XSL Content

Phenomenology of Religion25894

Centre
Faculty of Education - Bilbao
Degree
Bachelor's Degree in Infant Education
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
25894

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Seminar00
Applied classroom-based groups2436
Applied computer-based groups00

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation



1. DATU OROKORRAK IRAKASGAIAREN AZALPENA.

Titulazioa DECA-GAEZ

Graduaren Titulazioa LEHEN ETA HAUR HEZKUNTZETAN GRADUA.

Moduloaren Izena TEOLOGIA KATOLIKOA ETA BERE PEDAGOGIA

Ikasgaiaren izena FENOMENOLOGIA ERLIJIOSOA ETA KRISTAUA

Irakaskuntza mota Presentziala

Saila UDI Mintegia Erlijioa.

Ikasgaiaren mota Aukerazkoa

Kurtsoa Laugarrena

ECTS 6

Lauhilea 1 eta 2.

Irakaslea TOMAS BELVER ANDRES

Bulegoa 2.11

Emaila tomas.belver@ehu.es

Web http://www.ehu.eus/eu/web/udireligion

Ikasgaiaren eskakizunak Ez dago murrizketarik.

Deskribapen orokorra Ikasgai multzo hau legeriak zehatua den GAEZ titulua lortzeko egokia da. Ikastetxe publiko zein pribatuetan klaseak emateko beharrezkoa ere baita. Eta, hortaz, edozein titulu bezala kontutan hartzen da balorazio taulak egitekotan. Beraz, lehenengo urratsa bide horrexetan izaten da, izan ere, Kristautasunaren eta Didaktikaren kurtsoekin osatzen da bidea. –Hauek, ikasketa osagarrizko bezala agertzen dira-.



Dena den, badakigu ikastetxe konzertatuetan oso hartzen da haintzakotzat irakaslegoa hautatzean. Beraz, Haur eta Lehen Hezkuntzetako Graduetako ikaslegoarentzat oso interesgarria daiteke, lan mudura sarbide profesionala delako.



Argi dago, ikasgai guztien ordutegia zehaztea oso zaila izaten dela, Eskolan, arrazoi askogatik.



DECA-GAEZ titulua eskuratzeko lehen multzoa da ikasgai honetan proposatzen dena: Fenomenologia erlijioso eta kristaua.



Ikasgaia hautazko bezala agertzen da eskaintza ofizialean eta 6 ECTS ditu. Ekintza erlijiosora hurbiltzea da lehen urrats hau: egitura zein ezaugarri orokorrak, erlijio haundien arteko erlazioak eta desberdintasunak, egungo mugimendu erlijiosoak –sektak-…



Hitz batez, zer den erlijioa aztertzean datza ikasgaia.



Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation



2. A.- GAITASUNAK.

1 Traszendentzia eta ekintza erlijiosoaren esistentziaren kontzientzia.

2 Kultura askoren ekintza erlijiosoa ezagutzea. Haren eragina eta presentzia egungo kulturan.

3 Beste kulturetako erlijioekiko begirunea eta ezagutza.

4 Bizitzari buruzko zentzuzko galderak egitea posible dela.

5 Biblia eta haren liburuak irakurtzeko gaitasuna.

Itun Zaharreko teología ezagutzeko ahalmena.

6 Hizkera erlijiosoa eta haren erabilera eta sinbologia ezagutzeko posibilitatea.



2. B.- HELBURU DIDAKTIKOAK

1 Erljioaren errealitate eta garapenaz arduratu diren zientzietatik ekintza erlijiosoaren unibertsaltasuna ulertzean datza. Hortaz, bizitzaren zentzuari eman zaizkion erantzunak eta jarrera filosofiko erlijiosoak ere ulertu nahi da.

2 Ekintza erlijiosoaren egitura azaltzen da: Sakratua, Misterioa, Hierofaniak eta adierazpen erlijiosoak (mito, errito, sinbolo, jaiak…).

Hori eta Euskal Mitologia ere ulertzeko adibideak, kontzeptuak eta erizpide hermeneutikoak erabiltzen dira.

3 Erlljioen sailkapen erizpideak eta erlijioen ereduak ikertzen dira. Jakinduriazko erlijioetan (Taoismo eta Konfuzianismoa), mistikoetan (Hinduismo eta Budismoa) eta profetikoetan ere (Judaismo, Kristautasuna eta Islama) gehiago sakontzen da.

4 Gaur egungo eredu kulturalen (Modernidadea, Postmodernidadea) eragina erlijioaren garapen eta adierazpenean aztertzen da: ateismoaren sustrai intelektualak, sekularizazioa, eredu erlijioso berriak, esnatze espirituala, kulturen zein erlijioen arteko elkarrizketa.

