Rhythm, Movement and Dance27587
- Centre
- Faculty of Education - Bilbao
- Degree
- Bachelor's Degree in Primary Education (Trilingual)
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 4
- No. of credits
- 6
- Languages
- Basque
- Code
- 27587
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Irakasgai honetan erritmoa, musika eta mugimenduaren arteko loturak lantzen dira. Hemendik abiatuz musika hezkuntzan hauen presentziaren ezaugarriak ere aztertu eta lantzen dira.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
KONPETENTZIAK
- Gorputz baliabideen bidez erritmoa eta musika lantzeko gai izatea.
- Musika hezkuntzan gorputz kontzientziak duen garrantziaz jabetzea eta jarduera ezberdinetan erabiltzeko gai izatea.
- Musika hezitzaile bezala mugimendu eta espazio baliabideak ezagutu eta erabiltzen ikastea.
- Dantza eskolan bultzatzearen garrantziaz jabetu eta horretarako baliabideak eskuratzea.
IKASKUNTZA EMAITZAK
- Oinarrizko eskema erritmikoak interpretatzea.
- Musika jardueretan mugimendua integratzea.
- Musika entzuterakoan erosotasunez eta modu askean mugitzea.
- Oinarrizko dantza errepertorioa ezagutzea.
- Mugimendu ariketetan ikasle talde bat modu egokian kudeatzea.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1. MUSIKAREN BIZIPENA GORPUTZ ESPERIENTZIATIK ABIATUZ
Gorputz esperientzian oinarritutako musikaren bizipena eta ezagutza landu eta aztertzen da. Musika hezkuntzan oinarrizko baliabide honek suposatzen dituen eragin eta ekarpenen inguruko hausnarketak burutzen dira.
2. ADIERAZPEN ETA SORMENAREN GARAPENA
Gorputz adierazpena musika adierazpenaren manera eta baliabide gisa lantzen da. Inprobisaketak eta talde sormena bultzatzen dira.
3. ADIERAZPEN ERRITMIKOA ETA BERE DIDAKTIKA
Gaitasun erritmikoen garapena sustatzeko oinarri eta baliabide ezberdinen ezagutzak eskuratzen dira, praktikatik habiatuz.
4. DANTZA ESKOLAN.
Dantzak musika hezkuntzari eskaintzen dizkion aukerak ezagutzen dira eta baita eskola komunitatearen dinamizaio eta integraziorako onurak ere. Dantza errepertorioa ikasteaz gain eskolan lantzeko baliabide didaktikoak eskuratzen dira.
5. TALDE JARDUERAK ETA DINAMIZAZIOA GORPUTZ ETA ESPAZIO BALIABIDEEN IKUSPUNTUTIK
Musika adierazpenetan gorputz eta espazio ikuspegiak kontutan hartzearen garrantzianabarmentzen da, jarduerak modu egokian dinamizatzeko. Horretarako esperientzia zuzenetik abiatuz, taldeak dinamizatzeko baliabideen ezagupena eta trebaketa lantzen dira.
MethodologyToggle Navigation
Esperientziatik abiatuz edukiak modu progresiboan kurtsoan zehar lantzen dira. Irakurketa eta hausnarketak ere irakasgaiaren ibilbidearen parte izango dira barneratze prozesuan. Lan talde finkoak ikasturte osorako eratzen dira, prozesua aurrera eraman eta lanak modu kolaboratiboan aurrera eramateko. Asistentzia eta parte hartze aktiboa ezin bestekoak dira.
Assessment systemsToggle Navigation
- Continuous Assessment System
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Oral defense (%): 40
- Realization of Practical Work (exercises, cases or problems) (%): 15
- Portfolio (%): 20
- MUGIMENDUZKO SORMEN PROIEKTUA (%): 25
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Ohiko deialdian ebaluazioa jarraia izango da eta horretarako irakasgaian zehar lortutako ezagutza eta trebetasun ezberdinak ebaluatuko dira. Irakasgaia gainditzeko kurtsoan planteatutako ariketa guztiak burutu beharko dira.
Azken kalifikazioa jartzeko kontutan hartuko dira: Kurtsoan zehar klasean aurkeztutako ariketak, egindako eboluzioa eta eskuratutako baliabideak %15, sormen proiektua %25, aurkeztutako memoria %20, erritmo azterketa praktikoa %20, dantza azterketa praktikoa %20.
