Semantics and Pragmatics25364
- Centre
- Faculty of Arts
- Degree
- Bachelor's Degree in Basque Studies
- Academic course
- 2023/24
- Academic year
- X
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 25364
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Irakasgai honetan esanahia aztertzen duten bi diziplina linguistiko lotzen dira: Semantika eta Pragmatika. Demagun ‘zahar’ hitza aztertu nahi dugula. Badakigu hitz honek denboraren dimentsioa hartzen duela. Gainera, ‘oso zaharra’ esan daitekeen bitartean, ‘ia zaharra’ zalantzagarria da. Semantikak ‘zahar’ hitzaren bi ezaugarri hauen arrazoia argitu beharko du. Bestalde, ‘zahar’ propietatea aplikatzen zaion objektuaren arabera (adibidez, ‘pertsona zaharra’/‘berri zaharra’) eta testuinguruaren arabera definitzen da; azken finean, zahartasuna testuinguruak finkatu behar du. Pragmatikak prozesu hau nola egiten den azaldu beharko du. Hau adibide bat besterik ez da. Ikasgai honetan hainbat fenomeno semantiko eta pragmatiko aztertuko ditugu, Semantika eta Pragmatikaren marko teoriko orokorrak erabiliz.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
- Semantika eta Pragmatikaren oinarrizko kontzeptu teorikoak ezagutu eta ulertu
- Giza hizkuntza ezberdinen azterketa semantiko eta pragmatikoak egin
- Semantika eta Pragmatikaren inguruan sortzen diren eztabaidak ezagutu eta baloratu
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1. Semantika eta Pragmatikarako sarrera
2. Esanahiaren ezaugarriak zehazteko estrategiak
3. Semantika lexikoa
4. Proposizioak
5. Egitura informatiboa
6. Esaldien interpretaziora iristeko bidea
7. Semantika, Pragmatika eta Kognizioa
MethodologyToggle Navigation
Adibideen bitartez, fenomeno sematiko eta pragmatikoak deskribatuko dira. Klasean bertan, ariketa praktikoak ere egingo dira.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 30
- Individual works (%): 45
- Eskolen jarraipena eta parte hartzea (%): 25
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ebaluazio tresna
I. Klasean egindako galderak eta iruzkinak
Lanaren aurkezpena........................%25
II. Ariketak.................................%40
III. Lan idatzia............................ &35
Ebaluazio irizpideak:
- Terminologia eta erregistroaren erabilera egokia
- Erantzunen justifikazioa
- Erabilitako informazio iturriaren kalitatea
- Argudioen argitasuna
- Orijinaltasuna
Ebaluazio jarraitua egin ahal izateko, ikasleek parte-hartze aktiboa izan behar dute eta ariketak eta lanak epeetan entregatu beharko dituzte. Ebaluazio jarraituari uko egin nahi dionak lauhilabetekoa hasi eta hurrengo zortzi asteetan idatziz jakinarazi beharko dio irakasleari. Ebaluazio jarraitua egin nahi ez dutenek notaren %100 balio duen azterketa egin beharko dute.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ezohiko deialdia azterketaren bidez ebaluatuko da. Azterketan landutako kontzeptu teorikoak (%30a) eta ariketa praktikoak (%70a)ebaluatuko dira.
Compulsory materialsToggle Navigation
Testuliburuak, aldiazkariak eta corpusak erabiliko ditugu datuak lortzeko
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Cruse, Alan (2000), Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford, Oxford University Press.
Escandel, M. Victoria (2004), Fundamentos de Semántica Composicional. Madril, UNED
Escandel, M. Victoria (2006), Introducción a la Pragmática. Ariel
García Murga, Fernando (2002), El significado. Una introducción a la Semántica. Munich, Lincom Europa.
Levinson, Stephen (1983), Pragmatics. Cambridge, Cambridge University Press.
In-depth bibliography
Chierchia, Gennaro & Sally McConnel-Ginet (1990), Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge, Mass., MIT Press.
Dascal, Marcelo (1983), Pragmatics and the Philosophy of Mind I. Thought in Language. Amsterdam, John Benjamins.
Journals
Gogoa
Journal of Pragmatics
Journal of Semantics
Linguistics & Philosophy
Pragmatics and Cognition
Web addresses
http://www.semanticsarchive.net/
http://www.ua.es/personal/francisco.yus/rt.html
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-11:00 (1) | 13:00-13:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 0.13 - . (1)
- AULA 0.13 - . (2)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 13:30-15:00 (1) |
Teaching staff
Classroom(s)
- AULA 0.13 - . (1)