XSL Content

Basque Syntax25679

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Basque Studies
Academic course
2024/25
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25679
Restrictions
Para poder matricularse de la asignatura "Sintaxis vasca" hay que tener superada la asignatura "Gramática vasca II".

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasleak lortu beharreko gaitasunak. Bi gaitasun jorratuko ditu ikasleak:

a. euskararen analisi sintaktikoan trebatzea;

b. Sintaxi formalaren (bereziki Hatsarreak eta Parametroak) ikermoldea ezagutu eta ikermolde

honetan euskarak dituen berezitasun tipologikoak eta azalpen arazoak aztertzea.



Lan egiteko modua. Eskoletan alde teorikoa eta praktikoa izango dira. Alde teorikoan, ikasleek

aldez aurretik landutako irakurgaien azalpen gidatuak egingo dira, adibide praktikoak

eztabaidatuaz eta zalantzak argituaz. Alde praktikoan, sintaxi-ariketak egingo dituzte ikasleek,

taldeka, irakaslearen gidaritzapean; ariketok eskolan eztabaidatu eta zuzenduko dira.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

1. Tener la capacidad de hacer análisis sintáctico de oraciones del euskera utilizando las herramientas de la gramática generativa.



2. Conocer y distinguir tanto la teoría de los Principios y Parámetros como sus componentes gramaticales.



3. Practicar y discutir razonadamente el análisis de datos que correspondan a los distintos principios y parámetros propuestos en cada componente de la gramática.



4. Analizar y describir las problemas explicativos y las especificidades de la lengua vasca dentro del modelo de los Principios y Parámetros.



5. Preparar al alumno para entender, explicar y dar argumentos sobre cuestions de sintaxis vasca y teoría sintáctica en general.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Gramatika Sortzailea ikermoldearen oinarrizko ideiak

1.1. Chomskyk ekarritako aldaketak: Gramatika Unibertsala, barne hizkuntza eta beste

1.2. Hizkuntz jabekuntza eta innatismoa

1.3. Gramatikaren antolaketa

2. Sintagma Egitura irudikatzea

2.1. Egitura eraikitzea: buruak, osagarriak, espezifikatzaileak eta adjuntkuak

2.2. Egitura harreman nagusiak: adabegien arteko erlazioak, osagai-komandoa

3. Aditzaren eremu lexikoa: aditz sintagmaren egitura

3.1. Aditza eta haren argumentuak. Hautapena, theta-rolen ezarpena eta Theta-Irizpidea

3.2. Aditz ezergatiboak, ezakusatiboak eta ditransitiboak; ezaugarriak eta aurkezpen sintaktikoa

4. Gainerako sintagmen azterketa

4.1. Inflexioa, Denbora eta subjektuaren komunztadura; osagarriarekiko komunztadura

4.2. Ezeztapena eta Konplementatzailearen eremua

4.3. Izen-sintagmaren inguruko egitura: IS, Numero-Sintagma, Determinatzaile-Sintagma

5. Mugimendu Teoria

5.1. Buru mugimendua: eragileak eta mugida nagusiak

5.2. DS-mugimendua: eragileak eta mugida nagusiak

5.3. NZ-mugimendua: galdetzaileak, fokua, erlatibagintza; topikalizazioa.

6. Kasu Teoria eta ergatibitatea

6.1. Egiturazko kasua eta berezko kasua

6.2. Ergatibitatearen ikuspegi aktiboa eta iragankortasunari lotutako ergatibitatea

7. Uztardura Teoria

7.1. DS motak: anaforak, izenordainak, erreferentziadun espresioak

7.2. Uztardura Teoriaren A, B, C hatsarreak

MethodologyToggle Navigation

ordu presentzialak ordu ez-presentzialak orotara

Eskola magistrala 40 50 90

Gelako ariketak 20 40 60

orotara 60 90 150



Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Praktikak taldekako zereginak ere izan daitezke kasu batzuetan. (%): 60

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Honako Irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak egingo dira:



J1. Irakurgaien inguruko azalpen gidatuak eta eztabaida;

J2. egia/gezurra tankerako galderen arrazoitzea;

J3. binakako perpausen irudikatze eta azalpen formala eta aplikazio ariketak;

J4. banakako perpausen irudikatze eta azalpen formala eta aplikazio ariketak;

J5. banaka eta binaka sintaxiko problemak ebatzi eta eztabaidatzea;

J6. Ikastaroaren amaierako azterketa

J7. Ikastaroaren amaieran emateko den ikerlan gidatua



Ebaluazioa honela banatuko da:



J4 eta J5 motako ariketak %60

J6 edo J7 motako ebaluazioak % 40



* Ezohiko deialdian azterketa izango da ebaluaketa bakarra.

* Era berean, ohiko deialdian amaierako azterketara ez etortzea edo ikerlan gidatua esandako epean ez ematea ikasleak ebaluaketari egindako ukotzat ulertuko da eta ez aurkeztua kalifikazioa ekarriko du.

J

J7. Ikastaroaren amaieran emateko den ikerlan gidatua

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

*Ohiko deialdian amaierako azterketara ez etortzea edo ikerlan gidatua esandako epean ez ematea ikasleak ebaluaketari egindako ukotzat ulertuko da eta "ez aurkeztua" kalifikazioa ekarriko du.

