XSL Content

Oral Professional Communication in Basque28429

Centre
Faculty of Economics and Business
Degree
Bachelors Degree in Business Management and Administration
Academic course
2024/25
Academic year
X
No. of credits
6
Languages
Basque
Code
28429

TeachingToggle Navigation

Distribution of hours by type of teaching
Study typeHours of face-to-face teachingHours of non classroom-based work by the student
Lecture-based1522.5
Applied classroom-based groups1522.5
Applied computer-based groups3045

Teaching guideToggle Navigation

Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation

Irakasgaiaren helburua da arlo profesionalean, ahoz zein euskarri multimedia eta digitaletan eraginkortasunez komunikatzeko eskuratu beharreko komunikazio-gaitasunez jabetzea, eta bereziki, testuinguru elebidun edo eleaniztunetan sortzen diren erronkei gutxieneko autonomiaz erantzuteko estrategiak eta baliabideak eskuratzea.



Euskara ofiziala izateak Enpresa eta Administrazio Publikoan zer eragin duen landuko dugu eta eleaniztasunaren baitan, hizkuntzen arteko harremanetan sortzen diren zenbait fenomeno landuko ditugu. Horretaz gain, hizkuntza-aldaerak eta hiztunen errepertorio linguistikoa zertan den ikusiko dugu, eta tartean, Euskara Batuaren Ahoskera Zaindua landuko dugu.



Ahozko testu-generoetarako dauden diskurtso estrategiak zeintzuk diren ere aztertuko da eta horrekin lotuta, normalizazio bidean dauden hizkuntzetan (tartean, euskaran) terminologiak duen garrantzia eta aldakortasuna landuko dugu. Azkenik, graduarekin zerikusia duten zenbait ahozko testu-genero praktikan jarriko ditugu.

Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation

• Diziplina anitzeko lan-taldeetan txertatzen jakitea, eta egoera bakoitzerako beharrezkoak diren trebetasunak garatzea: talde-lana, lidergoa, ekimena, sormena edo erabakiak hartzea.

• Edozein arlo ekonomikori buruzko txostenak egitea, ideiak jende adituari nahiz aditua ez denari garbi eta koherentziaz helaraztea, eta kasu bakoitzean beharrezkoa den hizkuntza-gaitasuna erabiltzea.

• Eskuratutako jakintzak eta teknikak erabakiak hartzeko erabiltzea, besteak beste globalizazioaren, berrikuntza teknologikoaren eta ingurumen-arazoen ondorioz etengabe aldatzen ari den testuinguru ekonomiko, sozial eta politiko batean.

• Hainbat iturritatik ateratako informazioa kritikarako, autokritikarako eta ikaskuntza autonomorako gaitasunarekin bilatzen, aztertzen eta laburbiltzen jakitea, gai ekonomiko, sozial edo zientifiko garrantzitsuei buruzko iritzi arrazoituak adierazteko.

• Ikasketa-eremuari lotutako informazioaren teknologiak eta tresna informatikoak eraginkortasunez erabiltzea.

Theoretical and practical contentToggle Navigation

1. Hizkuntzen kudeaketa ingurune akademiko eta profesional eleaniztunean

1.1 Hizkuntza gutxituak: plangintza eta eskubideak.

1.2 Euskararen normalizazio-plangintzak

1.3 Hizkuntza-ukipena

1.4 Testu orokorrak eta testu espezializatuak

1.5 Idatzizko eta ahozko testuen alderaketa



2. Hizkuntza-aldaerak eta hiztunen errepertorio linguistikoa

2.1 Hizkuntza-aldaerak

2.2 Hiztunen errepertorio linguistikoa eta komunikazio formala

2.3 Aldakortasuna ahozko erregistroetan

2.4 Euskara Batuaren Ahoskera Zaindua

2.5 Puntuazioa eta prosodia



3. Ahozkorako diskurtso-estrategiak

3.1 Ahozko komunikazio profesionala

3.2 Pertsuazioa

3.3 Baliabide erretorikoak

3.4 Baliabide fonikoak

3.5 Baliabide ez-berbalak



4. Komunikazio-gaitasunak eta hizkuntza-eskakizunak arlo profesionalean eta akademikoan

4.1 Herritarrekiko/bezeroekiko komunikazio-jarduerak

4.2 Erakunde eta enpresekiko komunikazio-jarduerak

4.3 Aholkularitza, sentiberatasun- eta zabalkunde-jarduerak

4.4 Arlo akademikoa eta teknikoa

MethodologyToggle Navigation

Ikasleak zein arlotakoak diren kontuan hartuta, irakasgaia ahalik eta praktikoena izan dadin saiatuko da, eta ikasleek hizkuntza-erabiltzaile gisa dituzten (eta izango dituzten) beharretara egokituko da. Helburu horri begira, eskola teorikoak ez dira ariketen eta jarduera praktikoen abiapuntu izango, haien osagarriak baizik.



Gelan egin beharreko ariketez gainera, ikasleek auto-ikasketako eta auto-zuzenketako ariketak ere egin beharko dituzte, beren kabuz. Haien bidez nahi da ikasleek, gogoeta eginda, ikas dezaten bere "arauak" sortzen; ariketa horien gauzatzean, laguntzaile eta gidari izango dute betiere irakaslea, eskoletan zein tutoretza-orduetan. Hein batean, autoikasketa bultzatu nahi da, ikasleek nolabaiteko autonomia-maila eskuratu dezaten eta unibertsitatetik irteten direnean hizkuntzaren inguruan sor dakizkiekeen arazoei erantzuteko gauza izan daitezen.



Saio guztiak (eskola magistralak zein praktikoak), ahal dela, informatika-gelan egiten saiatuko da; izan ere, jarduera guztietarako (teorikoak zein praktikoak) Moodle plataforma erabiliko da, alegia e-gela. Plataforma horretan, ikasleek askotariko materiala eta baliabideak izango dituzte eskura; irakasgaia aurrera eramateko behar duten material guztia (ariketak eta abar), baina baita material osagarria (artikuluak...) eta Web-orri interesgarrietarako estekak ere. Halaber, jardueren egunkaria izango dute ikasleek. Hartan, egunez egun, egindako jarduerak jasoko dira, teorikoak zein praktikoak; hartara, ikasleak, eskolara huts eginez gero, ez du arazorik izango ikasgaiaren hariari jarraitzeko.

Assessment systemsToggle Navigation

  • Continuous Assessment System
  • Final Assessment System
  • Tools and qualification percentages:
    • Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 40
    • Proiektuak (%): 60

Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ebaluazio jarraitua izango da irakasgaiaren ebaluazio-tresna nagusia, hark izango du lehentasuna. Hala ebaluatzeko, eskoletara joan beharko du ikasleak, eta behar den garaian egin eta bidali beharko ditu zereginak. Zeregin horietako bakoitza definitu diren ebaluazio-irizpideak kontuan hartuta ebaluatuko da.



Ikasleak egin beharreko zereginetatik erdiak edota gutxiago egiten baditu, deialdiari uko egin diola ulertuko da eta Aurkezteke jarriko zaio. Kasu horietan aukera izango du ezohiko deialdian irakasgaia azken probaren bitartez, azterketaren bitartez, gainditzeko. Aldiz, ikasleak zereginen erdiak edota gehiago egin baditu, baina ez zeregin guztiak; hori zigortu egingo da.



Ohiko deialdiko ebaluazio-sistema honelakoa izango da:

A. Irakasgaian landutako gaiei buruzko testa eta ariketak: % 40

B. Zehaztutako gai bati buruzko edo emandako artikulu bati buruzko aurkezpena: % 40

C. Testu bat emanda ahoz gorako irakurketa: % 20



Era berean, jarraitua gainditzen ez duten ikasleek edo arrazoiren batengatik klasera etortzerik ez duten ikasleek, bukaerako azterketa egin ahal izango dute.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du



Oharrak:

-Ebaluazioaren azken probara (azterketa ofiziala) ikaslea ez bada aurkezten "Aurkezteke" nota jarriko zaio.

-UPV/EHUko Ebaluaziorako Arautegiko 12. artikuluaren arabera, ohiko deialdiari uko egin nahi dion ikasleak idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasleari, lauhilekoa bukatu baino hilabete lehenago gutxienez.

-12.2. artikulua kontuan izanik: Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa <> izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation

Ezohiko deialdian ohiko deialdirako proba eta ebaluazio-irizpide berberak erabiliko dira.



Azterketa ordenagailu-gelan egingo da, hizkuntza-tresna elektronikoekin lotutako gaitasunak ebaluatu ahal izateko.