5 Tradizio judutar-kristauaren erdigune bezala hartzen da. Biblia ulerpen egokia izateko baliabide literario, hermeneutiko eta historikoak (egitura, helburua, Kanon eta konposaketaren historia, genero literarioak, Israelen Historia eta historia biblikoa) azaltzen dira. Horretaz ere, ardatz teologikorik inportanteenak.

6 Betidanik sinboloak eta sinbolo erlijiosoak gizakiak erabili dituela jakitea. Pentsamendu erlijiosoa adierazteko baliabide egokia baita.

Beraz, sinbolo erlijiosoen egitura eta haien edukia ezagutzea lortu nahi da. Sinbolo horiek, zaharrak izan arren, egungo kulturan, maíz, agertzen zaizkigula zehaztea da eskuratu nahi dena.



2. C.- IKASKUNTZA EMAITZAK.

1 -Erljioaren errealitate eta garapenaz arduratu diren zientziak zehazten ditu, elkarren arteko ikuspegia desberdintzen jakiten duelarik.

-Ekintza erlijiosoaren unibertsaltasuna definitzen du, zertan datzan identifikatzen.

-Bizitzaren zentzuari eman zaizkion galde-erantzunak deskribatzen ditu, biak ezagutzen dituela.

2 -Ekintza erlijiosoaren egitura azaltzen ezagutzen du.

-Sakratua, Misterioa, Hierofaniak ere nabarmentzen ditu haien adierazpenak ematen.

-Badaki kontzeptuak eta erizpide hermeneutikoak erabiltzen.

3 -Erlljioen sailkapen erizpideak eta erlijioen ereduak lotzen ditu.

-Eredu eta egituren artean loturak gauzatzen ditu.

-Bi multzo erlijiosoen arteko desberdintasunak eta harremanak egiaztatzen ditu, ulerpenak lotzen dituelarik.

4 -Egungo eredu kulturalak aztertzen ditu eragina mundo erlijiosoan bereiztuaz.

-Erlijio eta kulturaren arteko lotura nabarmentzen ditu.

-Interpretazio ezberdinak errespetatzen badaki.

5 -Tradizio kultural judutar kristaua ezagutzen du haren balorea bereizten egunean.

-Kanon kristauaren historia ezagutzen du.

-Bibliaren genero literarioak ere nabarmentzen ditu, ezaugarriak ezagutzen.

-Badaki Itunen ikuspegi teologiko orokorra esplikatzen.

6 -Pentsamendu eta sinbolo erlijiosoen arteko lotura bereizten du.

-Sinbologia erlijiosoaren pisua kulturan estimatzen du.

-Sinbolo erlijiosoen esanahia bereizten du, errealitate erlijiosoarekin loturak ezartzen.





Theoretical and practical contentToggle Navigation

El Hecho Religioso y las Ciencias de la Religión Se trata de comprender la universalidad del hecho religioso a la luz de las diferentes disciplinas que se han interesado por su realidad y evolución, así como las diversas actitudes y respuestas filosófico-religiosas sobre el sentido de la existencia

La categoría de lo sagrado. Elementos básicos del fenómeno religioso Se explica la estructura del fenómeno religioso: lo sagrado, el Misterio, las hierofanías y las expresiones religiosas (mitos, símbolos, ritos, fiestas¿.). Para ello se aportan ejemplos, conceptos y criterios hermenéuticos que permitan comprender dicho fenómeno así como la mitología vasca.

Historia de las religiones: las grandes tradiciones religiosas actuales Se analizan la tipología de religiones y los diferentes criterios de clasificación. Se profundiza en las religiones sapienciales (Taoísmo y Confucionismo), místicas (Hinduismo y Budismo) y proféticas (Judaísmo, Cristianismo e Islam).

La realidad religiosa en la cultura contemporánea Se analiza la incidencia de los distintos paradigmas culturales (modernidad y postmodernidad) en la evolución y expresión del hecho religioso: raíces intelectuales del ateísmo, proceso de secularización, nuevas formas religiosas, nuevo ¿despertar espiritual¿, diálogo entre religiones y diálogo intercultural

La Biblia. Claves para comprenderla Se presenta la Biblia como un elemento central de la tradición judeo-cristiana. Se explican los recursos literarios, hermeneúticos e históricos mínimos para la adecuada comprensión de la Biblia: estructura, objetivo, historia de la composición y del canon, géneros literarios, historia de Israel e historia bíblica.

