2014an Ilusionista Sozialen Mintegia eratu zenetik, urtero-urtero antolatu ditugu jardunaldiak, topaketak eta ikastaroak (2020. urtean izan ezik). Ohitura on hori berreskuratuko dugu aurten, abuztuaren 4 eta 5ean.
Azken bi urteetan, proiektu interesgarriak ezagutu ditugu eta informalki ideiak trukatzen aritu gara. Topaketa birtual hau baliatu nahi dugu proiektu horietan eta beste zenbaitetan dabiltzan pertsonak harremanetan jarri eta esperientziak trukatzeko, elkarrekin eta elkarrengandik ikasten jarraitzeko.
Saio digitalak antolatzeak zurruntasun edo egitura pixka bat izatea eskatzen digu. Guretzat, politena litzateke jan-edanaren inguruan elkartu, berriketa ederra egin eta orduak bizikidetzan ematea, baina digitalki egiteari esker, munduko leku desberdinetan gauden pertsonak elkartzeko aukera izango dugu. Egongo dira aurrez aurrekotasunerako aukerak aurrerago ere!
Bi gai nagusi jorratuko ditugu: hezkuntza eta dinamizazio komunitarioa. Bi kasuetan, uneotan garatzen ari diren esperientzietatik abiatuko gara, bertan parte hartzen duten ahotik entzunda.
ISM2021 DATAK, ORDUA ETA SAIOAK
Saioak 18:00etatik 21:00etara izango dira (UTC+2) (Mexiko: 11:00. Argentina: 13:00. Kanariar Uharteak: 17:00).
Abuztuak 4, asteazkena.
Haur eta gazteekin hezkuntza-eremuan lan egiten dugunean, zalantza handiak sortzen zaizkigu askatasuna, kultura, jakintzak, harremanak, bizikidetza, sormena eta aisia nola elkarlotu planteatzen dugunean, kultur inbaditzaile izan gabe. Teorian, gauzak nahiko argi ditugu: antiautoritarismoa, elkarren arteko laguntza, elkar zaintza (zaintza horizontalak), konfiantzazko harremanak, eguneroko bizitzaren autogestio kolektiboa, autoestimu pertsonala/taldearena/kolektiboa… Baina egunerokotasunean, oztopo ugari gainditu behar ditugu: burokratikoak, finantzei lotutakoak, presio soziala, gure geure aurreiritziak eta mugak, hezkuntzak berez ezartzen dituen botere-harremanak… Egoeren konplexutasuna kontuan hartuta, saiatuko gara gure kontraesanei nola egiten diegun aurre argitzen eta sakontzen.
Saio honetan, hasierako aurkezpenaren ostean, aurkezpen hauek izango ditugu:
Experiencias de la Escuela Libre de Enseñanza (ELE) de Los Solares (República Dominicana). Guille, Juanín eta Lucía, ELEko maisu-maistrak.
ELE eskola libre proiektu bat da, Errepublika Dominikanako Los Solares herrian kokatua. Uneotan, 4-16 urte arteko 70 haur daude apuntatuta. Inguruko beharrei erantzun nahian, gizartetxe gisa ere funtzionatzen du, horrela, bizilagunek hezkuntza proiektuan parte hartzen dute eta bestelako jarduerak ere egiten dituzte. Gehiago jakiteko: https://escuelalibredeensenanza.org/
Fanzine ZERO en una escuela de educación infantil. Aitziber Arruabarrena (Gasteiz, Euskal Herria)
Esperientzia hau, Gradu Amaierako Lan gisa garatu da, Gasteizko Ramon Bajo eskola publikoan. Auzo honetan, autogestioari lotutako auzo-mugimendu indartsuak daude eta eskolan ere, kulturartekotasuna lantzeko eta bazterkeria gainditzeko hainbat ekimen gauzatu dira. Proiektu honetan, gurasoen, haurren eta eskolako langileen partehartzea sustatu da arte alternatiboaren laguntzaz, fanzine digital eta paperezko bat eratzeko.
