[vc_row][vc_column width=»1/4″][vc_wp_custommenu nav_menu=»13″][/vc_column][vc_column width=»3/4″][vc_tta_tabs][vc_tta_section title=»MILURTEKO EKOSISTEMEN EBALUAZIOA BIZKAIAN» tab_id=»1562079102319-30878fb0-49fd»][vc_column_text]
MILURTEKO EKOSISTEMEN EBALUAZIOA BIZKAIAN
Garapen Iraunkorra eta Ingurumen Hezkuntzari buruzko UNESCO Katedrak Bizkaiko Foru Aldundiko Ingurumen sailetiko laguntza medio, “Milurteko Ekosistemen Ebaluazioa Bizkaian” ikerketa proiektua aurrera eramaten ari da.
Proiektu honen helburua Nazio Batuen Milurteko Ekosistemen Ebaluaziorako Nazioarteko Programaren kontzeptu eta metodologia Bizkaian garatzea da, eremu publiko eta pribatuan aplikagarria den ezagutza zientifikoa sortzeko eta erantzunerako aukerak eskaintzeko, giza-ongizaterako politiken inpaktuagatik sortzen diren ekosistemen eraldaketen ondorioei buruz. Proiektuak arreta berezia eskaintzen dio kapital naturala deritzon kontzeptuari, ekosistemek eskaintzen dituzten zerbitzuen estimazioari eta giza-jarduerek hauengan duten eraginari. Era berean, posible den heinean, kapital natural kritikoa ezarri nahiko genuke, hots, Bizkaian dauden funtsezko eta epe labur-ertainean ordezkaezinak diren baliabide naturalak definitu.
Proiektu honetan alde batetik, Madrilgo Unibertsitatea hartzen du parte bere ekologia saileko sozioekosistemen laborategiaren bidez, aholkularitza eta metodologia bateratze lanetan, eta bestetik, UNESCO Etxeak, proiektuaren komunikazio eta hedapenean, eta baru maila internazionalean balioztatzean.
Proiektu honen barruan egindako lana “Natura eta Ongizatea Bizkaian” liburuan jasota geratzen da.
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=»PORTILLAKO GAZTELUAREN PAP» tab_id=»1562079102325-e0c071d3-2031″][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=»INGURUMENEKO ESPARRU PROGRAMA 2020″ tab_id=»1562079203879-1e6eb142-b41d»][vc_column_text]
INGURUMENEKO ESPARRU PROGRAMA 2020
Horixe da Eusko Jaurlaritzako Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren asmo handiko erronka, mundu mailako ingurumen- eta iraunkortasun-erronka handiei erantzuna emateko.
Azken batean, EAEko ingurumen-politikan etorkizuneko ingurumena sortzen lagunduko duen norabide-aldaketa bultzatzea da xedea. Hori lortzeko, ezinbestekoa da bidea batera egitea, herritarrekin elkarlanean, eta guztion artean ingurumenaren arloan herrialde-eredurik egokiena adostu ahal izatea. Hori dela eta, Open Space jardunaldi bat egingo da, herritarrek parte hartzeko balioko duen espazio bat. Bertan, UNESKO katedrak eta Kualitate Lantaldea enpresak ingurumenarekin lotutako gairik garrantzitsuenei buruzko hausnarketak, kezkak eta iradokizunak bilduko dituzte.
Prozesu parte hartzaileak (2014ko ekainean):
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=»KLIMA ALDAKETA EUSKAL PLANA 2020″ tab_id=»1562079204538-d61af453-b1c2″][vc_column_text]
KLIMA ALDAKETA EUSKAL PLANA 2020
El Plan Vasco de Cambio Climático 2008-2012 supuso el primer gran hito planificador en Euskadi en relación al cambio climático. El Gobierno Vasco consideró necesario llevar a cabo una actualización del plan, con la mirada puesta en los próximos años. Para ello, han propuesto la elaboración de una Estrategia Vasca de Cambio climatico 2050 que permita un mejor encaje en los horizontes Europeos de planificación incorporando planteamientos estratégicos que respondan a un horizonte temporal de medio-largo plazo, atendiendo a los últimos avances, tendencias y compromisos a nivel europeo e internacional (2030-2050).
En este contexto, la Cátedra UNESCO ha sido encargada de realizar un Informe sobre el análisis de las interrelaciones entre los ecosistemas terrestres y el cambio climático en el País Vasco. En él se atiende especialmente a los ecosistemas terrestres más afectados por el cambio climático y a las zonas más vulnerables a eventos climáticos extremos, y se realiza una evaluación global del impacto sobre el capital natural y los principales servicios de los ecosistemas. Además, se trata de conocer el impacto del cambio climático en la configuración del paisaje y definir los procesos que puedan ser principalmente afectados.