MethodologyToggle Navigation

4. IRAKASKUNTZAREN METODOLOGIA

METODOA DESKRIBAPENA

Klase eta tutoria presentzialak Multzoen edukiak lantzeko, klaseetan azalpen minimoa emango da; hauek osatzeko, web eta gainontzeko baliabideak erabiliko dira: lanak, irakurgaiak, ariketak, arazoak, eztabaidak…

Lanak Multoak sakontzeko era askotako lanak -banakakokak zein taldekakoak- egingo dira.

Kanpoko lana Multzo batzutan kanpora aterako da, unitateak egiteko: sinbologia erlijiosoa...

Irakurketak Testoak irakurri, aztertu eta kritikatu.

Unitateak, moduloak... hobeto osatzeko eta ulertzeko, ikusten da hirian gertatzen diren foru, elkarrizketa, test, emanaldietara ere joateko posibilitatea...

7. KALIFIKAZIOA. TRESNAK. EHUNEKOAK

Ebaluaketa Bereiztasuna Pisua notan



EBALUAZIO JARRAITUA

Gelako lan indibidualak, lan ez presentzialak…



%50

Gelako talde lanak, lan ezpresentzialak ere…



%20

EBALUAZIO MISTOA

Froga idatzia indibiduala, ikasgaiaren bukaeran egingo da, ebaluazio jarraituan landutako azkeneko gaietaz.

%30

EBALUAZIO FINALA Klaseko eguneroko lanak eta jarduerak egin ezinean dauden ikasleentzakoa izango da.

Hauek lan bereziak eta froga finala egin beharko dituzte. Lan bereziak. %30







Froga idatzia. %70



Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
    • Individual works (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 10
    • Exhibition of works, readings ... (%): 10
    • Portfolio (%): 30
    • FROGA FINALA (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

8. OHIKO DEIALDIA. ARGIBIDEAK. UKO EGITEA.

EBALUAZIO JARRAITUA

Gelako lan indibidualak, lan ez presentzialak… %50

Gelako talde lanak, lan ezpresentzialak ere… %20

EBALUAZIO MISTOA

Froga idatzia indibiduala, ikasgaiaren bukaeran egingo da, ebaluazio jarraituan landutako gaietaz. %30

EBALUAZIO FINALA Klaseko eguneroko lanak eta jarduerak egin ezinean dauden ikasleentzakoa izango da.

Hauek lan bereziak eta froga finala egin beharko dituzte. Lan bereziak. %30







Froga idatzia. %70

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

9. EZOIZKO DEIALDIA. ORIENTZAIOAK

Aurreko erizpideak kontutan izango dira deialdia honetan. Multzoetako notak gordeko dira. Beraz, gainditu ez diren gaietaz artzetu beharko da.

Compulsory materialsToggle Navigation

Dossier de apuntes y textos para comentarios Una Biblia

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Arregi, Joxe, (2004) Oinatzak bidean. Erlijioen historia, Bilbao: Universidad de Deusto.

Eliade, M. (1998) Lo profano y lo sagrado. Barcelona: Paidós.

Kung, H. (2004) En busca de nuestras huellas. Madrid: Debate.

Martin Velasco, J. (2005) Fenomenología de la religión. En Manuel Fraijó (ed.) Filosofía de la religión (pp. 67-87). Madrid: Trotta.

Trias, E. (2000) Por qué necesitamos la religión. Barcelona: Plaza & Janes.

In-depth bibliography

Eliade M. (1999) Historia de las ideas y de las creencias religiosas, 3 vols. Barcelona: Paidós. Mardones, J. Mª. (1998) Para comprender las nuevas formas de la religión. Estella: Verbo Divino. Nadal, M. (2002) Curso de iniciación al Antiguo y al Nuevo Testamento. Estella: Verbo Divino. Otto,O. (1980) Lo santo. Lo racional y lo irracional en la idea de Dios. Madrid: Alianza. Tamayo, J.J. (2004) Fundamentalismos y diálogo entre religiones. Madrid: Trotta

Journals

BANDUE, Revista de la Sociedad Española de Ciencias de las Religiones, Madrid: Trotta ILU, Revista de Ciencias de las Religiones, Madrid: Universidad Complutense RESEÑA BIBLICA, Estella: Asociación Bíblica Española

Web addresses

http://www.kalipedia.com/religion-cultura/ http://www.cnice.mec.es/profesores/asignaturas_optativas/sociedad-cultura-religion hhtp://es.wikipedia.org/wiki/Biblia

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:30-16:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

16:30-18:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S10G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:30-16:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S23G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

16:30-18:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 1S23G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)