EXPOSICIÓN DEL 20 AL 23 DE FEBRERO EN EL HALL DEL AULA DE CULTURA, SALA BBK. BILBAO
ERAKUSKETA OTSAILAREN 20TIK 23RA ARTE KULTURA GELAREN HALLEAN, BBK ARETOA. BILBAO
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La Facultad de Medicina y Enfermería y la Facultad de Bellas Artes, lanzan conjuntamente la presente convocatoria para la selección de la propuesta de intervención artística que se realizará en el edificio de la nueva Facultad de Medicina. La empresa de Arquitectura e Ingeniería KREAN, S. Coop., redactora del proyecto del edificio y quien dirige sus obras, promueve este concurso y aporta los recursos económicos necesarios para ello.
Participantes Podrán participar en esta convocatoria todo el Personal Docente Investigador vinculado contractualmente a la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea y que desarrollen al menos un 50% de su docencia en la Facultad de Bellas Artes. Los proyectos de intervención pueden presentarse individualmente o en grupo, en este último caso se seleccionará un/a representante. PLAZO: 23 DE MAYO BASES CONVOCATORIA.pdfMedikuntza eta Erizaintza Fakultateak eta Arte Ederren Fakultateak elkarrekin iragartzen dute deialdi hau Medikuntza Fakultatearen eraikin berrirako esku hartze artistiko baten proposamena aukeratzeko. KREAN S. Coop. arkitektura eta ingeniaritza enpresak egin du eraikinaren proiektua eta berak gidatzen ditu eraikitze lanak. Lehiaketa hau ere enpresa horrek sustatu du eta berak jarri ditu horretarako baliabide ekonomikoak.
Nork har dezakeen parte Deialdian parte hartzeko beharrezkoa izango da UPV/EHUko irakasle-ikertzailea izatea eta irakaslanaren erdia gutxienez Arte Ederren Fakultatean ematea. Proiektuak banaka edo taldean aurkez daitezke; azken kasuan ordezkari bat aukeratu beharko dute.
EPEA: MAITZAK 23 ONARRIAK.pdfLa Sala Amárica , creada en 1989, ha sido un espacio clave para el desarrollo del arte contemporáneo en Vitoria-Gasteiz y en Álava . A lo largo de más de tres décadas, ha acogido exposiciones, debates y proyectos que han situado la creación artística en el centro del pensamiento cultural de la ciudad. Su cierre supondría la pérdida de un espacio consolidado para la experimentación y difusión del arte actual, además del abandono de una parte fundamental del legado de Fernando de Amárica , cuya contribución fue determinante para la existencia de este espacio. Desde su apertura, la Sala Amárica ha facilitado el acceso de artistas locales, estatales e internacionales a un espacio institucional con programación independiente . Ha sido pionera en la presentación de lenguajes artísticos como la performance, la videocreación y las instalaciones , integrándolos en la oferta pública de arte en Álava. Además, ha garantizado condiciones dignas para los artistas, promoviendo modelos de trabajo profesionalizados y favoreciendo la producción cultural en contextos donde estos apoyos eran escasos. Sin embargo, decisiones políticas recientes han conducido a su desactivación progresiva , con una reducción de actividad que ha culminado en el anuncio de su cierre definitivo. En su lugar, la Diputación Foral de Álava plantea la instalación de un Centro de Emprendimiento e Innovación , dejando al margen cualquier consideración sobre la continuidad de su función cultural. Este desplazamiento de usos representa una pérdida irreversible para el ecosistema artístico y un retroceso en las políticas culturales de la institución foral . El cierre de la Sala Amárica no responde a una necesidad estructural ni económica , sino a una decisión política que no ha tenido en cuenta ni a la comunidad artística ni a la sociedad civil. La falta de un debate público sobre su futuro contradice los principios de participación y transparencia en la gestión de los recursos culturales. Por ello, exigimos a