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=»EAE-ko GEODIBERTSITATE ESTRATEGIAREN LANTZERAKO PARTE-HARTZE PUBLIKOKO PROZESUA» tab_id=»1562079205202-2e88dfd5-350b»][vc_column_text]
EAE-ko GEODIBERTSITATE ESTRATEGIAREN LANTZERAKO PARTE-HARTZE PUBLIKOKO PROZESUA
El objetivo de este proyecto era abrir un proceso de participación pública hacia las administraciones públicas, la ciudadanía y los grupos de interés que permitiera recoger el mayor número de aportaciones, enmiendas, opiniones y sugerencias a la Estrategia de Geodiversidad de la CAPV y al Inventario de Lugares de Interés Geológico.
Cátedra UNESCO participó junto a Kualitate Lantaldea en la elaboración del Proceso de participación pública para la elaboración de la Estrategia de Geodiversidad de la CAPV.
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=»PRUG DE URDAIBAI» tab_id=»1562079205932-2cf37e03-52b4″][vc_column_text]
PRUG DE URDAIBAI
La Oficina Técnica de la Reserva de la Biofera de Urdaibai y la Cátedra UNESCO sobre desarrollo sostenible y educación ambiental de la UPV/EHU han llevando a cabo un proceso de participación para renovar el Plan Rector de Uso y Gestión (PRUG) de la Reserva de la Biosfera de Urdaibai.
El PRUG de Urdaibai actual fue aprobado por el DECRETO 242/1993, el 3 de agosto de 1993, y prevé en su articulo 9 su revisión transcurridos diez años desde su entrada en vigor. Así, en el año 2003 el PRUG fue actualizado puntualmente, a través del Decreto 27/2003, de 11 de febrero, de modificación del PRUG de la Reserva de la Biosfera de Urdaibai, que contempla fundamentalmente la corrección y actualización de la cartografía y la modificación de aspectos puntuales del texto del articulado del PRUG.
Como parte de esta nueva revisión, entre los años 2011 y 2012, se ha realizado un proceso de participación científico-técnica con el objetivo de elaborar las bases científico-técnicas del futuro PRUG a partir de la aportación de expertos en los diferentes temas que aborda dicho documento.
Los contenidos del PRUG se han dividido en cinco bloques para un mejor análisis:
+ Aspectos jurídicos
+ Áreas de Especial Protección
+ Áreas de Protección
+ Áreas de Sistemas en el territorio, núcleos de población y suelo rústico
+ Áreas de interés agrario y forestal, turismo y desarrollo rural
Estos contenidos han sido debatidos en talleres participativos científico-técnicos. Como resultado de este proceso, en el año 2012 la Cátedra UNESCO sobre Desarrollo Sostenible y Educación Ambiental de la Universidad del País Vasco UPV/EHU editó una publicación con los resultados obtenidos de este Proceso participativo para la renovación del PRUG de Urdaibai.
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=»ERASMUS+BELIEVE» tab_id=»1718193378362-35e06088-6f1e»][vc_column_text]
ERASMUS+BELIEVE
Proiektuaren izenburua: Sinestu klima aldaketan – gazteen gaitasun analitikoen eta pentsamendu kritikoaren garapena – CC Believe.
CC Believe proiektua nazioarteko ekimen bat da, eta klima-aldaketarekin lotutako prozesu kognitiboetan egia aurkitzeko arazoan jartzen du arreta. Zehazki, gazteak informazioa bilatzeko eta aztertzeko gai izatea nahi dugu, bereziki informazio fidagarria eta manipulatua bereizteko.
Proiektuaren helburua
Proiektuaren helburu nagusia errealitate areagotua (EA) erabiliz jolas hezitzaile bat garatzea da, gazteei ikasteko trebetasunak, gaitasun analitikoak eta pentsamendu kritikoa garatzen laguntzeko, ingurumenaren babesaren eta klima-aldaketaren esparruan.
Erakunde kooperanteen asmoa da 24 hilabeteko epean EAn oinarritutako jokoaren garapen kontzeptuala, ekoizpena eta pilotua burutzea, gazteentzako hezkuntza-tresna bat sortzeko. Jolasa hezkuntza-baliabide bat izango da, eta klima-aldaketari buruzko informazio faltsua espazio publikoan manipulatzearen eta hedatzearen arazoari helduko dio, eta jolasaren mekanikak gazteei beren gaitasunak eta edukiak aztertzeko eta hautatzeko gaitasuna garatzen lagunduko die.
Proiektukideak
Proiektuan bi erakundeek parte hartzen dute:
– 5Klepek Michael Klepka – Proiektuaren zuzendaria (Polonia)
– UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA – Proiektukidea (Euskal Herria)
EBko funtsekin finantzatua. Adierazitako ikuspuntuak eta iritziak egilearen edo egileen ikuspuntuak baino ez dira, eta ez dituzte nahitaez islatzen Europar Batasunaren edo Hezkuntza eta Kulturako Europako Agentzia Exekutiboaren (EACEA) ikuspuntuak eta iritziak. Europar Batasuna eta EACEA ez dira horien erantzule.
[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][/vc_column][/vc_row]