Basque Philology and History of Linguistic Theories25686
- Centre
- Faculty of Arts
- Degree
- Bachelor's Degree in Basque Studies
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- 3
- No. of credits
- 6
- Languages
- Spanish
- Code
- 25686
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Ikastaroaren
IKASGAIAREN HELBURUAK:
- Euskal testuen edizioaren metodo eta arazoetan sakontzea
- Euskal testu zaharren azterketan sakontzea
- Euskal gramatikagintza eta hiztegigintza zaharren helburu, metodo eta teoria nagusiak historian zehar nola aztertu eta aurkeztu diren azaltzea, bai barneko azterketaren bidez, baita Europako garaian garaiko hizkuntza ideien erkaketaren argitan ere.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
HELBURUAK:
• Euskal testuen edizioaren metodo eta arazoetan sakontzea
• Euskal testu zaharren azterketan sakontzea
• Euskal gramatikagintza eta hiztegigintza zaharren helburu, metodo eta teoria nagusiak historian zehar nola aztertu eta aurkeztu diren azaltzea, bai barneko azterketaren bidez, baita Europako garaian garaiko hizkuntza ideien erkaketaren argitan ere.
GAITASUNAK:
Moduluko gaitasunak (Modulua: M06 – Euskal Literatura eta Filologia):
M06CM03: Euskal testu-tradizioa ikuspuntu filologikotik modu sakonean deskribatzea eta aztertzea.
M06CM04: Euskarari buruzko hainbat informazio eta ezagutza mota transmititzen jakitea publiko espezializatuari.
Tituluko gaitasunak (Titulua: Euskal Ikasketen Gradua):
G003: Literaturako, filologiako edo hizkuntzalaritzako arazo bat lantzeko, aztertzeko eta azaltzeko beharrezkoa den argudiatzea modu egituratuan eta zehatzean eraikitzea, eta, horretarako, filologiako, literatura-kritikako eta hizkuntzalaritza teorikoko eta aplikatuko berezko teorietan, metodoetan eta baliabideetan oinarritzea.
G004: Eskuratutako ezagutzak aplikatzea eta komunikatzea irakaskuntzaren arloan nahiz hizkuntzalaritzaren plangintzaren eta bitartekotzaren arloan.
G007: Banaka nahiz diziplina bereko edo diziplina anitzeko taldeekin modu kooperatiboan lan egitea.
G008: Hizkuntzarekin, literaturarekin eta kulturarekin lotutako mota guztietako dokumentazioa eta informazioa aurkitzea, erabiltzea, aztertzea, sintetizatzea eta ebaluatzea modu kritikoan.
MECen oinarrizko gaitasunak:
MEC1: Ikasleek bigarren hezkuntzaren oinarri orokorreko ikasketa arlo bateko jakintzak izatea eta ulertzea erakutsi izana, eta testuliburu aurreratuak erabiltzeko maila eta ikasketa arloko abangoardiatik etorritako jakintzek inplikatzen dituzten zenbait alderdi ezagutzeko maila erakutsi izana.
MEC2: Jakintzak lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argumentuak defendatuz eta ikasketa arloko arazoak ebatziz frogatzen diren gaitasunak izatea.
MEC3: Datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa-arloaren barruan); hartara, gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko gogoetak barneratzen dituzten iritziak emateko.
MEC4: Informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak publiko espezializatuari edo ez-espezializatuari transmititzeko gai izatea.
MEC5: Etorkizunean autonomia handiko ikasketak hasteko beharrezkoak diren ikasteko gaitasunak garatuta izatea.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
Ikasturte bakoitzean ikasgaiaren heziketa helburuekin lotutako gai batzuk hautatuko dira.
MethodologyToggle Navigation
Irakaskuntza-ikaskuntza jarduerak:
• Gaitegiko edukiak eskola magistraletan azaltzea eta ikasleekin eztabaidatzea.
• Eskolan egindako testu-iruzkinak.
• Banakako edo taldekako idazlan gidatua.
Oharrak:
1. Ebaluazio jarraia egin ahal izateko eskoletara erregulartasunez etorri beharko da eta ikastaroaren lehen bi asteetan ebaluazio jarraia egiteko konpromisoa jakinarazi.
2. Ebaluazio jarraiaren baldintzak betetzen ez dituzten ikasleei eta egin nahi ez duten edo ezin duten ikasleei azken azterketaren bidez ebaluatuko zaie notaren %100.
3. Idatzizko lan eta azterketetan, ikasleek euskara maila zuzen eta jasoa erabiltzea ezinbestekoa da. Hizkuntza maila nahikorik ez dutenek “Gutxiegi” kalifikazioa izango dute, edukia gorabehera.