Entretejer con la palabra colectiva. Sinaí Rivera Martínez (Mexiko Hiria).
Aurkezpen honetan, hainbat esperientzia elkarlotuko dira: haur hezkuntzako eskoletako maistrekin egindako formazio-lana, emakumeen josketa kolektiboaren garrantzia, eskola iraultzeko egindako hainbat esperientzia… bai Mexiko Hirian eta bai inguruko beste hainbat lekutan. Mujeres y la Sexta mugimenduko hainbat ekimenen berri ere argituko dira, besteak beste, “El mal llamado tren maya” ipuin kolektiboaren sorkuntza prozesuaz hainbat zertzelada emango dizkigu Sinaík.
La fotografía como recurso en las clases de Lengua y Literatura: otras historias por y para contar. Virginia Noelí Barré (Rosario, Argentina).
“Kale argazkia” deritzonaren bitartez, kanon/kontrakanon aurkaritza gainditu nahirik, esperientzia hau gauzatu da derrigorrezko bigarren hezkuntzaren 1. mailako ikasleekin. Narratiben kontura sortzen diren borroka dualistak gainditu eta normalean lantzen ez diren gaiak jorratu dituzte, artearen laguntzaz, ikasleei hitza emanez eta sormenaren dibergentziak ematen duen askatasuna baliaturik.
Lau aurkezpenen ostean, hezkuntzaren alderdi zehatzen inguruko solasa zabalduko dugu, esperientzien laguntzaz, eta nahi duenak hartu ahal izango du hitza, esperientziak gehiago sakontzeko, ideiak trukatzeko edo sortutako oztopoen aurrean izandako bizipenak eta hausnarketak sustatzeko.
Moderatzailea: Ainhoa Ezeiza
Abuztuak 5, osteguna.
Saio honetan, dinamizazio komunitarioan jarriko dugu arreta nagusia, eta hezkuntza eraikitze kolektiboarekin egongo da nagusiki loturik. Komunitatean lan egiten dugunean, posizio etiko argia izan behar dugu, jendea gure helburuetarako erabilia izan ez dadin. Jendearekin eta jendearengandik lan egin behar dugu, jendea subjektu gisa onartuz eta banakako subjektutik subjektu kolektiborantz joz, eguneroko bizitzaren autogestio kolektiboa dinamizatuz. Esperientzietatik abiatuko gara, konplexutasunez eta konplexutasunetik lan egiteko moduen inguruan solasteko.
Saioaren hasieran, aurkezpen orokorraren ostean, aurkezpen hauek izango ditugu:
La construcción colectiva del conocimiento comunitario a través de las historias orales para la creación de materiales didácticos digitales. Nahia Delgado de Frutos (Donostia, Euskal Herria).
Proiektu honetan, ahozko historiak bildu dira Donostiako Altza auzoan komunitatea dinamizatzen laguntzeko, eta historia horietatik abiatuz hainbat ikas-material sortu dira, Altzako ikastetxeetan erabiltzeko. Ahozko historiak zer diren jakiteko, webgune honetara jo dezakezu: https://historiasorales.org/
Participación con niñxs en contexto de migración (“primera/ segunda generación”): Construyendo espacios comunes en la infancia. Stephan Moore (Berlin, Alemania).
“Kinderclub Bellermannstr.” proiektuan, 6 eta 13 urte arteko haurrekin batera espazio bat eraiki nahi da kolektiboki, Berlingo Gesundbrunnen auzoan. Bertan, gentrifikazio eta espazioen pribatizazio prozesuak estatuaren burokraziarekin aliatu dira, eta haurren erresistentzia funtsezkoa da, kaleen okupazioari eutsiz. Hala ere, gero eta debeku eta muga handiagoak daude, haurrak zokoratzeko, nagusiki migratzailez osatutako auzo honetan. Proiektuan, haurren arteko harremanak dinamizatzen dira, espazio hau aniztasunez eraikitzeko, eta, era berean, matxismoaz, genero-rolez, arrazakeriaz, bortizkeria fisikoaz, jazarpenaz, kontsumismoaz, ingurumenaz… hausnarketa sustatzeko.
