Gaztelaniaren Historia II25648
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Filologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 25648
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Gaztelaniaren Historia II irakasgaia nahitaezkoa da M10 modulurako (Gaztelania: historia eta
oraina). Irakasgai honek historiaren azterketa diakronikorako hurbilketa eskaintzen die Filologia Hispanikoko ikasleei
espainieratik. Barne-historiaren edo gramaren ikuspegitik & # 769; tica histo & # 769; rica gertatutako aldaketak aztertzen ditu
Hizkuntzaren sistemaren beraren barruan, aldaketa fonetiko, morfolo & # 769; giko eta gramatikaletan zentratuz.
etapa nagusiak eta eboluzioa & # 769; n del le & # 769; toxikoa del espan & # 771; ol.
TESTUINGURUA
Gaztelaniaren Historia II Espainieraren ezagutza-arloaren parte da, eta zehazkiago,
hizkuntzalaritza historikoa. Espainieraren historiako bilakaera-etapa nagusien sarrera da,
hizkuntza-aldaketetan eragina izan zuten barne-fenomenoak azaltzera bideratua.
Beste gai batzuekiko harremana: Latina Arrunta, Hizkuntzalaritza Erromanikoa, Espainiako Historia, Espainiako Literaturaren Historia.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
ESKUMENAK
M10 moduluaren gaitasunak (Gaztelania: historia eta oraina):
- Gaztelaniaren eta korronteen gramatika, historia, aldakuntza eta araua ezagutzea.
hizkuntzalaritzaren teorikoak eta metodologikoak, eta beste arlo eta diziplina batzuekin erlazionatzea (M10CM02).
- Bibliografiari eta dokumentazioari buruzko informazioa aurkitzea, maneiatzea eta kritikoki ebaluatzea, eta informazio hori aztertzea eta laburtzea.
dokumentazio konplexua (M10CM05).
G005, G006 eta G009 titulazioko gaitasunekin bat datoz.
MECen eskumenekin bat datoz: MEC1, MEC2, MEC3, MEC4 eta MEC5.
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
Ikasgai hau arrakastaz amaitzean, ikasleak gai izango dira:
- Gaztelaniak historian zehar izan duen bilakaera ulertzea, eraldaketa nagusiak kontuan hartuta.
hizkuntza-aldaketak finkatzen parte hartu duten barnekoak.
- Espainieraren eraketan lagundu duten prozesu historiko eta sozial garrantzitsuenak ulertzea.
- Hizkuntza-aldaketen portaerari buruzko funtsezko kontzeptu teorikoak bereganatzea.
- Feno nagusietan sakontzea & # 769; menos fone & # 769; ticos, morfosinta & # 769; cticos y le & # 769; xicos que han sido
Gaztelaniaren garapenean jarduten du, bere ori & # 769; geneetatik.
- Oinarrizko kontzeptuak ikasteko eta ikasgelan azaldutako eduki filologikoak sintetizatzeko gaitasuna lortzea.
lanak eginez eta artikulu espezializatuak irakurriz eskuratutakoak.
- Lanbide Heziketa aplikatzeko ahalmena lortzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. SARRERA
1. SARRERA
2. FONETIKA ETA FONOLOGIA HISTORIKOA
3. MORFOSINTAXI HISTORIKOA
4.LEXIKOAREN BILAKAERA & # 769; N. ALDAKETA SEMANTIKOA
MetodologiaToggle Navigation
- Teo klaseak & # 769; aberatsak eta tutoretzara joatea & # 769; as
- Ariketa praktikoak & # 769; ktikoak
- Irakurketak eta aipamenak
- Bakarkako edo taldeko lanak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 80
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaiaren metodologiarekin eta ebaluazioarekin zerikusia duen guztia, bai ohiko deialdian, bai
"Ikaslearen gidan" zehatz-mehatz zehaztuko da irakaslea eGela plataformara igoko dela
bigarren lauhilekoaren hasiera. Beraz, gomendatzen da ikasleak aldian-aldian sartzea
plataforma eta UPV/EHUko posta elektronikoko kontua eta eGela maiz kontsultatzea.