Ahozkoa ere ebaluatuko da. Horretarako, azterketa egunean, idatzia bukatu ondoren, 10 minutuko ahozko aurkezpena egingo dute azterketara aurkezten diren ikasleek ordenagailu-gelan bertan. Ekonomia edota enpresa arloko kontzeptu bat azaldu behar da. Aurkezpena egiteko diapositibak prest ekarri beharko dituzte.

Compulsory materialsToggle Navigation

E-gelako materialak ezinbestekoak izango dira ikasgaia jarraitzeko. Bai testu-corpusak (ekonomia eta enpresa arlokoak), bai gai bakoitzeko power point formatuan dauden aurkezpenak. Halaber, kontsulta-baliabide garrantzitsuen bilduma izango du eskura ikasleak. Bilduma horretan baliabideak sailkatuta eta komentatuta azaltzen dira.

BibliographyToggle Navigation

Basic bibliography

Acebo, S. (koord.) (2018). Dilo bien y dilo claro. Manual de comunicación profesional. Madril: Larrousse.

AMATRIA, X. et al. (2009). Komunikazio Elektronikoa. IVAPen gomendioak web-orriak idazteko. Gasteiz: IVAP.

ARAKAMA, J. M. et al. (2005) IVAPeko Estilo Liburua. Herri Arduralaritzako Euskal Erakundea. Instituto Vasco de Administración Pública

In-depth bibliography

Aced, C. (2013). Relaciones Públicas 2.0. Cómo gestionar la comunicación corporativa en el entorno digital. Barcelona, UOC.
Bargiela-Chiappini, F., (Ed.). The Handbook of Business Discourse. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2009. -Barrett, D. J. Strong communication skills – a must for today’s leaders. Handbook of Business Strategy 7.1, 2006. pp. 385-390.
Garzia, J. (2014). Esaldiaren antolaera. Funtzio informatiboak gako. Leioa: UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua.

Journals

Administrazioan Euskaraz (IVAP)
Ekonomiari buruzko bloga:
http://www.unibertsitatea.net/blogak/ekonomia/

Ekonomiaz aldizkaria:
http://www.ogasun.ejgv.euskadi.eus/r51-k86aekon/eu/k86aEkonomiazWar/ekonomiaz/inicio?locale=eu_ES

Web addresses

Euskaltzaindiaren Hizkuntza-baliabideak: https://www.euskaltzaindia.eus/hizkuntza-baliabideak

AZPIDAZKI: http://azpidazki.ehu.eus/azpidazki/default.aspx
UPV/EHU kontsultagunea: https://www.ehu.eus/eu/web/euskara/kontsultagunea
Euskara Institutuaren kontsultagunea: https://www.ehu.eus/eu/web/eins/home
LanHitz agirien bankua: http://www.euskara.euskadi.eus/r59-14154/eu/contenidos/informacion/agiriereduen_bankua/eu_agiri_er/agiri_ereduen_bankua.html
AZPIDAZKI itzulpen-memoriak: http://azpidazki.ehu.eus/azpidazki/moduluak/nolaitzulidute/nolaitzuliduteaurreratua.v2.aspx?id=1&locale=eu-ES

ELET: http://www.ivap.ejgv.euskalsarea.eus/elet/Default.aspx
DUDANET: https://apps.euskadi.eus/r61-veddudam/eu/contenidos/informacion/dudanet_hasiera/eu_def/index.shtml

Agiriak.net: http://www.agiriak.net/aurkibide.php
Gizarte Segurantza: http://www.segsocial.es/Internet_4/FormulariosModelos/index.htm
Lan ta lan: http://www.lantalan.com/doc/agiri-ereduak

GroupsToggle Navigation

31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

16:30-17:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.10 - ACULTAD DE ECONOMIA Y EMPRESA-SARRIKO (1)

31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

17:30-18:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.10 - ACULTAD DE ECONOMIA Y EMPRESA-SARRIKO (1)

31 Applied computer-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

14:30-16:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.10 - ACULTAD DE ECONOMIA Y EMPRESA-SARRIKO (1)

31 Applied computer-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages

Calendar
WeeksMondayTuesdayWednesdayThursdayFriday
16-30

16:30-18:30 (1)

Teaching staff

Classroom(s)

  • 0.10 - ACULTAD DE ECONOMIA Y EMPRESA-SARRIKO (1)