Andanzas, ayuda mutua y construcción colectiva en la EDCO, Espacio de Educación Común: Investigación y creación comunitaria. Emiliano Urteaga eta Emilia Negrete (Mexiko Hiria).
Askotariko esperientziak garatu dituzte UACM Mexiko Hiriko Unibertsitate Autonomoan, lehenik LaTICfm laborategian eta berriki EDCO ikerketa eta sortze gunean, besteak beste Lomas de Zaragozako ahozko historiekin egindako dinamizazio komunitarioa, osasun eta jakintzen ehuntzeari lotuta Ixcali jatetxe komunitarioan egindako lana, eta beste hainbat. Aurkezpen honetan, prozesu hauen inguruko hausnarketa eskainiko digute.
San Diego, haciendo memoria al andar. Un barrio con memoria. San Diego auzoko bizilagunak (Sevilla, Andaluzia).
Sevillako San Diego auzoaren memoria kolektiboa aitzakia gisa hartuta, gertaera historikoak idealizatu gabe, proiektu honetan, auzokideen arteko harremanak sustatu nahi izan dira, autoestimu indibidual, taldekakoa eta kolektiboa landuz, sortzen ari diren kontraesanak eztabaidatuz eta auzoa biziberritzeko bide berriak topatuz, eraikitze kolektiboaren bitartez. Prozesu honetan sortutako bizipenak eta hausnarketak partekatuko dizkigute bertako bi bizilagunek. Proiektu honetan bildutako ikus-entzunezkoak eta bestelako materialak webgune honetan daude ikusgai: https://archive.org/details/san-diego-memorias-de-la-periferia-urbana-sevilla-espana
Moderatzailea: Javier Encina
DINAMIKA
Topaketa birtualak egitura hauxe izango du:
Proiektu bakoitzeko kideek aurkezpen labur bat egingo dute, 10-15 minutu ingurukoa.
Proiektuaren inguruan ideia, zalantza, kezka edo zirikatzeko galderaren bat proposatuko dute, hizketa abiatzeko.
Saioan parte hartzen duen edonork hitz egin ahal izango du (edo txat bidez idatzi), saioa amaitu arte. Txandak moderatzaileak antolatuko ditu.
Egun bakoitzean bloke bat egingo dugu. Aurkezleak eta izenburuak izan bezain laster, hemen argitaratuko ditugu. Horrez gain, proiektu bakoitzaren inguruko testu labur bat ere gehituko dugu, orientabide gisa.
HIZKUNTZA
Saioak gaztelaniaz izango dira.
TRESNA DIGITALA
Topaketa online izango da, sarbide librean eta doan. Nahi duzun denboran edo tartean har dezakezu parte.
Euskal Herriko Unibertsitateak instalaturik duen Blackboard Collaborate plataforma erabiliko dugu. Bere abantaila nagusia da ez dela beharrezkoa eposta bidezko identifikaziorik eta ez dela ezer instalatu behar. Estekan sartuta nahikoa da saioan sartzeko. “Defektuz” mikroa eta kamera itzalita izango duzu saioan sartzean, eta klikatzen ez baduzu, ez da aktibatuko.
Horrez gain, saioa grabatzeko aukera ematen du. Hala ere, soilik aurkezpenak grabatuko ditugu (hizlariak baimena ematen badu), horrela libreki hitz egin ahal izango dugu, grabazioaren beldurrik izan gabe!
