XSL Content

Psychomotor Development II25909

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25909

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based46
Applied classroom-based groups5684

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

GARAPEN PSIKOMOTORRA II irakasgaia Haur Hezkuntzako Graduan ematen da, hirugarren ikasturtean, lehen eta bigarren lauhilekoetan zehar. Bertan psikomotrizitearen alderdi teoriko zein praktikoak jorratzen dira.

Landuko diren edukiak Garapen Psikomotorra I irakasgaian landutakoen jarraipena dira. Alegia, garapen psikomotorraren orientabide didaktikoak hartuko dira kontuan. Ikerketa-ekintza sistemaren barruan ekintza hezigarriaren ebaluazioa proposatzen da. Halaber, haur heziketako geletan egiten diren psikomotrizitate-saioen bideo-grabazioak aprobetxatuz, taldeko edota banakako garapen psikomotorraren behaketa-parametroak aztertzen dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Los contenidos que se tratarán son una continuación de los presentados en Desarrollo Psicomotor I y hace referencia a las orientaciones didácticas sobre el desarrollo psicomotor. Se efectúa una evaluación de la acción educativa dentro de un sistema de investigación-acción. Asimismo se hace un análisis de los parámetros de observación del desarrollo psicomotor a través de sesiones grabadas en video o DVD, con seguimientos individuales o colectivos en aulas de educación infantil; Contemporáneamente se realizan observaciones a distancia o interactivas, en directo, de niños/as pertenecientes a esta etapa de educación infantil.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

APROXIMACIÓN TEÓRICA AL MODELO DE INTERVENCIÓN. La filosofía de la intervención. La pedagogía directiva. La pedagogía no directiva. El marco de intervención.

ORIENTACIONES DIDÁCTICAS SOBRE EL DESARROLLO PSICOMOTOR. El desarrollo de la sesión .Ritual de entrada .La fase de la expresividad motriz. El cuento-historia. La fase de la expresividad plástica y gráfica. Ritual de salida

SISTEMA DE ACTITUDES DEL EDUCADOR. La capacidad de escucha. La acción-interacción .Compañero simbólico. El educador, símbolo de ley y seguridad. Actitud corporal. Ocupación del espacio. Organización del espacio. Canalización de las producciones. Lenguaje.

EVALUACIÓN Y ANÁLISIS DE LA ACCIÓN EDUCATIVA. Los principios de acción en la práctica psicomotriz .Espaciales. Materiales .Temporales. Pedagógicos. Relacionales.

LA OBSERVACIÓN DEL DESARROLLO PSICOMOTOR. Observación a distancia. Observación interactiva. Análisis de los parámetros del desarrollo psicomotor: relación consigo mismo, relación con el espacio, relación con el tiempo, relación con los objetos, relación con el otro, relación con el adulto, lenguaje utilizado. Utilización de soporte audiovisual que contiene sesiones de práctica psicomotriz.

MethodologyToggle Navigation

Saio teoriko zein praktikoan burutuko dira. Ikasleen parte hartze aktiboa ezinbesteko izango da irakasgaiaren garapenean.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 25
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 40
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 35

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Bilboko Irakasleen Unibertsitate Eskolan bi ebaluazio mota kontsideratzen dira: etengabeko ebaluazioa eta ikasturte-bukaerako proba bakarra.



Etengabeko ebaluazioan parte hartu ahal izateko saioen %ko 80etara etorri beharra dago. Hala ere, ERASMUS eta antzeko programetan parte hartzen duten ikasleek, irakaslearekin hitz egin ondoren, adostu lezakete ebaluazio sistema honetan parte hartu ahal izatea.





Etengabeko ebaluazioan honakoak hartuko dira kontuan:

Diziplinarteko lana: 16%

Lan honen ebaluazioan beste irakasle batzuk ere parte hartuko dute.



Saio praktikoak: 24%

Atal honetan honako azpi atalak hartuko dira kontuan:

- Saio praktikoa

- Beronen ikusentzunezkoa (gehienez 4 minutukoa)

- Asistentzia eta parte hartzea

Hiru azpi atal hauek ebaluatzeko unean bakoitzaren egokitasuna eta kalitatea baloratuko dira.





