XSL Content

Psycholinguistics & Acquisition 25689

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Basque Studies
Academic course
2023/24
Academic year
4
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25689

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Ikasgai honen helburu nagusiena psikolinguistikaren eta mintzaira jabekuntzaren ikerketa

esparruetan euskararen inguruan garatu diren oinarrizko ezagutzak lantzea da.

Psikolinguistikaren eta mintzaira jabekuntzaren ikerketa esparruan erabili ohi diren lan

metodologiak ezagutu eta mintzaira jabekuntza jakingai nagusitzat harturik, psikolinguistikak

garatu dituen kontzeptu eta teoria nagusienak ezagutuko dira. Hortik abiatuta, euskararen

inguruan egin diren ikerlanak jorratuko dira, jabekuntza elebiduna aztertu dutenetan arreta

berezia jarriz.

Ikasgaia laugarren mailakoa izanik, graduan zehar beste ikasgai batzuetan landutako edukiak eta trebetasunak baliagarriak izango dira ikasgai honetan, bereziki, euskararen ezaugarri testual-diskurtsiboen azterketarekin zerikusiak dutenak: Euskararen Didaktika eta Euskal Pragmatika eta Berbaldia.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

HELBURUAK:

Ikasgai honen helburu nagusiena psikolinguistikaren eta mintzaira jabekuntzaren ikerketa

esparruetan euskararen inguruan garatu diren oinarrizko ezagutzak lantzea da.

Psikolinguistikaren eta mintzaira jabekuntzaren ikerketa esparruan erabili ohi diren lan

metodologiak ezagutu eta mintzaira jabekuntza jakingai nagusitzat harturik, psikolinguistikak

garatu dituen kontzeptu eta teoria nagusienak ezagutuko dira. Hortik abiatuta, euskararen

inguruan egin diren ikerlanak jorratuko dira, jabekuntza elebiduna aztertu dutenetan arreta

berezia jarriz.



GAITASUNAK:

M07-CM01:Euskararen egitura modu kritikoan deskribatzea eta aztertzea, fonetikari,

morfologiari, sintaxiari, lexikoari -eta testuari/berbaldiari- dagokienez (G002 [MEC1-

MEC3], G008 [MEC2-MEC3]).



M07-CM02: Hizkuntzalaritzan ikertzeko oinarriak, prozesuak eta teknikak ezagutzea, eta

horiek euskarekin lotutako arlo profesionalean arazoak konpontzeko aplikatzea (G002

[MEC1-MEC3], G004 [MEC2-MEC4], G005 [MEC2-MEC3], G007 [MEC2-MEC4]).



M07-CM03: Euskararen ezaugarri bereziak aztertzea eta horien erabilera hainbat aplikazio-

eremutan testuinguruan kokatzea (gramatika, hizkuntzalaritza-aldaera eta egoera

soziolinguistikoa), beste hizkuntza batzuekin konparatzearen bidez eta hizkuntzalaritzaren

teoria ikertzetik abiatuta (G002 [MEC1-MEC3], G004 [MEC2-MEC4], G007 [MEC2-

MEC4]), G008 [MEC2-MEC3].



M07-CM04: Euskarari buruzko informazioa eta ezagutza zehaztasunez transmititzea publiko

espezializatuari (G003 [MEC1-MEC2-MEC4-MEC5], G005 [MEC2-MEC3], G007 [MEC2-

MEC4]).



M07-CM05: Testu espezializatuak irakurtzetik abiatuta, modu zehatzean argumentatzea

(G003 [MEC1-MEC2-MEC4-MEC5], G008 [MEC2-MEC3]).

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Psikolinguistika eta mintzaira jabekuntzaren oinarri teoriko-metodologikoak

2. Mintzairaren jabekuntzaren fase nagusiak

3. Mintzaira jabekuntza haur elebidunengan

4. Testu-generoen jabekuntza

MethodologyToggle Navigation

A) Eskolaz kanpokoak

- Gaiak ikastea (CM01, CM02 eta CM03)

- Bibliografia irakurtzea eta lantzea (CM01, CM02 eta CM03)

- Jendaurreko ahozko azalpenak prestatu (CM01, CM02, CM03, CM04 eta CM05)

- Haurren ekoizpenak bildu eta aztertzea (CM01, CM02 eta CM03)



B) Eskolan bertakoak

- Eskola magistraletan ikasgaian proposatzen diren eduki teoriko-metodologikoak

lantzea (CM01, CM02 eta CM03)

- Ikasgelako praktiketan, batetik, haurren ekoizpenak aztertzea (CM01, CM02,

CM03), eta bestetik, azterketa lan horiek ikaskideen aurrean aurkeztea (CM04 eta

CM05).

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 30
    • Individual works (%): 20
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 10
    • Exhibition of works, readings ... (%): 40

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

- Askotariko lanek ikasgaiaren notaren %50eko balioa izango dute.