4. Idatzizko azken azterketa gainditzea nahitaezkoa da gainerako ebaluazio tresnekin bataz bestekoa egiteko.
5. Ezohiko deialdian azterketa izango da ebaluazio modu bakarra.
6. Hala ere, ebaluazio jarraia 20 ikasle baino gehiagok hautatuz gero, aztertuko da ebaluazio jarraia egiteko aukerari eusten zaion ala ez, irakasleak ikasleen lanak behar bezala jarraitzeko eta zuzentzeko denbora eta baliabide nahikorik ez izanik.
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ebaluazio-mota bakoitzaren irizpideak eta azken notaren portzentajea:
Idatzizko azterketa (%30):
• Ikasgaiaren oinarrizko edukiak ondo jasotzea
• Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea
• Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena
• Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia
Banakako edo taldekako idazlan gidatua (%60):
• Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea
• Talde-lanaren prozesua Moodle plataforman islatzea
• Idazlanaren egitura, antolamendu eta aurkezpen egokia
• Koherentzia
• Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena
• Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia
Jarrera aktibo eta parte-hartzailea (%10):
• Eskoletan parte-hartze aktiboa izatea
• Eskoletan taldearekiko begirunea gordetzea
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
1. Ezohiko deialdian idatzizko azterketa izango da ebaluazio modu bakarra.
2. Idatzizko azterketan, ikasleek euskara maila zuzen eta jasoa erabiltzea ezinbestekoa da. Hizkuntza maila nahikorik ez dutenek “GUTXIEGI” kalifikazioa izango dute, edukia gorabehera.
Idatzizko azterketa (%100):
- Ikasgaiaren oinarrizko edukiak ondo jasotzea
- Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzea
- Hizkuntzaren erabilera jaso eta zuzena
- Terminologiaren erabilera zuzen eta egokia
Compulsory materialsToggle Navigation
• Oinarrizko bibliografia
• Moodle-n utzitako materialak
• Eskoletako azalpenak
• Ikasle bakoitzak bere idazlanerako behar duen bibliografia
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Gómez, Ricardo, 1997a. “Euskalaritzaren historia eta historiografia: ikerketa-arloaren egoera”. ASJU 31:2, 363-391.
______, 1997b. “Euskalaritzaren historiaren ikerketa-norabideak: zenbait proposamendu”. ASJU 31:2, 393-409.
______, 2006. Hizkuntzalaritzaren historiaz. Irakaskuntza materialak. Gasteiz: UPV/EHU. Interneten eskuragarri:
______, 2007. XIX. mendeko euskal gramatikagintzari buruzko ikerketak. Bilbo: EHU. Aurreko bertsio bat Interneten eskuragarri:
______ & Blanca Urgell, 2010. “Descripción y defensa de la lengua vasca durante los siglos XVI y XVII”, in A. M. González Carrillo (arg.), 2010, Post tenebras spero lucem: Los estudios gramaticales en la España medieval y renacentista Varsovia & Granada: Instituto de Estudios Ibéricos e Iberoamericanos, Universidad de Varsovia & Universidad de Granada, 257-320.
Martines, Vicent, 1999, L'edició filològica de textos, València: Universitat de València.
Orduna, Germán, 2000, Ecdótica. Problemática de la edición de textos, Kassel: Edition Reichenberger.
Pérez Priego, Miguel Ángel, 2001. Introducción general a la edición del texto literario. Madrid: UNED.
In-depth bibliography
Ikasturte bakoitzean zehaztuko da, hautatutako gaien arabera.
Journals
• ASJU = Anuario del Seminario de Filología Vasca “Julio de Urquijo”: http://www.ehu.es/ojs/index.php/ASJU/
• Beiträge zur Geschichte der Sprachwissenschaft (BGS):
• Euskera: http://www.euskaltzaindia.net/euskera/
• FLV = Fontes Linguae Vasconum: http://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=593
• Histoire Epistémologie Langage (HEL):
• Historiograhia Linguistica (HL):
• Lapurdum: http://lapurdum.revues.org/
• Oihenart: http://www.eusko-ikaskuntza.org/eu/publicaciones/colecciones/cuadernos/coleccion.php?o=760
• Revista argentina de historiografía lingüística (RAHL):
Web addresses
• Armiarma. Literaturaren sarean:
• Corpus de textes linguistiques fondamentaux (CTLF):
• Euskal gramatikagintzaren historia:
• FiloBlogiako loturak: < http://del.icio.us/FiloBlogia>. Lotura-bilduma erabilgarria, gaika sailkatua.
• Vocabulaire codicologique: