Komunikazio Teoriak27099
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 27099
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Komunikazioaren teoriak delako irakasgaia sortu da komunikazioaren fenomenoa bere era eta eredu askotarikoak deskribatzeko helburuarekin.
Irakasgaiak bilatzen du prozesu komunikatiboen eta masa-komunikazioaren eraginak azaltzea eta ikastea.
Honako ikaste- eta ikasketa-arlo hauek aurkezten ditu irakasgaiak: teoria komunikatibo estandarrak eta bestelako-alternatiboak, komunikazio-sistemaren egitura, eta komunikazio-arloko ikerketak.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaitasun orokorrak (GO):
G001 - Komunikazio-erraztasunez eta eraginkortasunez hitz egitea ahoz eta idatziz, eta komunikabideetarako egokienak diren hizkuntza-baliabideak aprobetxatzen jakitea.
G003 - Komunikazio eta informazio prozesuetarako trebetasunak garatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak aplikatzea.
G004 - - Edukien alderdi formalak eta estetikoak behar bezala diseinatzea, komunikabideen ezaugarrien arabera.
G005 – Informazio edo komunikazio proiektuak, sortu, arautu, burutu eta kudeatu modu zuzenean.
G006 - - Kazetaritza-genero eta formatu nagusiak informazio lanetan aplikatzea, komunikabide bakoitzaren berezko hizkuntzaren bidez.
G007 - Gertaera eta prozesu sozialak aztertzea, interpretatzea eta azaltzea, gizarte-zientzien berezko ezagutza eta metodologietatik abiatuta (Soziologia, Ekonomia, Zuzenbidea, Historia Garaikidea), komunikabideen lanaren testuinguruan.
G008 - Teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea komunikazioaren diziplinarteko testuinguruan.
Zeharkako gaitasunak (ZG):
ZG7 – Pentsamendu kritikoa.
ZG8 – Talde-lana.
Gaitasun espezifikoak (GE):
GE2CC01 - Informazio eta komunikazio-sistemak eta prozedurak ezagutzea, identifikatzea eta aztertzea, beren testuinguru historiko, sozial, legal eta nazioartekoan.
GE2CC03 - Analizar, diseñar y planificar la producción de proyectos informativos y comunicativos, aplicando técnicas y tecnologías adoptando estrategias para su desarrollo y la optimización del trabajo en equipo.
Informazio- eta komunikazio-proiektuen ekoizpena aztertu, diseinatu eta planifikatzea, horretarako teknika eta teknologia egokiak aplikatuz eta talde-lana bultzatuz.
GE2CC05 - Komunikabideen (irratia, telebista eta Internet) genero eta formatu desberdinetara egokitutako ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko adierazpeneko eta komunikazioko estrategiak garatzea, bai eta komunikabide horiek erabiltzeko berezko trebetasun teknologikoetan aurrera egitea ere.
GE2CC06 - Informazioaren eta komunikazio arloko teoria, kontzeptu eta metodologien esanahia eta egokitasuna ulertzea eta aztertzea.
Ikaskuntzaren emaitzak (IE):
- Analizar la ruptura de los códigos deontológicos en los medios y definir cuáles son los colectivos damnificados.
- Komunikabideen setting-agendan espezializatutako informazioak identifikatu eta egiaztatu ea ohiko gaiak herritarren kezkekin bat datozen edota isiltasunaren espiralaren teoriak indarra duen agenda mediatiko horretan.
- Setting-agendako gaien marko orokorrak aztertu.
- Ikerketen emaitzak erakusten ikasi eta aztertutako teorietan sakontzen lagunduko duten eztabaida-gaiak planteatu.
- Komunikazioan iker daitezkeen gaiak aurkitu eta horien arteko harremanaz pentsatu.
- Komunikabide multzoak identifikatzea, eure argitalpen-ildoagatik, eta haien desberdintasun ideologikoak erakusten dituzten edukiak hantzeman.
- Hedabideetan kode deontologikoen haustura aztertzea eta talde kaltetuak zein diren hantzeman.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Teoria
1. Sarrera. Komunikazioaren teoriaren jatorria.
2. Orratz hipodermikoa.
3. Setting-Agendaren Teoria.
4. Framing.
5. Isiltasunaren Espirala.
6. Informazioaren soziologia.
7. Masa kultura (10. astea)
8. Kultiboaren teoria.
9. Erabilerak eta haborokinak.
10. Globalizazioa eta fake-news.
Praktika
1. Komunikazio-ikerketa baten diseinuari buruzko azalpena.
2. Ikerketako eta aurrediseinuko gaiba aukeratzea. Taldean.
3. Bideo bat ikustea eta aztertzea.
4. Irakurketa eta analisia.
5. Ikerketa-proiektua entregatzea. Taldean.
6. Ikerketa-proiektuaren defentsa. Taldean.
7. Ikerketaren aukeraketa eta diseinua. Taldean.
8. Ikerketaren prestaketa. Taldean.
9. Ikerketaren defentsa. Taldean.
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistralak eta lan praktikoak uztartuko ditu metodologiak. Azalpen torikoak osatuko dira adibide eta kasu praktikoekin. Ikasleek bideratuko dituzte lan horiek. Talde-lanak izango ditu ikasleak egiteko, irakaslearen zuzendaritzapean.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
- azterketa, ahozkoa ala idatzia, ala test (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
1. EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA.
1. Teoria (%30): (3 puntu)
- Azterketa bakarka, ahozkoa ala idatzia, emaniko gaien inguruan.
