XSL Content

Life Cycle Nursing I26448

Centre
Faculty of Medicine and Nursing. Gipuzkoa Department
Degree
Bachelor's Degree in Nursing
Academic course
2024/25
Academic year
2
No. of credits
6
Languages
Spanish
Basque
Code
26448

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based5650
Seminar1925

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Enfermería del Ciclo Vital se trata de una materia incluida en las Ciencias de la Enfermería subdividida en dos asignaturas, Ciclo Vital I y II, en dos semestres diferentes del 2º curso del grado, donde se abordan de manera global las diferentes etapas del Ciclo Vital de las personas y sus alteraciones de salud para prestar cuidados enfermeros.

En la asignatura de Enfermería Ciclo Vital I, a impartir en el priemr semestre se incluye:

Mantenimiento de la salud reproductiva humana: planificación familiar y prevención de enfermedades de transmisión sexual. Desarrollo normal y problemas de salud más frecuentes de la gestación, parto, puerperio y lactancia.

Crecimiento y desarrollo del niño sano hasta la adolescencia.. Cuidados de enfermería dirigidos a satisfacer las necesidades de salud del niño y prevenir los problemas más frecuentes.

Cuidados de enfermería en el continuum salud-enfermedad a la mujer, edad pediátrica y adolescencia

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

Edukien deskribapen laburra.-

Bizi-zikloaren Erizaintza bi irakasgaitan banatzen den gaia da. Bizi-zikloaren Erizaintza I eta Bizi-zikloaren Erizaintza II dira irakasgai horiek eta seihilabete desberdinetan irakasten dira. Gai honetan pertsonaren bizi-zikloko etapa desberdinak modu oso batean aztertzen dira. Halaber, etapa horietan agertzen diren osasun-asaldurak eta dagozkien erizaintza-zainketak lantzen dira.

Bizi-zikloaren Erizaintza I irakasgaian:

Gizakiaren ugalketa-osasunari eustea: familia-plangintza eta sexu-transmisiozko gaixotasunen prebentzioa. Haurdunaldiaren, erditzearen, erditze-ondoko garaiaren eta edoskitzaroaren garapen normala eta horietan izan ohi diren osasun-arazoak.

Nerabezarora arte, haur osasuntsuaren hazkuntza eta garapena. Bizi-etapa honetako ohiko gorabeherak. Haurraren osasun-premiak asetzeko, arazoei aurrea hartzeko eta osasun-gorabeherak tratatzeko erizaintzako zainketak.

Osasuna-gaixotasuna orekan emakumeari, haurrei eta nerabeei eskaini beharreko erizaintzako zainketak.



Garatu beharreko gaitasunak

E.1.- Pertsonen bizi-zikloaren etapa guztien ezaugarriak eta alterazioak modu orokorrean aintzat hartzea, banakako zainketen plangintza egin ahal izateko.

E.2.- Bizi-zikloaren etapa guztietan pertsonei egin beharreko erizaintzako esku-hartzeak aukeratzea, banakako zainketak egin ahal izateko.

T- Ahoz modu eraginkorrean komunikatzea informazio-trukea sustatzeko, baliabide material eta pertsonalak erabilita komunikatzea (2. maila: gidatua)



Ikaskuntzaren emaitzak.-

Beste pertsona batzuen aurrean egoki hitz egitea; zuzen, baliabide material eta pertsonalak erabilita eta informazio-trukea sustatuz (gidatua).

Hainbat bideotatik, artikulutatik edo/eta testutatik ondorioak ateratzea.

Ariketak / kasu praktikoak egitea. Zainketa-planaren diseinua egitea, bizi-zikloaren etapetako batean.



Practicumari lotutako ikaskuntzaren emaitzak:

Erizaintzako prozeduren berri ematen du, eta, horiek egin baino lehen, onartzen direla egiaztatzen du.

Prozedurek eta tratamenduek izan ditzaketen ondorio kaltegarriak jakinarazten ditu.

Erizaintzako prozeduretan diskrezioz eta errespetuz jarduten du, eta intimitatea babesten du (prozedurei ekin aurretik errezela jartzen du, norbanakoaren higienean intimitatea gordetzen du...).

Konfidentzialtasuna eta sekretu profesionala bermatzen ditu, erabiltzaileen informazio pertsonala eta klinikoa isilpean gordeta.

Erabiltzailearen parte-hartzeari eta konpromisoari mesede egiten die, autonomia eta auto-zainketa sustatuta; eta erabiltzaileak lor dezakeen ahalik eta independentzia maila handiena eskuratzeko bideratzen ditu jarduerak.