EBALUAKETA JARRAIARI UKO EGITEA
Ikasleak ebaluaketa jarriari uko egin eta azken ebaluaziora pasatzea eska dezake. Horretarako irakasgaia hasten denetik bederatzigarren astea bete arteko epea izango du eskaera idatziz irakasleari zuzentzeko. Kasu honetan azterketa egun ofizialean aurkeztu eta planteatzen diren ariketa guztiak gainditu beharko dira irakasgaia aprobatzeko. Azken kalifikazioa jartzeko kontutan hartuko dira: erritmo azterketa praktikoa %20, dantza azterketa praktikoa %20, idatzizko azterketa teoriko-praktikoa %40 eta prestatuta ekarri beharko den mugimendu sorkuntza lan baten zuzeneko aurkezpena %20.
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Azterketa egun ofizialean aurkeztu eta eskatzen diren ariketa guztiak gainditu beharko dira irakasgaia aprobatzeko.
Azken kalifikazioa jartzeko kontutan hartuko dira: erritmo azterketa praktikoa %20, dantza azterketa praktikoa %20, idatzizko azterketa teoriko-praktikoa %40 eta prestatuta ekarri beharko den mugimendu sorkuntza lan baten zuzeneko aurkezpena %20.
Compulsory materialsToggle Navigation
EGELA PLATAFORMAN ESKEGITAKO ORIENTABIDEAK ETA MATERIALAK: irakasgaiaren antolaketa, lan ezberdinak egiteko irizpideak, irakurketarako erreferentziak.
IKUS ENTZUNEZKO BALIABIDEAK
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
BACHMANN, M. L. (1998) La rítmica Jaques-Dalcroze. Una educación por la música y para la música. Madrid: Pirámide
WIGMAN, M. (2002) El lenguaje de la danza Barcelona: Ediciones del aguazul
BLASER, A. / FROSETH, J.O/ WEIKART, P. (2001): Música y Movimiento. Actividades rítmicas en el aula. Barcelona: Graó
GARCIA RUSO, H. M. (1997): La danza en la escuela. Sevilla: dip. Foral de Sevilla
In-depth bibliography
FUENTES, S. (2008) Pedagogía de la Danza. Bilbao: Asociación cultural danza Getxo
PALACIOS, P. (1985) Cuerpo, sonido, música y otros lenguajes. Bilbao: Cuadernos de ADARRA
SACHS, CURT (1942): Historia Universal de la Danza. Buenos Aires: Centurión
ZAMORA, A. (1999) Danzas del mundo. Madrid: CCS
Journals
Eufonía: Didáctica de la música. Barcelona: Graó
Música y Educación. Madrid: Musicalis S.A.
Música, Arte y Proceso. Salamanca: Amarús Ediciones
Web addresses
http://www.gaztedi.net/
http://www.dantzanet.net/
https://danzasdelmundo.wordpress.com/
GroupsToggle Navigation
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 14:00-16:00 (1) | ||||
7-10 | 14:00-16:00 (2) | ||||
12-14 | 14:00-16:00 (3) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
31 Seminar-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 14:00-16:30 (1) | ||||
11-11 | 14:00-16:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
31 Seminar-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 14:00-16:30 (1) | ||||
11-11 | 14:00-16:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
31 Seminar-3 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 14:00-16:30 (1) | ||||
11-11 | 14:00-16:30 (2) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 1S11G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (1)
- 1S11G - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (HORIZONTAL) (2)
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 16:30-18:30 (1) | ||||
6-6 | 17:00-18:30 (2) | ||||
7-10 | 16:30-18:30 (3) | ||||
11-11 | 17:00-18:30 (4) | ||||
12-14 | 16:30-18:30 (5) | ||||
15-15 | 14:00-16:00 (6) 16:30-18:00 (7) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (5)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (6)
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 16:30-18:30 (1) | ||||
6-6 | 17:00-18:30 (2) | ||||
7-10 | 16:30-18:30 (3) | ||||
11-11 | 17:00-18:30 (4) | ||||
12-14 | 16:30-18:30 (5) | ||||
15-15 | 14:00-16:00 (6) 16:30-18:00 (7) |
Teaching staff
Classroom(s)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (1)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (2)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (3)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (4)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (5)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL) (6)