la Diputación Foral de Álava que reconsidere su decisión y garantice la continuidad de la Sala Amárica como un espacio de arte y cultura. Pedimos un compromiso firme con el legado artístico de Fernando de Amárica , con el desarrollo de las prácticas artísticas contemporáneas y con el acceso de la ciudadanía a una oferta cultural diversa y de calidad. Apoya esta petición para que la Sala Amárica no desaparezca de la programación cultural de Álava. Amárica Elkartea #SalvemosLaSalaAmárica #ArteEnVitoria #NoAlCierre EUSK Amarica aretoa 1989an sortu zen, eta funtsezkoa izan da Gasteizen eta Araban arte garaikidea garatzeko. Hiru hamarkada baino gehiagotan zehar, erakusketak, eztabaidak eta proiektuak izan dira, sorkuntza artistikoa hiriaren pentsamendu kulturalaren erdigunean kokatu dutenak. Hori ixteak egungo artearen esperimentaziorako eta hedapenerako finkatutako espazio bat galtzea ekarriko luke, baita Fernando de Amaricaren legatuaren funtsezko zati bat bertan behera uztea ere, haren ekarpena erabakigarria izan baitzen espazio hori existitzeko. Ireki zenetik, Amarica Aretoak tokiko, estatuko eta nazioarteko artistak programazio independentea duen espazio instituzional batera sartzea erraztu du. Aitzindaria izan da lengoaia artistikoak aurkezten, hala nola performancea, bideogintza eta instalazioak, eta Arabako arte eskaintza publikoan integratu ditu. Gainera, artistentzako baldintza duinak bermatu ditu, lan eredu profesionalizatuak sustatuz eta laguntza horiek urriak ziren testuinguruetan kultur ekoizpena bultzatuz. Hala ere, berriki hartutako erabaki politikoen ondorioz, desaktibatu egin da pixkanaka, eta jarduera murriztu egin da, eta, horren ondorioz, behin betiko itxi dela iragarri da. Horren ordez, Arabako Foru Aldundiak Ekintzailetza eta Berrikuntza Zentro bat instalatzea planteatzen du, bere funtzio kulturalaren jarraipenari buruzko edozein gogoeta alde batera utzita. Erabileren desplazamendu hori atzera bueltarik gabeko galera da ekosistema artistikoarentzat, eta atzerapausoa foru erakundearen kultur politiketan. Amarika Aretoa ixteak ez dio egiturazko behar bati erantzuten, ezta behar ekonomiko bati ere, baizik eta erabaki politiko bati, ez komunitate artistikoa ez gizarte zibila kontuan hartu ez duena. Bere etorkizunari buruzko eztabaida publikorik ez egoteak kontraesanean jartzen ditu kultura-baliabideen kudeaketan parte hartzeko eta gardentasunez jokatzeko printzipioak. Horregatik, Arabako Foru Aldundiari eskatzen diogu bere erabakia berriz azter dezala eta berma dezala Amarika Aretoak artearen eta kulturaren gune gisa jarraituko duela. Fernando de Amaricaren ondare artistikoarekin, praktika artistiko garaikideen garapenarekin eta herritarrek kultur eskaintza askotarikoa eta kalitatezkoa lortzeko duten aukerarekin konpromiso irmoa eskatzen dugu. Eskaera hori babesten du Amarica aretoa Arabako kultur programaziotik ez desagertzeko. Amarika Elkartea #SalbaDezagunAmarikaAretoa #ArteaGasteizen #EzIxtera
El Centro Cultural Montehermoso y la Facultad de Bellas Artes de la UPV-EHU han seleccionado cuatro proyectos en la última edición de la convocatoria para el alumnado de la misma. La propuesta de Adrián es la primera de 2025. Montehermoso kulturuneak eta EHUren Arte Ederren Fakultateak lau proiektu aukeratu dituzte ikasleentzako deialdiaren azken edizioan. Gasteizko Udalak eta Arte Ederren Fakultateak sorkuntzaren alorreko azken joerei zabalkundea emateko sinatu zuten hitzarmenaren barruan kokatzen da deialdia. Adrianen proposamena 2025eko lehena da. 31 de enero a las 19:00 horas, inauguración de la exposición con el artista.
El proyecto en el que estoy trabajando y del que forma parte esta exposición trata de intentar hacer físicas cada una de las estancias de una torre ficticia que imagino y que da nombre al mismo; “DeerHound Dorrea”.