- Idatzizko azterketak ikasgaiaren notaren %50eko balioa izango du.



Ikasleak ohiko deialdiari uko egiteko aukera izango du baldin eta irakasleari eskari bat helarazten badio idatziz (data eta sinadurarekin) lehen ebaluazio-ariketa egin baino lehenago.



Dena dela, ikasleak ebaluazio-ariketaren bat aurkezteak berarekin dakar ohiko deialdian ebaluatua izatea, eta beraz, uko egiten diola ohiko deialdian “ez aurkeztua” bezala agertzeari.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

- Irakasgaia gainditzeko, atal bakoitza gainditzea ezinbesteko baldintza da.

- Ezohiko deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ezohiko azterketara ez aurkeztea.

Compulsory materialsToggle Navigation

1. Ahots grabagailua/bideokamera eta soinu/irudi editorea.
2. Ordenagailua eta internet.
3. Bibliografia.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

- Barreña A. (1995), Gramatikaren jabekuntza-garapena eta haur euskaldunak. Bilbao: UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.

- Barreña, A. & Ezeizabarrena, M. (2000), Kode bereizketa eta bateraketa eremu urriko hizkuntzarekiko elebitasun goiztiarrean. Ikastaria 12. Donostia: Eusko Ikaskuntza.

- Bronckart, J.P. (2007), Desarrollo del lenguaje y didáctica de las lenguas. Madrid: Miño y Dávila.

- Fletcher, P. & MacWhinney, B. (Eds.) The Handbook of Child Language. Oxford, Blackwell.

- Hammers, J. & Blanc, M.H.A. (2000), Bilinguality & Biligualism. Cambridge: CUP.

- Serra, M., Serrat, E., Solé, Rosa, Bel A. & Aparici, M. (2000), La adquisición del lenguaje. Barcelona: Ariel.

In-depth bibliography

- Akinçi, M. A. (2002), Développement des compétences narratives des enfants bilingues turc-français en France âgés de 5 à 10 ans. München : Lincom.
- Almgren, M.; Idiazabal, I. & Manterola, I. (2009). Euskararen ikaskuntza H1 eta H2 gisa 5 eta 8 urte bitartean. In Euskera 2009, 54, 2-1. zatia, 683-721.
- Barreña, A. (2012), Fonologiaren, lexikoaren, morfologiaren eta sintaxiaren garapena haur euskaldunengan, in Askoren Artean, Hizkuntzaz jabetzen (0-6). XVI. Jardunaldiak. Bilbo: Mendebaldea Kultura Alkartea.
- Berman, R. & Slobin, D. (1994), Relating events in narrative : a crosslinguistic developmental study. Hillsdale, New Jersey : Lawrence Erlbaum.
- De Weck, G. (2005) L’appropriation des discours par des jeunes enfants. In Piérart, B. (ed) Le langage de l’enfant. Comment l’évaluer?. Bruxelles: De Boeck.
- Ezeizabarrena, M.; Manterola, I. & Beloki, L. (2009). Euskara H2 goiztiarraren ezaugarrien bila: adizkiak eta gramatika haurren ipuin-kontaketetan. Euskera 2009, 54, 2-1. zatia, 639-681.
- Garcia Azkoaga, I.M., Idiazabal, I. & Larringan, L.-M. (2009), Contar el mismo cuento a los 5 y a los 8 años. Una explicación desde la perspectiva del interaccionismo sociodiscursivo, Estudos linguísticos. Linguistic Studies, Nº 3, julio 2009, 211-227.
- Idiazabal I.(1994) Elementos de cohesión y conexión en las primeras fases de la adquisición del lenguaje: análisis de la producción verbal de un niño bilingüe vasco-hispanófono, in J.M. Meisel (Org.) La adquisición del vasco y del castellano en niños bilingües, Frankfurt: Vervuert.35-68.
- Manterola, I. (2012) Diskurtso gaitasunen jabekuntza euskara H2 duten haurrengan: ipuin-kontaketak aztergai, in Askoren Artean, Hizkuntzaz jabetzen (0-6). XVI. Jardunaldiak. Bilbo: Mendebaldea Kultura Alkartea.

Journals

- Bilingualism: Language and Cognition
- International Journal of Bilingualism
- First Language
- Language Acquisition
- Second language research
- Studies in Second Language Acquisition

Web addresses

- Bilingualims Matters: http://www.bilingualism-matters.org.uk/
- ELEBILAB: http://www.elebilab.com/public_home/ctrl_home.php
- ESRC Centre for Research on Bilingualism in Theory & Practice: http://www.bilingualism.bangor.ac.uk/
- Gogo elebiduna: http://www.ehu.es/HEB/Gogo%20Elebiduna.htm

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:00-15:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.15 - . (1)
  • AULA 0.16 - . (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:30-15:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.16 - . (1)