Zer ebaluatu hizkuntzetan? Nola ebaluatu? Ikastaroko ikas-materialak

2019-2020ko Prest Gara programaren barruan, aurten lau ikastaro eman ditugu Ilusionista Sozialen Mintegiko kideok.

Bizitzaren kasualitateak, hizkuntzaren ebaluazioari buruzko ikastaro bat eman dugu itxialdian bete-betean geundelarik, eta aurrez pentsatua genuena moldatu behar izan dugu, irakasleon kezkak ulertuz eta partaideen askotariko egoerak kontuan hartuta.

Hauek izan dira ikastaroan erabili ditugun materialak, agian norbaiti baliagarriak izango zaizkio.

Blog-sarrerak

Guztira 10 blog-sarrera prestatu ditugu ikastaro honi lotuta, interneten zabalik daudenak. Lehen lau sarrerak ikastaroa hasi aurretik prestatu genituen, oinarrizko material gisa, eta audio eta testu formatuan daude eskuragarri; gainerako sarrerak, ikastaroko beharren arabera idatzi ditugu, bertako
eztabaida eta kezketan oinarritutakoak:

1. Ebaluazioa zertarako? Ebaluazioa eta kalifikazioa itxialdi garaian

2. Komunikazio gaitasuna eta hizkuntz gaitasun kritikoa

3. Hizkuntzen ebaluazioa eta feedback motak

4. Ebaluazio etikoa eta hizkuntzen ikaskuntza ebaluatzeko tresnak

5. Ebaluazioa eta kalifikazioa bereizten: kalifikaziorako zeregin gakoen inguruan

6. Hizkuntz erroreen inguruan

7. IK/KI ikaskuntza kooperatiboaren inguruko hainbat kezka

8. Laudorioak, ebaluatzeko era manipulatzaile bat?

9. Testu-mota eta generoen inguruan bueltaka hizkuntzen didaktikan

10.Ekoizpen-ereduak eta eskola-ereduak: fordismoa, taylorismoa eta toyotismoa

Material osagarriak I: Etxealdirako materialak, eztabaidak eta IKTak

Material hau ikastaroan zehar biltzen joan gara, pandemiaren egoera dela eta lagungarriak edo inspiragarriak zirelakoan. Sare sozialen bidez izan dugu material hauen berri, leku desberdinetako askotariko irakasleek partekatutakoak.

Los docentes, divididos por la manera de afrontar la evaluación final del curso

URRUNETIK EBALUATZEN: IKTen inguruko material gehigarriak

Irakasle baten lana, ikasleen segurtasuna eta pribatutasuna bermatzeko etxealdi garaian

Ebaluatzeko online tresnak (B06 Berritzegunea – Basauri/Galdakao)

Jitsin bideohitzaldiak egiteko tutoriala (gazt.) 

Schools are banning Zoom because of security and privacy issues

Desmontando argumentos de los defensores del uso de herramientas de Google en educación

Zenbait irakaslek sare sozialetan partekatutako proposamen didaktikoak, lagungarri gisa edo inspiratzeko…

Batxi 2rako materialak: Literatura (en construcción)

Twitterreko haria: zenbait irakasleren hausnarketak eta ideiak

ConfinArt, Festival en Línia de Promeses Artístiques en Quarentena

¿Qué ocurrió en 2020? (Batxi 2. mailarako proiektua)

Aunque el sol se esconda, DBH3 eta Batxi 1erako proposamenak

Hermanas de Lengua en cuarentena (DBH4 eta Batxi1)

Un hospital de palabras para aprender ortografía

Fiction Express, irakurmena modu sozialean lantzeko

“Resistiré” abestiarekin @O_Lara_O irakasleak partekatutako ideia bitxia

Material osagarriak II: ebaluatzeko tresna gehigarriak

Otras formas de evaluar más allá del examen

Dale la vuelta y me lo cuentas (errubrika)

Nola ebaluatu talde-lana?

Juegos de repaso (bideoa)

Story cubes (bideoa)

“Bad News”, albiste faltsutuak sortzeko jolasa (ikasleen kritikotasuna sustatzeko)

Material osagarriak III: Ebaluazioaren kontzeptu teorikoetan sakontzeko materiala

Evaluar desde el paradigma de la complejidad (pdf)

Hizkuntza gaitasuna eta eleaniztasuna

Ebaluazioan oso kontuan izan beharreko kulturartekotasuna: Oralidad, Memoria y Aprendizaje del Español. Caso de los Escolares Magrebíes

¿Por qué la evaluación en el medio educativo debe ser ética para un desarrollo verdaderamente humano? (Franco Peláez, 2008) 

Ebaluazio dinamikoa eta hizkuntzen ikaskuntza (erreseina)

Escalera de retroalimentación (bideoa)

Comments are closed.