XSL Content

Second Language III: Basque Language25340

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Philology
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25340

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

"Euskal Fonetika eta Fonologia I" ikasgaia Euskal Ikasketak Graduko derrigorrezko ikasgaietako bat da, Euskal Hizkuntzaren Oinarriak izeneko moduluaren barruan.

Ikasgai honetan ikaslea Fonetika jakintza-arloaren oinarriez jabetzen da, eta era berean, euskararen funts fonetikoak zeintzuk diren ikasten du. Modu horretan ikaslea ahoskeraren esparru fisikoan lan linguistikoa egiteko gai izan dadin prestatzen da (batik bat analisi fonologikorako). Horretarako pentsamoldeak, kontzeptuak eta horiei dagozkien adierazpideak menperatu beharko dira.

"Euskal Fonetika eta Fonologia I" ikasgaian hirugarren ikasturtean derrigorrezkoa den "Euskal Fonetika eta Fonologia II" ikasgaia egiteko nahitaezko tresnak eskaintzen dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Gaitasunak:

Euskararen oinarriak modulua:

M 01 Euskararen gramatika-sistema ezagutzea eta deskribatzea

M 02 Euskararen erabilera, erregistro eta aldera nagusiak ezagutzea.

M 05 Espezialitateko testuak irakurtzetik abiatuta argumentatzea.



Irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak:

J.1. Gaitegiko edukin teorikoen azalpena eta arrazoiketa

J.2. Gaitegiko edukin teorikoen ariketen bidezko jardunbide praktikoa

J.3. Edukinei lotutako lan jakinen irakurketa gidatua eta testu analisia

J.4. Gaitegiko edukiak lantzeko baliabide teknikoen erabilera

J.5. Ebaluazio jarduerak

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Sarrera. Fonetikara hurbilketa.

2. Ahotsa. Alderdi artikulatorioa.

3. Ahotsa. Alderdi akustikoa.

4. Entzumena.

5. Hotsen sailkapena. Euskara, euskararen barietateak.

6. Hizketaren alderdi prosodikoa

7. Tresnabidezko azterketara hurbilketa.

MethodologyToggle Navigation

Ikasgai honetan alderdi teorikoa eta praktikoa landuko dira, zenbaitetan saio berdinean baina beste zenbaitetan alderdi praktikoa lantzeko saio bereziak egingo dira. Eskola mota magistrala erabiliko da alderdi teorikoa emateko, beti ere alderdi praktikoa garatzeko ariketekin batera eta tartekatuta.

Kasuan oinarritutako metodologia ere erabiliko da ikasgaiaren zati bat lantzeko eta talde lan bidez garatuko da ikasturtean zehar.

Ikasleen parte-hartzea baloratuko da, hala nola klaseko ariketak egitean edo klaseko eztabaidetan. Honek guztiak amaierako notetan kalifikazio hobea lortzeko balio dezake (gainditzeko zalantzak daudenean, edota kalifikazio batetik hobeago bat lortzeko zalantzak daudenean, esaterako).

Ikasleek eGela plataformaren bidez lortu ahal izango dute irakaslearen informazioa. Ikasleek bide horretatik eskuratu ahal izango du klaserako materiala, hala nola beharrezko diren testuak, irakurgaiak, programak eta bestelakoak. eGela plataformaren bidez emango dira, era berean, oharrak, berriak, aldaketak eta bestelakoak ere.

Gai nagusienetako ariketak Euskal Fonetika eta Fonologia lantzeko ariketak liburuan aurki daitezke.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 50

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazioa etengabekoa izango da eta ikastaroan zehar ondoko frogak egin eta gainditu beharko dira:

-Talde lana

-Idatzizko froga

Talde lana ikastaroan zehar garatu behar da, epe jakinetarako lan konkretuak zehaztuko direlarik.

Idatzizko froga urtarrilean egingo da.

Aldaketaren bat balego, eskolan adieraziko da eta eGelaren bidez ere jakinaraziko da.

Ikasleren batek etengabeko ebaluazioari uko egin nahi badio, irakasleari dagokion idazkia aurkeztu behar dio lehenengo bederatzi astetan.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdian ondoko frogak gainditu beharko dira:

Talde lana

Idatzizko froga

Aldaketaren bat balego, eskolan adieraziko da eta eGelaren bidez ere jakinaraziko da.

Compulsory materialsToggle Navigation

Ashby, Patricia. 2011. Understanding Phonetics. London: Hodder Education.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Oinarrizko bibliografia

Oñederra, Miren Lourdes. 2004. Fonetika Fonologia Hitzez Hitz. Bilbao: UPV-EHU.



Ingelesez:

Clark, John and Colin Yallop. 1990. An Introduction to Phonetics and Phonology. Oxford & Cambridge. (Ma): Basil Blackwell. 2, 3, 6, 7 (8, 9) kapituluak eta 1. Eranskina.



Gaztelera:

Gil Fernández, Juana. 1988. Los Sonidos del Lenguaje. Madrid: Síntesis.



In-depth bibliography

Hedatzeko bibliografia
Ball, Martin J. / Joan Rahilly. 1999. Phonetics. The Science of Speech. Arnold.
Bonet, Eulàlia/Maria-Rosa Lloret/Joan Mascaró. 1997. Manual de Transcripció Fonètica.
Catford, J. C. 1988 .A Practical Introductuion to Phonetics. Oxford University Press.
Denes, Peter / Elliot N. Pinson. 1993. The Speech Chain. The Physics and Biology of Spoken Language. New York: Freeman & Co.
Fry, D.B. 1982. The Physics of Speech. Cambridge University Press.
Gil Fernández, Juana. 1988. Los Sonidos del Lenguaje. Madrid: Síntesis.
I.P.A. 1999. Handbook of the International Phonetic Association. Cambridge University Press.
Kent, Ray D. / Charles Read. 1992 (1996). The Acoustic Analysis of Speech. San Diego/London: Singular.
Ladefoged, P. 1975. A Course in Phonetics. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc.
Ladefoged, P. [1962] 1974. Elements of Acoustic Phonetics. 10 Chicago: University of Chicago Press.
Ladefoged, Peter. 2001. Vowels and Consonants. An Introduction to the Sounds of Language. Malden, MA / Oxford, UK: Blackwell.
Lodge, Ken. 2009. A Critical Introduction to Phonetics. London/New York: Continuum.
Minifie, Fred. D. / Thomas J. Nixon / Frederick Williams. 1973. Normal Aspects of Speech, Hearing and Language. New Jersey: Prentice-Hall.
Roach, Peter. 1992. Introducing Phonetics. London: Penguin.

Journals

Journal of the International Phonetic Association

Web addresses

http://phonetics.ucla.edu/index/sounds.html
http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa
http://www.praat.org.

Hainbat fonetika laborategitako helbideak

Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation

  • CAMINO LERCHUNDI, IGNACIO
  • JAUREGUI NAZABAL, OROITZ
  • MANTEROLA GARATE, IBON

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-2

09:00-11:00 (1)

1-15

09:00-11:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 102 - AULARIO LAS NIEVES (1)
  • AULA 0.12 - . (2)

31 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-15

09:00-11:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)

31 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-15

13:00-15:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)