2.Praktikak Gelan (%30): (3 puntu)
- Idazlanak, bakarka edota taldean, gelan emaniko gaiei inguruan.
3. Talde-lana (%30) (3 puntu)
- Komunikazioarekin lotutako alderdiei buruzko gaurkotasuneko ikerketa-lana.
4. Ikerketaren aurkezpena (%10): (1 puntu).
EBALUAKETA JARRAITUAREN BITARTEZ IKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK:
-Bi ataletara aurkeztu (teoria eta praktika).
Teorian gutxienez 1,5 ateratzea (3 puntutik), Talde-lanean gutxienez 1,5 (3 puntutik) eta ikasgai osoan, orotara gutxienez 5 ateratzea.
Ikasleak ebaluazio jarraituaren metodologiari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio apirilaren 18a baino lehen.
1.2. --- AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA ----
Klaseetara normaltasunez ez datozen ikasleek, edo 'azken ebaluzioaren sistema' hautatzen dutenek ikasturte amaierako froga egingo dute.
Ebaluaketa:
1. Teoria (%60): (6 puntu).
- Azterketa bakarka ala test.
2. Ikerketa-lana (%40): (4 puntu)
Egungo gaien inguruko ikerketa burutzea.
EBALUAKETA JARRAITUAREN BITARTEZ IKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK:
-Bi ataletara aurkeztea (teoria eta praktika).
- Teorian gutxienez 3 ateratzea (6 puntutik), eta ikerketan 2 aterazeta (4 puntutik).
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azken Ebaluazioaren Sistema bera egingo da.
IKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK
Azken ebaluazio sistemako baldintza berberak.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak emaniko materiala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Basterretxea, J.I., (2003): Arerio ikusezina, identitateaz eta gizarte-komunikazioaz, Alberdania, Irun.
- Noelle Neumann (1995). La espiral del silencio. Bartzelona: Paidós.
- De Moragas Spà, M. (2011): Interpretar la comunicación. Estudios sobre medios en América y Europa. Bartzelona: Gedisa
- Igartua, J.J. y Humanes M.L. (2004) Teoría e investigación en comunicación social. Madril: Síntesis
- Wolf M. (1994): Los efectos sociales de los media. Bartzelona: Paidòs Comunicación.
- Media Texthack Group (2014) Media Studies 101 – A Creative Commons Textbook. http://mediatexthack.wordpress.com. ISBN: 978-0-473-28649-1
- Batzuen artean, (2009): ¿Hedabideak eta euskara-plangintza¿ in BAT Soziolinguistika aldizkaria,68. zenbakia, Soziolinguistika klusterra, Andoain.
- Batzuen artean, (2005): Kazetaritza euskaraz, oraina eta geroa, EHU, Leioa.
- Zallo et al., (2002): Komunikabideak hemen, Alberdania, Irun.
- Baylon eta Mignot (1996): La comunicación. Editorial Cátedra, Madril.
Gehiago sakontzeko bibliografia
- Curran et al. (1998): Estudios culturales y comunicación, Paidós, Bartzelona.
- Hari Johann (2023). El valor de la atención. Península.
- Innerarity, D (2021). La sociedad del desconocimiento. Galaxia Gutenberg.
- Mattelart, A., (1996): La mondialisation de la communication, PUF, Paris.
- Martín Serrano, M. (2007): Teoría de la comunicación, McGrawHill, Madril.
- McQuail, D. (1991): Introducción a la teoría de la comunicación de masas, Paidos, Bartzelona.
- Noelle Neumann, E. (1995). La espiral del silencio. Pairos, Bartzelona.
- Ramonet, I., (2000): La golosina visual, Debate, Madril.
- Rodríguez Ferrándiz, Raúl. (2018). Máscaras de la mentira. El nuevo desorden de la posverdad. Pre-
Textos. Valentzia.
- Valbuena de la fuente, F. (1997): Teoría general de la información, Noesis, Madril.
Aldizkariak
- UZTARO aldizkaria; giza eta gizarte-zientziak: www.uztaro.eus
-Estudios sobre el mensaje periodístico. Servicio de Publicaciones de la Universidad Complutense de Madrid, Madrid.
-Zer, Revista de estudios de comunicación, UPV/EHU, Bilbao.
-Comunicación y estudios universitarios, Fundación Universitaria San Pablo CEU, Valencia
Web helbideak
- JAKIN aldizkaria; giza eta gizarte-zientziak: www.jakin.eus
- LARRUN aldizkaria; giza eta gizarte-zientziak: www.argia.eus/larrun
- INGUMA euskal komunitate zientifikoaren datu-basea: www.inguma.eus
- BURUXKAK: liburuak formatu digitalean: www.buruxkak.eus
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- CAMACHO MARKINA, IDOIA
- GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
- GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
17-30 | 12:00-13:30 (3) | 13:00-15:00 (4) |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:30-14:30 (1) |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:30-14:30 (1) |
Irakasleak
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 15:00-17:00 (1) | 15:00-17:00 (2) | |||
17-30 | 15:00-17:00 (3) | 16:00-17:30 (4) |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 17:30-18:00 (1) |
Irakasleak
17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 15:00-17:00 (1) | 15:00-17:00 (2) | |||
17-30 | 15:00-17:00 (3) | 16:00-17:30 (4) |
Irakasleak
17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 17:30-18:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
17-30 | 10:00-11:00 (3) | 12:00-14:30 (4) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-10:00 (1) |
Irakasleak
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-10:00 (1) |