Erizaintza Prozesua aplikatzen du.

Kalitate- eta segurtasun-protokoloen arabera egiten ditu erizaintzako prozedurak, infekzioei eta beste konplikazio batzuei aurrea hartzeko neurriak aplikatuta.

Irakasgaiaren gaitasunekin lotutako larrialdiko egoeretan, bizkor eta modu eraginkorrean jarduten du.

Auzo-zainketari mesede egiten dioten gidalerroak ematen ditu, eta hainbat arlotan, osasunerako Hezkuntza eskaintzen du.

Ekimena erakusten du: inork eskatu gabe ekintzari ekiten dio (erizainari horren berri emanda), baina ez du gehiegizko ausardiarekin jarduten (neurriz).

Ikasteko interesa erakusten du eta hobetzeko jarrera dauka: ‘ikasteko asmoz’ egiten ditu galderak; proposatzen dizkioten hobekuntzak ‘jaso’, eta martxan jartzen ditu; bere ikaskuntzaren erantzukizunak onartzen ditu.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

Atarikoa.- Materia dagokion testuinguruan kokatzea



1. Unitate Tematikoa.- SEXU-UGALKETAREN ETAPA ETA ZAINKETAK

1. GAIA.- Familia-plangintza eta antisorgailuak

2. GAIA.- Ernalketa eta umekiaren garapena

3. GAIA.- Haurdunaldia: terminologia, aldaketak eta adierazpen klinikoak

4. GAIA.- Umekiaren osasunaren balorazioa. DdE ohikoenak. Erizaintzako zainketak.

5. GAIA.- Jaio aurreko zainketak

6. GAIA.- Erditze arruntaren definizioa eta etapak

7. GAIA.- Amarentzako eta haurrarentzako erizaintzako zainketak, erditzearen etapa guztietan

8. GAIA.- Erditze-ondoko garaiaren definizioa eta hor izaten diren aldaketak

9. GAIA.- Edoskitzearekin hastea

10. GAIA.- Erditze-ondoko erizaintzako zainketak: balorazioa eta DdE ohikoenak



2. Unitate Tematikoa.- SEXU-UGALKETAREN ETAPAKO GORABEHERAK ETA ZAINKETAK

11. GAIA.- Antzutasuna

12. GAIA.- Arrisku handiko kontzeptua

13. GAIA.- Osasun-gorabeherak, haurdunaldian. DdE ohikoenak eta horietarako zainketak

14. GAIA.- Erditzeetako distoziak

15. GAIA.- Tresna bidezko erditzea. DdE ohikoenak eta horietarako zainketak

16. GAIA.- Osasun-gorabeherak, erditze-ondoko garaian. DdE ohikoenak eta horietarako zainketak



3. Unitate Tematikoa.- KLIMATERIOA ETA ANDROPAUSIA

17. GAIA.- Garai horretako aldaketa anatomiko eta fisiologikoak



4. Unitate Tematikoa.- GINEKOLOGIA

18. GAIA.- Ginekologia-minbiziari eta bularreko minbiziari aurre egiteko programak

9. GAIA.- Ginekologiako gaixoa



5. Unitate Tematikoa: JAIOBERRI OSASUNTSUA

19. GAIA.- Jaioberria: ezaugarriak eta fisiologia

20. GAIA.- Jaioberri osasuntsuaren erizaintzako zainketak, erditze-gelan eta lehenengo hilabeteko erditze-ondoko garaian. Apgar testa. Min hori fisiologikoa. Jarduera profilaktikoak



6. Unitate Tematikoa: BULARREKO HAURRA

21. GAIA.- Bularreko haurra: hazkuntza eta garapena

22. GAIA.- Lehenengo urteko elikadura. Edoskitze naturala: ezaugarriak eta zainketak. Edoskitze artifiziala: teknikak. Elikadura osagarria. Erizaintzako zeregina, lehenengo urteko elikadurari begira.

23. GAIA.- Txertoen egutegia pediatria-garaian. Berez haurtzarokoak diren exantema-gaixotasunak



7. Unitate Tematikoa.- HAURRA, ESKOLAURREAN ETA ESKOLA-GARAIAN

24. GAIA.- Garapen eta hazkuntza arrunta



8. Unitate Tematikoa.- NERABEA

25. GAIA.- Garai horretako aldaketa anatomiko eta fisiologikoak

26. GAIA.- Sexualitatea, haurtzaroan eta nerabezaroan



9. Unitate Tematikoa.- GIZARTE-PEDIATRIA

27. GAIA.- Prebentzioa: Toxikazioak. Istripuak. Erredurak. Tratu txarrak eta tratu txarren alderdi guztiak. Droga-menpekotasuna

MethodologyToggle Navigation

Jarduera metodologikoak

Irakasleak edukiak ahoz azaltzea, eta ikasgelan landutako kontzeptuak aztertzea, laburtzea eta asimilatzea.

