Social Psychology25041
- Centre
- Faculty of Social and Communication Sciences
- Degree
- Bachelor's Degree in Political Science & Public-Sector Management
- Academic course
- 2024/25
- Academic year
- 1
- No. of credits
- 6
- Languages
- Spanish
- Basque
- Code
- 25041
TeachingToggle Navigation
Teaching guideToggle Navigation
Description and Contextualization of the SubjectToggle Navigation
Gizarte Psikologia irakasgaia lehenengo ikasturtean Soziologiak eta Politika Zientzia eta Kudeaketa Publikoko irakasgai komuna da. Adarraren oinarrizko irakasgaia denez Gizarte Psikologiaren oinarrizko gaitasun eta kontzeptuak lantzeko pentsatuta dago. Hala, gradu bien gaitasun eta jakintza teorikoa ikuspegi psikosozialaz osatzeko helburua du, hala ikerketan, nola analisian eta esku ahrtze ekimenetan. Zuzen-zuzen loturik dago gaitasun horiek garatzen dituzten irakasgaiekin. Ez du aurretiazko ezagutza edo jakintza berezirik behar, baina ikasleek dituzten ikerketa-gaitasunak (dela metodoetan, dela analisian) baliatzen ditu.
Skills/Learning outcomes of the subjectToggle Navigation
Konpetentzia teorikoak
Ikasleek bereizi eta koerlazionatuko dituzte elkarrekintzaren prozesu psikosozialak. Horien eragina analizatu eta balioetsiko dute bai pertsonaren eraikuntza bai gizarte markoen erakuntzan.
1. Portaera soziala ezagutu eta ulertzea: nola hautematen ditugun besteak.
2. Pertsona izaki psikosoziala den aldetik ezagutu eta ulertzea (Self, Identitate soziala, eragin soziala).
3. Ezagutza soziala sortzea eta bereganatzea (jarrerak, irudikapen sozialak, pentsamendu soziala, sinesmen kolektiboak, oroimen kolektiboak …)
Konpetentzia praktikoak
Ikasleek pertsonaren, taldeen, antolakundeen eta erakunde sozialen oinarri psikosozialak aztertu, baloratu eta haien kontu emango dute. Horretan, berariaz hartuko dituzte kontuan egungo bizimoduen ezaugarriak eta eragin dituzten aldaketak.
1. Egituraketa sozial desberdinen arteko aldeak ulertu eta ezagutzea, eta bakoitzaren ondorio psikosozialak alderatu eta ulertzea.
2. Emozio eta pentsamendu prozesuak definitu eta erlazionatzea, eta halaber haien ondorio praktikoak egoera sozial desberdinetan.
3. Identitate kolektiboen eta identitate gatazken prozesu historikoak analizatu eta esplikatzea
4. Norberaren bizitzaren aldaketak, elkarrekintza markoen aldaketak, eta egitura makrosozialen aldaketak erlazionatzean eta elkarren arteko eraginak aztertzea eta ulertzea.
Theoretical and practical contentToggle Navigation
1.Eduki teorikoak (gaiak)
1. Sarrera: Gizarte Psikologia, jendarteko elkarrekintzaren zientzia
2. Pentsamendu soziala
3. Norberaren identitatea (self-a)
4. Jarrerak eta beste kontzeptu disposizional zenbait
5. Eragin sozialaren psikologia
6. Taldearen psikologia eta identitate sozialak
Praktiketako gai zerrenda
1. Psikologia sozialaren ikuspegia
2. Pertsonaren eraikuntza soziala
3. Irudikapen sozialak
4. Eragin soziala / Identitate kolektiboak
MethodologyToggle Navigation
Gizarte Psikologia astean 4 ordutan lantzen da. Horietako bat praktikak egitera bideratuta dago eta besteak teoria azaltzera. Azken kasu honetaz azalpen teorikoekin batera hainbat ariketa egingo dira ordu horietan. Saio praktikoetan taldea bitan egiten da, ikasle kopurua modalitate honetara egokitzeko. Gelan erabiliko den materiala eGelan izango dute ikasleek eskura: material teorikoak, ariketak, aurkezpenak, jarduera praktikoa egiteko gidak eta material osagarria (bideoak, argazkiak, grafikoak e.a.)