Hau da topaketan sartzeko esteka (eguna iritsi arte ez da eskuragarri egongo): https://bit.ly/3kUyLIc
EGIAZTAGIRIAK
Soilik gai edo proiektu bat aurkezten duten pertsonek jasoko dute egiaztagiria. Ez da bertaratze agiririk emango.
HARREMANETARAKO
Gai bat proposatu nahi baduzu, informazio gehiago behar baduzu edo edozein zalantza argitzeko, idatzi eposta honetara: ainhoa.ezeiza@ehu.eus
Hilabeteen arrapaladan, ahaztua nuen blog honetan aipatzea 2020an argitaratutako artikulu bat, ahozko historien inguruan. Hauxe da artikulua, deskarga librean:
Encina, J., Ezeiza, A., & Delgado de Frutos, N. (2020). Historias orales como herramienta para la convivencialidad. Revista Latinoamericana Estudios De La Paz Y El Conflicto, 1(2), 13 – 38. https://doi.org/10.5377/rlpc.v1i2.9828
Ikerketa ugaritan erabiltzen dira ahozko iturriak. Horietariko hainbat epistemologikotzat jotzen dituzte, beste hainbatentzat metodologikoak dira, eta beste zenbaitentzat teknika edo tresnak. Artikulu honetan, jendearekin eta jendearengandik 25 urtetan zehar garatutako hamaika ikerketa-proiekturen arteko alderaketa egin dugu, horietarik seitan ahozko historiekin lan egin dugu eta bostetan ez. Artikuluaren hasieran, gure ikuspegi epistemologikoa argitu dugu eta ahozko historien tresna bizi-historiekin eta ahozko historiarekin kontrastatu dugu.
Alderaketen emaitza gisa, ondorioztatu dugu zein garrantzitsua den ulertzea dispositibo eta tresna hauek ez direla kaltegabeak. Ahozko historien tresna dinamizazio komunitariorako baliagarria da soil-soilik komunitate horren une eta egoerarako egokia bada, hau da, ez dira ahozko historiak bildu behar ikertzaileak tresna hau erabiltzea gustuko duelako, edo beste proiektu batzuetan funtzionatu dutelako, baizik eta gauden komunitatearen egokiera ondo aztertu ostean. Ez dugu jendea ikuskizun bilakatu behar, ezta erabili ere sistemak legitimatzeko (adibidez, bake-prozesu instituzional bat abiatu delako).
Azkenik, hainbat hausnarketa gehitu ditugu kultura herrikoien eta dinamizazio komunitarioaren inguruan.
Gure ikerketa-taldean (ISM-UPV/EHU) proiektu bat prestatzen ari gara 2021-2022 ikasturterako, hezkuntza-erakundeetan ahozkotasuna dinamizatzeko, eta parte hartu nahi duten irakasle, ikertzaile, eragile edota ikastetxeak gonbidatu nahi ditugu, bide hau gurekin batera ibiltzeko.
Lehen Hezkuntzan nerabezarorantz hurbildu ahala, euskararen erabilera harreman informaletan jaitsiz doa, eta Bigarren Hezkuntzan zailtasun nabarmenak ditugu euskara irakasle-ikasle harremanetik kanpo erabiltzeko (atsedenean, pasiloetan, talde-lanetan…). Zailtasun hau Unibertsitatean ere sentitzen dugu.
Gure pertzepzioa da ezinbestekoa dela euskara harreman moduetan berkokatzea, eremu akademikoa erdigune izatetik ingurune informaletarantz dezentratzera eta kulturartekotasunean dinamizatzea.
Proiektu honen asmoa da hezkuntza-maila desberdinen esperientziak konektatzea, printzipio komun batzuetatik abiatuta, gunean guneko berezitasunak kontuan hartuz eta autonomiaz eta interdependentziaz lan eginez.
PROIEKTUAREN LEHEN ZIRRIBORROA
Proiektuaren lehen zirriborroari begiratu bat eman nahi badiozu, ESTEKA HONETAN irakur dezakezu.
2021eko irailean hasi nahi dugunok, maiatzean abiatu behar dugu etika batzordearen prozedura (gizakiekin lan egiteko edozein proiektuk unibertsitatearen etika batzordearen baiezko txostena behar du).
Horregatik, parte hartzeko interesik baduzu, MAIATZAREN 10ERAKO eposta bat idaztea eskatuko dizugu, argibideak emateko eta parte hartzeko moduen inguruan eztabaidatzeko: ainhoa.ezeiza@ehu.eus
Mezua idazteak EZ DU INPLIKATZEN parte hartuko duzu(e)nik. Ulertzen dugu erabakia hartu aurretik, hainbat alderdi komentatu eta argitu behar direla.
Ez duzu itxaron behar epea amaitu arte. Nahi duzunean jar zaitezke harremanetan nirekin, gauzak komentatzeko edo argitzeko.
Datorren asteartean, apirilak 20, 18:00etan, saio interesgarri hau gauzatuko da online:
Nola landu filosofia haurtzaroan?
Imanol Alvarez, Xabi Salaberria eta Maddi Nazabal irakasleek euren esperientziak eskainiko dizkigute haien ikastetxeetan haurrak filosofatzera gonbidatu dituztenean.
Filosofia Lehen Hezkuntzako graduko ikasketetan ez da espresuki lantzen, ez delako eskolaren curriculumeko “irakasgai” bat, baina pentsamendu kritikoaren garapenean, Filosofiaren jakintza arloak zeresan handia du. Komunikazio gaitasunaren garapenean ere, ekarpen interesgarriak etor daitezke Filosofiatik.
Datorren ostiralean, apirilak 16, 10:30etan, online hitzaldia antolatu du Hizkuntzategiak, Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailaren laguntzaz.
Hitzaldian, Gasteizko Grant Vela ikastetxeko irakasleek euskara, gaztelania eta ingelesaren trataera bateratua nola gauzatzen duten azalduko dute, Montessori metodoarekin uztarturik, Haur Hezkuntzan.
Koordinatzailea: Urtzi Reguero (UPV/EHU)
Moderatzailea: Ana García (Grant Vela School)
Egitaraua
Aurkezpena eta sarrera
Ingelesaren kokapena proiektuan (gaztelaniaz)
Euskararen lekua (euskaraz)
Saioa ordubete ingurukoa izango da. Ez da beharrezkoa izena ematea (sarbide irekia).
Fontes Linguae Vasconum 50 urte. Ekarpen berriak euskararen ikerketari argitalpena paperean duela hilabete batzuk argitaratu ostean, aste honetatik aurrera sarean ere eskuragarri duzue, artikuluz artikulu deskargatzeko moduan, esteka honetan:
Artikulu honetan, ahalegin berezia egin dugu ahozkotasunaren dinamiken inguruan gakotzat ditugun alderdi teorikoak hautatu eta praktikara eramatean kontuan hartu beharrekoak zehazteko.
Ahozkotasunaren dinamiken inguruan prestatzen ari garen ikerketa-proiektuaren marko teoriko-praktikoaren sintesia da, eta espero dugu lagungarria izatea gai honetan sakondu nahi duten ikertzaile eta irakasleentzat.
Nola erreferentziatu:
Ezeiza, Ainhoa & Encina, Javier (2020). Ahozkotasunaren didaktika ikuspegi dialektikotik abiatuta. E. Santazilia, D. Krajewska, E. Zuloaga, & B. Ariztimuño (arg./eds.), Fontes Linguae Vasconum 50 urte. Ekarpen berriak euskararen ikerketari / Nuevas aportaciones al estudio de la lengua vasca (pp. 253-265. or.). Nafarroako Gobernua, Kultura eta Kirol Departamentua, Vianako Printzea Erakundea-Kultura Zuzendaritza Nagusia. https://artxiker.ccsd.cnrs.fr/artxibo-02972265 doi: 10.35462/fontes50urte.16
Dulantziko Mitxoleta Libertarioen 25. saio honetan, Ainhoa Ezeiza esatariak baloreen gaia ekarri du, kontzeptu honen atzean ezkutatzen diren esanahiak azaleratzeko eta hezkuntzarekin duten loturaz hausnartzeko.
