XSL Content

Clinical Nursing III26453

Centre
Faculty of Medicine and Nursing. Gipuzkoa Department
Degree
Bachelor's Degree in Nursing
Academic course
2024/25
Academic year
3
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
26453

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based5050
Applied laboratory-based groups2525

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Giza organismoko aparatuei eta sistemei eragiten dieten gaixotasunen prozesu-eragileak. Osasunaren asalduren eta arrisku-faktoreen fisiopatologia. Helduen osasunaren asalduren hainbat fasetan agertzen diren seinaleak identifikatzea. Osasun-arazoek eskuarki asetzen ez dituzten premien analisia. Osasun-arazoetatik eratorritako zaintza-premiak aitortzea. Osasun-arazoak dituzten pertsonen zaintzan egin beharreko erizaintza-prozedurak. Osasun-arazoak tratatzera edo prebenitzera bideratutako erizaintzako zainketa integralak.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

COMPETENCIAS ESPECÍFICAS (C)



C1. Explicar problemas de salud mental, identificando intervenciones de Enfermería en el ciclo vital.

C2. Planificar cuidados a personas o grupos con problemas de salud mental y en situaciones complejas, teniendo en cuenta los recursos socio-asistenciales.



COMPETENCIAS TRANSVERSALES (CT)



CT.1.- COMUNICACIÓN ESCRITA Comunicar de forma clara, ordenada y sintetizada mediante la elaboración de textos académicos estructurados y redactados siguiendo las normas (léxicas, semánticas, gramaticales,…)(Nivel 3: autónomo).



CT.2.-APRENDIZAJE CRÍTICO Y REFLEXIVO La capacidad de cuestionarse y dar respuesta a situaciones, dando sentido a la información, mediante procesos creativos, intuitivos, lógicos, analíticos, etc., siendo un proceso continuo (Nivel 3: autónomo).



Theoretical and practical contentToggle Navigation

I. gai-unitatea: NERBIO-SISTEMAKO ARAZOAK DITUZTEN PERTSONENTZAKO ERIZAINTZAKO ZAINKETAK

Lehen gaia. Sarrera. Nerbio-sistemako anatomiaren, fisiologiaren eta funtzioen oroipen laburra. Nerbio-sistemako asalduren sailkapena.

2. gaia. Erizaintza- balioespena.

3. gaia. Gaixo neurologikoei eman beharreko erizaintza-zainketa orokorrak.

4. gaia. Koma sindromea duen pertsona.

5. gaia. Nerbio-sistemako infekzioak dituen pertsona.

6. gaia. Konbultsio sindromea nahiz epilepsia duen pertsona.

7. gaia. Garuneko hipertentsioa duen pertsona.

8. gaia. Buruko traumatismoa duen pertsona.

9. gaia. Bizkar-hezurreko traumatismoa duen pertsona.

10. gaia. Garuneko istripu baskularra duen pertsona.

11. gaia. Endekapenezko asaldurak dituen pertsona.



II. gai-unitatea: ZENTZUMENETAKO ARAZOAK DITUZTEN PERTSONENTZAKO ERIZAINTZAKO ZAINKETAK



Lehen gaia. Sarrera. Zentzumenetako anatomiaren, fisiologiaren eta funtzioen oroipen laburra. Asalduren sailkapena.

2. gaia. Erizaintza- balioespena.

3. gaia. Belarrietako asaldurak dituen pertsona.

4. gaia. Begietako asaldurak dituen pertsona.



III. gai-unitatea: ODOL-SISTEMAKO, IMMUNITATE-SISTEMAKO ETA ONKOLOGIAKO ARAZOAK DITUZTEN PERTSONENTZAKO ERIZAINTZAKO ZAINKETAK



Lehen gaia. Odol-sistemaren anatomiaren, fisiologiaren eta funtzioen oroipen laburra. Asalduren sailkapena.

2. gaia. Erizaintza- balioespena.

3. gaia. Anemia sindromea duen pertsona.

4. gaia. Gabeziazko anemia duen pertsona.

5. gaia. Anemia aplasikoa duen pertsona.

6. gaia. Anemia hemolitikoa duen pertsona.

7. gaia. Prozesu kronikoen ondoriozko anemia duen pertsona.

8. gaia. Polizitemia edo poliglobulia duen pertsona.

9. gaia. Tronbopenia duen pertsona.

10. gaia. Hemofilia duen pertsona.

11. gaia. Odol-transfusioak jasotzen dituen pertsona.

12. gaia. Immunitate-sistemako anatomiaren, fisiologiaren eta funtzioen oroipen laburra. Asalduren sailkapena.

13. gaia. Erizaintza- balioespena.

14. gaia. Erizaintza-diagnostiko nagusia: infekzio-arriskua.

15. gaia. Leukozitosia duen pertsona. Mononukleosi kutsakorra duen pertsona.

16. gaia. Neutropenia duen pertsona eta agranulozitosia duen pertsona.