1. DEIALDI ARRUNTEKO ebaluazioa ETENGABEA da, eta honako irizpide hauei jarraituko zaie:
1.1. Zereginak, lanak edo praktikak gela barruan eta kanpoan entregatzea, banaka edo taldean (
gaitasunak aplikatzea eta irakasgaian inplikatzea, bai eta lokalizazio-, asimilazio- eta sintesi-mailak ere.
iturri bibliografikoak)..... % 20
1.2. Ikasturtean eta/edo deialdiaren egunean aurrez aurre egingo diren idatzizko proba bat edo batzuk.
(ezagutza teoriko-praktikoen eta idatzizko adierazpenaren mailak neurtuko dituzte). Proba horiek
derrigorrezkoak dira eta irakasgaia gainditzeko gainditu beharko dira..... % 80
2. ETENGABEKO EBALUAZIOARI UKO EGITEN DIOTEN IKASLEAK EBALUAZIORA AURKEZTU AHAL IZANGO DIRA
ikasgaiaren % 100ek ebaluatuko ditu, idatzizko azterketa baten bidez.
irakasgaiaren edukiak eta derrigorrezko irakurketak. Ohiko deialdi ofizialaren egunean egingo da azterketa hori.
3. Agintari eskudunek, osasun-larrialdiko egoera batean,
PRESTAKUNTZA ERABAT TELEMATIKOA LORTZEKO IRAKASKUNTZA PRESENTZIALA EDO BIMODALA:
3.1. Programa UPV/EHUren webgunean argitaratutako irakasgaiaren irakaskuntza-gidan agertzen den bezala mantenduko litzateke.
3.2. Klaseek aldian-aldian jarraituko dute, modu birtualean eta irakasgai honen ohiko ordutegietan.
3.3. Tutoretzak ere birtualak izango lirateke.
3.4. OHIKO DEIALDIAREN EBALUAZIOA birtual ere bihur liteke, baldin eta
beharrezkoa:
3.4.1. ETENGABEKO EBALUAZIOAN, irakasgaiaren irakaskuntza-gidan aurreikusitako ehunekoak mantenduko dira.
( % 20 hainbat lan, ariketa eta zereginetarako eta % 80 idatzizko probetarako). Entregatzekoak honako zeregin hauetara igoko lirateke:
eGela, idatzizko probak sortutako hainbat zeregin tenporizatu bihurtuko liratekeen bezala
aldez aurretik eGelan. Ebaluazio jarraituaren azken nota honako hau izango litzateke:
entregatzekoak eta idatzizko probetan lortutakoaren % 80. Hala ere, kopuru hori egiteko, ikasleak
% 80ri zegozkion probak gainditu behar zituen.
3.4.2. AZKEN EBALUAZIOAN, idatzizko probaren ordez, ataza tenporizatu bat edo batzuk egingo dira,
aldez aurretik eGelan eta ebaluazio ofizialari dagokion egunean eginda,
ikasgaia.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
"irakaslea eGela plataformara igoko da bigarren lauhilekoaren hasieran. Horregatik,
eGela plataforma eta posta elektronikoko kontua kontsultatzen dituzten deialdi hau aukeratzen duten ikasleei,
matrikulatzerakoan UPV/EHUk emandakoa.
EZOHIKO DEIALDIAREN ebaluazioa ikastetxeak adierazitako egun ofizialean egingo da.
irakasgaiaren % 100aren baliokidea den azterketa idatzi presentzialaren bidez; azterketak irakasgaiaren
irakasgaia eta derrigorrezko irakurketak.
Agintari eskudunek, osasun-larrialdiko egoera batean,
EBALUAZIO SISTEMA EZ-PRESENTZIAL BATERAKO EZOHIKO DEIALDIAREN EBALUAZIOA,
Amaierako idatzizko probaren ordez, ikastetxeak ezarritako data ofizialean, lan tenporizatu bat edo gehiago egingo dira.
aurretik eGelan sortuak, irakasgaiaren % 100eko balioarekin.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakaslea ira & # 769; eGela plataformara igotzen, ikastaroak aurrera egin ahala, materialak, argibideak, irakurketak
irakasgairako beharrezkoak diren ariketak egitea. Hori dela eta, gomendatzen da ikasleek
eGela plataforma, posta elektronikoko kontua, UPV/EHUk matrikulatzerakoan emandakoa.
Bibliografian jasotako eskulibururen bat erostea gomendatzen da & # 769; a ba & # 769; sica. Baldin eta
irakaskuntza presentziala edo bimodala i & # 769; nsoilik telema & # 769; batera egokitu behar da ikasturtean zehar,
seri & # 769; a muy u & # 769; til ikaslearentzat kontsulta-material horietakoren bat edukitzea.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
CANO AGUILAR, R. (1992): El español a través de los tiempos, Madrid, Arco/Libros.
CANO AGUILAR, R. (zuz.) (2004): Historia de la lengua española, Bartzelona: Ariel.