Assessment systemsToggle Navigation
- Final Assessment System
- Tools and qualification percentages:
- Written test to be taken (%): 60
- Individual works (%): 20
- Team projects (problem solving, project design)) (%): 20
Ordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Azken ebaluazioa sistema.
Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.
Horrez gain, ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko.
Jarduera horien haztapena ehuneko 40 da.
Araudian kontuan hartzen diren kasuetan, ikasleek eskoletan parte hartzerik ez badute, irakaslearekin adostuko dute jardueren edo praktiken eskakizuna zelan bete, eta kasu guztietan azterketa egin beharko dute.
Kasu guztietan kontuan hartuko dira Ebaluazio-araudia eta etika akademikoaren protokolokoa. Gomendatzen diegu ikasleei biak kontsultatzea(ikus araudia:https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia y https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/akademia-araudiak )
Osasun-egoerak hala eskatzen badu eta azken proba aurrez aurre egin ezin bada, eGelako ikaslearen egoera horietarako ikaslearen gidan (edo koadernoan) zehaztutako prozedura aktibatuko da
Extraordinary Call: Orientations and DisclaimerToggle Navigation
Azken ebaluazio sistema: proba bakar batean, bertan praktika eta teoria ebaluatuko dira
Azterketa proba bakar batean egingo da, bai edukiak, bai gaitasunak ebaluatzeko. Araudiak dioen eran egingo da ebaluazio hau.
Osasun egoera tarteko, hala behar izanez gero deialdi honen ebaluazioa ere egokituko litzateke.
Compulsory materialsToggle Navigation
moodleko apunteak eta gelako azalpenak
BibliographyToggle Navigation
Basic bibliography
Apodaka, E. (2004): Komunikazioaren Gizarte Psikologia, UEU, Bilbo
Moya, M et al. (1998): Prácticas de Psicología Social, UNED, Madrid
Morales, J.F.; Moya, M. Et al. (coord.) (2007): Psicología Social, McGraw-Hill, Madrid
Moscovici, S. (1985a), Psicología Social , Paidós, Barcelona.
Valencia, J. (2007) Psikologia Politikoa, UEU, Bilbao
In-depth bibliography
Apodaka, E. & Villarreal, M. (2008), El poder en busca de autoridad. Dinámicas psicosociales de legitimación, ECU, Alicante.
Bauman, Z. (2001), La sociedad individualizada, Cátedra, Madrid.
Bayer, B. M. & Shotter, J. (1998): Reconstructing the psychological subject. Bodies, practices and technologies, Sage, Londres
Beauvois, J. L. y Joule, R. V. (1996), A Radical dissonance theory, Taylor and Francis, Londres.
Burr, V. (2002): The Person in Social Psychology, Psychology Press, East Sussex
Caballero, D. ; Méndez, M. T. Y Pastor, J. (2000), La mirada psicosociológica: grupos, procesos. Lenguajes y culturas, Biblioteca Nueva, Madrid
Canto Ortiz, J. M. (1994), Psicología Social e Influencia. Aljibe, Málaga.
Cerrato, J. (2007): Representaciones Sociales y Psicología Social, Promolibro, Valencia
Edwards, D. y Potter, J. (1992), Discursive Psychology, Sage, Londres.
Web addresses
Social Psychology Network
http://www.socialpsychology.org/
Social Psychology Quartely:
http://www.ingentaconnect.com/content/asoca/spq
Bristish Journal of Social Psychology: http://www.ingentaconnect.com/content/bpsoc/bjsp
http://www.understandingprejudice.org
Society of Personality and Social Psychology:
http://www.spsp.org
http://www.psicothema.com
political psychology
http://www.blackwellpublishing.com/journal.asp?ref=0162-895X
International Society of Political Psychology
http://ispp.org/
GroupsToggle Navigation
01 Teórico (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
17-30 | 14:00-15:00 (3) | 11:00-13:00 (4) |
Teaching staff
01 Applied classroom-based groups-1 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 10:00-11:00 (1) |
Teaching staff
01 Applied classroom-based groups-2 (Spanish - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 11:30-12:30 (1) |
Teaching staff
31 Teórico (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:30-13:30 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
17-30 | 11:30-13:30 (3) | 09:00-10:00 (4) |
Teaching staff
31 Applied classroom-based groups-1 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:30-10:30 (1) |
Teaching staff
31 Applied classroom-based groups-2 (Basque - Mañana)Show/hide subpages
Weeks | Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 12:00-13:00 (1) |