Lan teoriko-praktikoak: 30%

Lauhileko bakoitzean lan teoriko-praktiko bana egin beharko da. Lan bakoitzaren luzera 800 eta 1000 hitzen arteko izango da. Diziplinarteko lana egiteko talde berberek burutuko dituzte lan teoriko-praktiko hauek.



Azterketa: 30%

Kasu praktiko bat abiapuntutzat hartuta, nagusiaren jarrera eta parte hartzearen arrazoiak argudiatu beharko dira, beti ere Bernard Aucouturier-en praktika psikomotorraren printzipioei kasu eginez.



OHARRA: Irakasgaia gainditzeko atal guztiak gainditzea ezinbestekoa da.



Ikasturte-bukaerako proba bakarra:

Asistentziaren %ko 80ra iristen ez den ikasleak ezingo du etengabeko ebaluazioa jarraituan parte hartu eta ondorioz ikasleari bukaerako proba bakarra egingo zaio (azterketa idatzia) irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren % 100 balio izango du (gestiorako arautegia 2014/2015, artikulu 43.c : http://www.ehu.es/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/akademia-araudiak) “.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Bilboko Irakasleen Unibertsitate Eskolan Ezohiko deialdian GARATU BEHARREKO PROBA IDATZIA eta KASU PRAKTIKO BATEN ANALISIA izango dira ebaluatzeko-sistemako probak.

Compulsory materialsToggle Navigation

AULA DE EXPRESIÓN CORPORAL. MATERIALES ESPECÍFICOS DE PSICOMOTRICIDAD.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.



AUCOUTURIER, B. (2004). Los fantasmas de acción. Barcelona.Editorial : Graó.



AUCOUTURIER, B.; DARRAULT, I. y EMPINET, J.L. (1985). La práctica psicomotriz. Reeducación y Terapia. Madrid: Científico-Médica.



BONASTRE, M. y FUSTE, S. (2007). Psicomotricidad y vida cotidiana (0-3 años). Ed. Graó.



LE BOULCH, J. (1971). Hacia una ciencia del movimiento humano. Buenos Aires: Paidós.

In-depth bibliography

LE BOULCH, J. (1969). La educación por el movimiento en la edad escolar. Buenos Aires: Paidós. PIAGET, J. (1969). Psicología del niño. Madrid. Morata. PIAGET, J.: La formación del símbolo en el niño. Ed. Fondo de Cultura Económica, México, 1961. STAMBAK, M. (1978). Tono y psicomotricidad. Ed. Pablo del Río, Madrid. VAYER, P.: El diálogo corporal. Ed. Científica-Médica, Barcelona, 1974.

Journals

Cuadernos de Psicomotricidad. Entre líneas. Revista española de Educación Física y deportes. Tandem de la editorial Graó. Revista Kronos publicada por Revista Iberoamericana de Psicomotricidad.

Web addresses

es.wikipedia.org/wiki/Psicomotricidad - www.guiainfantil.com/servicios/psicomotricidad/index.htm www.monografias.com/trabajos16/elementos-psicomotricidad/elementos-psicomotricidad.shtml www.psicomotricidadpuertorico.org/ http://groups.google.es/group/psicomotricidad-y-educacion?hl=es&lnk=srg

GroupsToggle Navigation

01-31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • JULIANA ARETOA - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

01-31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-10

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

11:00-13:00 (3)

10-10

13:30-15:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Gimnasio grande - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • Gimnasio grande - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 1S08G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (4)

01-31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-10

11:00-13:00 (1)

08:30-10:30 (2)

12:00-14:00 (3)

10-10

14:00-16:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • Gimnasio grande - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 1S06G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (4)

01-31 Applied classroom-based groups-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-10

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

08:30-10:30 (3)

10-10

13:30-15:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Gimnasio grande - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • 1S13G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (3)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • JULIANA ARETOA - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-10

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

11:00-13:00 (3)

10-10

13:30-15:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Gimnasio grande - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • Gimnasio grande - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 1S08G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (4)

31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-10

11:00-13:00 (1)

08:30-10:30 (2)

12:00-14:00 (3)

10-10

14:00-16:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S04G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • Gimnasio grande - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
  • 1S06G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (4)

31 Applied classroom-based groups-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-10

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

08:30-10:30 (3)

10-10

13:30-15:30 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • Gimnasio grande - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
  • 1S13G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (3)