Hainbat artikulu edo/eta testu irakurtzea eta hainbat bideo ikustea.

Banakako edo/eta taldekako lanak, irakurketetan oinarrituta ondorioak ateratzeko.

Kasuak edo/eta ariketa praktikoak taldean egitea.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Written test to be taken (%): 40
    • Oral defense (%): 10
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 50

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen etengabeko ebaluazioa ondorengoa da:

honako haztapen honekin egingo da gaitasunen ebaluazioa:

E.1.- %40

E.2.- %50

T- %10

Ezinbestekoa izango da gaitasun bakoitzean %50 ateratzea, batuketa bidezko kalifikazioa lortzeko.



Ebaluazio-zereginak:

E.1.- Azterketa teoriko idatzia.



E.2.- Etengabeko ebaluazioa, honako hauen bidez:

Banaka edo/eta taldeka lan idatziak egitea.

Banakako edo/eta taldekako lanak ahoz adieraztea.

Banakako edo/eta taldekako kasuak edo/eta ariketak ebaztea.



T- Ahozko aurkezpenak egitea taldearen aurrean.



Ikasleren batek, graduko eta lehen eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako arautegiari jarraiki, justifikatutako arrazoi bat dela eta, irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen etengabeko ebaluazioa ezingo balu bete, ahalko luke bukaerako proba bakar baten bidez irakasgaia ebaluatu, beti ere dagokion protokoloari men eginez horrela jakinaraziko balu. Proba bakar horren bidez, irakasgaiko ezagutzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatuko luke. Proba bakar hori honela osatuko litzeteke:

E1.-Irakasgaiaren edukiaren azterketa. %60

E2 eta T- Irakaslegoarekin adostutako bakarkako lanak egitea. Gutxienez lan baten ahozko aurkezpena egitea. %40

Irakasgaia gainditzeko gaitasun guztiak gainditu behar dira

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Aquel/la alumno/a que habiéndose presentado y aprobado la evaluación continuada en primera convocatoria, pero tenga suspendido, o no se haya presentado a la prueba escrita , podrá presentarse en segunda convocatoria solo a dicha prueba escrita (se guardará la nota de evaluación continuada solo para ese curso.



Si el/la alumno/a no hubiese superado la evaluación continuada, en la segunda convocatoria deberá ajustarse a lo definido en la prueba final única.

Compulsory materialsToggle Navigation

Todo aquel material que se incluye dentro de la plataforma e-GELA, donde se podrá acceder a:
1.- cronograma de la asignatura
2.- programa docente
3.- las presentaciones de las clases magistrales y documentos de soporte
4.- instrucciones y materiales necesarios para la realización de las prácticas en los seminarios

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Cashion K, Lowdermilk DL, Perry SE. Maternidad y salud de la mujer: manual clínico. Bartzelona: Elsevier Masson; 2008.

Chaure López I. Enfermería pediátrica. 3. edizioa. Bartzelona: Masson; 2001.

Crespo C. Cuidados de enfermería en neonatología. Madril: Síntesis; 2000.

Díaz Gómez M. Tratado de enfermería de la infancia y la adolescencia. Madril: Mc Graw-Hill Interamericana; 2006.

González C. Un regalo para toda la vida. Guía de la lactancia materna. 2010th ed. Madril: Planeta; 2006.

Ladewig P. Enfermería maternal y del recién nacido. 5. edizioa. Madril: Mc Graw-Hill Interamericana; 2006.

Martinez Ortega, R.M. y García Perea, E. (coord..) Enfermería de la mujer. Madrid. Editorial universitaria Ramón Areces. 2011.

Osasun Saila/Departamento de Sanidad. Txertaketen eskuliburua/Manual de vacunaciones. 2001; Accessed 21/02/2011 http://www.osasun.ejgv.euskadi.net/r52-20737/eu/contenidos/informacion/vacunas_epidem/eu_4330/vacunas_epidem_e.html.

Schulte E. Enfermería pediátrica de Thompson. 3. edizioa. Mexiko: Mc-Graw-Hill Interamericana; 2002.