Hezkuntzaren eremuan, eta indar bereziki handiz, Lehen Hezkuntzan, baloreak landu behar direla azpimarratzen da behin eta berriz. Kasualitatez, balore horiek askotan sozialdemokraziaren ideologian oinarrituta daude eta burgesiaren baloreak izaten dira, sistemaren onarpena sustatzen dutenak.
Iturria: Ricardo Baroja Eskola
Baloreetan heztea hainbat printzipio etikorekin konprometitzea esan nahi du, gure eta besteen ekintzak eta jarrerak ebaluatzeko balio duten printzipio etikoetan heztea. Hau da: baloreak ez dira iritzien munduan geratzen, portaerak gidatzeko tresnak baitira.
Baloreei buruz hitz egiten denean, abiapuntua adostasun moral minimoa da, gizartearen ongizatea lortzeko. Kontsentsu soziala da baloreen nolakotasuna markatzen duena. Baina kontsentsu hori eraikitzean, partaidetza ez da horizontala, botere handiagoa dutenek askoz pisu handiagoa dutelako kontsentsu hori eratzean, “herri xeheak, bere ezjakintasunean, ez dakielako”. Horren ondorioz, baloreen hautaketa eta garapena goikoek zapalduengan ezarri behar dituzten printzipio moralak direla esan daiteke.
Eskolan, askotan dagoen kexa handi bat da familiak ez dituela konpartitzen eskolak lantzen dituen baloreak. Areago esan beharko litzateke: ez datoz bat hezkuntza sistemak, familiak, ekoizpen sistemak, komunikabideek eta komunitateek dituzten baloreak. Desadostasun hauen aurrean, eskolak bere garrantzia aldarrikatzen du, baina hau egiten duenean, gutxitan azaltzen du zein den bere posizio ideologikoa baloreak finkatzen dituenean. Baloreak “unibertsalak” direlakoan, eztabaidaezinak direla planteatzen du.
Baloreen lanketan, besteak beste, zoriona eta arrakasta lortzeko gaitasunen lanketa proposatzen da maiz, sozialdemokraziaren aitzakiaz neoliberaltasuna txertatuz.
Izan ere, zer esan nahi du zoriontsua izateak, sistema latz honetan? Ez ote dira baloreak kolonizaziorako beste tresna bat, sistemaren onarpena sustatzeko tresna bat?
Berri Txarrak taldearen “Hezkuntza ustelak” kantaren zenbait atal ere txertatu dira saioan. Hona abestiaren letra osoa:
Gaua sartzen ari da
eta gaur ere,
zalantza haziak ereiten ari naiz
zalantzaondoak biltzeko
Guztia dakigula uste dugu ta
kaleko loreak, bere latinezko izena
ikasi ezinik dabiltza
“Zalantza” herrian, “Uste dut” jauna,
historian idatzi den zientzia libururik
zehatzena
irakurri, eta harritu (egin) da,
guztiz harritu da:
1997 orrialde txuri ditu eta,
beste guztiak
ezagutzen ez dugun hizkuntza
arrotz batetan idatzita daude
Esan dudanaren arrazoia:
hezkuntza sistemaren erdoila,
bizitza zientzia bakarrik dela
irakasten duen eskola ustela.
Ez dakizue ezer!
Sentimendurik gabeko hezkuntza,
gure kulturaren zapalkuntza.