Compulsory materialsToggle Navigation

Gaiez gai hautatutako bibliografia; eskolako adibidetegi eta ariketak.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Adger, D. (2003) Core Syntax. A Minimalist Approach, Oxford: Oxford University Press.

Atkinson, M. (1992) Children¿s Syntax. An Introduction to Principles and Parameters Theory, Oxford: Blackwell.

Collins, C. eta M. Baltin (2000) The Hanbook of Contemporary Syntactic Theory, Blackwell, Oxford

Cook, V. eta M. Newson (1995) Chomsky¿s Universal Grammar. 2nd Edition, Oxford: Blackwell.

Culicover, P. (1997) Principles and Parameters. An Introduction to Syntactic Theory, Oxford: Oxford University Press.

Demonte, V. (1989) Teoría Sintáctica: De las Estructuras a la Rección, Madrid: Síntesis.

Fernández, M. eta A. Anula (1995) Sintaxis y Cognición: Introducción al conocimiento, el procesamiento y los déficits sintácticos, Madrid: Síntesis.

Haegeman, L. (1994) Introduction to Government and Binding Theory. 2nd edition, Oxford: Blackwell.

Haegeman, L. (2006) Thinking syntactically. A guide to Argumentation and Analysis, Oxford: Blackwell.

Hernanz, M.L. y J.M. Brucart (1987) La Sintaxis, Barcelona: Crítica.

Horstein, N., J. Nunes, eta K. Grohmann (2005) Understanding Minimalism, Cambridge University Press: Cambridge UK.

Napoli, Donna Jo (1993) Syntax: Theory and Problems, Oxford: Oxford University Press.

Newmeyer, F. (2005) Possible and Probable Languages, Oxford: Oxford University Press.

Ouhalla, J. (1999) Introducing Transformational Grammar. From principles and parameters to minimalism, London: Edward Arnold.

Radford, A. (1988) Transformational Grammar, Cambridge: Cambridge University Press.

Radford, A. (1997) Syntax. A minimalist approach, Cambridge: Cambridge University Press.

Radford, A. (2004) English Syntax: An Introduction, Cambridge: Cambridge University Press.

Riemsdijk, H. van eta E. Williams (1986) Introduction to the Theory of Grammar, Cambridge MA: MIT Press. [gaztelaniazko itzulpena: (1990) Introducción a la teoría gramatical, Madrid: Cátedra]

Roberts, I. (1998) Comparative Syntax, London: Edward Arnold.

In-depth bibliography

Urtero berritzen den atala da, programa ematearekin batera.

Arteatx, I., X. Artiagoitia, eta A. Elordieta (arg) (2008) Antisimetriaren hipotesia vs Buru parametroa: euskararen oinarrizko egitura ezbaian, Bilbo: EHU.
Collins, C. eta M. Baltin (2000) The Hanbook of Contemporary Syntactic Theory, Blackwell, Oxford
Duguine, M. (2010) Argumentu isilak eta hizkuntza aldakortasuna, Bilbo: UEU.
Etxeberria, U., R. Etxepare, eta M. Uribe-Etxebarria (arg.) (2012) Noun phrases and nominalization in Basque, Amsterdam: John Benjamins.
Euskaltzaindia (1994) Euskal Gramatika. Lehen Urratask (IV). Juntagailuak, Bilbo: Euskaltzaindia.
Euskaltzaindia (1999) Euskal Gramatika. Lehen Urratask (V): Mendeko Perpausak-1, Bilbo: Euskaltzaindia.
Fernández, B., P. Albizu, eta R. Etxepare (arg.) (2010) Euskara eta euskarak: aldakortasun sintaktikoa aztergai, Bilbo: ASJUren gehigarriak.
Fernández, B. eta J. Ortiz de Urbina (2010) Datiboa hiztegian, Bilbao: EHUko Argitalpen Zerbitzua.
Hualde eta J. Ortiz de Urbina (arg) (2003), A grammar of Basque, Berlin: Mouton de Gruyter.
Radford, A. (2004) English Syntax: An Introduction, Cambridge: Cambridge University Press.
Rebuschi, G. (1997) Essais de Linguistique Basque, Donostia: ASJUren gehigarriak.
Rezac, M. (2008) “The syntax of eccentric agreement: The Person Case Constraint and
Absolutive Displacement in Basque”. Natural Language and Linguistic Theory 26: 61-106.

Journals

ASJU, Fontes Linguae Vasconum, Linguistic Inquiry, Lingua, Syntax, Uztaro

Web addresses

Euskal sintaxia ikertzeko baliabide ugari eskaintzen duten batzuk aipatuko ditugu:

Euskaltzaindiaren webgunea: http://www.euskaltzaindia.net
Basdisyn sarearen webgunea: http://basdisyn.net/
Euskararen Institutua: http://www.ei.ehu.es/
Euskal hizkuntza eta testuen IKER laborategiaren webgunea: http://www.iker.cnrs.fr/

GroupsToggle Navigation

46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:00-17:00 (1)

15:00-15:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 212 - AULARIO LAS NIEVES (1)
  • AULA 212 - AULARIO LAS NIEVES (2)

46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

15:30-17:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 212 - AULARIO LAS NIEVES (1)