XSL Content

Semantics and Pragmatics25364

Centre
Faculty of Arts
Degree
Bachelor's Degree in Basque Studies
Academic course
2023/24
Academic year
X
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
25364

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based4060
Applied classroom-based groups2030

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgai honetan esanahia aztertzen duten bi diziplina linguistiko lotzen dira: Semantika eta Pragmatika. Demagun ‘zahar’ hitza aztertu nahi dugula. Badakigu hitz honek denboraren dimentsioa hartzen duela. Gainera, ‘oso zaharra’ esan daitekeen bitartean, ‘ia zaharra’ zalantzagarria da. Semantikak ‘zahar’ hitzaren bi ezaugarri hauen arrazoia argitu beharko du. Bestalde, ‘zahar’ propietatea aplikatzen zaion objektuaren arabera (adibidez, ‘pertsona zaharra’/‘berri zaharra’) eta testuinguruaren arabera definitzen da; azken finean, zahartasuna testuinguruak finkatu behar du. Pragmatikak prozesu hau nola egiten den azaldu beharko du. Hau adibide bat besterik ez da. Ikasgai honetan hainbat fenomeno semantiko eta pragmatiko aztertuko ditugu, Semantika eta Pragmatikaren marko teoriko orokorrak erabiliz.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

- Semantika eta Pragmatikaren oinarrizko kontzeptu teorikoak ezagutu eta ulertu

- Giza hizkuntza ezberdinen azterketa semantiko eta pragmatikoak egin

- Semantika eta Pragmatikaren inguruan sortzen diren eztabaidak ezagutu eta baloratu

Theoretical and practical contentToggle Navigation



1. Semantika eta Pragmatikarako sarrera

2. Esanahiaren ezaugarriak zehazteko estrategiak

3. Semantika lexikoa

4. Proposizioak

5. Egitura informatiboa

6. Esaldien interpretaziora iristeko bidea

7. Semantika, Pragmatika eta Kognizioa

MethodologyToggle Navigation

Adibideen bitartez, fenomeno sematiko eta pragmatikoak deskribatuko dira. Klasean bertan, ariketa praktikoak ere egingo dira.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 30
    • Individual works (%): 45
    • Eskolen jarraipena eta parte hartzea (%): 25

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation





Ebaluazio tresna



I. Klasean egindako galderak eta iruzkinak

Lanaren aurkezpena........................%25

II. Ariketak.................................%40

III. Lan idatzia............................ &35





Ebaluazio irizpideak:



- Terminologia eta erregistroaren erabilera egokia

- Erantzunen justifikazioa

- Erabilitako informazio iturriaren kalitatea

- Argudioen argitasuna

- Orijinaltasuna





Ebaluazio jarraitua egin ahal izateko, ikasleek parte-hartze aktiboa izan behar dute eta ariketak eta lanak epeetan entregatu beharko dituzte. Ebaluazio jarraituari uko egin nahi dionak lauhilabetekoa hasi eta hurrengo zortzi asteetan idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari. Ebaluazio jarraitua egin nahi ez dutenek notaren %100 balio duen azterketa egin beharko dute.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdia azterketaren bidez ebaluatuko da. Azterketan landutako kontzeptu teorikoak (%30a) eta ariketa praktikoak (%70a)ebaluatuko dira.

Compulsory materialsToggle Navigation

Testuliburuak, aldiazkariak eta corpusak erabiliko ditugu datuak lortzeko

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Cruse, Alan (2000), Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford, Oxford University Press.

Escandel, M. Victoria (2004), Fundamentos de Semántica Composicional. Madril, UNED

Escandel, M. Victoria (2006), Introducción a la Pragmática. Ariel

García Murga, Fernando (2002), El significado. Una introducción a la Semántica. Munich, Lincom Europa.

Levinson, Stephen (1983), Pragmatics. Cambridge, Cambridge University Press.

In-depth bibliography

Chierchia, Gennaro & Sally McConnel-Ginet (1990), Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge, Mass., MIT Press.
Dascal, Marcelo (1983), Pragmatics and the Philosophy of Mind I. Thought in Language. Amsterdam, John Benjamins.

Journals

Gogoa
Journal of Pragmatics
Journal of Semantics
Linguistics & Philosophy
Pragmatics and Cognition

Web addresses

http://www.semanticsarchive.net/

http://www.ua.es/personal/francisco.yus/rt.html

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

09:00-11:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.13 - . (1)
  • AULA 0.13 - . (2)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-15

13:30-15:00 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.13 - . (1)