Hori dela eta egunero
zuen hitzak aditu eta gero
sistema gorroto dut
KREDITUAK
Sintonia: Mitxoleta – Eneritz Furyak
Hezkuntza ustelak – Berri Txarrak (Joseba Sarrionandia-ren “Sasoi makalak” poeman oinarritua)
O meu menino é d’oiro – Dulce Pontes (musika eta letra: José Afonso)
Dulantziko Mitxoleta Libertarioen 24. saio honetan, Ainhoa Ezeiza esatariak seaska-kantak ekarriko ditu, Zientzia Kaieran argitaratutako artikulu baten harira. Artikulu horretan, Harvard Unibertsitateko ikertzaile talde batek egindako ikerketa azaltzen du Irati Diez Virto biologo eta EHUko Kultura Zientifikoko Katedrako kolaboratzaileak.
Audioa deskargatu
Beste behin, kultura herrikoietako jakintza baten garrantzia egiaztatu du zientziaren munduak. Ea gurasook eta senitartekook kantuan segitzen dugun, gure ahotsez, gure inperfekzioan, haurtxoekin konektatzeko eta, bide batez, gu geu ere lasaitzeko!
Ikerketa hori aitzakia harturik, Ahotsak proiektuan bilduriko hainbat seaska-kanta entzungo ditugu lehenik eta hainbat abeslariren bertsioak ere bai. Espero dugu irratsaio honetan bildutako kantek lo egiten lagun diezazuten!
Hauek dira aurkezpenaren ostean entzungo diren kantak:
Ahotsak proiektuan jasotako kantak edo kanta-zatiak:
Haurtxo maite – Xerafina Iriarte
Bonbolontena – Ana Mari Axpe
Bonbolontena – Luzia Inzunza
Obabatxue – Santi Villareal
Tipi-tipie – Xerafina Iriarte
Ume txikia negarrez dago – Manoli Andonegi
Lotxo engañadoria – Luzia Arrizabalaga
Txikitxo polit hori – Leandra Otxoa eta bere biloba
Musikalizatutako kantak, kantari edo musika-taldeek grabatutakoak:
Lo hadi aingürüa – Maddi Oihenart
Seaska kanta – Xabier Lete
Lo kanta – Amaia Zubiria
Haur kanta II eta III – Imanol Lartzabal
Haurra egizu lotto lotto – Olatz Zugasti
Aurtxo txikia – Mikel Laboa
Itsasoa laño dago – Zacarias
Ttun-kurrun-kuttun – Jon Bergaretxe & Julen Lekuona
Bainbridge, C. M., Bertolo, M., Youngers, J., Atwood, S., Yurdum, L., Simson, J., Lopez, K., Xing, F., Martin, A., & Mehr, S. A. (2020). Infants relax in response to unfamiliar foreign lullabies. Nature Human Behaviour. DOI: https://doi.org/10.1038/s41562-020-00963-z
Aurreko astean, otsailak 17, UPV/EHUko Hizkuntzategiak antolatutako lehen mintegian ahozkotasuna izan genuen hizpide.
Mintegiaren izenburua: Ahozkotasuna dinamizatzen hezkuntza erakundeetan
Mintegia UPV/EHUko Blackboard Collaborate plataformaren bitartez egin genuen eta saioa grabatua izan zen. Hala ere, bi orduko bideo bat igotzeak zentzu handirik ez duelarik, eta hasiera partean arazo tekniko bat izan genuenez, pentsatu dut lagungarriagoa izango dela bideoa editatu eta zatika argitaratzea.
Aurkezpenaren ondoren, eztabaida txiki bat izan genuen eta hori izan zen mintegiaren bigarren zatira hurbiltzeko aitzakia eta trantsizioa. Zoritxarrez, partaideen ahotsak ez dira ondo entzuten eta ez dute kalitate minimoa argitaratuak izateko.
Mintegiaren bigarren atalean, 2021-2022 ikasturtean abiatuko dugun ikerketa aurkeztu eta komentatu genuen, ikerketa zirriborratzen hasi aurretik.
