Introduction to Basque Philology25663
- Centre
- Faculty of Arts
- Degree
- Bachelor's Degree in Basque Studies
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 2
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25663
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
IKASGAIAREN HELBURUAK:
- Filologiaren jarduna zertan den ulertzea
- Euskal filologoentzako baliabide bibliografiko eta elektroniko nagusiak ezagutzea eta erabiltzen jakitea
- Liburuaren eta idaztearen historia gaingiroki ezagutzea
- Testu eskuizkribatu eta inprimatu zahar eta berrien ezaugarrien oinarrizko ezagutza
- Testuen edizioaren metodologia eta arazoak ezagutzea eta euskal testuei aplikatzea
- Euskal testuen transmisioaren arazo nagusiak ezagutzea eta aztertzea
- Euskalaritzaren historiako garai, autore eta obra nagusiak ezagutzea eta aztertzea
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Introducción a la actividad filológica
Aproximación a la historia del libro y de la escritura
Metodología y problemas de la edición de textos
Problemas de la transmisión textual
Historia de la Vascología
Theoretical and practical contentToggle Navigation
Introducción Qué es la filología. El trabajo filológico. Relación de la filología con otras disciplinas. Principales recursos bibliográficos y electrónicos para la filología vasca.
Fundamentos de bibliografía material e historia del libro Conocimiento básico de las características de los textos manuscritos e impresos antiguos y modernos.
La transmisión textual Tipos de transmisión. Errores y variantes. Problemas en la transmisión textual (autoría, datación, pérdida, censura, influencia, etc.), con ejemplos tomados de los textos vascos.
Edición de textos y crítica textual Conceptos fundamentales. Tipos de edición. Historia de la crítica textual. La edición crítica. La disposición y anotación de textos.
Historia de la Vascología Principales etapas, autores y obras de la Vascología.
MethodologyToggle Navigation
Irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak:
• Gaitegiko edukiak eskola magistraletan azaltzea eta ikasleekin eztabaidatzea.
• Problema bat konpontzea (talde-lana): euskal testu labur baten edizio kritikoa prestatzea eta idatziz aurkeztea.
• Euskalari zaharren testuen iruzkinak idaztea eta eskolan zuzentzea.
Oharrak:
1. Ebaluazio jarraia egin ahal izateko eskoletara erregulartasunez etorri beharko da eta ikastaroaren lehen bi asteetan ebaluazio jarraia egiteko konpromisoa jakinarazi.
2. Ebaluazio jarraiaren baldintzak betetzen ez dituzten ikasleei eta egin nahi ez duten edo ezin duten ikasleei azken azterketaren bidez ebaluatuko zaie notaren %100.
3. Idatzizko lan eta azterketetan, ikasleek euskara maila zuzen eta jasoa erabiltzea ezinbestekoa da. Hizkuntza maila nahikorik ez dutenek “Gutxiegi” kalifikazioa izango dute, edukia gorabehera.
4. Idatzizko azken azterketa gainditzea nahitaezkoa da gainerako ebaluazio tresnekin bataz bestekoa egiteko.
5. Ezohiko deialdian azterketa izango da ebaluazio modu bakarra.
Hala ere, ebaluazio jarraia 20 ikasle baino gehiagok hautatuz gero, aztertuko da ebaluazio jarraia egiteko aukerari eusten zaion ala ez, irakasleak ikasleen lanak behar bezala jarraitzeko eta zuzentzeko denbora eta baliabide nahikorik ez baitago. Ondorioz, ikasle guztiek azken azterketa egin beharko dute ikasgaiaren %100 ebaluatzeko.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 50
- Multiple-Choice Test (%): 45
- Jarrera aktibo eta parte-hartzailea (%): 5
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ebaluzaio mota bakoitzaren irizpideak eta azken notaren portzentajea:
Idatzizko azterketa (%40):
• Ikasgaiaren oinarrizko edukiak ondo jasotzea
• Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea
• Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena
• Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia
Taldekako idazlana ():
• Testu-kritikaren metodoaren aplikazio koherentea
• Talde-lanaren prozesua Moodle plataforman islatzea eta prozesuan parte hartzea
• Idazlanaren egitura, antolamendu eta aurkezpen egokia
• Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena
• Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia %30
Banakako idazlana (%20):
• Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea
• Idazlanaren egitura, antolamendu eta aurkezpen egokia
• Koherentzia
• Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena
• Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia
Jarrera aktibo eta parte-hartzailea (%10):