Esta es una torre que considero un lugar en el que materializar un imaginario propio que bebe de lo etnográfico, de lo histórico, de lo ritual, del afecto hacia el territorio propio e incluso de lo medieval y lo románico, por qué no. Mis cosas giran en torno a este imaginario, con la intención de repensar todo ello y traerlo aquí, a mi situación y a mi manera de hacer. Cada estancia de esa torre me proporciona unos condicionantes y convenciones diferentes entre sí, lo que me hace no caer en los mismos patrones todo el rato, y tener continuamente nuevas narrativas y excusas en torno a las que pensar y producir. Porque un pasillo, sus elementos y utilidades, son totalmente diferentes a los de un palomar o una cocina. Adrián Irisarri
Del 31 de enero al 2 de marzo de 2025. Sala Jovellanos Martes a sábado: 11:00 – 14:00 / 17:00 – 20:00 Catálogo (pdf)Adrián Irisarri (Garinoain, 2001)
Graduado en Bellas Artes por la UPV/EHU, en el año 2023, realizó el Máster en Pintura en la misma facultad. Su trabajo gira en torno al territorio propio, lo etnográfico y a la idea de ficción espacial.Ha participado en la residencia artística Ezprogi (Getadar) en 2022, y ha realizado varias exposiciones individuales: “LandRoverFreelander” 2021, “Todoterreno” 2022, “Ande o no ande, caballo grande” 2023. Además ha sido seleccionado dos años consecutivos en los Encuentros de Arte Joven de Navarra 2023 y 2024.Actualmente se encuentra desarrollando el proyecto “DeerHound Dorrea”, habiendo realizado la primera exposición del mismo “DeerHound Dorrea l, antesala” en 2023;y la segunda “DeerHound Dorrea ll, egongela” en 2024. El Centro Cultural Montehermoso acoge, en 2025, la tercera parte “DeerHound Dorrea lll, palomar”. Aunque su producción se orienta a la creación de espacios a través de la imagen, el plano y la pintura, la acción, la música y lo performativo, están muy presentes para seguir conformando el ejercicio de ficción. Adrián Irisarri
Urtarrilaren 31an, 19:00etan erakusketaren inaugurazioa artistaren eskutik.
Gaur egun “DeerHound Dorrea” proiektua jorratzen ari naiz (erakusketa hau proiektu horren baitakoa da): alegiazko dorre baten geletako bakoitza mundu fisikora ekartzeko saioa da.
Dorre hori etnografikotik, historikotik, errituetatik eta norberaren lurraldearekiko maitasunetik elikatzen dut, eta baita, zergatik ez,erdi arokotik eta erromanikotik, ere. Hara, imajinario propioa gauzatzekolekutzat jotzen dut. Imajinario horren inguruko elementuekin elikatzen naiz,hori guztia birpentsatu eta hona ekartzeko asmoz, nire egoerara eta nireegiteko modura.
Dorre horretako gela bakoitzak baldintza eta konbentzio jakin batzuk eskaintzen dizkit, eta, ondorioz, ez dut eredu berberetara jotzen behineta berriz; aitzitik, narratiba eta aitzaki berriak baliatzen ditut betiere pentsatzeko eta ekoizteko material gisa.
Izan ere, korridoreak, korridoreen elementuak eta erabilerak usategi edo sukalde batenak ez bezalakoak dira. Adrián Irisarri 2025eko urtarrilaren 31tik martxoaren 2ra. Jovellanos aretoa
Asteartetik larunbatera: 11:00 – 14:00 / 17:00 – 20:00 Igandeak eta jaiegunak: 11:00 – 14:00 Katalogoa (pdf)Adrián Irisarri (Garinoain, 2001)
