Second Language III: Basque Language25340
- Centre
- Faculty of Arts
- Degree
- Bachelor's Degree in Philology
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 3
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25340
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
"Euskal Fonetika eta Fonologia I" ikasgaia Euskal Ikasketak Graduko derrigorrezko ikasgaietako bat da, Euskal Hizkuntzaren Oinarriak izeneko moduluaren barruan.
Ikasgai honetan ikaslea Fonetika jakintza-arloaren oinarriez jabetzen da, eta era berean, euskararen funts fonetikoak zeintzuk diren ikasten du. Modu horretan ikaslea ahoskeraren esparru fisikoan lan linguistikoa egiteko gai izan dadin prestatzen da (batik bat analisi fonologikorako). Horretarako pentsamoldeak, kontzeptuak eta horiei dagozkien adierazpideak menperatu beharko dira.
"Euskal Fonetika eta Fonologia I" ikasgaian hirugarren ikasturtean derrigorrezkoa den "Euskal Fonetika eta Fonologia II" ikasgaia egiteko nahitaezko tresnak eskaintzen dira.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Gaitasunak:
Euskararen oinarriak modulua:
M 01 Euskararen gramatika-sistema ezagutzea eta deskribatzea
M 02 Euskararen erabilera, erregistro eta aldera nagusiak ezagutzea.
M 05 Espezialitateko testuak irakurtzetik abiatuta argumentatzea.
Irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak:
J.1. Gaitegiko edukin teorikoen azalpena eta arrazoiketa
J.2. Gaitegiko edukin teorikoen ariketen bidezko jardunbide praktikoa
J.3. Edukinei lotutako lan jakinen irakurketa gidatua eta testu analisia
J.4. Gaitegiko edukiak lantzeko baliabide teknikoen erabilera
J.5. Ebaluazio jarduerak
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1. Sarrera. Fonetikara hurbilketa.
2. Ahotsa. Alderdi artikulatorioa.
3. Ahotsa. Alderdi akustikoa.
4. Entzumena.
5. Hotsen sailkapena. Euskara, euskararen barietateak.
6. Hizketaren alderdi prosodikoa
7. Tresnabidezko azterketara hurbilketa.
MethodologyToggle Navigation
Ikasgai honetan alderdi teorikoa eta praktikoa landuko dira, zenbaitetan saio berdinean baina beste zenbaitetan alderdi praktikoa lantzeko saio bereziak egingo dira. Eskola mota magistrala erabiliko da alderdi teorikoa emateko, beti ere alderdi praktikoa garatzeko ariketekin batera eta tartekatuta.
Kasuan oinarritutako metodologia ere erabiliko da ikasgaiaren zati bat lantzeko eta talde lan bidez garatuko da ikasturtean zehar.
Ikasleen parte-hartzea baloratuko da, hala nola klaseko ariketak egitean edo klaseko eztabaidetan. Honek guztiak amaierako notetan kalifikazio hobea lortzeko balio dezake (gainditzeko zalantzak daudenean, edota kalifikazio batetik hobeago bat lortzeko zalantzak daudenean, esaterako).
Ikasleek eGela plataformaren bidez lortu ahal izango dute irakaslearen informazioa. Ikasleek bide horretatik eskuratu ahal izango du klaserako materiala, hala nola beharrezko diren testuak, irakurgaiak, programak eta bestelakoak. eGela plataformaren bidez emango dira, era berean, oharrak, berriak, aldaketak eta bestelakoak ere.
Gai nagusienetako ariketak Euskal Fonetika eta Fonologia lantzeko ariketak liburuan aurki daitezke.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 40
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 10
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 50
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ebaluazioa etengabekoa izango da eta ikastaroan zehar ondoko frogak egin eta gainditu beharko dira:
-Talde lana
-Idatzizko froga
Talde lana ikastaroan zehar garatu behar da, epe jakinetarako lan konkretuak zehaztuko direlarik.
Idatzizko froga urtarrilean egingo da.
Aldaketaren bat balego, eskolan adieraziko da eta eGelaren bidez ere jakinaraziko da.
Ikasleren batek etengabeko ebaluazioari uko egin nahi badio, irakasleari dagokion idazkia aurkeztu behar dio lehenengo bederatzi astetan.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ezohiko deialdian ondoko frogak gainditu beharko dira:
Talde lana
Idatzizko froga
Aldaketaren bat balego, eskolan adieraziko da eta eGelaren bidez ere jakinaraziko da.
Compulsory materialsToggle Navigation
Ashby, Patricia. 2011. Understanding Phonetics. London: Hodder Education.
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Oinarrizko bibliografia
Oñederra, Miren Lourdes. 2004. Fonetika Fonologia Hitzez Hitz. Bilbao: UPV-EHU.
Ingelesez:
Clark, John and Colin Yallop. 1990. An Introduction to Phonetics and Phonology. Oxford & Cambridge. (Ma): Basil Blackwell. 2, 3, 6, 7 (8, 9) kapituluak eta 1. Eranskina.
Gaztelera:
Gil Fernández, Juana. 1988. Los Sonidos del Lenguaje. Madrid: Síntesis.
In-depth bibliography
Hedatzeko bibliografia
Ball, Martin J. / Joan Rahilly. 1999. Phonetics. The Science of Speech. Arnold.
Bonet, Eulàlia/Maria-Rosa Lloret/Joan Mascaró. 1997. Manual de Transcripció Fonètica.
Catford, J. C. 1988 .A Practical Introductuion to Phonetics. Oxford University Press.
Denes, Peter / Elliot N. Pinson. 1993. The Speech Chain. The Physics and Biology of Spoken Language. New York: Freeman & Co.
Fry, D.B. 1982. The Physics of Speech. Cambridge University Press.
Gil Fernández, Juana. 1988. Los Sonidos del Lenguaje. Madrid: Síntesis.
I.P.A. 1999. Handbook of the International Phonetic Association. Cambridge University Press.
Kent, Ray D. / Charles Read. 1992 (1996). The Acoustic Analysis of Speech. San Diego/London: Singular.
Ladefoged, P. 1975. A Course in Phonetics. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc.
Ladefoged, P. [1962] 1974. Elements of Acoustic Phonetics. 10 Chicago: University of Chicago Press.
Ladefoged, Peter. 2001. Vowels and Consonants. An Introduction to the Sounds of Language. Malden, MA / Oxford, UK: Blackwell.
Lodge, Ken. 2009. A Critical Introduction to Phonetics. London/New York: Continuum.
Minifie, Fred. D. / Thomas J. Nixon / Frederick Williams. 1973. Normal Aspects of Speech, Hearing and Language. New Jersey: Prentice-Hall.
Roach, Peter. 1992. Introducing Phonetics. London: Penguin.
Journals
Journal of the International Phonetic Association
Web addresses
http://phonetics.ucla.edu/index/sounds.html
http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa
http://www.praat.org.
Hainbat fonetika laborategitako helbideak
Examining board of the 5th, 6th and exceptional callToggle Navigation
- CAMINO LERCHUNDI, IGNACIO
- JAUREGUI NAZABAL, OROITZ
- MANTEROLA GARATE, IBON
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | 09:00-11:00 (1) | ||||
1-15 | 09:00-11:00 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 102 - AULARIO LAS NIEVES (1)
- AULA 0.12 - . (2)
31 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
3-15 | 09:00-11:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)
31 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
3-15 | 13:00-15:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA INFORMÁTICA. 1.49 - . (1)