• Eskoletan parte-hartze aktiboa izatea
• Eskoletan taldearekiko begirunea gordetzea
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
1. Ezohiko deialdian idatzizko azterketa izango da ebaluazio modu bakarra.
2. Idatzizko azterketan ikasleek euskara maila zuzen eta jasoa erabiltzea ezinbestekoa da. Hizkuntza maila nahikorik ez dutenek “GUTXIEGI” kalifikazioa izango dute, edukia gorabehera.
Idatzizko azterketa ebaluatzeko irizpideak eta azken notaren portzentajea (%100):
- Ikasgaiaren oinarrizko edukiak ondo jasotzea
- Zuzen eta zehatz adierazteko gaitasuna
- Koherentzia
- Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea
- Testu-kritikaren metodoaren aplikazio koherentea
- Idazlanaren egitura, antolamendu eta aurkezpen egokia
- Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena
- Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia
Compulsory materialsToggle Navigation
• Oinarrizko bibliografia
• Idazlanetarako erabili beharreko bibliografia
• Moodle-n utzitako materialak
• Eskoletako azalpenak
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Castillo, Antonio, 2004. Historia mínima del libro y la lectura. Madrid: Siete Mares.
Gaskell, Philip, 1999. Nueva introducción a la bibliografía material. Gijón: Trea. Prólogo y revisión tecnica: José Martínez de Sousa.
Gómez, Ricardo, 1997. ¿Euskalaritzaren historia eta historiografia: ikerketa-arloaren egoeraz¿. ASJU 31:2, 363-391.
Pérez Priego, Miguel Ángel, 2001. Introducción general a la edición del texto literario. Madrid: UNED.
Roncaglia, Aurelio, 1975. Principi e applicazioni di critica testuale. Roma: Bulzoni.
In-depth bibliography
Blecua, Alberto, 1983. Manual de crítica textual. Madrid: Castalia. Dahl, Svend, 1987 [1927]. Historia del libro. Madrid: Alianza. Gómez, Ricardo, 2007. XIX. mendeko euskal gramatikagintzari buruzko ikerketak. (Doktorego Tesiak Saila). Bilbao: UPV/EHU. Gómez, Ricardo & Joseba A. Lakarra (arg.), 1992. Euskalaritzaren historiaz, I: XVI-XIX. mendeak. (ASJU-ren gehigarriak, 25). Donostia-San Sebastián: Diputación Foral de Gipuzkoa & UPV/EHU. Haarmann, Harald, 2001. Historia universal de la escritura. Madrid: Gredos. Martínez de Sousa, José, 2002 [1987]. Pequeña historia del libro. Gijón: Trea. 3ª edición revisada y ampliada. McKerrow, Ronald B., 1998. Introducción a la bibliografía material. Madrid: Arco/Libros. Morocho Gayo, Gaspar, 2004. Estudios de crítica textual (1979-1986). Murcia: Universidad de Murcia. Tovar, Antonio, 1980. Mitología e ideología sobre la lengua vasca. Madrid: Alianza Editorial. Reed. Donostia-San Sebastián: Basandere, s.a. [2008]. Urkizu, Patri, 1991. Introducción a la Filología Vasca. Madrid: UNED.
Journals
ASJU, Euskera, FLV, Lapurdum, Oihenart...
Web addresses
Armiarma. Literaturaren sarean:
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
20-24 | 11:00-13:00 (1) | ||||
20-36 | 11:00-13:00 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 217 - AULARIO LAS NIEVES (1)
- AULA 217 - AULARIO LAS NIEVES (2)
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
25-36 | 13:00-15:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 215 - AULARIO LAS NIEVES (1)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
25-36 | 11:00-13:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 217 - AULARIO LAS NIEVES (1)