17. gaia. GIBa duen pertsona.

18. gaia. Odoleko asaldura gaiztoak dituen pertsona. Leuzemiak. Linfomak. Mielomak.

19. gaia. Hipersentikortasun erreakzioak dituen pertsona. Erreakzio anafilaktikoak.

20. gaia. Onkologiaren sarrera. Neoplasiaren garapena eta ondorioak.

21. gaia. Neoplasiaren aurkako tratamenduak.

22. gaia. Gaixo onkologikoei eman beharreko erizaintza-zainketak.

MethodologyToggle Navigation

Actividades metodológicas



• Exposición oral por parte del profesorado, análisis, síntesis y asimilación de los conceptos trabajados en el aula

• Lectura de diferentes artículos y/o textos

• Elaboración individual y/o grupal de casos y/o ejercicios.

• Realización de procedimientos de enfermería con material clínico y simuladores.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Multiple-Choice Test (%): 30
    • Individual works (%): 10
    • Team projects (problem solving, project design)) (%): 10
    • Exhibition of works, readings ... (%): 10

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio mistoa ondorengoa da:

etengabeko ebaluazioaren, banakako edo/eta taldeko lanen balorazioaren eta eduki teorikoen azken proba baten bidez egingo da. Horiek honako haztapen hau izango dute:



Gaitasunen arabera:

E1: 20% (azterketa idatzia eta ariketak)

E2: 20% (azterketa idatzia eta ariketak)

E3: 40% (azterketa idatzia eta ariketak)

E4: 10% (azterketa idatzia, asistentzia eta jarrera)

Z: 10% (lan idatzia)



Irakasgaia gainditzeko, ezinbestekoa izango da gaitasun guztiak gainditzea. Ikasleak 2 deialditan ebaluatzeko aukera izango du. Ikasturtean zehar, gaitasun bakoitzaren azken proba partzialak egingo dira, eta 5 kalifikazioa atera beharko da proba horiek gainditzeko. Proba horietara aurkezten ez diren ikasleak urtarrileko deialdian aurkeztu ahal izango dira. Proba partzialetara edo urtarrileko azken azterketara aurkeztu baina horiek gainditzen ez dituzten ikasleek ekainean izango dute azterketara aurkezteko hurrengo aukera.

Ikasleren batek, graduko eta lehen eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako arautegiari jarraiki, justifikatutako arrazoi bat dela eta, irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio mistoa ezingo balu bete, ahalko luke bukaerako proba bakar baten bidez irakasgaia ebaluatu. Proba bakar horren bidez, irakasgaiko ezagutzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatuko luke. Proba bakar hori honela osatuko litzeteke: idatzizko eta ahozko probak eta proba praktikoa.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ohiko deialdian zehaztutakoa jarraituko da ezohiko deialdian ere. Ohiko deialdian gainditutako gaitasunen nota mantendu egingo da.

Compulsory materialsToggle Navigation

Irakasleek Egela plataforman, fotokopistegian eta klaseetan gomendatutako materiala izango dira erabili beharreko materialak

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

- Argente, H. Alvarez, M: Semiología Médica Fisiopatología, Semiotecnia y Propedeutica. Enseñanza basada en el paciente. Editorial médica Panamericana 2005.

- Beare, M : Enfermería Médico-Quirúrgica Mosby-Doyma. Bartzelona. 2000.

- Carpenito, L J: Diagnósticos de Enfermería aplicaciones a la práctica clínica, 9. argitalpena. Interamericana McGraw-Hill. Madril.

- De Wit, S.C. (1999). Fundamentos de Enfermería Médico-Quirúrgica. (4. argitalpena). Madril: Harcourt.

- Diccionario Mosby. (2000). Medicina, Enfermería y Ciencias de la Salud. (5. argitalpena). Madril: Harcourt. Mosby.

- Esteve, J. eta Mitjans, J. (2000). Enfermería. Técnicas clínicas. Madril: McGraw-Hill Interamericana.

- Garro, A. (1997). Giza Fisiologia. Usurbil. Elhuyar.

- Ignatavicius, D.D. eta Bayne, M.V. (1996). Enfermería Médico-Quirúrgica: planteamiento para mejorar el proceso en Enfermería. I. eta II. aleak. México: McGraw-Hill Interamericana.

- Lewis, Heitkemper, Dirksen:Enfermería Médico-Quirúrgica Valoración y Cuidados de Problemas Clínicos. Elsevier. 2004.

- Luis Rodrigo, Mª T: Los diagnósticos enfermeros. Revisión crítica y guía práctica. Editorial Masson. 3. argitalpena.

- Long, B , Phipps, W y Cassmeyer, V : Enfermería Médico-Quirúrgica” Enfermería Mosby. 2000. VII. liburukia. Harcourt-Brace, Madril. Masson. Colección de Enfermería Médico-Quirúrgica. (2000). Generalidades. Barrachina, L.; Necesidad de Oxigenación. Oto, I., - - Arqué, M. eta Barrachina L.; Necesidades de Nutrición y Eliminación. Force E. eta Oto I.; Necesidad de Movimiento. Bardají, T. eta Navarro M.V.; Necesidades de Comunicación y Seguridad. Navarro M.V. eta Novel G. Bartzelona: Master de Enfermería. Masson. Paradigma.