Ikerketa honen berri datozen egunotan emango dut blog honetan, proiektuaren nondik norako nagusiak idatziz eratzen ditudanean.
Datorren asteazkenean, 2021eko otsailaren 17an, Hizkuntzategiaren I. Mintegia izango dugu, online, sarbide irekian, nahi duenak parte har dezan.
Bi atal nagusi ditu eta nahi duzun atalean har dezakezu parte, ez da beharrezkoa saio osora sartzea. Horrez gain, “partaidetza ixila” izan dezakezu, hau da, entzule gisa parte hartu, edo elkar eragin, BlackBoard Collaborate plataformak ematen dituen aukerak erabiliz: idatzizko txata, audioa edota bideoa.
12:00-13:00 Ahozkotasuna nola dinamizatu ikastetxeetan?
Lehen atal honetan, ahozkotasunaren kontzeptua zehaztuko dugu eta horrek praktikan esan nahi duena argitzen saiatuko gara, teoria eta praktika ondo elkarlotuz eta ideiak trukatuz. Hasieran, aurkezpen moduko azalpen bat izango dugu, eta, hortik aurrera, ideiak landuko ditugu, elkarreraginean, ahal delarik.
Kontu hauek landuko ditugu:
Ahozkotasunaren kontzeptua
Ahozkotasuna eta ahozko sorkuntza
Ahozkotasuna kultura herrikoietan
Ahozkotasuna eta bizikidetza
Ahozkotasunaren dinamizaziorako zenbait gako
13:00-14:00 Ikerketa proiektuaren proposamenaren aurkezpena: Euskararen ahozko erabilera dinamizatzen fakultatean eta ikastetxeetan
Ikerketa proiektu hau 2021/2022 ikasturtean abiatuko da eta bere helburu nagusia da ikasleek testuinguru eta harreman informaletan (ez akademikoetan) euskara erabil dezaten sustatzeko modu berriak bilatzea ahozkotasunaren eta ahozko sorkuntzaren bidetik.
Ikerketa-ekintza parte-hartzailea izango da ikerketaren prozesua antolatzen lagunduko duena, hartara, formazioa, autoformazioa, esperimentazioa, dinamizazioa eta partaidetza prozesu osoan zehar eraikiko da.
Ikerketan parte hartzeko, hainbat modu daude:
Prozesuaren une jakin batean: formazioa eskainiz edo jasoz, ekitaldi zehatz batean parte hartuz…
Prozesuaren atal batean: garapen teorikoan, ikasle-talde batekin lan eginez, eztabaida-talde batean parte hartuz…
Prozesu osoan zehar: zure ikasleekin batera ikerketa osoan parte hartuz, ikertzaile gisa elkarreraginez…
Aholkulari, laguntzaile, akuilari edo formatzaile gisa: prozesu osoan zehar dinamizatzaile, akuilari edo laguntzaile gisa parte hartuz, hainbat formazio ekimenetan parte hartuz, zenbait bileratan parte hartuz ideiak emateko edo lana aztertzeko…
Mintegian, honako puntu hauek jorratuko ditugu:
Nola dinamizatu euskararen erabilera fakultatean?
Nola dinamizatu euskararen erabilera ikastetxeetan?
Ikerketa proiektuaren lehen zirriborroaren aurkezpena
Ikertzeko metodoa eta prozesua
Ikerketa proiektuan nola hartu parte
Mintegia Ainhoa Ezeiza irakasle-ikertzaileak gidatuko du, Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko kidea eta Hizkuntzategia ekimeneko partaideetako bat.
Infomazio gehiago behar izanez gero, idatzidazu eposta honetara: ainhoa.ezeiza@ehu.eus
Zer da Hizkuntzategia?
Euskal Herriko Unibertsitateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko lantalde sortu berria da, hizkuntzen ikaskuntza eta irakaskuntzari lotutako ikerketa, formazio eta dibulgazio ekimenak gauzatzeko asmoa duena.