EHUn 2023an Arte Ederretako gradua lortu ondoren, pintura-masterraegin zuen fakultate berean. Bere lanetan norberaren lurralde propioaren,etnografiaren eta fikzio espazialaren ideiaren inguruan hausnartzen du. 2022an Ezprogi (Getadar) egin zuen egoitza artistikoaz gain, banakako hainbat erakusketa egin ditu: “LandRover Freelander” 2021ean, “Todoterreno” 2022an,“Ande o no ande, zaldi handia” 2023an. Horrez gain, ondoz ondoko bi urtetan (2023an eta 2024an) hautatua izan da Nafarroako Arte Gaztearen Topaketetan.Gaur egun, “DeerHound Dorrea” proiektuagaratzen ari da; dagoeneko egin ditu proiektuaren bi lehen erakusketak: lehena“DeerHound Dorrea l, antesala”, 2023ean, eta bigarrena, “DeerHound Dorrea ll,egongela” 2024. Proiektuaren hirugarren zatia hartuko du orain Montehermosok:”DeerHound Dorrea lll, usategia”, 2025ean. Nahiz eta batez ere espazioen sorkuntzan diharduen (irudiaren, planoaren eta pinturaren bidez), beste zeregin batzuetan ere aritzen da, esaterako musikan eta performancean, betiere fikzio-ariketa osatzen jarraitzeko asmotan. HITZALDIAk ARTEA eta ZIENTZIA uztartzeko asmotan TITULO: Entre el Arte y la CienciaGonzalo Muga Facultad de Ciencia y Tecnología RESUMEN: En una carrera de físico cuántico [1] y como flautista aficionado o semi/profesional [2], en un ambiente familiar de pintores, arquitectos y amantes de las Artes me he planteado muchas preguntas sobre Arte y Ciencia. Esta charla presenta algunas respuestas parciales desde mi experiencia, no es un estudio académico. Intentaré suscitar con distintos ejemplos la curiosidad y la reflexión sobre temas específicos y/o más generales y profundos de la relación entre las dos ramas de la cultura. NOTA: Si las fechas lo permiten (por confirmar) tocaríamos unos temas de jazz a dúo flauta/piano señalando paralelismos entre la investigación científica y la improvisación en jazz.
[1] Primer director del EHU Quantum Center [2] De joven toqué con grupos de jazz o músicos/grupos como Mikel Laboa, Itoiz, Oskorri… y ahora estudio y toco jazz a tiempo completo.
IZENBURUA: UNIBERTSOA: bere ezagutzaren historiaFernando Plazaola Muguruza Zientzia eta Teknologia Fakultatea LABURPENA: XX. mende hasieran gertatu ziren Erlatibitatearen eta Kuantikaren iraultzek eragin itzela izan zuten hainbat Artistengan. Izan ere, oso hurbilekoa dugun Oteizarengan eragina itzela izan zen. Zientziak XX. mendean barrena aurrera egin du eta gaur egun zientziak duen ezagutza asko handitu da eta unibertsoaren ezagutzarena ikaragarri, eta gainera azken urteetan “sorpresa” handiak gertatu dira. Hitzaldiaren helburua da era ulerterrazean egun dugun unibertsoaren ezagutza nola lortu dugun aurkeztea. Hainbatetan bidea helmuga baino interesgarriagoa da, eta kasu honetan horrela dela zalantzarik gabe esan daiteke. Izan ere, oso sendo errotutako kontzeptuak, sinesmenak … bidean ipurdi agerian geratu baitira; bereziki XX. mendetik orain arte. Bai, orain ere! Aurkezpeneko lehen zatian Einsteinen aurreko unibertsoaren ezagutza azalduko da, eta ostean, 1905 eta 1915 urtetan Einsteinek argitaraturiko teoriek sortu zuten kontzeptuen triskantza, adibidez, denboraz edo espazioaz genuen ulermenaz. Horretarako gugandik oso hurbil ditugun adibideak erabiliko dira. Teoria horiek iradokitzen dituzten kontzeptu berriak deskribatuko dira ere, hala nola zulo beltzena. Ondoren kosmologia modernoaren jatorria azalduko da eta egun denok entzuna dugun Big Bang teoria, eta halaber, zertan oinarrituta dagoen eta babesten duten argudioak erakutsiko dira. Hitzaldiaren azken zatian, aipatu bidea jarraituz, unibertsoaz ezagutzen duguna, izatez, oso gutxi dela jabetuko gara. Horri gehitu behar zaio azken “sorpresa handia”: duela 25 urte egindako behaketek, unibertsoaren ezagutza irauli dute. Adibidez, unibertsoan dagoen materiatik bakarrik %4a ezagutzen dugu, beste %96a ez dugu ezagutzen. Materia ezezagun horretatik ≈%25a zer izan daitekeen somatzen dugu, baina beste ≈%75-ri buruz ez daukagu zantzu sendorik. Hasieran aipatu dudan bezala, hitzaldiaren helburua eta nahia uler erraztasuna da!!! ACTIVIDAD VÁLIDA PARA AGIRI KULTURALA: 4 horas teóricas AGIRI KULTURALERAKO BALIODUN JARDUERA: 4 ordu teorikoak |
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