XSL Content

Philosophy, Science and Society25183

Centre
Faculty of Education, Philosophy and Anthropology
Degree
Bachelor's Degree in Philosophy
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25183

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based3654
Applied classroom-based groups2436

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

2015-2016 urtean BAKARRIK euskaraz irakatsiko da.

*Filosofía, zientzia eta gizartea* hautazko ikasgaia da, Filosofia Graduko 4. kurtsoan ematen da eta ANECAK egiaztatu zuen memorian Logika, Lengoaia, zientzia eta Kultura moduluan sartzen da. Kurtsoko koordinatzailea ikasgai honen koordinatze horizontalaz arduratuko da 4. Mailako beste ikasgaiekin eta koordinatze bertikala Graduko koordinatzaileari dagokio.



Komenigarria da ikasgai hau hartu aurretik Zientziaren Filosofia I eta II egin izana eta ikasleek zientziaren filosofiako gai orokorrak ezagut ditzaten.

Ikasgai honetan landuko diren gaiak zientziaren azterketa sozialari dagozkio, batez ere Zientzia, Teknologia eta Gizartea deituriko arloan-.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Esta asignatura examina los principales temas controvertidos que surgen en las sociedades contemporáneas respecto a los contenidos y los modos sociales e institucionales de proceder de las ciencias, incidiendo en las diferencia entre ciencia y técnica, y en las formas en las que se configura la cultura científica.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Las ciencias como elemento de transformación del mundo Actividad (práctica y teórica) de las ciencias.

Ciencia y técnica. La perspectiva de la tecnociencia y la representación del conocimiento. Conocimiento científico y conocimiento tecnológico. J. Dewey y M. Heidegger.

Controversias científicas actuales. Evolución y creación, debates en torno a las biotecnologías, problemas ecológicos y cambio climático. Transformación de la naturaleza.

Ética de la investigación científica. Problemas éticos de la información genética (biobancos). Experimentación en animales y humanos.

Percepción social de la ciencia y cultura científica. Participación ciudadana en la investigación científica. El papel de la sociedad en la investigación científica. Sociedades científicas. Sondeos de opinión.

Comunicación de la ciencia y divulgación científica. Alfabetización de la ciencia. La transmisión del conocimiento científico.

Incertidumbre y riesgo. Análisis y reflexión sobre el riesgo en la sociedad actual. Conocimiento experto y decisiones públicas.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgai honetan ikasketa aktiboa bultzatzen da, 3 ataleko metodologia:

1: Klase teorikoak.- irakasleak gai edo arazo bat aurkeztuko du irakurketa zerrenda bat proposatuz.

2. Klase praktikoak.- gai edo arazo hori klasean eztabaidatuko da, garrantzitsua da ikasleek materialak landuta ekartzea eta horien inguruko aurkezpenak egingo dituzte klasean, banaka edo taldean.

3. Lan idatzia prestatuko da banaka, bertan gaiari buruz lortutako ezagutzak aurkeztuko dira, aurreko eztabaidetako ekarpenak erabiliz eta gaiari buruzko ikuspegi pertsonal kritikoa landuz.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 50
    • Individual works (%): 35
    • Exhibition of works, readings ... (%): 15

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Bi aukera daude: ebaluazio jarraitua edo azken ebaluazioa.

Ikasleek bietako bat aukeratu behar dute eta azken ebaluazioa aukeratzen dutenek irakasleen baimena jaso behar dute aldez aurretik.



EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA



Notaren %20a: klasera etortzea eta parte hartzea (aurkezpenak barne)

Notaren %30a: Lan idatziak (%5 1. Atalean; eta %10 beste bietan).

Azterketa: kurtsoko eduki guztiak jasoko du, eta % 40 balioko du.



Azken proba %50 Kurtsoan zehar landutako material guztiak sartuko dira.

AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA

Kurtsoan zehar landutako material guztiak sartuko dira. Irakasleek garaiz iragarriko dute proba hau izango den eguna eta ordua, eta gutxi gora behera 5 ordukoa izango da idatzizkoa eta ordu betekoa ahozkoa.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Lehen deialdiko modalitate berberak.

Compulsory materialsToggle Navigation

Gonzalez Garcia M, López Cerezo JA y Luján López, JL (1996) Ciencia, tecnología y sociedad: una introducción al estudio social de la ciencia y la tecnología. Madrid: Tecnos. Luján López, JL, Gonzalez Garcia M, López Cerezo JA (1997) Ciencia, tecnología y sociedad: lecturas seleccionadas. Barcelona: Ariel.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Agazzi, E. (1996) El bien, el mal y la ciencia, Las dimensiones éticas de la empresa científico-tecnológica, Madrid, Tecnos.

Cutcliffe, HC & Mitcham, C. Eds. (2001) Visions of STS: Contextualizing Science, Technology, and Society Studies. State Univ. Of New York Press.

Echeverria, J (2007) Ciencia del bien y el mal. Barcelona: Herder.

Jonas, H (1996) El principio de responsabilidad, Barcelona: Herder.

In-depth bibliography

Dupré, J (2006) El legado de Darwin. Buenos Aires: Katz. Dennett, D. (2007) Romper el hechizo. Buenos Aires: Katz. Riechmann, J (2000) Un mundo vulnerable, Madrid: Catarata. López Cerezo JA, Luján JL, García Palacios EM(Eds.) Filosofía de la tecnología. OEI

Journals

Public Understanding of Science Social Studies of Science Science, Technology & Human Values Science As Culture Science Studies

Web addresses

Dilemata. Portal de éticas aplicadas. http://www.dilemata.net/ Society for Social Studies of Science. http://www.4sonline.org/ Stanford Enciclopedia of Philosophy. plato.stanford.edu Science Studies Resources on the Internet http://scistud.umkc.edu/wwg/scilinks.html

GroupsToggle Navigation

31 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday