Typology25674
- Centre
- Faculty of Arts
- Degree
- Bachelor's Degree in Basque Studies
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 3
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25674
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Ikastaroaren helburua hizkuntza aldakortasunaren eremuko fenomenoak ezagutzea eta aztertzeko gaitasuna garatzea da. Ikastaroa amaitzen duenerako, ikasleak askotariko egiturak ezagutu, deskribatu eta aztertuko ditu. Horretaz gain, egitura horiek sortzen dituzten arazo teorikoak ere identifikatuko ditu eta azalbide teoriko nagusien ardatzak zein diren ikasiko du.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
1.- Fenomeno tipologikoak aztertzeko gaitasuna garatu Hizkuntza Tipologiaren eta, oro har, Hizkuntza Teoriaren eskarmentua erabiliz
2.- Hizkuntza aldakortasunaren eremua eta mugak ezagutu eta ulertu
3.- Euskararen izaera tipologikoa ezagutu eta aztertu
4.- Hizkuntza aldakortasunaren azterketan beharrezkoak diren metodoak erabiltzen ikasi
5.- Hizkuntza aldakortasunarekin eta gertaera tipologikoekin enpatia izan
(Gaitasun hauek harremanetan daude MEC1, MEC2, MEC3 y MEC5 oinarrizko gaitasunekin eta Euskal Ikasketetako (M01CM03) G003/G007-rekin.)
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1. Hizkuntza Tipologia: hastapenak
1.1 Hizkuntza eta hizkuntzak
1.2 Unibertsaltasuna eta aldakortasuna
1.3 Subjektu Isilaren Parametroa
1.4 Polisintesiaren Parametroa. Inkorporazioa
1.4 Parametroak: makroparametroetatik mikroparametroetara
2. Hizkuntzaren aldakortasuna nola aztertu: hitz hurrenkera adibide
2.1 Bi ikerketa eremu: Hizkuntza Tipologia eta Gramatika Sortzailea
2.2 Hitz hurrenkeraren azterbideak. Kanpo-hizkuntza eta barne-hizkuntza (lagina eta errezeta)
2.3 Buruaren parametroa: euskara eta beste hizkuntza batzuk
3. Ergatibotasuna
3.1 Oinarrizko kasu sistemak: hizkuntza ergatiboak eta akusatiboak
3.2 Hizkuntza ergatiboak eta subjektuaren auzia
3.3 Ergatibotasun morfologikoa. Ergatibotasun erdibitua
3.4 Ergatibotasun sintaktikoa eta antipasiboak
3.4 Euskararen lekua hizkuntza ergatiboen artean
4. Egitura aplikatiboak
4.1 Egitura aplikatiboak: zer diren eta nolakoak
4.2 Aplikatibo bat baino gehiago dagoenean
4.3 Estatus aldaketak eta 'langabeak'
4.4 Euskaraz aplikatiborik ba ote?
5. Azken hausnarketa
5.1 Hizkuntza aldakortasunak hizkuntzalaritzari irakats diezaiokeenaz
5.2 Euskarak hizkuntza aldakortasunaz irakats diezagukeenaz
5.3 Hizkuntza aldakortasuna babesteko bideez
MethodologyToggle Navigation
Gaitasun
zehatza Zeregin mota Gela mota Bakarkako/Taldeko lana
1,2,4,5 Eskola saioak Ikasgela Bakarkako lana /Taldeko lana
1,3,4,5 Esku-orriak Ikasgelan Taldeko lana (bizpahiru lagun gehienez ere)
eta ikasgelatik kanpo
1,3,4,5 Hitzaldia Ikasgela Bakarkako lana (aukerakoa)
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 50
- Oral defense (%): 25
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 25
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
BAKER, M.C. (2001) The Atoms of Language. The Mind´s Hidden Rulen of Grammar. New York: Basic Books.
FERNÁNDEZ, B. eta J. ORTIZ DE URBINA (2007) Hizkuntzari itzulia 80 hizkuntzatan. Bilbo: UEU.
SONG, Jae Jung. 2001. Linguistic typology: morphology and syntax. Harlow and London: Pearson Education.
WHALEY, Lindsay J. (1997) Introduction to Tipology. The unity and diversity of language. Thousand Oaks: Sage Publications.
In-depth bibliography
ANDERSON, S.R. (1976) “On the Notion of Subject in Ergative Languages”. In C.N. Li (arg.) Subject and Topic. New York: Academic Press, 1-23.
BAKER, M. (1988) Incorporation: A Theory of Grammatical Function Changing. Chicago: University of Chicago Press.
DIXON, R.M.W. (1994) Ergativity, Cambridge Studies in Linguistics 69, Cambridge: Cambridge University Press
DRYER, M.S. (1983) “Indirect Objects in Kinyarwanda Revisited”. In D. Perlmutter (arg.) Studies in Relational Grammar, vol. 1. Chicago: University of Chicago Press. 129-142.
HEATH, J. (1976) “Antipassivization: a Functional Typology”. In Proceedings of the Second Annual Meeting of the Berkeley Linguistics Society 2. Berkeley. 202-211.
SAPIR, E. (1921) Language, Harcourt, New York.[Gaztelaniazko itzulpena: El Lenguaje, Fondo de Cultura Económica, 1966]
SHOPEN, T. (ed.) (1985) Language Typology and Syntactic Descrip¬tion, 3 vols., Cambridge University Press, Cambridge.
Journals
Linguistic Typology, Lingua, Language, Journal of Linguistics, ASJU, Lapurdum, Fontes, beste askoren artean.
Web addresses
Ethnologue. Languages of the world: http://www.ethnologue.com/
eWAVE. The Electronic World Atlas of Varieties of English: /http://www.ewave-atlas.org/
Munduko hizkuntzen aramarauna: http://www.amarauna-languages.com/
SSWL. Syntactic Structures of the World’s Languages: http://sswl.railsplayground.net/
WALS. The World Atlas of Language Structures Online: http://wals.info/
The Universals Archive http://typo.uni-konstanz.de/archive/intro/
Ikus beste esteka batzuk in: Bas&Be. Basque dialect syntax: http://basdisyn.net/Bas&Be/
GroupsToggle Navigation
46 Teórico (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 15:00-17:00 (1) | ||||
1-15 | 15:00-17:00 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 1.04 - . (1)
- AULA 202 - AULARIO LAS NIEVES (2)
46 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
6-15 | 13:00-15:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 0.09 - . (1)
46 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Tarde)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
6-15 | 15:00-17:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 1.04 - . (1)