- Myers, J.L. eta Beare, P.G. (1999). Enfermería Médico-Quirúrgica. I. eta II. aleak. (3. argitalpena). Madril: Harcourt Brace. Mosby.

- Píriz, R. eta De la Fuente, M. (2001). Enfermería Médico-Quirúrgica. I., II. eta III. aleak. Enfermería S21. Madril: Difusión Avances de Enfermería.

- Ortega Larrea, S; Tajes Arregui, Mª L. Manual de Enfermería Médico-Quirúrgica. Patrón Cognitivo Perceptivo. 1. argitalpena. Grupo Editorial Universitario. Granada 2003.

Rayón, E., Del Puerto, I. eta Narvaiza, M.J. (2001). Manual de Enfermería Médico-Quirúrgica. I., II. eta III. aleak. Madril: Editorial Síntesis.

- Richart, M., Cabrero, J., Tosal, B., Romá, M.T. eta Vizcaya, M.F. (2001). Búsqueda bibliográfica en enfermería y otras ciencias de la salud. Bases de datos en Internet. Salamanca: Publicaciones Universidad de Alicante.

- Rodes Teixidor, J. Guardia Massó J.: Medicina Interna. I. eta II. liburukiak. Massón S.A. Bartzelona. 2001.

- Smeltzer, S.C. eta Bare, B.G. (1996). Enfermería Médico-Quirúrgica (de Brunner y Suddarth). (8. argitalpena). Mexiko: McGraw-Hill Interamericana.

- Smetzer S.C, Bare B.G: Enfermería Médico-Quirurgica. I. eta II. liburukiak. 10. argitalpena. McGraw-Hill. Madril.

- Uranga, M.J. eta Huizi, X. (2004). Medikuntza eta Kirurgia Erizaintza. Oinarriak eta prozedurak. Usurbil: Elhuyar Fundazioa.

- Hainbat egile. Zuzendaria: Rayón E. Koordinatzaileak: Del Puerto I, Narvaiza Mª J. Manual de Enfermería Médico-Quirúrgica. III. liburukia. Patrones Funcionales: Cognitivo-Perceptivo

In-depth bibliography

-Fórnes Vives,J. Enfermería de Salud Mental y Psiquiatría:Planes de cuidados. Ed Panamericana. Madrid 2005.
-Isaacs,A. Enfermería de Salud Mental Y Psiquiatría.Ed Mc GrawHill.Interamericana .2ªedición.Madrid 1998.
-Ortiz de Zárate,A; Alonso Durana,I;Ubis Gonzáles,A. Patología Dual. Ed Masson. Barcelona 2010.
-Ortiz de Zárate,A; Alonso Durana,I;Ubis Gonzáles,A. Transtorno mental grave de larga duración. Ed Masson. Barcelona 2010.
-Ortiz de Zárate,A; Alonso Durana,I;Ubis Gonzáles,A. Psicogeriatría. Ed Masson. Barcelona 2010.

Journals



Aldizkariak
• Enfermería Científica
• Enfermería Integral
• Nursing
• Revista Rol de Enfermería

Web addresses

http://www.doc6.es/index/
http://www.doyma.es/
http://www.educare21.net/
http://dialnet.unirioja.es/index.jsp
http://www.e-rol.es/menu.htm

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

09:00-10:00 (1)

1-8

12:00-13:00 (2)

1-10

08:00-10:00 (3)

2-11

09:00-11:00 (4)

10-10

12:00-13:00 (5)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA 0.8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
  • AULA 0.8 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)

01 Applied laboratory-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-10

15:00-16:00 (1)

16:00-17:00 (2)

3-11

14:00-15:00 (3)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)

01 Applied laboratory-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-8

14:00-17:00 (1)

9-9

16:00-18:00 (2)

9-10

15:00-16:00 (3)

10-10

14:00-17:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (4)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
1-1

10:00-12:00 (1)

09:00-11:00 (2)

1-8

10:00-12:00 (3)

2-11

11:00-12:00 (4)

09:00-10:00 (5)

5-9

08:00-09:00 (6)

9-11

12:00-13:00 (7)

10-10

10:00-12:00 (8)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (4)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (5)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (6)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (7)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (8)

31 Applied laboratory-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-8

15:00-18:00 (1)

10-10

15:00-19:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)

31 Applied laboratory-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-8

08:00-11:00 (1)

10-10

08:00-12:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)

31 Applied laboratory-based groups-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-8

15:00-18:00 (1)

10-10

15:00-19:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)

31 Applied laboratory-based groups-4 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-8

15:00-18:00 (1)

10-10

15:00-19:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA 0.2 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)