FUSI AIZPURUA, J. P. (2012): Historia mínima de España, Madrid, Colegio de México, Turner.
LAPESA, R. (1985): Historia de la lengua española, Madril, Gredos.
MAINER, J. C. (2014): Historia mínima de la literatura española, Madril, Colegio de México, Turner.
MENÉNDEZ PIDAL, R. (1973): Manual de Gramática Histórica Española, Madril, Espainia - Calpe.
MENÉNDEZ PIDAL, R. (2005): Historia de la Lengua Española, Madril, Ramón Menéndez Pidal Fundazioa, Reala
Espainiako Akademia.
PENNY, R. (1993): Gramática histórica del español, Bartzelona, Ariel.
TORRENS ÁLVAREZ, Mª. J. (2017): Evolución e historia de la lengua española, Madril, Arco/Libros.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ALARCOS LLORACH, E. (1988): De nuevo sobre los cambios fonéticos del siglo XVI, Actas I CIHLE, I, Madrid, 47 59.
ALATORRE, A. (1989): Los 1,001 años de la lengua española, 2ª ed., México, FCE.
ALONSO, A. (1969): De la pronunciación medieval a la moderna en español, Madrid, Gredos.
ALVAR, M. y B. POTTIER (1983): Morfología histórica del español, Madrid, Gredos.
ARIZA VIGUERA, M. (1988): El comentario filológico de textos, Madrid, Arco/Libros.
ARIZA VIGUERA, M. (1992): Manual de Fonología Histórica del Español, Madrid, Síntesis.
CANO AGUILAR, R. (1998): Comentario filológico de textos medievales no literarios, Arco /Libros.
CANO AGUILAR, R. (1991): Análisis filológico de textos, Madrid, Taurus.
CANO AGUILAR, R. (2000): Introducción al análisis filológico, Madrid, Castalia.
COSERIU, E. (1988): Sincronía, diacronía e historia. El problema del cambio lingüístico, 3ª ed., Madrid, Gredos.
FRADEJAS RUEDA, J. M. (2000): Fonología histórica del español, 2ª ed., Madrid, Visor Libros.
LATHROP, Thomas A. (1984): Curso de Gramática histórica española, Barcelona, Ariel.
LLOYD, Paul M. (1993): Del latín al español. I. Fonología y Morfología históricas de la Lengua Española, Madrid, Gredos.
MENÉNDEZ PIDAL, R. (1972): Orígenes del español, Madrid, Espasa-Calpe.
PENNY, R. (2004): Variación y cambio en español, Madrid, Gredos.
Aldizkariak
Estudio Filolo & # 769; gicos (AEF) urtekaria
Boleti & # 769; n de la Real Academia Espan & # 771; ola (BRAE) [Linean]
Espainiako Errege Akademiaren Hizkuntza Informazioko Buletina [Linean]
Filologia Hispanikoko Koadernoak (CICENDA) [Linean]
Lingu entziklopedia & # 776; i & # 769; stica Hispa & # 769; nica (ELH)
Filologi aldizkari berria & # 769; a Hispa & # 769; nica (NRFH)
Filologi aldizkaria & # 769; a Espan & # 771; ola (RFE) [Linean]
Gaztelaniaren Historia Aldizkaria (AHLE)
Hizkuntza Ikerketa Aldizkaria (RIL) [Online]
Sociedad Espan aldizkaria & # 771; ola de Lingu & # 776; i & # 769; stica (RSL)
Espan aldizkaria & # 771; ola de Lingu & # 776; i & # 769; stica (REL)
Hizkuntzalaritza Iberoamerikarraren Nazioarteko Aldizkaria (RILI) [Linean]
Web helbideak
-http://web.usal.es/~joluin/historialengua.htm
-http://www.cervantesvirtual.com/seccion/lengua/psegundonivel.jsp?conten=presentacion -
http://www.udc.es/grupos/lexicografia/
-http://www.cilengua.es/
-http://www.la-semyr.es/
-http://www.lllf.uam.es/~fmarcos/docencia/soria/SoriaFMM03Modelos.html
-http://www.rae.es/rae.html
-http://www.ub.es/filhis/diacron.html
-http://www3.unileon.es/dp/dfh/jmr/dicci/012.htm
http://buscon.rae.es/
http://davies-linguistics.byu.edu/span3/ http://www.cervantesvirtual.com/portal/RAE/
http://www.cervantes.es/default.htm
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 15:00-17:00 (1) | 17:00-17:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 1.06 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- AULA 1.04 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 17:30-19:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 1.04 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)