XSL Content

Sociolinguistics, Planning and Normativization of the Basque Language25677

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Basque Studies
Academic course
2023/24
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25677

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

- Euskal hizkuntzalaritzaren oinarriak modulua

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

HELBURUAK



1. Euskararen bilakaera eta gaur egungo egoera ezagutzea.

2. Euskararen batasun bidearen berri izatea.

3. Gaur egungo eta etorkizuneko arazoen gainean gogoeta egitea.



GAITASUNAK



M02-CM01: euskararen egitura deskribatzea eta azaltzea, fonetika, morfologia, sintaxia eta lexikoari dagokionez.



M02-CM02: euskarari dagokion hizkuntzalaritza aplikatuaren oinarri eta prozesuak deskribatzea.



M02-CM03: euskararen bilakaera historikoa deskribatzea eta azaltzea.



M02-CM04: euskararen gaineko askotariko informazioa eta ezagutza transmititzen jakitea, bai publiko espezializatuari, eta baita espezializatu gabekoari ere.



G001: euskaraz jariotasunez, modu zehatz eta aberatsean komunikatzea, ahoz zein idatziz, hizkuntzaren erregistro eta maila nagusienetan (MEC1, MEC4).



G002: euskara modu kritikoan aztertzea alderdi linguistiko zein literarioetan eta izaera teorikoko eta praktikoko arazoak ebaztea esparru horietan (MEC1, MEC3).



G004: bereganatutako ezagutzak aplikatzea eta komunikatzea, bai irakaskuntzan eta baita hizkuntza plangintzan ere (MEC2, MEC4).

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Euskararen normalizazio bidea

1.1. XVI-XVII. mendeak

1.2. XVIII-XIX. mendeak

1.3. 1876-1927 garaia

1.4. Pizkundea (1927-1936)

1.5. 1945-1960 garaia

1.6. 1960az gerokoa



2. Euskararen batasuna

2.1. XX. mendea arteko epea

2.2. XX. mendeko lehen erdia

2.3. Euskara batuaren egitura

2.4. Euskara batuaren ekarriak



3. Euskalkiak

3.1. Euskalkien gaineko iritziak eta jarrerak

3.2. Euskaldunen arteko lotsa eta konplexuak

3.3. Literatura euskalkiak

3.4. Euskalkien lekua gaur. Tokiko batuak



4. Hizkera jasoa eta lagunartekoa, gazte hizkera, argotak, haur hizkera…

MethodologyToggle Navigation

1. Testu aukeratuak irakurri. Gogoeta eta eztabaida.

2. Ikasleek egindako lantxoak jende aurrean aurkeztu eta eztabaidatu.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 20
    • Individual works (%): 50
    • Exhibition of works, readings ... (%): 30

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ikasleak ohiko deialdiari uko egiteko aukera izango du baldin eta irakasleari eskari bat helarazten badio idatziz (data eta sinadurarekin) lehen ebaluazio-ariketa egin baino lehenago.



Dena dela, ikasleak ebaluazio-ariketaren bat aurkezteak berarekin dakar ohiko deialdian ebaluatua izatea, eta beraz, uko egiten diola ohiko deialdian “ez aurkeztua” bezala agertzeari.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

- Azken azterketaren bidez egingo da ebaluazioa.

- Ohiko deialdian ikasgaiaren zatiren bat gaindituz gero, ezohiko deialdian ez da zati hori berriz egin beharko.

Compulsory materialsToggle Navigation

1. Grabadora/bideoa.
2. Ordenadorea.
3. Bibliografia.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

- Cooper, Robert L. 1997.La planificación lingüística y el cambio social. Madrid: Cambridge University Press.

- Zuazo, Koldo. 2005. Euskara batua. Ezina ekinez egina. Donostia: Elkar.

- Zarraga, Arkaitz; Coyos,Jean-Baptiste; Hernández, Jone M.; Joly, Lionel; Larrea, Imanol; Martínez, Loren V.; Uranga, Belen; Bilbao, Paul. 2010. Soziolinguistika eskuliburua. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzua.

In-depth bibliography

- Amorrortu, Esti & Ane Ortega & Itziar Idiazabal & Andoni Barreña. 2009. Erdaldunen euskararekiko aurriritziak eta jarrerak. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
- Boix i Fuster, Emili & F. Xavier Vila i Moreno. 1998. Sociolingüística de la llengua catalana. Barcelona: Ariel.
- Crystal, David. 2007. Hizkuntzen iraultza. Donostia: Erein.
- Euskaltzaindia. 1994-.Arauak. Bilbo.
- Eusko Jaurlaritza. 1999. Euskara biziberritzeko plan nagusia. Gasteiz.
- Fasold, Ralph. 1996. La sociolingüística de la sociedad: introducción a la sociolingüística.
Madrid: Visor.
- Moreno Cabrera, Juan Carlos. 2000. La dignidad e igualdad de las lenguas. Crítica de la
discriminación lingüística. Madrid: Alianza.
— Moreno Cabrera, Juan Carlos.2006. De Babel a Pentecostés. Manifiesto plurilingüista. Barcelona: Horsori.
- Moreno Cabrera, Juan Carlos.2008. El nacionalismo lingüístico una ideología destructiva. Barcelona: Península.
- Moreno Fernández, Francisco. 1990. Metodología sociolingüística. Madrid: Gredos.
- Zuazo, Koldo. 2000. Euskararen sendabelarrak. Irun: Alberdania.
- Zuazo, Koldo. 2010. El euskera y sus dialectos.Irun: Alberdania.

Journals

- Bat Soziolinguistika Aldizkaria,
- International Journal of the Sociology of Language,
- Language in Society.

Web addresses

- www.euskaltzaindia.net
- www.euskara.euskadi.net
- www.eustat.es
- www.cfnavarra.es/estadistica
- www.soziolinguistika.org
- http://hiznet.asmoz.org
- Sareko Euskal Gramatika: www.ehu.es/seg

GroupsToggle Navigation

46-31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-35

13:00-15:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 1.06 - . (1)
  • AULA 1.06 - . (2)

46-31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
20-35

13:30-15:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 1.06 - . (1)