Torrens Sigalés RM, Martínez Bueno C. Enfermería de la mujer. Madril: Difusión avances de enfermería; 2003.

In-depth bibliography

American Academy of Pediatrics. Red book, enfermedades infecciosas en pediatría. Buenos Aires: Editorial médica Panamericana argitaletxea; 2007.
Calais-Germain B. Anatomía para el movimiento: el periné femenino y el parto: elementos de anatomía y bases de ejercicios prácticos. Bartzelona: Los libros de la liebre de marzo; 1998.
García Piñero JM, Morales Gil IM (Koord.). Guía de intervención rápida en enfermería pediátrica. 2. edizioa. Madril: Difusión Avances de Enfermería; 2005.
Gonzalez C. Manual práctico de lactancia materna. Bartzelona: Asociación catalana pro lactancia materna ACPAM; 2004.
González C. Bésame mucho: cómo criar a tus hijos con amor. Madril: Temas de Hoy; 2006.
Gray M. Luna roja: los dones del ciclo menstrual. Madril: Gaia; 2003.
Kliegman RM, Nelson WE. Nelson Tratado de Pediatría. Bartzelona: Elsevier; 2009.
Leboyer F. Por un nacimiento sin violencia. Madril: Mandala; 2008.
Odent M. La santé primale. Bartzelona: Urano; 1991.
Olds SB, Ladewig PA, London ML. Enfermería materno-infantil: un concepto integral familiar (I-II. liburukiak). Mexiko: Interamericana Mc-Graw-Hill; 1996.
Rovira Gil E. Urgencias en enfermería (I-II. liburukiak). 4. edizioa. Bartzelona: Difusión Avances de Enfermería; 2005.
Smulders B, Croon M (Eds.) Parto seguro: una guía completa. Barcelona: Medici; 2002.
Smulders B, Croon M (Arg.) Embarazo seguro: la guía más completa y actual. Bartzelona: Medici; 2001.
Zamora Pasadas, M. Maltrato infantil. Prevención e intervención Jaen. Editorial: Formación Alcalá. 2011

Journals

Matronas Profesión aldizkaria. Mayo argitaletxea.. Bartzelona
Obstare aldizkaria

Web addresses

Cochrane (datu-basea)
Cuiden (datu-basea)
http://www.federacion-matronas.org/
http://www.federacion-matronas.org/ipn
http://www.msps.es/organizacion/sns/planCalidadSNS/saludSexualReproductiva.htm
http://www.msps.es/organizacion/sns/planCalidadSNS/atencionParto.htm
http://www.msps.es/organizacion/sns/planCalidadSNS/e02.htm
http://www.elpartoesnuestro.es/
http://www.laligadelaleche.org/
http://www.nacerencasa.org/
http://www.enfermeriadelainfancia.com/
http://www.seen-enfermeria.com/
http://www.seup.org/
http://www.anecipn.org/
http://www.aprem-e.org/
http://www.aprevas.org/eu/home/home.asp
http://www.enfermeriainfantil.org/
http://www.aibarra.org/
http://www.aeped.es/protocolos

GroupsToggle Navigation

01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-2

13:00-15:00 (1)

13:00-15:00 (2)

2-8

11:00-13:00 (3)

2-15

11:00-13:00 (4)

10-14

11:00-13:00 (5)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (4)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (5)

01 Seminar-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-8

13:00-15:00 (1)

9-9

16:00-18:00 (2)

10-11

14:00-15:00 (3)

10-12

13:00-14:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • aula 0.1 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (4)

01 Seminar-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-11

10:00-11:00 (1)

3-12

09:00-10:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
2-2

13:00-15:00 (1)

2-8

08:00-10:00 (2)

2-15

09:00-11:00 (3)

10-15

08:00-10:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (4)

31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-11

14:00-15:00 (1)

3-12

13:00-14:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • aula 0.1 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • aula 0.1 - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)

31 Seminar-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-11

14:00-15:00 (1)

3-12

13:00-14:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)

31 Seminar-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-8

12:00-14:00 (1)

7-8

08:00-09:00 (2)

10-11

13:00-14:00 (3)

10-12

12:00-13:00 (4)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (3)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (4)

31 Seminar-4 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
3-11

14:00-15:00 (1)

3-12

13:00-14:00 (2)

Teaching staff

Classroom(s)

  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (1)
  • AULA - FACULTAD DE MEDICINA Y ENFERMERIA-SECCION GIPUZKOA (2)