.2. Magnitudeen neurketa: estrategiak. 5.3. Magnitudeen kontserbazioa eta beren garapenaren genesia. 5.4. Curriculumeko multzo honetako edukien azterketa. Materialak eta baliabideak. 5.5. Proposamen didaktikoak.

MethodologyToggle Navigation

Gehienbat ikasleengan zentratutako metodologia aktiboak eta lan kooperatiboa sustatzen duten metodologiak erabiliko dira.Pentsamendu matematikoa garatzeko proposatutako faseak erabili eta sustatuko dira (manipulazioa, argumentazioa eta adierazpen grafikoa). Horretaz gain, banakako lanak eta taldeko lanak.



Unibertsitatearen nahiz Osasun agintarien aginduz, irakasgaiaren beraren presentzialtasuna aldatu beharko balitz, egin beharreko moldaketak irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Hurrengo atalean azalduko da (%): 100

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

1. Etengabeko ebaluazioa, normalean klasera etortzen den (%80 gutxienez), errespetuz jokatzen duen eta planteatzen diren lanak entregatzen dituen ikaslearentzat da. Ebaluaketa egiteko hurrengo tresnak kontuan hartuko dira:





- Talde lanak: %20-%40

- Azterketa idatzia eta bakarkako lanak: %40-%70

- Diziplinarteko lana- DAL: %10-%20



Derrigorrezkoa da %50eko puntuazioa lortzea tresna bakoitzean irakasgaia gainditzeko. Tresnaren batean %50eko kalifikazioa baino baxuagoa bada kalifikazioa, zenbakizko kalifikazioa tresna guztien kalifikazioen artean nota baxuena izango da.



2. Klasera etortzen ez den ikasleari (<%80) edo planteatuko lanak entregatzen ez dituenari edo errespetuz jokatzen ez duenari ez zaio etengabeko ebaluazioa egingo. Kasu honetan azken ebaluazioaren sistema erabiliko da irakasgaiko notaren % 100 balioko duena eta jarduera bat baino gehiagoz osaturik dagoena (idatzizkoak, ahozkoak).



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita. https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml



Oharra: Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriaren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ohiko deialdian erabilitako irizpide berdinak.

Compulsory materialsToggle Navigation

BOE, BOPV: Decretos curriculares en vigor
MATEMÁTICAS: cultura y aprendizaje. Colección libros Editorial Síntesis. Madrid

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

-Chamorro M.C. 2006. Didáctica de la matemática para Educación Infantil. Pearson; Prentice Hall.

-Berdonneau C. 2008. MATEMATICAS Activas 2-6 ed. Graó.

In-depth bibliography

- Alsina, C. y otros (1996): Enseñar matemáticas. Graó. Barcelona
- Anton, E. y otros (1997): Actividades en Educación Infantil (3-6). Indicadores de evaluación. E.E.E. Madrid.
- Carrillo, E., Hernán F. 1987. Recursos en el aula de matemáticas. Ed. Síntesis.
- Chamorro M.C. 2006. Didáctica de la matemática para Educación Infantil. Pearson; Prentice Hall. Madrid.
- Dickson, L. y otros (1991): El aprendizaje de las matemáticas. Labor. Madrid.

Journals

-Suma, Uno, Sigma, AULA,TANTAK,Hik Hasi.

Web addresses

http://www.educared.net
www.divulgamat.net
www.zientzia.net
www.Sectormatematica.cl/ppt.htm
www.fermatsi.org
xtec.es/recursos/clic
www.bak.ehu.es/p255-home/es
www.gamar.udg

GroupsToggle Navigation

01-31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
18-18

11:00-12:00 (1)

09:30-10:30 (2)

08:30-10:30 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • JULIANA ARETOA - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • JULIANA ARETOA - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • 1S09G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (3)

01-31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-17

12:00-14:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

12:00-14:00 (3)

11:00-13:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)

01-31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-17

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

19-30

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)

01-31 Applied classroom-based groups-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-17

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

19-30

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
18-18

11:00-12:00 (1)

09:30-10:30 (2)

08:30-10:30 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • JULIANA ARETOA - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
  • JULIANA ARETOA - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • 1S09G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (3)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-17

12:00-14:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

12:00-14:00 (3)

11:00-13:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-17

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

19-30

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
  • 0S04T- matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)

31 Applied classroom-based groups-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-17

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

19-30

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 0S03T-matematika laborategia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)